Ziua de 2 noiembrie 2008 va ramane in istoria Campionatului Mondial de Raliuri ca ziua in care Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au trecut in cont cel de-al cincilea titlu consecutiv de campioni mondiali, un record absolut in aceasta competitie. La fel ca in 2005, cei doi si-au asigurat titlul cu o etapa inaintea finalului de sezon. In ultima etapa din 2008 cele doua echipaje Citroën Sport trebuie sa mai adune doar 7 puncte pentru a obtine si titlul constructorilor.
Prima zi din Raliul Japoniei, penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, a decurs normal pentru echipajul Sébastien Loeb/Daniel Elena. Fara sa-si asume riscuri inutile, cei doi, la volanul modelului Citroën C4 WRC, au terminat pe pozitia a treia, cele 6 puncte acordate pentru aceasta pozitie fiind suficiente pentru a obtine un nou titlul mondial. "Am abordat totul foarte prudent. Am vazut zapada pe marginea drumului si mi-a fost teama ca vom da peste portiuni cu gheata pe drum. Este foarte greu sa faci un compromis intre a merge tare si a nu face greseli aici. Sunt foarte multumit cu pozitia a treia si stiu ce inseamna asta, dar nu vrea sa ma gandesc inca la titlu”, a spus Sébastien Loeb, la finalul primei zile din Raliul Japoniei. In schimb, evolutia echipajului Dani Sordo/Marc Martí a fost oprita din cauza unor probleme de turbo. „Totul a mers perfect pana pe speciala a 6-a. Din pacate am fost nevoiti sa ne oprim pentru ca motorul a inceput sa piarda putere. Vom continua insa cursa in sistem Super Rally”, a spus si Dani Sordo.
Ziua a doua a Raliului Japoniei a fost una mult mai calduroasa, iar pilotii Citroën Sport au avut un parcurs bun. Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au consolidat pozitia a treia in timp ce Dani Sordo si Marc Martí au facut o cursa excelenta de recuperare a timpului pierdut. „Nu este un secret pentru nimeni ca mie imi place sa ma lupt pe probe si sa castig. Astazi, dimpotriva, am fost nevoit sa-mi pastrez calmul. Specialele de aici sunt foarte inguste si foarte rapide, iar riscul de a face o greseala este urias. De fiecare data cand am simtit ca exista un posibil pericol nu am ezitat si am franat mult mai devreme decat era normal. Sunt prea multe lucruri in joc si nu vreau sa pierd totul riscand inutil”, a spus cvadruplul campion mondial.
Chiar daca ultima zi din Raliul Japoniei nu a avut decat 96,43 km de proba speciala, toti membri echipei Citroën Sport au spus ca a fost cea mai lunga zi din acest sezon. La fel ca si in primele doua zile, Sébastien si Daniel nu au riscat absolut deloc si si-au pastrat pozitia a treia pana la finalul raliului ceea ce le-a adus cel de-al 5-lea titlul consecutiv si asta in doar 6 sezoane complete in WRC! Astfel, Sébastien Loeb si Daniel Elena au depasit recordul de patru titluri mondiale detinute impreuna cu Juha Kankkunen si, mai ales, cu Tommi Mäkinen, singurul care inaintea lui Loeb a reusit sa castige patru titluri consecutive. (1996 - 1999).
„Este un sentiment fantastic”, a exclamat Sébastien la finalul raliului. „Impreuna cu Daniel si cu toti ceilalti din cadrul echipei Citroën Sport ne-am atins obiectivul stabilit pentru acest an, acela de a castiga o noua coroana mondiala. Sunt foarte multumit ca totul s-a intamplat aici in Japonia. Acum putem lua startul in Raliul Marii Britanii fara nicio presiune din acest punct de vedere. Pentru mine a fost un sfarsit de saptamana foarte lung, foarte frustrant si trebuie sa recunosc ca nu m-am distrat prea mult. Modelul C4 si pneurile Pirelli au functionat perfect aici. Am incercat sa nu ma gandesc deloc la titlu pe parcursul celor trei zile, dar nu a fost usor deloc. Pana la urma insa a meritat tot acest efort. Nu stiu daca titlul obtinut in acest an este mai frumos decat celelalte. Voi pastra intotdeauna amintiri speciale legate de primele noastre titluri si nu vrea sa se creada ca a castiga este ceva cu ce te poti obisnui, doar ca fiecare titlu iti provoaca sentimente diferite. Un lucru care ramane mereu la fel este atmosfera si bucuria din cadrul echipei. Intotdeauna ne-au pus la dispozitie o masina competitiva cu care ne-am luptat, de fiecare data, pentru victorie. Deci titlul castigat de noi este si al lor. Si asta ii include si pe Dani Sordo si Marc Martí a caror rezultate au contribuit la succesele noastre. Acum nu avem in minte decat etapa de la Cardiff unde vom face tot posibilul sa castigam si titlul constructorilor pentru Citroën.”
