Go Back   Forum 4Tuning > Hobby & Pasiuni Comune > Machete Auto > Prezentari machete > Prezentari machete scara 1/18

Reply
 
Thread Tools
Old 22-04-11, 11:04   #1
FED express
Old School Cars

Stage 5
 
FED express's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of:
[Colectionar Machete]
[Old School Cars]
[FORD]
Default Prezentare-Lotus Type 79 [AUTOart][1/18]

Despre modelul real:
Lotus este un supercar englezesc fabricat intre ‘75 si 2004.Conceptul a fost prezentat la Turin Motor Show in '72.
Lotus Esprit a fost lansat in octombrie '75 la Salonul Auto de la Paris si a intrat in productie in iunie '76, pentru a inlocui modelul Europa.
Avea caroserie din fibra de sticla si o greutate ce nu depasea 1.000 de kilograme. Esprit S1 era propulsat de un motor de 2 litri in 4 cilindri ce produce 160 CP (Lotus 907). Folosea o cutie de viteze cu 5 rapoarte asemanatoare cu a Citroenului SM sau cu a Maseratiului Merak.
Desi producatorul spunea ca accelereaza de la 0 la 100 Km/h in 6.8 secunde si ca poate atinge o viteza maxima de 222 km/h, in realitate modelul accelera in 8 secunde si atingea o viteza maxima de 214 km/h.
Celebrul design al caroseriei se datoreaza italianului Giorgetto Giugiaro.
Modelul S1 se poate distinge de precursorii sai prin stopurile imprumutate de la Fat X1/9, jantele Wolfrace, etc.
Incepand cu 1980 au aparut versiunile imbunatatite (S2, S3 si Turbo Essex).
In 1987 modelul a suferit modificari majore la caroserie, iar in 1996 a fost introdusa versiunea V8.

Despre macheta:
Lotus Esprit Type79 (macheta) este o editie veche a celor de la Autoart care din pacate nu se ridica la standardele actuale ale renumitului producator.
Vine intr-o cutie clasica cu vitrina. Cutia a rezistat destul de bine de-a lungul anilor, doar plasticul vitrinei capatand niste cute. Macheta este asezata pe un postament inclinat si prinsa cu 3 suruburi. Daca vrei sa o dai jos de pe postament nu vei avea probleme.
Macheta m-a suprins prin faptul ca este foarte usoara. Nu ma asteptam. In ciuda acestui fapt este asamblata foarte bine si este „zdravana”.

Exteriorul:
Modelul este reprezentat corect la scara si vopsit foarte bine, in stilul Autoart. Toate elementele caroseriei sunt prezente. Blocurile optice sunt redate fidel, fara nituri. Din pacate, farurile escamotabile nu sunt functionale, decat pe modelul realInscriptiile de pe caroserie sunt foarte bine realizate, in special cea de pe capota motorului care trece in revista succesul inregistrat de Lotus in anii '60-'70: "World Champion Car Constructors 1973, 1972, 1971". Din pacate sapuniera mea nu reuseste sa o surpinda prea bine.

Desi capacul rezervorului nu este functional, acesta a fost redat si montat separat, contribuind mult la realismul machetei. Arata chiar foarte bine si m-a suprins cand am observat ca se afla pe ambele laturi ale caroseriei.
Teava de evacuare se prezinta excelent, avand capetele cromate foarte realist si gaurite. Este realizata din plastic. Cromul se prezinta bine.
Din nefericire, modelul nu are geamuri laterale. Nu deranjeaza foarte mult, decat daca este expus. In cazul asta praful va intra. Cel mai deranjant lucru mi se pare faptul ca usile au un unghi foarte mic de deschidere, acesta consider ca ar fi cel mai mare minus al machetei. Balamalele usilor nu sunt nici ele extraordinare.

