Lubrifianţi auto prin nanotehnologie aduşi în România de Nanotechnology Products
Unul dintre motivele pentru care noi, cei de la 4Tuning, suntem extrem de pasionaţi de maşini, ţine şi de inovaţiile tehnologice care se învârt în jurul automobilului.
La 4TuningDAYS de anul acesta a fost lansată în România o gamă de lubrifianţi de motor pe bază de nano-bor cristalizat, denumirea lor comercială fiind BORPower. Aceştia se adresează motoarelor în patru timpi pe benzină, motorină şi gaz şi sunt de găsit în patru variante: MS-Silver 250, MS-Silver 600, S-Gold 250 şi S-Gold 600.
Acest lucru destul de complicat este adus în România de Nanotechnology Products (companie înfiinţată în 2008 ), care reprezintă în ţara noastră NNT Nanotechnology AG din Berlin şi firma producătoare NNT Ar-Ge, care a fost înfiinţată în 1992 şi este localizată în Turcia.
De ce în Turcia? Pentru că, foarte interesant de ştiut, în această ţară se află 72% din rezervele de bor din lume, component de bază al BORPower.
Borul (
un element chimic de pe tabelul lui Mendeleev ce se găseşte în natură în stare pură sub formă de cristale şi care nu este toxic, având totodată şi cel mai mic coeficient de fricţiune) este modificat la nivel nanometric (
un nanometru reprezintă 1 milion dintr-un milimetru, scara la care se lucrează fiind de 20.000 de ori mai mică decât grosimea unui fir de păr), obţinându-se astfel un lubrifiant de motor care promite multe.
Mai precis, adăugarea unui recipient de astfel de nano-bor cristalizat în uleiul de motor ce tocmai a fost schimbat, promite producătorul, ar trebui să îmbunătăţească puterea motorului cu până la 10%, să reducă temperatura uleiului cu până la 30%, consumul de combustibil cu până la minus 20%, emisiile de dioxid de carbon cu până la minus 15%, prelungind per total viaţa motorului pe care îl lubrifiază, cu până la 100%.
Gama de produse BORPower se vinde actualmente în 14 ţări, aceasta fiind
testată şi certificată în ceea ce priveşte frecarea, abraziunea, consumul de combustibil şi emisiile de dioxid de carbon
de Institutul Federal pentru Testarea şi Cercetarea Materialelor din Berlin, Agenţia pentru Inspecţii Tehnice din Hanovra (ambele din Germania), Asociaţia de Cercetare Industrială a Motoarelor din Marea Britanie şi Institutul de Cercetare Southwest din Texas (SUA).