Go Back   Forum 4Tuning > Hobby & Pasiuni Comune > Machete Auto > Prezentari machete > Prezentari machete scara 1/18

Reply
 
Thread Tools
Old 26-02-11, 22:34   #1
Dark Side
Colectionar Machete

Stage 5
 
Dark Side's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,305
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Prezentare: Ford Mustang GT390 Fastback Bullitt [1968][AUTOart]

Ford Mustang GT Fastback Bullitt ~ 1968 ~ AUTOart



Masina reala:

Desi a durat doar noua minute, urmarirea din pelicula "Bullitt" dintre un Mustang verde condus de Steve McQueen si un Charger negru in care se aflau baietii rai a ramas in istoria cinematografiei ca una dintre cele mai bine realizate urmariri pe care Hollywood-ul le-a dat. Exsista deja zeci de site-uri care face referire la fiecare dubla a urmaririi insa eu o sa ma rezum la Mustang-ul condus de personajul lui McQueen.
Acest Mustang are la baza un model GT Fastback din 1968 care a fost inbunatatit pentru a putea face fata rigorilor urmaririi pe dealurile din San Francisco, California. Masina era echipata cu un motor Ford 390 performant care dezvolta 325 bhp, jante "American Racing" Thrust negre cu buza argintie, suspensii Koni si alte echipamente aftermarket care imbunatateau capabilitatile bolidului american.
Deasemenea masina a fost vopsita in nuanta de verde "highland" si i-au fost scoase mai multe embleme cat si farurile de ceata de pe masca frontala.
Pentru filmarile scenelor urmaririi s-au folosti doua masini Mustang dintre care una a fost complet distrusa iar cealalta este acum detinuta de un propietar anonim care nu vrea sa dea niciun detaliu despre masina care, se pare, sta pe loc de peste un deceniu.
Insusi McQueen a incercat fara succes sa cumpere masina supravietuitoare in 1977.
Ca dovada ca aceasta masina a devenit un simbol al lumii auto, cei de la Ford au produs in 2001 si, respectiv, in 2008 doua editii speciale "Bullitt".
De asemenea ar fi de mentionat ca scena urmaririi nu a fost filmata la viteza ceruta de regizor ci la una substantial mai mare, masinile ajungand pe portiunile de drum drept la aproximativ 175 km/h. Urmarirea a primit in 1968 premiul Academiei Americane de Film pentru cea mai buna editare si filmul a fost nominalizat la mai multe premii Bafta si nu numai.

---------------------------------------------------------------------------------------------

[b][u]Macheta 1/18:

Macheta este o reeditare a unui model mai vechi caruia nu i s-au adus modificari dar, chiar si asa, nu m-as putea plange ca modelul acesta este unul slab ci, zic eu, unul in limitele producatorului.



Vopseaua este aplicata bine, fara imperfectiuni, nuanta este corecta si macheta este redata la scara, proportiile fiind respectate.
Cromul de pe masina arata bine, lufturile dintre partile mobile sunt mici dar un lucru care ma dezamageste putin si care ne reaminteste ca acest model este de conceptie ceva mai veche este lipsa geamurilor laterale.
[img ]https://i375.photobucket.com/albums/oo200/Dark-Side_2008/DSC05399.jpg[/img]




La partea frontala se observa plasa care acopera masca frontala si aspecctul “clean” dat de lipsa proiectoarelor de ceata si a calutului “pony”. Farurile sunt realizate exemplar, niturile ne fiind vizibile iar numarul de inmatriculare de California nu este un autocolant, literele si cifrele fiind imprimate pe placuta de plastic. Mai trebuie mentionat faptul ca stergatoarele sunt piese separate desi la o prima vedere pot parea ca sunt tot una cu rama parbrizului.






Partea posterioara a primit si ea atentia cuvenita, stopurile fiind realizate la fel de bine ca si farurile. Deasemenea pe capota de la portbagaj este scris “Mustang” iar pe capacul cromat al rezervorului de combustibil este scris “GT” cu litere rosii.
In aceelasi timp se observa tevile cromate ale sistemului de evacuare si antena radio subtire. Semnalele rosii laterale din partea din spate care sunt cerute de legislatia americana au nituri care desi sunt vizibile pe mine nu ma deranjeaza.








Gurile de aer de pe capota motorului sunt detaliate frumos iar capota se deschide cu ajutorul sistemului dog-legs destul de subtire (alt semn al conceptiei cam vechi si a faptului ca nu au fost facute schimbari la matrita).
Motorul 390 este frumos detaliat si vopsit cu capacult filtrului de are cromat si pe care scrie “390 High Performance”. Se mai poate observa scrierea “Caution-Fan” pe partea superioara a radiatorului al carui capac este vopsti cu argintiu, negru si auriu. Se poate observa si bara anti rului de de dimensiuni generoase. Deasemenea capacele care acopera capetele cilindrilor sunt cromate.





In portbagaj nu se gaseste nimic spectaculos. Acesta este mochetat partial si pe jos este vopsit cu un model in carouri care simuleaza materialul folosit la modelul real. Aici se mai gaseste si o a cincea roata American Racing, cea de rezerva, care nu iese. Si capacul portbagajului are niste doglegs.



