Cei care au fost la E30 Fest Romania deja stiau de la sticker ca adunam fonduri pt urmatorul proiect E30, eram singurul impostor la intalnire cu Golfuletzul Mk2
) De atunci cei 72% s-au transformat in 100%, si in sfarsit, pe 6 Septembrie s-a implinit un vis: mi-am achizitionat un 318is original. Masina am gasit-o foarte aproape, in Debrecen, Ungaria, desi planuiam sa aduc ceva din Germania. Dar se pare ca asa a fost sa fie, in Debrecen am un prieten mecanic la care faceam ITPul cu ursul anterior (poate va amintiti cativa, 318i sedan, tot negru, tot BBS, pe Ungaria), am aranjat sa vada el masina prima data, si daca zicea ca nu e OK nici nu ma duceam pana acolo. Dar masina e chiar impecabila, nici urma de rugina, nu bate nimic si trage cum trebuie. Eram unpic ingrijorat sa nu ma dezamageasca pe drumul inapoi dar din contra, m-am impresionat si mai mult. Si e destul de dotata:
- Servo (din E36, un proiect care aveam in plan oricum, e mai directa directia, nu lucrezi atata in curbe)
- Geamuri electrice
- Oglinzi electrice
- Trapa manuala
- Volan M-Tech 2
- Scaune sport originale Recaro
- Proiectoare
- Computer de bord mic (ora, data, temperatura exterioara, memo)
- CD player
- Toba sport
- Jante originale BBS Kreuzspeiche de 15 (in spate mai late)
- Shadow line (standard la 318is)
- Frane spate pe disc (standard la 318is)
Probleme nu prea a avut. La cald nu pornea bine, mergea in 3 cilindri timp de 15-20 sec, asa ca l-am pus pe tester, toate valorile au fost perfecte, doar ca ne-am dat seama ca nu are debitmetrul potrivit. L-am schimbat si acum merge fara probleme. Diferentialul suna unpic la frana de motor, dar i-as fi pus blocant oruicum.
Imi place la nebunie acest motor, dupa mine e compromisul perfect la urs. E cel mai modern (primul motor in 16 valve facut de BMW), nu consuma (pe drumul inapoi am scos putin peste 7 cu muuuult shpan si unpic de 200 pe autostrada, in oras tot cu dat in gura ia 11), si are putere suficienta.
Nu stiu cati 318is sunt in tara dar acesta va ramane unul cat mai original. Schimb de motor, schimbari majore la interior (non-bmw), subwoofere, ecrane, body kituri si prostii din astea nu va vedea niciodata. Planuri:
- chip Coneus din Germania (a ajuns deja, va fi montat cat de curand)
- blocant 4.10
- desi nu bate nimic, o sa-i fac o revizie la suspensie, toate bucsele noi si sa inlocuiesc suspensia TA Technix cu ceva mai serios. Probabil ceva de calitate dar nereglabila (ex. Koni/GM) decat o reglabila ieftina
- in fata mai low, cica e 60/40 dar nu-s convins
- jante 9x16, inca nu m-am decis de care
- xenoane
- niste boxe decente
- un CD player mai decent, de preferat OEM, BMW Business II
- computer bord mare ( mai incolo
)
- incalzire scaune (OEM)