Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Reply
 
Thread Tools
Old 07-12-14, 10:53   #1
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default W.R.C., sezonul din 2015

Ostberg, confirmat la Citroen pentru sezonul 2015 al WRC

Citroen a anunţat joi că Mads Ostberg va fi coechipierul lui Kris Meeke
Ostberg, confirmat la în sezonul 2015 al Campionatului Mondial de Raliuri, după ce a câştigat lupta pentru post cu Robert Kubica.

Citroen şi-a definitivat joi linia de piloţi pentru echipa de uzină cu care concurează în Campionatul Mondial de Raliuri. Conform speculaţiilor apărute în presa internaţională în această săptămână, constructorul francez a decis să-i prelungească contractul lui Mads Ostberg.
La fel ca şi în acest an, norvegianul va concura în toate cele 13 etape ale sezonului, va face pereche cu Kris Meeke, care a fost deja confirmat la echipă, şi speră să obţină victorii.

"Sunt foarte fericit să continui cu Citroen. M-am bucurat de ultimele luni şi am învăţat multe doar fiind în contact cu această echipă fantastică. Aştept cu nerăbdare să văd update-urile pentru DS3 WRC şi vreau să fiu capabil să lupt pentru victorii cât mai des posibil", a declarat norvegianul.

Şeful Yves Matton a explicat decizia de a semna cu Ostberg prin prisma performanţelor obţinute de pilot pe parcursul sezonului 2014.

"Primul său sezon cu Citroen ne-a permis să-i evaluăm potenţialul. Ostberg a avut câteva performante bune, chiar dacă uneori a fost ghinionist. Cele 108 puncte şi locul cinci în clasamentul general reflectă investiţiile sale", a explicat el.

Ostberg a câştigat astfel lupta cu Robert Kubica pentru sezonul următor, iar polonezul spera acum să ajungă la un acord cu M-Sport. Sezonul 2015 al Campionatului Mondial de raliuri va începe în luna ianuarie cu Raliul Monte Carlo, acolo unde în clasamentul constructorilor vor puncta însă Meeke şi Sebastien Loeb, care şi-a anunţat revenirea în raliuri pentru celebra etapa de debut a campionatului.

Via Citroen
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 07-12-14, 10:56   #2
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Loeb va concura în Raliul Monte Carlo 2015 cu un Citroen DS3 WRC

Sebastien Loeb a fost invitat de Citroen să concureze în Raliul Monte Carlo din luna ianuarie cu un DS3 WRC, ca parte a unui program de promovare a brandului DS al constructorului francez.

Sebastien Loeb va reveni în elita raliurilor cu ocazia Raliului Monte Carlo de la jumătatea lunii ianuarie, care va marca debutul noului sezon din Campionatul Mondial de Raliuri.
Nonuplul campion mondial a fost invitat de Citroen să participe la eveniment cu scopul de a promova brandul DS şi va lua startul în competiţie la volanul unui DS3 WRC similar cu cel pe care îl va folosi şi Kris Meeke, unul dintre piloţii titulari ai echipei pentru 2015. Francezul are în palmares şapte victorii în 10 prezenţe în Raliul Monte Carlo şi a admis indirect că obiectivul său este să câştige.

"Trebuie să spun că nu am ezitat nicio secundă când mi s-a oferit şansa de a concura cu Citroen DS3 WRC în prima etapă a sezonului. Am o istorie specială cu Monte Carlo, unul dintre raliurile mele preferate. Ne plac drumurile, alegerile dificile ale pneurilor şi atmosfera incredibilă de pe probele speciale şi suntem nerăbdători să vedem asta din nou. Cu DS3 WRC, 'mica mea bombă', aşa cum i-am spus de la început, am amintiri bune. Sper ca Monte Carlo 2015 să se adauge la acestea", a declarat el.

Loeb a obţinut nouă titluri mondiale în WRC în perioada 2004-2012, însă s-a retras din activitate la sfârşitul sezonului 2013, în care a luat startul în numai patru evenimente. El a concurat în acest an în Campionatul Mondial de Turisme alături de Citroen şi a ocupat locul trei în clasamentul general după ce a obţinut două victorii în etapele din Maroc şi Slovacia.

Francezul va participa la sfârşitul acestei săptămâni şi în Rallye du Var, ultima etapă a Campionatului Francez de Raliuri, însă a dat asigurări că nu intenţionează să revină cu un program complet în WRC.

Via Citroen


Piloţii din WRC nu vor mai avea acces la timpii intermediari pe probele speciale

FIA a interzis comunicarea informaţiilor cu privire la timpii intermediari obţinuţi de piloţi pe parcursul probelor speciale din cadrul etapelor din Campionatul Mondial de Raliuri.
Începând din 2015, transmiterea datelor şi informaţiilor despre performanţe la sau de la un competitor care nu au legătură cu siguranţa este interzisă pe parcursul probelor speciale pentru a promova competiţia.
FIA
Comunicat de presa
Consiliul Mondial al FIA a anunţat miercuri seară o schimbare importantă în regulamentul Campionatului Mondial de Raliuri. Începând din sezonul 2015, piloţii nu vor mai avea dreptul să primească informaţii cu privire la timpii intermediari realizaţi de rivali pe parcursul probelor speciale.
Decizia a fost luată cu scopul de a îmbunătăţi spectacolul, întrucât până în prezent piloţii îşi adaptau viteza în funcţie de performanţele obţinute de rivali, cu scopul de a-şi conserva avantajul în clasamentul general.

"Începând din 2015, transmiterea datelor şi informaţiilor despre performanţe la sau de la un competitor care nu au legătură cu siguranţa este interzisă pe parcursul probelor speciale pentru a promova competiţia", precizează forul mondial într-un comunicat de presă.

Măsura a fost deja anticipată de mai mult timp şi a fost aspru criticată atât de piloţi, cât şi de echipe, a căror principală temere este că implementarea acestei interdicţii va fi dificil de realizat. FIA nu a menţionat explicit care vor fi sancţiunile pentru echipele care vor furniza astfel de date piloţilor, însă Jarmo Mahonen, directorul de raliuri al FIA, a sugerat că pedeapsa va fi una foarte drastică: excluderea din campionat.

Dacă eşti prins, eşti exclus din campionat. Constructorii nu-şi vor asuma un asemenea risc.
Jarmo Mahonen
Director de raliuri FIA
"Sigur că nu putem verifica 100%, dar consecinţele vor reprezenta un mijloc suficient de intimidare. Dacă eşti prins, eşti exclus din campionat. Constructorii nu-şi vor asuma un asemenea risc", a precizat Mahonen.
Anterior, FIA a anunţat o schimbare în ordinea de start a piloţilor: în primele două zile ale unei etape (vineri şi sâmbătă), piloţii vor pleca pe traseu în ordinea din clasamentul general, după ce până acum acest lucru se întâmpla doar în prima zi a unei etape. Astfel, liderul clasamentului general va fi dezavantajat de poziţia de start în primele două zile ale unei etape. În schimb, în ultima zi a unui raliu (duminică), piloţii vor concura în ordinea inversă a clasamentului.

Această schimbare a fost adoptată cu scopul de a echilibra lupta pentru victorie, însă va reduce semnificativ şansele ca liderul clasamentului general să câştige etapele desfăşurate pe macadam.

De asemenea, FIA a publicat încă din luna septembrie calendarul sezonului 2015 al WRC:

Data Etapa
25 ianuarie Raliul Monte Carlo
15 februarie Raliul Suediei
8 martie Raliul Mexicului
26 aprilie Raliul Argentinei
24 mai Raliul Portugaliei
14 iunie Raliul Italiei
5 iulie Raliul Poloniei
2 august Raliul Finlandei
23 august Raliul Germaniei
13 septembrie Raliul Australiei
4 octombrie Raliul Frantei
25 octombrie Raliul Spaniei
15 noiembrie Raliul Marii Britanii
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 07-12-14, 16:35   #3
IULY-CLA

