Intrucat nu mai vand masina trebuie sa urmeze ....
Pregatirea de iarna ...
Am decis sa scriu acest mic tutorial pentru ca imi inchipui ca masinile nu difera atat de mult si ca este o operatiune care si voi puteti sa o faceti cu un minim de scule
1) So ... Curatarea sitemului de racire si inlocuire (coolant flush) ...
Am scos antigelul care exista in radiator. A iesit rugina multa mai ales din fundul radiatorului. Apoi am scos senzorul de detonatie si furtunul care duce la racitorul de ulei. Se pare ca masina are pe dedesubt senzorul de detonatie pe partea pasagerului si pe partea cealalta un furtun care duce la racitorul de ulei.
Trebuie scoase ambele pentru ca partea stanga a sistemului de racire al blocului motor nu comunica cu partea drepta a sistemului de racire decat in partea de sus a blocului. Pentru scurgerea buna a blocului motor am scos capacul de la termostat si termostatul. Astfel a iesit tot antigelul din blocul motor.
Apoi am pus apa distilata in tot sistemul, am conectat totul la loc, am lasat motorul sa circule apa cu capacul de la radiator deschis. Pe acolo a iesit o gramada de spuma cu rugina o perioada, dupa care s-a limpezit. Din pacate nu am gasit o solutie speciala de "radiator flush" dar a functionat si asa.
Dupa asta am scos iar toata apa aia ... a iesit iar mult "nisip" si apoi am inceput sa montam toate piesele la loc.
Trebuie montate intai lucrurile din partea de jos a motorului respecitiv senzorul de detonatie si furtunul racitorului de ulei. Apoi am umplut blocul motor cu noul antigel prin "gaura" de la termostat. Apoi am montat la loc termostatul si throttle body-ul. Pe la termostat se umple uniform tot blocul motor si aproximativ 70% din radiator. Gradul acesta de umplere s-a realizat in conditiile in care masina era inclinata aprox 20-30`. Apoi am adaugat in radiator ce mai era necesar.
Green stuff in ... mix 8 parti antigel - 2 parti apa distilata, dupa calculele mele rezistent la -30 grade avand in vedere ca vine iarna aia cea mai grea din istorie
In total au intrat vreo 13 L de amestec
2) Am schimbat si releul de la semnalizare pt ca semnaliza foaaaaaarte rar ... S-a rezolvat si problema asta acum. Releul de la semnalizare se afla in spatele panoului de bord al pasagerului
Si acum cateva poze