Mersi baieti. Pentru cei interesati postez si aici procedeul in linii mari.
1. Am cumparat masina din Ungaria si am adus-o acasa cu numere de zoll
2. Am facut RAR-ul la mine in Mures
3. Am vandut-o pe hartie unei colege din Sf. Gheorghe, Covasna, pt ca acolo sunt foarte putine astfel de procese in asteptare.
4. Colega mea, cum ar veni, a dat statul in judecata inainte sa platim taxa. Partea asta n-o stiu multi, ca se poate da in judecata si fara sa platesti inainte. Merge mai repede, nu prea e cine sa conteste, si eu unul nu aveam vreo 8500 de euro pt asta
5. Am primit termen in 2 saptamani de la predarea documentelor (mijlocul lui Octombrie), pe 1 Noiembrie procesul era catigat, dupa care a mai durat inca cateva saptamani sa se comunice decizia si s-o am in mana.
6. Mi-am facut procura speciala cu colega mea ca s-o pot reprezenta la politie, administratia financiara etc si am inmatriculat masina in numele ei in Sf. Gheorghe pe 4 ianuarie.
7. Acum pe 18 ianuarie am transcris masina pe numele meu la politie, aici in Tg. Mures.
Vreau si pe aceasta cale sa contrazic toate zvonurile in circulatie incepand din 1 ianuarie, ca cica pentru masinile inmatriculate prin sentinta (deci fara taxa), trebuie platita taxa la transcriere. Fals. Aceasta lege se refera la masinile inmatriculate inainte de 2007, iar masina mea a fiind inmatriculata pentru prima data in 2013, s-a transcris fara probleme. Trebuie doar copia sentintei in dosar. Singura chestie de care s-au legat a fost ca nu aveam stampila de "decizia ramasa definitiva" pe copie, avocatul a facut copia inainte sa se expire cele 15 zile de apel. Dar in final au acceptat dosarul pt ca aveam mentiune in talon, ca masina a fost inmatriculata prin sentinta civila cutare.
Cam asta e procedeul de baza. Dar cate complicatii la tot pasul, birocratie, nervi.. asta nu pot sa va explic aici
) Dar se poate realiza. Daca n-ar fi aparut unele complicatii, puteam sa am masina inmatriculata in 2 luni jumate, pe 19 Decembrie. Si asa a durat numai 3 luni de la predarea documentelor pentru proces.
Cat despre costuri, avocatul a primit 2oo de euro plus cheltuieli, adica in jur de 1ooo RON. RAR-ul a fost 83o RON in loc de 43o pt ca masinile mai vechi de 95-96 nu au cod de omologare european. Numarul de zoll din Ungaria cu tot cu numere, asigurare si spaga sa rezolvam totul in cateva ore fost in jur de 5oo Ron. Mai vine inmatricularea in sine si transcrierea de pe Covasna pe Mures (identificare, taxa talon, taxa inmatriculare etc, in jur de 300 RON, totul inmultit cu 2, deci 600 RON). Per total in jur de 3000 RON sau 700 d euro. Bineinteles ca mai apar si alte costuri, taxe, hartii, nu le mai stiu pe toate, si drumurile pana la Sf. Gheorghe (2 pana acum) nici nu le iau in considerare
Singura problema ar fi daca ar incepe cineva procedeul sa zicem astazi, poate pana cand se termina toata faza, numele taxei se schimba, cum s-a intamplat de mai multe ori, si atunci pot aparea probleme (cu toate ca ar trebui sa se ia in considerare conditiile si taxa in vigoare pe data inceperii procesului, dar daca am invatat ceva prin tot procedeul asta, e faptul ca in Romania nu poti fi niciodata sigur de ce se vor lega si unde apar complicatiile).
Pe de alta parte, ceea ce am discutat zilele astea cu avocatul, e ca daca intra in vigoare acest "Timbru de mediu" + este deja in vigoare legea care obliga si masinile inmatriculate inainte de 2007 sa plateasca taxa, atunci unul dintre principalele argumente in favoarea castigarii proceselor, adica natura discriminatorie a taxei (discrimineaza importurile si favorizeaza masinile inmatriculate) nu va mai fi valida. Si astfel, momentan este sub semnul intrebarii daca va mai putea fi atacata taxa in instanta. Avocatul meu nici nu mai accepta cazuri de acest gen pana cand se clarifica lucrurile, exact din acest motiv.
Daca aveti intrebari concrete va ajut cu placere daca pot, dar cel mai bine e sa consultati un avocat.