Salut, m-am hotarat sa imi prezint si eu masina si istoria ei de cand e a mea. Un bmw e36 din '93. De ce proiect cu belele? Pentru ca acum 1 an si jumatate cand am cumparat masina nu stiam absolut nimic despre lumea auto, nu aveam prieteni care sa imi dea sfaturi si am cam muscat-o de multe ori din pacate. Aveam 18 ani si numai ce luasem permisul auto. Masina am cumparat-o cu 1500 e inmatriculata.
Masina era absolut stock. Nu avea ac, nu avea geamuri electrice, nu avea trapa electrica, interiorul era stock din textil si rupt, fetele de usi erau putrede si se faceau scame, plafonul atarna pe alocuri, bratul fata stanga era stramb si masina nu mergea drept, farurile si stopurile erau legate prost si se aprindeau aiurea, lacul de pe vopsea nu era uscat bine si avea peste tot urme de stropi de ploaie, bara fata era rupta in doua pe mijloc, la fel si bara spate, proiectoare de ceata la fel, nu avea, si cu jante de tabla.
Apoi am bagat-o imediat intr-un anumit service din Resita, numit "Paldya", unde am dat peste un mecanic numit Cipi, si ajutorul lui care se pare ca nu lucra acolo, doar cauta fraieri sa ii tapeasca numit Vlad, sau porecla Crazy.
Am vorbit cu cei doi ca vreau sa o reconditionez, adica facuta de la 0. Si cei doi au zis ca se poate face. Dar ulterior am aflat ca defapt ma trageau pe sfoara si ma rupeau de bani.
Vlad (Crazy) , mi-a zis ca are el un unchi in germania si imi aduce din Munchen piese originale de bmw. Adica mai exact urmatoarele: eleron luneta, bara fata M + lip si faruri + proiectoare + stopuri ORIGINALE. Pe care m-a taxat la greu.
Au urmat modificarile, le voi scrie pe rand si apoi mai jos voi scrie tzepele pe care am constatat ca le-am luat.
- prima modificare a fost sa ii pun niste jante Rondell (cred) pe '15. Sunt exact ca Rondell 0058, de aceea spun ca cred asta.
- folie omologata r.a.r. fata + spate.
- apoi au urmat farurile + stopurile de M, care s-au dovedit a fi DEPO (eu am constatat asta destul de tarziu), iar unul dintre stopuri avea un rand de LED-uri ars.
- apoi am schimbat motorul. Masina initial aveam un motor de 2.0, eu am pus un 2.5.
- motorul a primit bujii bosch, schimbul de ulei + schimbul de filtre.
- am montat clima analogica
- apoi au urmat schimburi de brate fata-spate, bucse, pivoti, bielete. NOI
- usile, aripile fata si capota aveau indoituri. Au fost inlocuite cu usi second cu tot cu macarale electrice, capota a fost inlocuita cu una perfect dreapta, aripile le-am cumparat noi noute si am montat trapa electrica. De piese mi-au facut rost "baietii", in afara de aripi.
- in interior am schimbat mocheta gri si murdara cu una neagra gasita de mine, scaune fata din plus in stare foarte buna iar bancheta din material textil in stare excelenta cu cotiera si suport de pahare. Plafonul de asemenea l-am dus eu la baieti, alb imaculat.
- am cumparat becuri cu led pentru luminile din interior
- i-am rugat sa imi faca si frana de mana pentru ca nu tinea
- apoi masina a venit vopsita toata un albastru cameleon (cred) se schimba in 3 nuante de albastru in functie de lumina soarelui.
- am imbracat narile si capacele oglinzilor in folie de carbon
- si aici recunosc greseala (aveam avioane in cap), am montat pe portbagaj un eleron din aluminu, pe care l-am imbracat in folie de carbon.
Si cam atat imi aduc aminte acum, oricum sunt sigur ca am omis destule.
Masina a stat in service cam 4 luni. Pentru ca de fiecare data cand ma duceam sa vad ce au mai facut la masina baieti aveau alta treaba, sau dadeau vina unul pe celalalt ca ba nu-i asta aici si vine imediat, ba nu-i celalalt.
Intr-un final am plecat cu masina din service si troncanea toata cand am plecat cu ea. Foarte tarziu mi-am dat seama de greseli:
- teapa cu farurile am zis-o mai sus
- clima nu era legata, practic o aveam degeaba pe masina
- aveam trase fire pentru proiectoare, dar degeaba ca nici ele nu erau legate
- amortizoarele de pe fata nu erau stranse, erau prinse in suruburi dar doar asa sa fie, si m-am dus in service si paronul a inceput sa se ia de mine ca nu le-am pus la ei. Desi le-am cumparat noi de la ei. M-am luat cu el in gura si intr-un final i-a pus pe baieti sa mi le stranga
- bieleta stranga era prina numai de roata si o taraiam dupa mine, mi-am dat seama tarziu si cand m-am dus la ei, au scos capul tocit si au pun alt cap de pe o bieleta aruncata la gunoi.
- trapa nu functiona, merge doar 2 cm in sus si 2 cm inauntru
- geamurile electrice sareau din macarale
- plafonul impecabil care l-am dus, era negru de caneala, bineinteles ca baietii sustineau ca asa l-am dus..
- becurile cu led care le-am luat pentru interior nu erau puse, cica nu am cumparat asa ceva...
- frana de mana bineinteles ca nu era facuta
- cu vopsitul, mi-au zis ei ca au un prieten care ii vopsitor si are atelier si tot ce trebe. Am vorbit cu ei ca o vreau vopsita total, interior-exterior. Bineinteles au vopsit-o doar in exterior, polish a dat numai pe capota sa arate bine. Dupa cateva luni a inceput sa se umfle vopseaua de la rugina. Am fost inapoi la vopsitor si a zis ca a scapat un loc si il face imediat. Masina este vopsita de maxim un an. Dar a iesit deja destula rugina la aripile spate si la praguri.
- usile nu se deschideau cum trebuie
Si multe multe alte probleme pe care nu mi le aduc aminte acum.
Si atentie, baietii inca sustin ca eu mai am sa le dau 1200 de lei. Pentru bataia de joc de care am avut parte cred ca ar trebui sa imi dea ei mie bani. Dar ce sa fac, nu cunosteam nimic asa ca am muscat-o. Atasez si cateva poze. Intr-adevar arata bine masina cand a iesit dar ascundea multe defecte. Si nu am facut poze detaliate din timpul procesului pentru ca nu ma gandeam ca va deveni o pasiune.