Paul, iti spun ca te inseli. Decat sa-ti faca baietii de la spalatoria de cartier un polish profesional cu 200 lei in 4-5 ore, crede-ma ca mai bine te lipsesti de el.
In primul rand, e impropriu spus POLISH. Cel mai corect e sa-i spunem DETAILING EXTERIOR sau CORECTIE VOPSEA. O vopsea afectata nu are nevoie doar de polish, se impune o decontaminare cu argila, un wetsanding pe alocuri, iar apoi, functie de mai multe variabile (grosimea stratului de vopsea, duritatea lacului sau a vopselei, tipurile de defecte intalnite), alegerea pasilor pentru eliminarea tuturor defectelor (de exemplu: un lac moale poate fi corectat doar din 2 pasi, un lac ceramic poate impune 3-4 pasi, inclusiv disc de blana pe alocuri, etc.), alegerea optima a combinatiei pad-pasta si numar de treceri. In final, functie de sezon, de tipul vopselei si al lacului, de culoare, urmeaza alegerea optima a protectiei (sealant, ceara, sealant+ceara).
Pentru a-ti face o impresie, iti spun ca doar pasii premergatori actiunii de polishare efectiva dureaza la o masina medie in jur de 4-5 ore. Un cost real al materialelor folosite, al consumabilelor pt o masina poate ajunge in jur de 200-250-300 lei.
Cat despre marca pastelor folosite, nu e o regula ca Meg's sunt cele mai bune. Din experienta proprie, pt un compound prefer Menzerna FG500 sau un FCP de la 3M, decat un #105 de la Meg's.
Din pacate, lipsa de corecta informare in acest domeniu duce la "prostirea, fraierirea clientilor de catre baietasii cu polishuri profesionale de 200-300 lei".
Ma bucur ca am gasit si in aceasta sectiune un topic dedicat detailingului auto, in ceea ce ma priveste, va stau la dispozitie cu orice sfaturi in acest domeniu. Mai exista un topic dedicat detailingului auto aici pe forum, in zona Hunedoara, am incercat si acolo sa le fiu de folos colegilor hunedoreni cu sfaturi, chiar am reusit sa organizam o intalnire lunara 4Tuning cu demonstratii live in cadrul atelierului meu.