Interiorul:
Se putea lucra mai bine. Interiorul se prezinta satisfacator, dar datorita unghiului mic de deschidere al usilor, accesul este limitat.
Desi nu este mochetata, podeaua a primit o vopsea poroasa care arata foarte bine.Sa nu o zgariati cu unghia! Nu-i prinde bine deloc.Culorile scaunelor si ale podelei au fost bine alese, tipic englezesc. Caroseria vopsita in British Racing Green, iar interiorul crem, podeaua rosie. Este exact cum imi doream.
Indicatoarele de bord sunt foarte interesant si realist realizate, dar din pacate dificil de pozat, desigur „datorita ungiului mic de deschidere al usilor”
Nici aparatul nu ma prea ajuta...

Motorul:
Motorul este slabut realizat si nu prea are legatura cu ce face Autoart in momentul de fata. Sub standardul lor actual din pacate. Este acoperit de o carcasa de plastic care mi-a provocat o gramada de nervi deoarece nu am reusit sa o scot. Trebuie ridicat din amandoua partile. Cand ridicam din dreapta, cadea in stanga si invers. Este si putin loc pentru degete, asa ca mi-a fost imposbili sa o scot. Adevarul este ca nu am fortat-o deoarece mi s-a parut cam fragila si nu doresc sa o rup.
De aceea, am imprumutat o poza de la Ciprian care este posesorul unui model asemnator, doar ca pe galben.Sincere multumiri Ciprian.
Se putea lucra mai bine la motor, dar asta e. Putem zice ca macheta e veche si asta e tot ce au putut face.

Portbagajul:
Compartimentul amplasat in fata poate fi cu greu numit „portbagaj”. Acolo se afla amplasata frontal o roata de rezerva, cu cauciuc adevarat (nu e de plastic ca la altele) si un cric. De asemenea se mai gaseste un mic bidonas alb pentru lichidul de spalare al parbrizului probabil. Foarte interesanta este grila, care chiar daca nu e perforata-fiind de fapt o folie transparenta vopsita-arata excelent si contribuie la realismul machetei. 1-0 pentru Autoart. Foarte buna ideea.

Anvelope/Jante:
Anvelopele nu sunt imprimate, insa jantele arata extraordinar dupa parerea mea. Detaliile si cromul sunt la inaltimea numelui producatorului. Anvelopele au o textura foarte buna si sunt foarte realiste.Rotile din fata sunt mai mici si mai inguste, iar cele din spate mai late si un pic mai mari.

Concluzie:
O macheta care mi-am dorit-o de mult timp si ma bucur ca am gasit-o. Este primul meu Autoart si un cadou foarte potrivit pentru Paste. Sunt multumit de macheta, cu toate ca are si plusuri si minusuri. Este primul supercar din colectie si nu stiu daca vor mai aparea si altele. Putin probabil. Eu o consider masina sport si sunt de parere ca design-ul este extraordinar, se datoreaza italianului Giugiaro si sunt convins ca daca designerul era englez nu ar fi iesit asa grozava. Pacat de farurile care nu sunt escamotabile ca la modelul V8, acela jucand si in alta liga, fiind realizat mai bine. Motorul este slabut din ce am vazut in poza lui Ciprian, deoarece eu nu l-am vazut pe al meu si nu cred ca s-a transformat peste noapte. Unghiul mic de deschidere al usilor este cel mai mare minus dupa parerea mea si cel mai deranjant. Daca doresti modelul si esti impatimit, poti trece peste toate aceste mici impedimente si sa te bucuri de deisgn-ul care pe mine perosnal ma fascineaza. Modelul celor de la Autoart merita din plin pretul actual!
Sper ca sunt bune si pozele, cat de cat.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCF6810.JPG
Views:	50
Size:	1.36 MB
ID:	1975573   Click image for larger version

Name:	DSCF6820.JPG
Views:	48
Size:	586.1 KB
ID:	1975574   Click image for larger version

Name:	DSCF6823.JPG
Views:	47
Size:	702.0 KB
ID:	1975575  

Click image for larger version

Name:	DSCF6825.JPG
Views:	46
Size:	1,005.2 KB
ID:	1975576   Click image for larger version

Name:	DSCF6827.JPG
Views:	52
Size:	624.7 KB
ID:	1975577   Click image for larger version