Interiorul este realizat bine dar nu are detalii care sa surprinda. Plansa centrala este in principal acoperita cu “lemn” si cu cateva ceasuri de bord. Se observa volanul bine realizat, cu spitele sale atent facute si in cealalta parte a bordului o mica sigla “Mustang” si cu calutul “Pony”. Pe jos este mocheta si centurile sunt din material textil. Scaunele nu sunt confectionate din vreun plastic special la atingere si nici nu se misca sau rabateaza. Pe praguri se gaseste o mica sigla “Ford” a carui exsistenta la masina reala nu o pot garanta.
Fata interioara a portierei are in partea inferioara un element decorativ cromat de dimensiuni generoase. Se mai poate observa si levierul de ridicare a geamurilod, cromat la randul lui.







Jantele “American Racing” Thrust vopsite in negru mat, cu buza argintie sunt un detaliu consacrat al acestei masini. Acestea sunt realizate ingrijit cu butucul cromat. In spatele rotilor din fata se pot vedea discuri de frana cu etrieri ficsi iar in spatele rotilor din spate sunt tamburi.
Masina sta pe niste pneuri de dimensiuni mari cu numele firmei producatoare pe ele, anume producatorul american de pneuri, “Firestone”.





Sasiul machetei nu este prea detalaiat. Este realizat din plastic in totalitate si nu prea se pot vedea detalii prea multe. Doar cateva de la motor si niste amortizoare plus suspensii (nu ma pricep la chestiile astea).




---------------------------------------------------------------------------------------------

Concluzie:

Acest model este cea mai buna reproducere a Mustang-ului Bullitt aparut in film si (din cate stiu) singura licentiata la acest moment (nu stiu cat de mult conteaza acest lucru pentru unii dar eu am vrut s-o am exact ca in film). Cei de la Autoart puteau sa imbunatateasca macheta (sa scoata doglegs-urile macar de la capota motorului, sa puna geamuri laterale etc.).
Oricum acest model este important pentru orice fan al masinilor Mustang, masinilor din filme, masinilor Pony samd.



Numai bine,
DS
__________________
Corvette Racing Fan

~~~" PREA DES NOI NE BUCURAM DE CONFORTUL UNEI OPINII FARA DISCONFORTUL CUGETARII."~~~
J.F. Kennedy

Last edited by Dark Side; 26-02-11 at 22:39.
Dark Side is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 22:59   #2
radu_bv
Colectionar Machete

Stage 5
 
radu_bv's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,231
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Re: Prezentare: Ford Mustang GT390 Fastback Bullitt [1968][AUTOart]

Mustangul este prima macheta la care ma gandesc cand spun muscle-car Frumoasa macheta...interesanta prezentare, dar cu multe greseli gramaticale din pacate...fii mai atent data viitoare

Last edited by radu_bv; 26-02-11 at 23:01.
radu_bv is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 11:27   #3
lauTM

Stage 5
 
lauTM's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 525
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Re: Prezentare: Ford Mustang GT390 Fastback Bullitt [1968][AUTOart]

super tare , masina se pare ca mi-ai luat-o inainte cu prezentarea . misto, mie sincer mi se pare reusit , acuma ai dreptate se putea si mai bine , zica asta ca fac o comparatie cu GMP-urile ce le am si se vede , chiar si cu HW61 e o diferenta.
__________________
POZE ARTISTICE MUSCLE CAR
lauTM is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 11:48   #4
FED express
Old School Cars

Stage 5
 
FED express's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of:
[Colectionar Machete]
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Prezentare: Ford Mustang GT390 Fastback Bullitt [1968][AUTOart]

un adevarat Pony Car! arata foarte bine macheta.
ce bine i-ar sta alaturi de o figurina cu Steve McQueen
FED express is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 14:34   #5
steaua23
Opel Driver

Stage 5
 
steaua23's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 6,269
Member of:
[Opel]
[Colectionar Machete]
Default Re: Prezentare: Ford Mustang GT390 Fastback Bullitt [1968][AUTOart]

Quote:
Originally Posted by lauTM View Post
super tare , masina se pare ca mi-ai luat-o inainte cu prezentarea . misto, mie sincer mi se pare reusit , acuma ai dreptate se putea si mai bine , zica asta ca fac o comparatie cu GMP-urile ce le am si se vede , chiar si cu HW61 e o diferenta.
GMP-ul joaca in alta liga deci nu se poate compara nici cu hw61 nici cu autoart. Ma rog ... unele modele ca nici acolo nu sunt toate extraordinare.
steaua23 is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 19:54   #6
Dark Side
Colectionar Machete

Stage 5
 
Dark Side's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,305
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Re: Prezentare: Ford Mustang GT390 Fastback Bullitt [1968][AUTOart]

Steaua@: Corect ! De exemplu Camaro-ul meu nu este asa sus fata de acest Mustang. Doar la motor si jante este superior (si dedesupt) ca in rest nu e mai breaz. Dar cand te uiti la alde Ferrari 330P4 sau 312P este altceva...
Dark Side is offline   Reply With Quote
Old 06-03-11, 10:34   #7
ciprian_f

Stage 5
 
ciprian_f's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,107
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Re: Prezentare: Ford Mustang GT390 Fastback Bullitt [1968][AUTOart]

Quote:
Originally Posted by Dark Side View Post
Steaua@: Corect ! De exemplu Camaro-ul meu nu este asa sus fata de acest Mustang. Doar la motor si jante este superior (si dedesupt) ca in rest nu e mai breaz. Dar cand te uiti la alde Ferrari 330P4 sau 312P este altceva...
Nici comparatia ta nu e buna, Ferrari-urile costa mult peste 200 de euro... Andrei se referea strict la americane... seriile Plymouth Roadrunner/GTX, Ford Fairlane si Pontiac GTO sunt cele mai bune de la ei.
ciprian_f is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -