Atat pentru cei usori nostalgici cat si pentru restul impatimitilor de performanta va prezentam inca un proiect extrem Exelixis Motorsport, dezvoltat pe o platforma mai veche a grupului VAG.
Probabil, carcotasii vor comenta ca ei au mai vazut si auzit de un astfel de proiect: bravo lor! dar nu asta e subiectul prezentarii, subiectul il reprezinta acest proiect.
Acest aspect fiind lamurit sa revenim la subiect , este vorba de un Golf 4 R32 ce a ajuns in curtea Exelixis Motorsport asa cum a iesit de pe poarta fabricii adica perfect stock.
Dorinta proprietarului a fost transformarea masinii in ceva mult mai puternic si cum modificarea motorului in varianta aspirata nu ar fi permis un castig demn de luat in seama, solutia castigatoare a fost conversia turbo.
Stim ca exista de ceva vreme pe piata kituri de conversie plug&play insa nu aceasta a fost abordarea in cazul de fata. Intregul proiect a fost gandit piesa cu piesa ca o reteta proprie din care vom spicui doar cateva “ingrediente”: pistoane custom JE cu acoperire ceramica, biele Carrillo, axe cu came custom CatCams, turbina Precision 6766, 2 wastegateuri Tial 38mm, injectoare 1000cc, doua pompe Walbro 255, ambreiaj carbon tri-disc Tilton.
Dupa cum era de asteptat nici sistemul electronic de management al functionarii motorului in varianta originala nu a supravietuit conversiei ,fiind inlocuit cu un sistem tip stand-alone Syvecs, ce in urma re-softarii efectuate de catre ZOD Development, permite comutarea instant intre diferite harti aferente mai multor praguri de putere, cat si alegerea hartii optime in functie de carburantul folosit (benzina de pompa sau combustibil specific de curse).
Si cum un astfel de proiect nu inseamna strict un grup propulsor foarte puternic si nimic mai mult, masina a primit un kit complet de bucse Powerflex impreuna cu o suspensie KW V2 cat si un kit de frane Forge Motorsport cu discuri de 330mm.
Acum povestea fiind spusa mai ramane doar sa mentionam cifrele finale atinse de aces proiect, ei bine este vorba de nu mai putin de 720cp si respectiv 772Nm obtinuti folosind benzina de la pompa.
Cum proprietarul nu are intentia sa pastreze masini inchisa in garaj ca pe un bibelou, exista sanse mari sa va intalniti cu ea la o etapa de drag-racing sau chiar la un track day.
Minunat!
Si exteriorul arata perfect.
Un Golf 4 care merita cu adevarat aplauze si respecte, ca eu unu sunt satul de golfuri 4 cu folie tobe si alte racing wannabe tuning attempts.
Eu sunt foarte multumit de Loganul meu si pentru mine parca a ajuns mai mult decat o masina.
Daca sparg vreo banca la voi o sa vin. )
Felicitari inca odata.
Da este intr-adevar un proiect deosebit, pe care ne-a facut o deosebita placere sa il ducem la bun sfarsit.
@Skelter - Da, performanta vine cu pretul ei si din pacate motorsportul nu este un sport pentru mase. Daca totusi ai de gand sa spargi o banca speram sa fie vorba in cel mai rau caz de o banca in parc (desi n-ar fi frumos).