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Monte Carlo va fi cel mai frumos raliu ca participa Sebastien Loeb pacat ca nu merge un sezon complet
IULY-CLA is offline   Reply With Quote
Old 08-12-14, 11:11   #4
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

da, ai dreptate, ma uitam pe programul competitional si nu inteleg de ce au atatea etape in Europa ci nu si in Asia sau Africa...
Imi place mai mult E.R.C. de la inceput si pana acum personal mi-au creat o impresie foarte buna, aici mult pe uropa multi bani, probleme cu transmisiunea......
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 08-12-14, 20:42   #5
IULY-CLA

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Eu prefer raliurile pe asfalt ca Monte-Carlo,franta ,spania Germania din puctul meu de vedere sunt cele mai frumoase
IULY-CLA is offline   Reply With Quote
Old 01-02-15, 10:55   #6
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Toyota va reveni în Campionatul Mondial de Raliuri în 2017 cu modelul Yaris WRC

Toyota a confirmat că va reveni în Campionatul Mondial de Raliuri în sezonul 2017 cu modelul Yaris WRC şi a anunţat un amplu program de teste, precum şi formarea unei echipe de juniori.

300 de cai putere generează motorul lui Toyota Yaris WRC
4 este numărul titluri la piloţi câştigate de Toyota în WRC (Carlos Sainz în 1990 şi 1992, Juha Kankkunen în 1993 şi Didier Auriol (1994)
3 titluri la constructori a obţinut Toyota în WRC (1993, 1994 şi 1999)
Toyota a confirmat vineri în cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc la Tokyo că va reveni în Campionatul Mondial de Raliuri începând din sezonul 2017.
Constructorul japonez va aborda competiţia cu o versiune adaptată pentru raliuri a modelului Yaris care va fi dezvoltată de divizia de motorsport care are sediul în localitatea germană Koln.

În paralel, Toyota va continua şi participarea în Campionatul Mondial de Anduranţă, acolo unde a câştigat titlul piloţilor şi titlul constructorilor în sezonul 2014.

"Este o mare onoare să readucem numele Toyota în Campionatul Mondial de Raliuri alături de continuarea participării noastre în Campionatul Mondial de Anduranţă. Să avem două programe de motorsport simultan este o provocare, dar credem că avem expertiza şi determinarea de a reuşi", a declarat Yoshiaki Kinoshita, preşedintele Toyota Motorsport.

Toyota Yaris WRC va beneficia de un motor de 1.6 litri în patru cilindri care va ajunge la o putere maximă de 300 de cai putere şi la un cuplu de 420 Nm, în timp ce lungimea maşinii este de 3910 mm.

Program intensiv de teste

Toyota a anunţat un program intensiv de teste cu noul Yaris WRC pe parcursul următorilor doi ani premergători revenirii în competiţie. Echipa de teste va fi formată din Stephane Sarrazin, unul dintre piloţii constructorului japonez din Campionatul Mondial de Anduranţă, care concurează în paralel şi în Formula E, dar şi din Sebastian Lindholm, un pilot finlandez de raliuri în vârstă de 54 de ani care concurează ocazional în WRC.

În plus, Toyota a format şi o echipă de juniori, iar primul membru al acesteia este francezul Eric Camilli în vârstă de 27 de ani.

Toyota a câştigat patru titluri la piloţi şi trei titluri la constructori în WRC în perioada 1990-1999, însă s-a retras la finalul sezonului 1999 cu scopul de a concura în Formula 1, proiect care a fost însă abandonat în 2009 din cauza crizei economice şi a lipsei de rezultate.

Primele informaţii despre noul interes al japonezilor pentru WRC au apărut în 2012 şi au fost urmate de o serie de teste pe parcursul anului 2013, înainte de primele planificări concrete pentru o revenire în 2017.

