Modelul real:
Fabrica a fost înfiinţată în 1921, sub numele de ROMLOC, producând pe atunci material rulant, mai târziu motoare şi automobile. După venirea comuniştilor la conducere, în 1948, firma ia denumirea de „Steagul Roşu”. Treptat, s-a specializat pe producţia de autocamioane şi, mai târziu, de autoutilitare. Amintim modelele SR 101 (1954), Carpaţi (capacitate 3 tone, 1959-1961), Bucegi (capacitate 5 tone, 1964).
Din anul 1971, au intrat productie modelele Roman, cu sarcini utile de 7-12 tone si 10-16 tone, fabricate dupa licenta MAN, avand motoare diesel Saviem (6 cilindrii in linie, 5491 cmc, 135 CP) si MAN (6 cilindrii in linie, 10349 cmc, 215 CP). Pe baza sasiului Roman, a fost dezvoltata cabina CN 1, modelele lansate cu aceste cabine numindu-se Dac. Sasiul Roman - Dac a fost fabricat intr-o larga configuratie numar axe - sarcina utila.
Numele camionului vine de la RO(manian) și MAN numele companiei care a vândut licența.
(preluat de aici)
Macheta:
Este un model frigorific. Realizat la scara 1/43, macheta are peste 20cm în lungime. E un model foarte bine realizat, chiar dacă nu știu producătorul bănuiesc că e IXO. Modelul e fabricat pentru seria Camioane al companiei Atlas.
La realizarea cabinei s-a respectat chiar și cel mai mic detaliu. Are stergătoare, oglinzi retovizoare, lămpile și semnalizatoarele sunt din plastic, scaunele sunt detailate, inclusiv și bordul vehicului. Fiind varianta frigorifică, apare deasupra cabinei și aeroterma pentru benă.
Bena e bine realizată cu mica problemă că la scara asta nu se deschide. Are o mică problemă la dungile aplicate în spate.
Șasiul e detailat, are pus rezervorul de motorină și sistemul de eșapament.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(C) Poze și text: 2012, KingDesign. Toate drepturile rezervate autorului.