Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Racing Code

Reply
 
Thread Tools
Old 18-06-13, 08:46   #1
Andrei_RC

Stage 2
 
Andrei_RC's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 64
Default Mitsubishi EVO X - Resurrection *** pana la +80HP fata de setarea anterioara !!! ***

Titlu: Mitsubishi EVO X - Resurrection *** pana la +80HP fata de setarea anterioara !!! ***

Acest articol poate fi considerat o continuare a celui postat de noi cu ceva timp in urma https://forum.4tuning.ro/679-racing-c...ution-sst.html , subiectul fiind acelasi ; "Efectul Detonatiilor in functionarea motoarelor cu ardere interna", in acest caz fiind vorba de un alt Mitsubishi Evolution X GSR.

Pe graficul dyno cu linie punctata este reprezentata puterea respectiv cuplul dezvoltat cu "incercarea" de soft pe care masina o avea initial.
Cele doua etape premergatoare aparitiei fenomenului de detonatie (autoignition & pre-knocks) fusesera depasite iar aceasta masina functiona cu ultimul si cel grav: detonatii severe. Intensitatea acestora determinau variatii atat de mari ale vitezei de rotatiei a arborelui cotit al motorul de la un ciclu motor la altul incat calculatorul (ECU) le interpreta ca missfire !!! Codul de eroare "P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" fiind present, iar ECU retrasese la maxim, avansul. Acest tip de functionare fiind catastrofal pentru motor datorita detonatiilor severe si foarte daunator pentru turbina, care datorita avansului retras de catre ECU, temperatura gazelor de evacuare tindeau spre 1000 grade C in sarcina in mod curent !
Totodata datorita temperaturii mari a gazelor de evacuare, turbina crea presiuni in galeria de admisie ce nu erau in mod corect corectate de ECU, acesta dpdv al controlui presiunii turbo, functionand practic (incorect) in open-loop, avand target prea mare !
Nu a fost prima masina ce avea soft deja modificat atunci cand a intrat in sediul nostru pentru refacerea setarii, dar cu siguranta, pana in acel moment a fost una dintre cele mai "nefericite" masini pe care le-am analizat, in ceea ce priveste functionarea motorului.

Setarea custom Racing Code pentru aceasta masina a urmarit in primul rand o functionare corecta in toata plaja de turatie si sarcina a motorului si nu cresterea de putere cu orice pret, dar refacand softul cresterea de performanta a motorului a venit pe cale naturala obtinand diferente de pana la 81WHP fata de setarea (incercarea) anterioara.

Exemplu la 7000RPM:
Putere cu setarea anterioara = 234WBHP
Putere cu setare Racing Code = 315WBHP

Graficele de analiza calitativa "Detonatii vs RPM" ce au fost ridicate in timpul testarii dyno vorbesc de la sine, setarea custom Racing Code avand nivelul minim (lipsa detonatiilor) dintre toate testele efectuate respectiv:
- setare alt tuner - initiala
- setare soft stock
- setare Racing Code

Acesta este inca un exemplu cum o functionare corecta a motorului aduce atat siguranta si fiabilitate masinii cat si o crestere a performantei motorului.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20130614_103747.jpg
Views:	148
Size:	144.0 KB
ID:	2800115   Click image for larger version

Name:	20130614_103814.jpg
Views:	88
Size:	131.2 KB
ID:	2800116   Click image for larger version

Name:	detonatii.vs.rpm .jpg
Views:	95
Size:	145.7 KB
ID:	2800117  

Click image for larger version

Name:	mit.EVO.X.dyno.plot.tune.jpg
Views:	151
Size:	212.6 KB
ID:	2800118   Click image for larger version

Name:	Stock Software - knocks.jpg
Views:	95
Size:	95.7 KB
ID:	2800119  
Andrei_RC is offline   Reply With Quote
Old 19-06-13, 19:03   #2
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mitsubishi EVO X - Resurrection *** pana la +80HP fata de setarea anterioara !!!

Pentru acest exemplar , caz a acestui studiu as vrea sa remarc si faptul ca masina a venit cu doua softuri interschimbabile la buton si a plecat tot cu doua.
Softurile se pot schimba de la butonul de control al pilotului automat chiar si in mers.
O alta optiune pe care noi o implementam la resoftare si care e de mare importanta este monitorizarea online a detonatiilor, de fiecare data cand motorul are detonatii in bord exista un martor care avertizeaza prin aprindere intermitenta, iar in functie de intensitatea lor exista un algorit de afisare astfel incat soferul are mereu sub control acest fenoment.

Chiar si pe masina mea personala am implementat acest sistem.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -