Long time no post
.
Pe 25 mai, masinuta a implinit 16 ani de cand a iesit pe portile fabricii si am sarbatorit cu un mic desert tematic
.
Masina a primit discuri/placute/senzori uzura placute, toate Zimmerman.Discuri ventilate atat fata, cat si pe spate, deci si alte etriere pe spate, saboti frana de mana si accesorii de montaj Ate precum si lichid nou.Va urma sa curat si sa vopsesc etrierele argintii.
A urmat curatarea traseului de admisie pana la clapeta. Am desfacut toate plasticele si furtunasele, spalate si curatate inclusiv carcasa filtrului de aer, curatat valva de relantiu plus garnitura noua, curatat clapeta de acceleratie. Am ramas surprins cat de curat era debitmetrul, insa nici clapeta nu era foarte murdara. Doar putina mazga in jurul clapei, dar suficienta cat sa o intepeneasca si sa nu se deschida lin. Surprins si nu placut, am fost cand am vazut mizeria care ajunge pe peretii admisiei... plini de mazga neagra si lipicioasa.
Am trecut urmatoarea zi la curatarea gurilor de la clima, care erau imbracate intr-un strat generos de praf, dar dupa multe betisoare de urechi consumate si cateva ore, nu au mai avut pic de praf. Daca tot eram cu jumate de bord desfacut am zis sa desfac si panoul climei, ca mi se parea ca vad praf in senzor. Acelasi strat de praf ca dincolo, insa mult mai serios. Recomand aceasta operatiune oricarei persoane care tine la sanatatea celor din masina, motivul iti veti vedea mai jos in poze.
Urmatoarea zi a urmat schimbul de ulei, BMW Longlife 5w40 si filtru, filtrul de benzina, si bujii noi NGK Laser Platinum. Pe masina erau(cred) bujiile din fabrica, care arata consider eu, ok, pentru 206.000km.
In rest am revenit la arcurile de spate stock si amortizoare/flanse noi Bilstein B4 M-Tech/Sachs.
Pe fata vor fi montate arcuri HR race 29484, iar pe spate posibil FK daca imi place cum se comporta, daca nu tot stock pana le gasesc perechea la HR.
A urmat o mica pregatire pentru concediu: aspirare, curatare plastice interior cu 1Z Cockpit Premium, geamuri decontaminate cu IPA, dresing pe chedere de la W5; curatat compartiment roata de rezerva, apoi plasticele folosind Cockpit Premium, si aceiasi protectie W5 pe chedere cat si pe roata de rezerva; motorul a primit doar o curatare usoara de praf, fiind spalat acum ceva timp cu spuma clatire cu presiune, si protectie pentru plastice. A urmat igienizarea conductelor de clima cu un spray care se lasa in habitaclu pana la epuizare, pe clima setata pe recirculare. In trecut folosisem unul cu furtunas care se pulverizeaza in conducte, asa ca am zis sa incerc si modalitatea aceasta care mi se pare mai eficienta si care a lasat si un miros placut in interior asemanator cu pasta de ras de la Gillette(cu putin alcohol
), apoi montat filtrul de polen nou, tot cu carbon activ.Din pacate exteriorul a primit doar o prespalare la spalatoria din cartier ca a venit ploaia si mi-a stricat planurile, asa ca va urma zilele astea.
La momentul postarii masina are 206.780 km, dupa un drum dus-intors la Arad. Este mult mai vie ca inainte, parca dupa 2000 de ture accelereaza mai puternic cu toate ca apas la fel pedala, iar ce este dupa e bucurie maxima, sunt foarte incantat si multumit de cum se misca acum.Inainte sa plec am resetat consumul, iar la final imi arata 5.5L/100KM, o cifra care nu mi-a aratat-o niciodata
).
Atasez si cateva imagini:
O zi frumoasa!