Salutare 4tuning,
Chiar daca sunt un membru “batran” al acestui forum au trecut ceva ani de cand nu am mai postat asa ca probabil ca ar trebui sa fac o scurta prezentare
Ultimii 10 ani i-am petrecut alaturi de un e36 sedan 325i ’94, care de-a lungul anilor a suferit diverse modificari precum swap de M3 s50b30, KW v2, Brembo BBK, usurata, cateva ramforsari, scaune Sparco, widebody custom vopsit LSB, setup de sunet profesionist (si greu) + multe altele. Istoria mai recenta m-a prins cu un daily-driver e46 320cd cabrio facelift pe coilovere, roti pe 19” si alte bunatati.
Pisica incepea sa dea semne de rugina prin locurile binecunoscute ceea ce m-a facut acum cativa ani sa opresc proiectul si sa caut un alt e36 care sa nu aiba astfel de probleme si sa incep de la zero in loc sa afectez structura masinii prin taieturi, suduri sau alte reparatii riscante.
Dupa foarte mult timp petrecut vizionand tot felul de cazane “fara gram de rugina” sau “tinute in garaj”
m-am oprit la un 320i M52 coupe automat din 1995, culoare Madeira Violett cu 155.000km la bord, masina pe care intamplator o stiam din prima zi de cand a intrat in tara si avea un istoric pe care am putut sa il verific si sa il confirm. Chiar daca a fost neglijata la exterior si in alte cateva aspecte, coupe-ul indeplinea cerintele mele, in special caroseria care nu da semne de rugina si faptul ca era un 2.0i din fabrica, ceea ce l-a facut o baza foarte buna. Faptul ca motorul toarce impresionant de frumos (ajutat si de evacuarea de 2.8 cu finala Remus) a fost o surpriza binevenita, masina fiind foarte placut de condus in varianta actuala.
Pentru ca anii au trecut si de la cursele de strada am ajuns pe circuite precum Hungaroring sau Adancata, proiectul are ca tinta o masina de trackdays dar care va putea fi condusa si pe strada, spre munte intr-un weekend, etc., deci nu foarte hardcore. Motorul, suspensia, franele si multe alte piese vor fi mostenite de la vechiul sedan si reconditionate, insa le voi monta treptat, fiecare pas al proiectului fiind bine documentat si respectat (hopefully
). Vorbind de o masina de 20 de ani siguranta, ramforsarile, punctele slabe vor fi rezolvate primele dupa care voi incepe sa pun si piesele “sportive”. Chiar daca design-ul nu va fi scapat din vedere nu voi cheltui bani si timp pe piese inutile. Pisica va arata intr-un final bine dar fara sa ii afectez functionalitatea sau scopul
Proiectul va fi documentat pe larg pe pagina de facebook (n-ar strica un like
)
https://facebook.com/e36snk sau pe blog-ul meu
http://e36.tuninghost.ro si sper sa imi permita timpul sa pun si pe aici cateva update-uri. Un ajutor considerabil pentru evolutia proiectului il vor aduce partenerii
EPS Tuning & Service si
POL Distribution - Motul cat si colegii mei din
Insomnia Racing Club si
TuningHost.ro.
Piesele ramase in urma modificarilor sunt la vanzare aici pe forum sau pe
http://bmwbazar.ro.
Sa auzim de bine!