"A fost un an lung, dar faptul ca am castigat titlul este fantastic:, a recunoscut si Daniel Elena. „Este cel de-al cincilea titlu consecutiv si fiecare succes mi-a provocat o placere imensa. Nu ma intereseaza statisticile, iar ceea ce conteaza cel mai mult pentru mine este sa ma bucur de fiecare kilometru de proba speciala, sa savurez atmosfera extraordinara din cadrul echipei si sa fiu impreuna cu Seb."
"Ma bucur pentru 'Sébastien' si 'Danos'. Au castigat zece curse anul acesta si merita din plin acest titu. Este o onoare pentru mine si pentru Marc sa fim in aceeasi echipa. Mai este o etapa si acolo vom face tot posibilul sa castigam si titlul constructorilor pentru Citroën”, a spus si Dani Sordo, care dupa problema tehnica din prima zi a continuat raliul in sistem Super Rally, dar inainte de final s-a oprit pentru a putea folosi un motor complet nou in Raliul Marii Britanii.
Dupa festivitatea de premiere, Olivier Quesnel a fost clar impresionat de primul titlu mondial castigat in calitate de director Citroën Sport. „Sunt foarte, foarte multumit. Faptul ca Sébastien si Daniel au castigat deja titlul inseamna ca ne-am atins jumatate din obiectivul pe care ni l-am fixat la inceputul sezonului. Vom sarbatori acest titlu, impreuna cu toti cei de la Citroën Sport, acasa la baza din Satory, dar apoi ne vom pregati pentru ultima etapa din 2008. In Tara Galilor vom face tot posibilul pentru a cuceri si titlul constructorilor”, a spus si Olivier Quesnell, director Citroën Sport.
Statistici Raliul Japoniei 2008
Victorii de probe speciale
Ziua 1: PS1, PS2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – PS4: Sébastien Loeb (Citroën C4) – PS5, PS6, PS9 si PS10: M. Hirvonen.
Ziua 2: PS11: Dani Sordo (Citroën C4) – PS12: Petter Solberg (Subaru Impreza) – PS13: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – PS14: Henning Solberg (Ford Focus) – PS15: S. Loeb – PS16 : JM. Latvala – PS17 and PS18: M. Hirvonen – PS19: D. Sordo si Toni Gardemeister (Suzuki X4) – PS20: D. Sordo.
Ziua 3: PS21: P. Solberg – PS22: M. Hirvonen – PS23 si PS24: JM. Latvala – PS25: Aji Kim (Mitsubishi Lancer) – PS26 si PS27: M. Hirvonen – PS28 si PS29: P. Solberg.
Clasament victorii PS: M. Hirvonen, 11 victorii – JM. Latvala, 4 – P. Solberg, 4 – D. Sordo, 3 (1ex) – S. Loeb, 2 – H. Solberg, 1 – T. Gardemeister, 1 (1ex) – A. Kim, 1. (PS3/7/8 anulate).
Liderii raliului: PS1 la PS29: Hirvonen
Rezultate finale in editia a 5-a a Raliului Japoniei * (etapa a 14-a din 15)
1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3 h 25 min 03 s
2. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 31,1 s
3. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 2 min 30,6 s
4. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3 min 42,4 s
5. PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki X4) + 5 min 12,9 s
6. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 6 min 09,4 s
7. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 7 min 05,3 s
8. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 13 min 19,9 s
9. F. Villagra/L. Pérez-Companc (Ford Focus) + 15 min 40,8 s
10. J. Hänninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 18 min 27,4 s
Clasament general FIA WRC – Constructori (dupa etapa a 14-a din 15)*
1. Citroën-Total, 175 puncte – 2. Ford, 164 p – 3. Subaru, 93 p – 4. Stobart, 64 p – 5. Suzuki, 28 p – 6. Munchi's, 22 p.
Clasament general FIA WRC – Piloti (dupa etapa a 14-a din 15)*
1. S. Loeb, 112 puncte – 2. M. Hirvonen, 102 p – 3. D. Sordo, 59 p – 4. C. Atkinson, 50 p – 5. JM. Latvala, 50 p – 6. P. Solberg, 41 p – 7. H. Solberg, 22 p – 8. F. Duval, 22 – 9. G. Galli, 17 p – 10. M. Wilson, 15 p – 11. U. Aava, 13 p – 12. F. Villagra, 9 p – 13. C. Rautenbach, 9 p – 14. T. Gardemeister, 8 p – 15. PG. Andersson, 8 p – 16. A. Mikkelsen, 5 p – 17. JM. Cuoq, 2 ps – 18. M. Rantanen, 2 p …/… 21. S. Ogier, 1 p .
*Clasament provizoriu pana la omologarea rezultatelor de catre FIA