Name:	DSCF6840.JPG
Views:	47
Size:	689.6 KB
ID:	1975578  

Click image for larger version

Name:	DSCF6862.JPG
Views:	51
Size:	663.4 KB
ID:	1975579   Click image for larger version

Name:	DSCF6865.JPG
Views:	51
Size:	1.16 MB
ID:	1975580   Click image for larger version

Name:	DSCF6830.JPG
Views:	59
Size:	533.5 KB
ID:	1975581  

Click image for larger version

Name:	DSCF6844.JPG
Views:	47
Size:	493.4 KB
ID:	1975582   Click image for larger version

Name:	DSCF6839.JPG
Views:	65
Size:	607.9 KB
ID:	1975583   Click image for larger version

Name:	DSCF6829.JPG
Views:	50
Size:	699.9 KB
ID:	1975584  

Click image for larger version

Name:	DSCF6828.JPG
Views:	45
Size:	656.9 KB
ID:	1975585   Click image for larger version

Name:	DSCF6860.JPG
Views:	55
Size:	558.7 KB
ID:	1975586   Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	70
Size:	71.3 KB
ID:	1975587  

Click image for larger version

Name:	DSCF6838.JPG
Views:	54
Size:	526.6 KB
ID:	1975588   Click image for larger version

Name:	DSCF6832.JPG
Views:	48
Size:	772.9 KB
ID:	1975590   Click image for larger version

Name:	DSCF6834.JPG
Views:	43
Size:	680.6 KB
ID:	1975592  

Click image for larger version

Name:	DSCF6845.JPG
Views:	49
Size:	579.3 KB
ID:	1975594   Click image for larger version

Name:	DSCF6826.JPG
Views:	35
Size:	708.4 KB
ID:	1975595   Click image for larger version

Name:	DSCF6843.JPG
Views:	48
Size:	628.1 KB
ID:	1975597  

Click image for larger version

Name:	DSCF6871.JPG
Views:	46
Size:	809.1 KB
ID:	1975598   Click image for larger version

Name:	DSCF6848.JPG
Views:	39
Size:	585.9 KB
ID:	1975599   Click image for larger version

Name:	DSCF6849.JPG
Views:	46
Size:	623.5 KB
ID:	1975600  

Click image for larger version

Name:	DSCF6851.JPG
Views:	54
Size:	557.8 KB
ID:	1975601  

Last edited by bmwh548; 22-04-11 at 15:35.
FED express is offline   Reply With Quote
Old 22-04-11, 13:47   #2
Racer21

Stage 5
 
Racer21's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,646
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Re: Prezentare-Lotus Type 79 [AUTOart][1/18]

Bine ca ai pus Lotus-ul primul la prezentare. Despre masina, chiar daca e engleza, are performante bune si design-ul reusit ii da un aer italian, binevenit Cat despre macheta, nu prea multe de reprosat, mai ales ca e un AA vechi, dar tie ti-as reprosa ceva pentru ca ai ales-o pe verde Sincer eu cred ca era mult mai frumoasa pe galben

Quote:
Originally Posted by FED express View Post
Este primul supercar din colectie si nu stiu daca vor mai aparea si altele.Putin probabil
__________________
Machetele Mele
Racer21 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-11, 14:56   #3
cruizer11
VW Driver


Stage 5
 
cruizer11's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 1,733
Member of:
[4Tuning International]
[Colectionar Machete]
[VW]
[MERCEDES]
[KIA]
[Competitor CNCA]
Default Re: Prezentare-Lotus Type 79 [AUTOart][1/18]

Foarte frumos modelul si prezentarea.O masina cu o silueta celebra anilor 70-90.Felicitari pentru achizitie!
cruizer11 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-11, 18:33   #4
2010

Stage 5
 
2010's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 20,550
Member of:
[Moderators]
[Colectionar Machete]
Default Re: Prezentare-Lotus Type 79 [AUTOart][1/18]

frumoasa macheta nu mai zic de masina reala, ai un soc cand o vezi in fata..
imi plac prezentarile tale!
2010 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-11, 19:11   #5
FED express
Old School Cars

