Dupa o pauza cam lunga, m-am intors cu ceva frumos:
Golf I GTI 1978 by Fabbri la scara 1/24
Golf I este una dintre masinile mele preferate si cum este o legenda a trebuit sa am un exemplar 100% original. Masina arata exact ca acum 33 de ani, si desi nu sunt aduse modificari asupra ei, munca a fost aceeasi ca si la o masina modificata integral, deoarece a trebuit desfacut si reconstruit totul. Spre exemplu, pt a putea vopsi compartimentul motor, a trebuit sa separ motorul de restul ansamblului, iar la interior, munca a fost si mai grea! Toate piesele interiorului au trebuit taiate si detalii care erau turnate din fabrica, cum ar fi manerele de usi, macaralele de geam, incuietorile interioare, scaunele, tetierele si multe altele au fost separate cu grija pt a crea o nota de realism maxim! Am facut sabloane pt fiecare bucatica de piele tocmai pt a crea planuri de separatie intre elemente, si a imita imbinarile.
Am ales o culoare la exterior des intalnita pe VW-ele din anii 70-80, la fel ca si culoarea si materialul interiorului, un vinilin care reda textura pielii sau a vinilinului din anii aceia, tocmai pt a pastra vie carisma modelui din Wolfsburg.
Pt ca jantele stock si esapamentul erau prea mici si prea banale, le-am inlocuit cu unele noi care ii confera personalitate masinii si care existau si in vremea respectiva. Masinuta deschide tot si e foarte bine realizata pt scara 1/24, ceea ce a constituit un avantaj si o placere atat pt munca de restaurare cat si pt sedinta foto. Am preferat accentele cromate, des intalnite pe masinile din secolul trecut si alte detalii cum ar fi carenele negre din plastic si inscriptionarile de pe portbagaj au disparut complet pt a crea un aspect curat si retro. Mai jos este lista cu ce am cam facut pe la masina.
Exterior: culoare originala VW Manila Green, barele cromate, bandouri cromate, crom la manerele usilor, oglinda retrovizoare sport, crom in jurul grilei fata, buson rezervor cromat, yala portbagaj, hayon dezinscriptionat, evidentiere chedere.
Interior: complet imbracat in imitatie de piele (scaune fata, bancheta spate, panouri usi, panouri spate, tavan, custode spate), mocheta podea si portbagaj, planseu amovibil in portbagaj, evidentiere butoane bord, casetofon, maneta viteze din aluminiu (bila de rulment si teava de la un ax) , pedale inlocuite, door lock pins din metal (capete de bolduri), prindere centuri scratch built, geanta in culoarea interiorului in portbagaj.
Tehnica: vopsire compartiment motor, cabluri baterie, vas stropgel si servo farna vopsite alb, radiator si electromotor vopsite argintiu, garda joasa, jante BBS RS 17 inch cu spitele vopsite auriu si embleme, cauciucuri cu talie extreme de joasa, esapament final complet din aluminiu.
Gadgets: numere de inmatriculare de Viena, pe comanda.
Enjoy dragii mei prieteni!
Pozele se pot vedea si in semnatura!
P.S. Aceasta masina o am de la colegul nostru …. care ne-a parasit atat de devreme anul trecut dupa o lunga suferinta. Folosesc aceasta ocazie pt a ne aduce aminte de el si de colectia sa, pt ca amintirea celor care nu mai sunt printe noi, ramane totusi vie prin vorbele si prin gandurile noastre.
Dumnezeu sa te odihneasca Ady!