Quote:
Originally Posted by metal_militia
superbe
cum ai reusit la poza cu corvettul in prim plan sa o scoti asa de crisp? ca era pe seara si masinile mergeau repede banuiesc...daca ii dadeai expunere mare iesea cu dungi de lumina....
|
Saluti! Multam de comentariu...
Hai sa o luam pe puncte :
1. Prim plan "crisp" pentru mine inseamna sharp. Sharpness-ul la un obiect singular intr-o fotografie (DECI NU CAZUL POZELOR DE MAI SUS) se obtine prin :
- un obiectiv de calitate buna -
- un timp de expunere foarte scurt (timp de expunere = cat timp sta shutterul deschis ... practic cat timp "intra" lumina prin obiectiv pana se inchide shutterul)
2. Prim plan (nu obligatoriu primul plan) "crisp" si fundal "neclar". Aici discutam de un concept numit DOF (depth of field) ... respectiv profunzime de camp. (vezi poza din atasament).
- pentru un DOF mic, respectiv o profunzime de camp redusa la o zona mica (clar pe un plan redus), ceea ce are ca rezultat un obiect (sa zicem cel din prim plan) clar si restul neclare, pe scurt trebuie sa ai diafragma cat mai deschisa respectiv sa fi la o distanta focala cat mai mare (spre tele). Cu cat mai deschisa diafragma si/sau mai mare distanta focala, cu atat mai mica profunzimea de camp => cu atat mai mare claritatea pe un obiect dintr-un anume plan si cu atat mai blurry fundalul sau celelalte plane.
In cazul fotografiilor de mai sus, profunzimea de camp e chiar mare, adica obiectele din fundal sunt destul de clare totusi. Efectul de care zici tu insa a fost dat lumina zilei, si conditiile atmosferice. Era o zi ploioasa cu putina ceata si destul de intuneric, de unde si partiala neclaritate a obiectelor din fundal. In plus, la o fotografie frontala pe lumina slaba eram pe un iso mare (sensitivitatea sensorulul), de unde a rezultat si un grad mai mare de "crisp-ness"
sau granulatie. Eram pe iso mare pentru a avea un timp de expunere cat mai scurt posibil.
3. Timpul de expunere mare asa cum spui are intr-adevar ca rezultat dungile de lumina, daca vorbim de masini in miscare. Asta pentru ca shutter-ul ramane deschis mai mult timp. Sa zicem ca expunem 10 secunde. In aceste 10 secunde masina (mai ales in cursa
) se misca ceva distanta. Eu am shutter-ul deschis in toata aceasta perioada, pe cadru indeajuns de larg, ce cuprinde aceasta miscare a masinii. In tot acest timp, aparatul primeste "lumina" prin obiectiv...in continuu. In consecinta "inregistreaza" tot traseul masinii, reprezentat in printipal prin darele luminoase dar si printr-un contur blurry al masinii care desemneaza traectoria.
Sper sa fi fost clar...daca mai e ceva, intreaba!