Stage 5
 
FED express's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of:
[Colectionar Machete]
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Prezentare-Lotus Type 79 [AUTOart][1/18]

Quote:
Originally Posted by Racer21 View Post
Bine ca ai pus Lotus-ul primul la prezentare. Despre masina, chiar daca e engleza, are performante bune si design-ul reusit ii da un aer italian, binevenit Cat despre macheta, nu prea multe de reprosat, mai ales ca e un AA vechi, dar tie ti-as reprosa ceva pentru ca ai ales-o pe verde Sincer eu cred ca era mult mai frumoasa pe galben

Lotus s-a cerut, asta am pus.Dupa cum ziceam si in prezentare, daca designerul nu ar fi fost englez nu cred ca ar mai fi aratat asa bine.Sau poate da...cine stie, oricum se vede influenta italiana a anilor '70.Acum ce sa zic...s-ar putea sa mai vina si alte supercaruri dar putin, foarte putin probabil, in orice caz nu sunt in capul listei.De exemplu, Ferrari Mondial
si Daytona le vreau neaparat si Lotusul V8, mai departe nu mai stiu...
Mersi Alin!
Quote:
Originally Posted by cruizer11 View Post
Foarte frumos modelul si prezentarea.O masina cu o silueta celebra anilor 70-90.Felicitari pentru achizitie!
Multumesc Teo!ma bucur ca-ti place.
p.s:intra pe mess.
Quote:
Originally Posted by 2010 View Post
frumoasa macheta nu mai zic de masina reala, ai un soc cand o vezi in fata..
imi plac prezentarile tale!
Mersi Costi.Ma bucur ca-ti place prezentarea.M-a straduit.
Vor mai urma si altele, dupa Paste.

Last edited by FED express; 22-04-11 at 19:13.
FED express is offline   Reply With Quote
Old 22-04-11, 22:27   #6
model collector
Banned


Stage 5
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 3,002
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[Colectionar Machete]
[Honda]
[Hyundai]
[Toyota]
[PEUGEOT]
Default Re: Prezentare-Lotus Type 79 [AUTOart][1/18]

Modelul initial a fost prezentat la Torino (Turin in engleza)

Pe partea de prezentare este inutil sa faci o comparatie mai ales cu nivelul actual al Aa. Macheta aceasta este destul de veche, daca ar reproduce-o acum sigur motorul nu ar arata asa.
model collector is offline   Reply With Quote
Old 23-04-11, 07:48   #7
FED express
Old School Cars

Stage 5
 
FED express's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of:
[Colectionar Machete]
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Prezentare-Lotus Type 79 [AUTOart][1/18]

Quote:
Originally Posted by model collector View Post
Modelul initial a fost prezentat la Torino (Turin in engleza)

Pe partea de prezentare este inutil sa faci o comparatie mai ales cu nivelul actual al Aa. Macheta aceasta este destul de veche, daca ar reproduce-o acum sigur motorul nu ar arata asa.
Da, am copiat de pe Wikipedia chestia cu salonul auto si am lasat "Turin".
Sper sa reediteze acest model in viitor.
FED express is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 10:48   #8
ciprian_f

Stage 5
 
ciprian_f's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,107
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Re: Prezentare-Lotus Type 79 [AUTOart][1/18]

Cu placere FED. M-am luptat si eu mult sa scot capota aia nenorocita.

Eu nu mai am modelul in colectie. L-am dat pentru ca ma gandeam sa iau versiunea Essex. Pana la urma n-am mai facut-o, dar n-au intrat zilele in sac.

Enervante rau usile alea, ma deranjeaza mai mult decat faptul ca n-are farurile functionale. O macheta veche, dar buna pentru pretul la care circula. La un moment dat erau pe toate gardurile cu 30-40 euro. Eu am luat-o la un pret mic si am revandut-o la fel.

Sper si eu sa o reediteze cineva cu niste detalii mai bune, e una din masinile mele preferate.
ciprian_f is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -