Salut ! Trabantul ce urmează a fi prezentat nu-mi aparține, cum nu-mi aparțin nici prea multe dintre meritele realizării, deși am contribuit.
Mașina a fost cumpărată de pe 4tuning (an de fabricație 1985), pe secțiunea mașini old school de vânzare, topicul fiind
https://forum.4tuning.ro/645-masini-o...ant-601-a.html
de asemenea o să profit de acel topic pentru a nu mai uploada poze cu exteriorul mașinii.
Povestea e următoarea: un coleg de facultate i-a spus iubitei (de asemenea colegă de facultate cu noi) : iei permisul, îți iau trabant.
Eu știind „afacerea”, navigând într-o seară pe secțiunea mai sus amintită l-am văzut. I-am vândut pontul colegului...după vreo săptămână prețul trabantului a ajuns la 1000 ron. Într-o zi de vineri stăteam pe la facultate și a venit vorba...mergem la Sibiu să luăm Trabi-ul? Eu nu am putut, dar câteva ore mai târziu am primit telefon : maestre...avem Trabant.
Pe mine mă viza toată treaba asta întrucât orice tip de operațiune de modificare\recondiționare\întreținere urma să se facă în garajul meu.
față de ce se vede în pozele din topicul de vânzare a suferit deocamdată următoarele:
Exterior:
Oglinzi vopsite negru mat (au ieșit bine, în poză nu erau uscate)
Reparat uși (acum operațiunea de închidere\deschidere se desfășoară civilizat)
Reparat încuietoare portbagaj (era nevoie)
Chedere noi (nemontate încă, dar le avem)
Ștergătoare noi (kaufland, sunt foarte ok)
Tehnic:
Tot ce înseamnă garnitură la sistemul de frânare NOU
Saboți noi (mai puțin cei de pe frâna de mână, care au carne cât cei noi)
Contactul de pe pompa de frână care face stopurile să se aprindă anulat, și făcut sistem direct la pedala de frână (dacia style), profitând de faptul că Trabi-ul e pe 12v, modificat de vreun proprietar anterior.
Schimbat lichid de frână+ aerisit
Cauciucuri de iarnă m+s (second-hand...după buget) tubeless, eliminat camerele (ar fi fost amuzant să le păstrăm, dar una era pe 14, pusă de mântuială)
Releu de semnalizare nou (de dacie, ca și cel defunct)
Robinet rezervor schimbat cu unul nou
Filtru de aer nou (cel vechi avea noroi în el, nu-mi imaginez cum)
Filtru de combustibil nou
Evacuare revizuită (schimbat toba care încălzește aerul ce ajunge în habitaclu cu una nouă+furtune noi pt încălzire+etanșat unde a fost cazul)
Interior:
Poliță din lemn (straturi presate) pentru spate, întrucât cea originală era putrezită,și avea tapiseria ruptă
Head-unit Panasonic (mp3 aux etc.) 4x50 integrat în bord
Boxe ovale Pioneer în polița mai sus menționată
Boxe normale integrate în uși
Condensator (cu voltmetru integrat)
Stație MTX 180W
Subwoofer Sal Pro 250w (portbagaj)
Cam asta s-a făcut în câteva zile de muncă, timpul fiind cel mai mare dușman al acestui proiect.
Prima fază a proiectului este gata, aceea de a face mașina 100% sigură pentru a circula pe drumuri publice, dar și un sistem audio care sună genial, un factor determinant fiind și materialul din care este făcută mașina, aceasta facilitând o calitate bună a sunetului.
Vor mai urma modificări, când ne va permite timpul.
Eu aș vrea s-o facem Rat Rod.
Proprietarul, vrea să o țină originală, și să o aducă cât se poate la starea din fabrică.
Poate până la urmă o facem LOW RIDER.
Aștept sugestii aici, poate aveți vreo idee mai bună.
Morala :
Nu a dispărut de pe străzi, încă are multă viață, și noi îl ținem pe străzi. Sperăm că vor urma și alte proiecte Trabant făcute de noi. Bani și sănătate să avem.