Acest model Ferrari a terminat pe locul 5 la cursa din 1977 de la Daytona. Actorul si soferul de curse Paul Newman a cumparat masina inaintea inceperii sezonului din 1977 si a condus-o impreuna cu Milt Minter si Elliot Forbes Robinson.
Inainte de a fi vanduta lui P. Newman, aceasta Daytona, cu numarul de sasiu 14437 a fost cumparata noua, in 1971, de echipa American Scuderia Filipinetti. Ei au participat in 1971 la "Tour de France" unde s-au clasat la final pe locul 4, soferi fiind Vic Elford si Max Kingsland. Deasemenea a fost condusa si de Bob Bondurant la cursa de 12 ore de la Sebring, dar nu a reusit sa termine. Aceasta masina Daytona a fost una din cele 5 construite in seria I 365GTB/4Cs facute in 1971. Modelele din aceasta serie erau foarte usoare fata de modelele de serie, avand caroserie din aluminiu, capote din fibra de sticla si geamuri din plexic( mai putin parbrizul). Acestea, plus alte modificari au facut ca produsul final sa fie mai usor cu 400kg fata de modelele de serie.
Motorul era foarte similar cu cel standard, 4.4 litri V12. In curse acesta avea 360-380CP, valoare nu cu mult mai mare decat a motorului standard de 352CP. Performanta era castigata prin greautatea scazuta a modelului Competizione.
Dealungul anilor masina a fost vanduta de mai multe ori, in final ajungand la pretul de $1,100,000 la licitatia de la Fantasy Junction in Berkeley, California.
In 1991 a fost restaurata si scoasa iar la licitatie.
In 1993 a fost cumparata de Yoshiho Matsuda si in 1995, a fost expusa la Matsuda's Ferrari Museum of Art.
In 1999 a fost cumparata de Charles Arnott, acesta aducand in fiecare an masina la expozitia "Cavallino Classic".
---------------------------------------------------------------------------
Macheta este produsa de Kyosho la scara 1:18. Ei au replicat modelul asa cum arata el in ziua de azi, nu cum arata in 1977, dar au facut o treaba minunata.
Vopseaua arata bine, inscriptiile fiind vopsite( nu decaluri).
Interiorul de curse este frumos replicat, cu centuri de siguranta din material textil si instrumente de la bord lizibile.
Grilele perforate dau machetei un aspect realistic.
Un detaliu interesant este gemuletul de aerisire, aflat pe ambele geamuri ale usilor, care este glisant.( poze mai jos )
Fiind un Ferrari si deasemenea o masina de curse, avand o istorie in spate si un sofer faimos, recomand acest model tuturor colectionarilor.