Toyota va deveni în 2017 al cincilea constructor din Campionatul Mondial de Raliuri, alături de Volkswagen, Citroen, Hyundai şi Ford, ultimul prezent însă doar prin echipa privată M-Sport după retragerea producătorului de la finalul lui 2012.
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 11-02-15, 09:40   #7
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Sordo nu va concura în Raliul Suediei şi va fi înlocuit de Abbring

Dani Sordo a devenit indisponibil pentru Raliul Suediei după ce şi-a rupt două coaste în urma unui accident de bicicletă şi va fi înlocuit de pilotul de teste Kevin Abbring.
Hyundai a anunţat joi o schimbare în linia de piloţi cu care va aborda Raliul Suediei, a doua etapă din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri, care va avea loc la sfârşitul săptămânii viitoare.

Dani Sordo a devenit indisponibil după ce şi-a rupt două coaste în urma unui accident de bicicletă, iar echipa sud-coreeană a decis ca locul său în maşina cu numărul 8 să fie luat de Hayden Paddon, care concurează pentru a doua echipă a constructorului, Hyundai N. În acelaşi timp, maşina echipei Hyundai N va fi pilotată de Kevin Abbring, pilotul de teste al constructorului.

Abbring va debuta astfel pentru Hyundai mai devreme decât se aştepta, întrucât producătorul sud-coreean anunţase anterior că programul olandezului în vârstă de 26 de ani va cuprinde patru etape care vor fi nominalizate mai târziu.

Decizia de a-l promova pe Paddon la echipa principală a fost luată pentru că acesta are mai multă experienţă decât Abbring şi, implicit, mai multe şanse să obţină puncte pentru Hyundai în clasamentul constructorilor.
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 11-02-15, 09:42   #8
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Raliul Franţei din calendarul WRC revine în Corsica

Raliul Franţei din sezonul 2015 al Campionatului Mondial de Raliuri va avea loc în Corsica după ce găzduirea în Alsacia nu a mai fost posibilă din motive financiare.

2008 a fost ultimul an in care Raliul Frantei a avut loc in Corsica
Federaţia Franceză de Motorsport (FFSA) a anunţat vineri că Raliul Franţei, antepenultima etapă a sezonului din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri, va avea loc în Corsica, după ce precedenta gazdă Alsacia şi-a retras sprijinul financiar pentru acest eveniment.
Programul complet al etapei programate în perioada 1-4 octombrie nu a fost încă definitivat, însă va include o succesiune de probe speciale foarte lungi în regiunea Haute Corse şi în sudul Corsicii.

În ultimii ani, Corsica a găzduit o etapă din cadrul Campionatului European de Raliuri, iar oficialii WRC au avut nevoie de acordul Eurosport, promoterul ERC, pentru a putea programa Raliul Franţei în acelaşi loc. În prezent, nu este clar dacă etapa de ERC programată în Corsica în perioada 5-7 noiembrie va mai avea loc, una dintre soluţii fiind înlocuirea acesteia cu Raliul Valais, ultima etapă a campionatului francez de raliuri.
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 11-02-15, 09:52   #9
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

13 - 15.02 Raliul Suediei
Duminica ora 13:00 In Direct pe DolceSport2
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 22-02-15, 11:32   #10
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Ogier a câştigat dramatic Raliul Suediei! Tempestini, triumf la categoria Production Cup a clasei WRC 2

Sebastien Ogier a obţinut în mod dramatic victoria în Raliul Suediei, în ultima probă specială, după o eroare comisă de liderul şi coechipierul său, Andreas Mikkelsen. Simone Tempestini a câştigat etapa la clasa Production Cup pentru Napoca Rally Academy cu un Subaru Impreza.

9 probe speciale a castigat Sebastien Ogier in Raliul Suediei
53 de puncte a acumulat Sebastien Ogier in primele doua etape de WRC, cu un maxim de 56 de puncte disponibile
Raliul Suediei a oferit una dintre cele mai dramatice lupte pentru victorie din istoria recentă a Campionatului Mondial de Raliuri, cu trei piloţi cu şanse reale la prima poziţie înaintea ultimei probe speciale.
Sebastien Ogier a profitat de traseul neaşteptat de uscat şi a câştigat trei dintre primele cinci probe speciale, însă a pierdut aproximativ 40 de secunde după ce a lovit un banc de zăpadă în ultima probă de vineri. Întrucât coechipierul său Jari Matti Latvala a pierdut opt minute după ce a căzut într-un şanţ în aceeaşi probă specială, Andreas Mikkelsen, pilotul echipei secunde a celor de la Volkswagen, a preluat conducerea clasamentului general.

La finalul zilei de sâmbătă, Thierry Neuville a câştigat două probe speciale şi a devenit lider în faţa lui Mikkelsen, în timp ce Ogier a obţinut patru victorii de etapa pentru a se apropia la numai 9.6 secunde de norvegian.

Francezul a câştigat apoi prima probă a zilei şi a obţinut un timp impresionant în Power Stage, ceea ce a însemnat victoria după ce Mikkelsen a lovit un banc de zăpadă. Astfel, Ogier a obţinut a doua victorie consecutivă a sezonului, în timp ce Neuville a ocupat locul doi în faţa lui Mikkelsen.

Francezul a primit însă o penalizare cu suspendare de două minute pentru că a depăşit de şapte ori viteza maximă legală de 70 km/h pe traseul de recunoaşteri de miercuri.

M-Sport şi-a adjudecat locurile patru şi şase prin Ott Tanak şi Elfyn Evans, iar Hayden Paddon s-a intercalat între cei doi şi a obţinut cel mai rezultat al carierei la volanul unui Hyundai i20 WRC. În schimb, cei de la Citroen au avut parte de un raliu dezamăgitor, în care Kris Meeke şi Mads Ostberg au ocupat doar locurile şapte şi 10 după o serie de defecţiuni tehnice.

Simone Tempestini a câştigat la clasa Production Cup

România a fost reprezentată în Raliul Suediei de Simone Tempestini. Pilotul echipei Napoca Rally Academy a concurat cu un Subaru Impreza la categoria Production Cup a clasei WRC 2 şi a câştigat toate probele speciale, cu excepţia celei de-a noua. În aceasta din urmă, italianul a comis o greşeală şi a ieşit în decor, însă a recuperat rapid cele şase minute pierdute pentru a-şi asigura victoria.

Simone Tempestini a castigat la categoria Production Cup cu Subaru Impreza
"Suntem extrem de bucuroşi că am obţinut primul nostru succes în WRC la categoria Production Cup, dar suntem şi mai bucuroşi de modul în care a decurs raliul. Maşina a fost ok, dictarea a fost foarte ok, ceea ce pentru viitorul meu este unul dintre cele mai importante aspecte, iar ritmul unul bun pe tot parcursul raliului", a spus Simone Tempestini.

În clasamentul WRC 2, Tempestini a obţinut şase puncte aferente locului şapte.

Raliul Suediei - clasament general

Loc Pilot Echipa Masina Diferenta
1 Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Volkswagen 2h55m30.5s
2 Thierry Neuville Hyundai Motorsport Hyundai 6.4s
3 Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Volkswagen 39.8s
4 Ott Tanak M-Sport World Rally Team Ford 2m26.0s
5 Hayden Paddon Hyundai Motorsport Hyundai 3m31.5s
6 Elfyn Evans M-Sport World Rally Team Ford 3m53.0s
7 Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen 4m05.8s
8 Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford 4m26.0s
9 Yuriy Protasov M-Sport World Rally Team Ford 5m32.2s
10 Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen 6m50.9s
Raliul Suediei - clasament Power Stage

Loc Pilot Echipa Masina Diferenta
1 Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Volkswagen 8m05.6s
2 Thierry Neuville Hyundai Motorsport Hyundai 4.8s
3 Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen 9.9s
4 Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Volkswagen 11.5s
5 Elfyn Evans M-Sport World Rally Team Ford 15.2s

WRC 2015 - clasament general

Loc Pilot Puncte
1 Sebastien Ogier 53
2 Thierry Neuville 30
3 Andreas Mikkelsen 30
4 Jari-Matti Latvala 19
5 Mads Ostberg 14
6 Elfyn Evans 14
7 Ott Tanak 12
8 Hayden Paddon 10
9 Kris Meeke 10
10 Daniel Sordo 8
11 Martin Prokop 6
12 Sebastien Loeb 6
13 Yuriy Protasov 2
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 04-04-15, 19:25   #11
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Toyota şi-a stabilit ca obiectiv să câştige o etapă la revenirea în Campionatul Mondial de Raliuri în 2017, înainte de a lupta pentru titlurile mondiale în anii următori.

