Despre masina:
BMW E90 este a 5-a generatie a seriei 3.Masina este disponibila ca touring (E91), coupe (E92), si coupe cabrio (E93). De asemenea, aceste modele sunt disponibile si cu pachetul ///M, aici ma refer la modelele E90, 92 si 93.E90 este succesorul modelului E46 si a fost lansat in marite 2005. BMW spune ca va fi inlocuit in 2012 de urmatoarea serie 3 care se spune ca se va numi F30.
Masina este disponibila atat cu traditionala tractiune spate BMW, dar si cu tractiunea integrala XDrive.De asemenea, bavarezii au pus la dispozitie o serie de motoare de la 1.6L pana la cel de 3.0L BiTurbo care pot fi cuplate la 2 transmisii cu 6 rapoarte (manual/automat). In anul 2007 au aparut versiunile 328i/xi si 335i/xi, iar 335i/xi a primit noul motor 3.0L BiTurbo cu 6 cilindrii in linie.
Touring-ul E91 este oferit atat cu tractiunea spate cat si cu cea intergrala xDrive.De asemenea, acest model beneficiaza (optional) de un plafon panoramic (si la macheta) care se intinde de la pasagerii din fata pana la cei din spate, nu si la macheta din pacate.
Motorul de 3.0L (care este reprezentat si pe macheta) este disponibil doar in Europa incepand cu anul 2007, dezvolta 272 de cai putere, 320Nm si atinge 100km/h in 6,1 secunde.
Despre macheta:
As incepe prin a spune ca este fabricata de firma Kyosho, automat va dati seama de realizare, mai ales cei care au avut tangente cu acest producator de machete.Pot sa zic ca am stiut la ce sa ma astept cand am luat-o si am primit exact ce-mi doream.Macheta, pot sa spun ca mi-a intrecut putin asteptarile.
Eu detin versiunea DE, adica Dealer Edition si vine intr-o cutie anosta de culoare gri, cu sigla BMW deasupra si cateva inscriptionari dedesubt, inscriptionari ca re nu merita foarte mare atentie.Inauntru se afla o cutie de polistiren, iar macheta sta bine intre cateva hartii de impachetat.Macheta a venit impecabil, iar pe aceasta cale ii multumesc domnului Dedemails de la care am procurat acest model.
Macheta este foarte bine inchegata, singurele parti ale machetei care ma deranjeaza fiind acele “plastice” de pe plafon pe care s-ar pune portbagajul suplimentar/schiuri asa mai departe…acelea sunt dintr-un plastic subtire si mi se par destul de sensibile, mai ales ca se indoaie daca apesi pe dansele.In rest macheta este demna de respect, totul e perfect.
Exteriorul:
Cel mai rau imi pare ca nu s-a putut surprinde culoarea machetei deoarece nu prea am avut noroc de soare, pozele fiind facute dupa ploaie.In poze da impresia ca este vopsita intr-o culoare inchisa, aproape de negru, dar la o privire mai atenta, sub raze de lumina se observa perlele albastre, sa zic asa.O nuanta superba.Poate daca as fi facut pozele cu blitz se observau.
Un amanunt care poate nu sare in ochi imediat este faptul ca macheta are doua numere de inmatriculare separate sa zic asa.Pe spate este de un fel, iar pe fata de alt fel.Dubios.Le-au fi incurcat.
Producatorul a respectat linia modelului original si nu a omis nici un detaliu.Ma deranjeaza putin faptul ca haionul nu sta ridicat, adica trebuie sprijinit de ceva caci nu poate sta singur.Sustinerea nu se face pe baza de telescoape ci pe baza de balamale, nu groase, ci acceptabile.La fel si la capota fata sau la usi.
La o examinare mai atenta se observa finalele esapamentului foarte bine redate si cromate.De asemenea, peste tot cromul arata foarte bine.Nu am gasit defecte la vopsea.Emblemele sunt bine pozitionate si foarte bine redate.Oglinzile sunt destul de solide, semnalele de pe aripi sunt piese sparate si arata foarte bine.De asemenea stergatoarele de parbriz si luneta sunt bine realizate nefiind prea groase sau prea subtiri.
