Salutare la toata lumea.
Intrucat exista aceasta parte a forumultui in care poti pune informatii despre masina proprie m-am decis sa incep si eu un mini jurnal cu a mea masina si ce am inceput sa fac la ea.
Ca idee sunt nou in domeniu masini si BMW si scriu aici poate mai apar persoane ca mine si sa aiba un hint despre cum e sa ai masina , cat ajunge ce mai faci pe la ea.Nu toate au nevoie de costuri initiale , insa pentru informatii e un topic sper folositor.
BMW e36 318i din '92 , motor M40 adusa din 2008 in tara din Germania, eu fiind al 2 proprietar aici.
Din februarie pot spune ca urmaresc aproape zilnic topicuri legate de E36, cat si topicuri pentru piese, intrucat avand o varsta trebuie sa bagi ceva bani in ea sa o aduci la un nivel care sa te multumeasca ca si proprietar.
Ca si dotari as putea spune ca este acceptabila insa oricand se poate mai bine.M-au atras la varsta ei ar fi AC-ul, trapa, ABS, Airbag (pe volan doar), servodirectia si mai mult de atat design-ul care a fost un factor destul de impunator.
Hibe ce le-a avut de cand am luat-o:
ABS aprins in bord
Scurgere ulei semering diferential partea dinspre cardan
Fisura parte superioara radiator la imbinare cu recipient (pierd apa la un nivel acceptabil (cam 100-200 ml la 1 luna cred)
Cauciucuri proaste
Usoara bataie la motor (presupun ca tachetii Tzac Tzac)
In rest ea s-a presentat destul de ok , fara batai , hacuri, vibratii , trage frumos si acum.
Cost initial 2000e in cap , masina fiind deja inmatriculata pe Romania.
Ce am mai bagat in ea, hmm... sa zic ca am mai pus 1000e cred:
*Vopsit din start (doar 1000 ron ) - neexperienta si-a spus cuvantul si m-am lasat pe mana unuia care nu a facut o treaba buna (pentru pretentiosi chiar deloc)
*ABS functional acum (fara bec in bord - era dus un senzor pe dreapta fata 90 ron 2 buc (unu rezerva
)
*Placute noi de frana pe fata inclusiv senzor uzura (cam 250 ron cu tot montat)
*Cauciucuri continental noi noute (1400 ron cu tot montat) de 205/60/R15
*Toba finala schimbata din sport in stock (zgomot mare si obositor la drum mai lung - 150 toba si 160 montatul, 160 ron sistem de prindere nou - tampoane,fitinguri)
Aici montatul m-a lovit putin la buzunar incat nu am f multa experienta cu preturile de service.
Ce e drept in montatul de mai sus a intrat manopera pentru schimb ulei si filtru aer.
*Asadar schimbat ulei, filtru ulei si filtru aer (Mobil1 10W40- cam 160 ron)
Intre timp s-au dus barele de legatura intre brat si bara stabilizatoare (70 ron buc aftermarket ) si sper sa ajung saptamana viitoare sa schimb o data si semeringul minune.
Oricum m-am documentat putin si operatiune in sine e destul de laborioasa (trebuie dat jos toba si cardan).
Asta nu o pot face insa fara sa mai cumpar aditional si suruburi pentru cardan (piulite unica folosinta) care ajung la un pret deloc de neglijat de 120 ron pentru toate.Si daca tot dau jos cardan, in caz ca flansa de legatura cu cutia e dusa si aia inca 180)
Deci e frumos ca pentru un semering pot face cheltuieli de ~8 mil dintr-un foc.
Ca si de viitor pe anul asta , in speranta ca nu mai crapa ceva pe ea ma gandesc sa o dotez cu un interior frumos complet si eventual sa ii schimb suspensia cu ceva mai pentru comfort la drumuri de Roamanie (Sa le stea in gat carnea care le-o uram la fiecare groapa care ne baga la cheltuieli)
Masina imi place sa arate bine ca design (interior exterior) si aici o sa am de lucru.
Sper sa nu se agraveze bataia de tacheti insa si sa nu termin discul de ambreiaj prea repede cu neexperienta mea
Masina imi place, incetul cu incetul devin fan modelului.E putin piperat si nu sunt obisnuit cu cheltuieli pe masini, dar nu cred ca sunt diferente mari indiferent de varianta .
Mi s-a recomandat opel (e mai ieftin de intretinut) insa nu imi place cum arata un model la pretul care l-am mentionat mai sus, si daca ar fi sa schimb masina
vreau tot un e36 sedan dar de 1000 , 1500 E mai bun ca al meu (vizibil)