Toyota a anunţat vineri obiectivele pe care şi le propune la revenirea în Campionatul Mondial de Raliuri cu modelul Yaris WRC, planificată pentru sezonul 2017.
Potrivit vicepreşedintelui Rob Leupen, constructorul japonez aspiră la o victorie în sezonul de debut înainte de o campanie pentru cucerirea titlurilor mondiale în anii următori.

"Cred că ar fi o performanţă bună să avem o victorie şi un podium în 2017. După un an de experienţă ar trebui să avem aspiraţii mai serioase şi ar trebui să le facem viaţa grea celorlalţi şi să luptăm pentru campionat. Cred că ar fi pretenţios să spunem că vom câştiga titlul în 2017 sau chiar şi că vom fi un candidat serios la titlu", a declarat el pentru site-ul oficial al Campionatului Mondial de Raliuri.

Toyota a concurat cu succes în Campionatul Mondial de Raliuri a obţinut pe parcursul istoriei patru titluri la piloţi şi trei titluri la constructori.

Toyota va continua în paralel şi campania din Campionatul Mondial de Anduranţă, în care a obţinut ambele titluri în sezonul precedent, însă japonezii încearcă să găsească metode prin care cele două programe să aibă unele similarităţi.

"În unele zone trebuie să ai echipe dedicate, dar avem şi cooperări intre diverse departamente în proiecte precum ingineria şi dezvoltarea motoarelor. Vom avea un program eficient şi ne aşteptam să folosim cele mai bune resurse ale celor două părţi", a adăugat Leupen.

Toyota îşi va apăra cele două titluri mondiale cucerite în WEC cu o versiune îmbunătăţită a prototipului Toyota TS040 Hybrid.
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 23-04-15, 17:29   #12
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Avancronica Raliului Argentinei - Ogier poate egala un record în peisajul selenar al Americii de Sud

Sebastien Ogier poate obţine în Argentina a şasea victorie consecutivă în WRC, cu care ar egala un record deţinut de Sebastien Loeb. Pilotul echipei Volkswagen va trebui însă să învingă inclusiv pe celebra proba El Conder, al cărui traseu este asemănat cu peisajul de pe Lună.

După o pauză de şapte săptămâni, Campionatul Mondial de Raliuri revine la viaţă cu etapa programată în Argentina. Localizat în localitatea Cordoba din nord-vestul ţării, raliul propune un număr relativ redus de probe speciale, 12, care vor avea loc pe o distanţă totală de 354,7 kilometri.
Cea mai lungă dintre ele măsoară 56.77 kilometri, însă principala provocare va fi menţinerea unui ritm bun indiferent de altitudine: piloţii vor concura între 641 şi 2138 metri latitudine, iar diferenţa de 1497 de metri este cea mai mare din calendarul competiţional, element care va avea performanţele motoarelor din cauza scăderii puternice a presiunii aerului.

De departe, cea mai populară probă specială este El Condor, care are loc între 1389 şi 2138 metri altitudine şi are un traseu cu peisaje asemănătoare cu cele întâlnite pe Lună, satelitul natural al Pământului.

Ogier mizează pe a şasea victorie consecutivă

Debutul sezonului a stat sub semnul dominaţiei lui Sebastien Ogier, care a câştigat toate cele trei etape de până acum. În plus, francezul a triumfat şi în ultimele două raliuri din 2014, astfel că în Argentina ar putea obţine a şasea victorie consecutivă, cu care ar egala un record deţinut de Sebastien Loeb.

"Nu am câştigat niciodată în Argentina, dar este evident că mi-ar plăcea să fiu pentru prima oară pe primul loc al podiumului. Totuşi, am văzut în ultimele raliuri că Hyundai şi Citroen se apropie şi se lupta cu noi pentru victorie", a declarat el.

