Construcţia Uzinei de Autoturisme Piteşti a īnceput īn 1966, la Colibaşi (acum orasul Mioveni; Colibasi atunci era un sat, si asta a ramas), judeţul Argeş. După semnarea unui contract de licenţă īntre Renault şi statul romān īn 1968, īncepe fabricaţia modelului Dacia 1100 sub licenţă R8, urmat īn 1969 de Dacia 1300 sub licenţă R12. Īntre anii 1970-1980, Dacia dezvoltă o īntreaga gamă de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Īncepānd din anul 1978, Automobile Dacia continuă autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de concepţie 100% romānească, Dacia Nova şi de restructurarea īntreprinderii īntr-o societate de producţie şi strategie şi 7 filiale comerciale. Īn 1998, anul īn care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numărul 2.000.000. Īn acelaşi an īntreprinderea a obţinut Certificatul de atestare a Implementării Sistemului Calităţii ISO 9001 şi a īnregistrat recordul de producţie (106.000 unităţi).
1966
Construcţia Uzinei de Autoturisme Piteşti
1968
Contract de licenţă cu Renault; Dacia 1100 (Renault
1969
Dacia 1300 berlină (Renault 12)
1973
Dacia 1300 Break
1975
Dacia Pick Up
1978
Īncetarea contractului de licenţă
1987
Dacia 1320 (primul hatchback, cel cu curul cazut
)
1991
Dacia 1325 Liberta
1992
Dacia 1307 şi 1309 Dubla Cabina
1995
Dacia Nova
1998
Automobilul cu nr. 2.000.000; ISO 9001
1999
Dacia devine o marcă specializată a Grupului Renault
2000
Dacia SupeRNova
2003
Dacia Solenza
2004
Dacia Logan
http://www.dacia.ro/dacia/ajax#/daci...cia/istoric,41