La partea din fata se observa imediat blocurile optice fidel realizate carora nu le-am gasit cusur.Singurul lucru deranjant este faptul ca niturile de la proiectoarele de ceata sunt unpic mai vizibile decat ar trebui.Grila este bine realizata, „narile” fiind din doua piese, pe grila si pe marginea capotei.Cromul se prezinta foarte bine.Grila de sub numar este perforata, la fel fiind si narile.
La macheta se deschid toate cele 4 usi, care sunt dotate cu geam.Plafonul panoramic este realizat din plastic care nu pare deloc sensibil.Lumina patrunde prin el destul de bine.Acesta are o „viziera”, prin care poate fi astupat.Din pacate, plafonul panoramic este oferit doar pasagerilor din fata la macheta, viziera neculisand pana la locurile din spate.
Macheta este dotata cu directie si suspensie activa.
Din pacte, discurile de frana sunt ca niste saibe, simple, iar etrierii sunt anost realzati si vopsiti in gri.
[u]Interiorul:/[u]
Interiorul este redat fidel si decent.Din pacate are o culoare gri anosta.Mi-am dorit o verisune cu exterior inchis si interior crem, dar din pacate asta am gasit.
Scaunele sunt realizate din plastic, iar pe jos se gaseste bine-nteles mocheta foarte placuta la atingere.Pe praguri se gaseste inscriptia cromata „BMW”.Bordul este atent realizat nelipsind nimic.Totul este la bine-cunoscutul standard Kyosho.Nu stiu ce sa mai zic in plus.Directia este activa, chiar daca rotile bracheaza cam putin.La locurile din spate se gasesc tetiere la fiecare spatar, iar tetierele se misca.Portbagajul este foarte bine redat, iar mocheta de inalta calitate.
Jante & cauciucuri:
Cuciucurile au o textura foarte placuta la atingere, sunt de culoare neagra, intocmai ca cele reale, singurul minus fiind bine-nteles ca nu preizinta nici o inscriptie, oricum fiind pe fond de culoare neagra ar fi mai putin vizibila.Jantele sunt bine realizate si sunt exact modelul care l-as fi dorit pe macheta.Consider ca arata foarte bine incaltat cu dansele.Piulitele de la jante sunt redate prin niste punte negre.In centrul jantei se gaseste emblema BMW.
Motorul:
Aici nu trebuie sa avem mari asteptari.Fiind o masina de generatie noua, nu prea are ce arata.La fel si macheta.Mult plastic negru in compartimentul motor.Nu prea am ce zice.
Concluzie:
De ceva vreme mi se puse pata pe unele modele break asa ca m-am gandit sa imi caut unul.Pana la Avant-urile Norev/PMA (A6 respectiv A4) am zis sa iau un BMW daca tot sunt mare simpatizant al bavarezelor.Va spun sincer ca am plecat cautand un E60 touring, dar dupa cum vedeti m-am pricopsit cu fratele mai mic, E91-ule .Toate bune si frumoase, am ajuns sa indragesc macheta asta.
M-a surprins culoarea, eu asteptandu-ma la ceva sobru, ceea ce si pare la prima vedere, dar la lumina se observa nuanta de albastru.Arata deosebit.Primul lucru deranjant care m-a atacat a fost faptul ca capota portbgajului nu sta singura deschisa si culoarea interiorului.Inca cred ca la acest exterior se potriveste mai bine un crem.
Mai multe nu stiu ce sa va zic.Macheta am luat-o la pret foarte bun si mi-am dorit un model de genul asta.Sunt foarte multumit de macheta.Daca sunteti amatori sau pur si simplu simpatizanti ai bavarezelor aceasta macheta merita din plin daca o gasiti la pret bun.
In orice caz nu este ultimul Kyosho.Aceasta a fost a doua macheta de la acest producator si sper sa mai achizitionez si alte modele in anii urmatori.Sper ca v-a placut prezentarea si pozele.
Doresc ca textul si imaginile sa nu fie folosite fara acordul meu.