Nu am câştigat niciodată în Argentina, dar este evident că mi-ar plăcea să fiu pentru prima oară pe primul loc al podiumului.
Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
Hyundai a devenit principala ameninţare pentru Volkswagen după performanţele bune înregistrate de Thierry Neuville, care ocupă locul trei la general. Constructorul sud-coreean va introduce în această etapă un nou sistem pentru schimbarea treptelor de viteze bazat pe padele, care aduce un spor de performanţă şi mai mult confort pentru piloţi. "Am avut un start bun de sezon până acum şi vrem să avem un parcurs bun şi în Argentina pentru a aduce acasă câteva puncte valoroase pentru mine şi pentru echipă", a precizat Neuville.
Cu toate acestea, speranţele celor de la Hyundai de a deveni o ameninţare reală la adresa Volkswagen au scăzut după ce constructorul a amânat introducerea unei noi generaţii pentru i20 WRC pentru anul viitor. În schimb, Citroen traversează o perioadă modestă şi ocupă doar locul patru în clasamentul constructorilor, în spatele echipei private M-Sport, iar următoarele update-uri aerodinamice vor sosi la Raliul Portugaliei din luna mai.

Robert Kubica va rata prezenţa în această etapă, întrucât polonezul are nevoie de timp pentru a efectua o amplă restructurare a propriei sale echipe.

Două probe speciale, în direct pe internet

Fanii din România ai Campionatului Mondial de Raliuri vor avea oportunitatea de a gusta o parte din adrenalina Raliului Argentinei prin intermediul platformei online WRC+, care va transmite în direct doua probe speciale, inclusiv Power Stage-ul.
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 22-06-15, 11:30   #13
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C., sezonul din 2015

Ogier a câştigat Raliul Italiei. Hyundai, două locuri pe podium!

Sebastien Ogier a obţinut victoria în Raliul Italiei după ce Hyundai a ocupat prima poziţie în cea mai mare parte a timpului prin Hayden Paddon. Constructorul sud-coreean şi-a adjudecat totuşi o dublă clasare pe podium.

4 victorii a obtinut Sebastien Ogier in primele sase etape ale sezonului
Raliul Italiei, a şasea etapă a Campionatului Mondial de Raliuri, a oferit o luptă spectaculoasă pentru victorie în condiţiile în care praful de pe macadamul probelor speciale l-a împiedicat pe Sebastien Ogier să-şi arate adevăratele calităţi.
Întrucât a luat startul din spatele plutonului, Hayden Paddon a preluat conducerea pentru Hyundai pe parcursul zilei de vineri, însă Ogier a fost capabil să menţină un ritm asemănător şi apoi să fie mai rapid pe parcursul probelor speciale de sâmbătă după-amiază.

Misiunea campionului mondial a fost uşurată de un derapaj suferit de Paddon urmat de un impact cu o piatră în urma căruia a suferit defecţiuni tehnice la transmisie. Pilotul celor de la Hyundai a pierdut astfel peste două minute, iar Ogier a preluat conducerea clasamentului şi nu a mai cedat-o până la final, reuşind să obţină şi cele trei puncte bonus pentru Power Stage.

Francezul a fost singurul pilot de top care nu a suferit niciun fel de defecţiune tehnică pe parcursul raliului, iar Paddon a fost totuşi capabil să obţină locul doi. Citroen ar fi trebuit să-şi adjudece ultima treaptă a podiumului, însă Mads Ostberg a suferit o pană în cursul zilei de sâmbătă, iar duminică a comis o eroare în ultima probă specială şi a coborât pe locul cinci.

Astfel, pe locul trei a urcat Thierry Neuvill, care a suferit la rândul său două defecţiuni tehnice la maşina Hyundai, iar belgianul a fost urmat de Elfyn Evans de la M-Sport. Ceilalţi doi piloţi Volkswagen au vut parte de un weekend dificil: Andreas Mikkelsen a suferit defecţiuni la suspensii vineri şi sâmbătă, în timp ce Jari-Matti Latvala a avariat maşina în trei incidente separate.
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -