Audi a dominat ediția 2012 a cursei de 24 de ore de la Le Mans ocupând toate cele trei poziții ale podiumului. Victoria a revenit echipajului Lotterer / Treluyer / Fassler pe un Audi e-tron hibrid. Este prima dată în istorie când cursa de la Le Mans este câștigată de un hibrid.
Audi și-a trecut în cont victoria cu numărul 11 obținută la Le Mans. Pentru prima dată, însă, Audi reușește victoria în celebra cursă de anduranță folosind un automobil hibrid. Audi-ul e-tron quattro este primul bolid de curse cu propulsie hibridă care reușește să câștige cursa de anduranță de 24 de ore. E-tron folosește un motor turbodiesel ajutat de un propulsor electric. Echipajul care câștigat ediția 2012 este același cu cel care a obținut victoria dramatică de anul trecut: Andre Lotterer, Marcel Fassler și Benoit Treluyer au reușit să obțină victoria pentru Audi-ul cu numărul de concurs 1. Ei au reușit să îi țină la distanță pe mult mai experimentații lor colegi Tom Kristensen, Dindo Capello și Allan McNish, piloții celui de-al doilea Audi hibrid. Cele doup Audi-uri hibrid s-au duelat pe aproape tot parcursul cursei, preluând pe rând conducerea cursei. Un accident provocat de McNish cu două ore înainte de finiș avea să decidă învingătorul.
Marca din Ingolstadt a mai înscris și două modele R18 Ultra, echipate doar cu motor turbodiesel. Audi-ul cu numărul de concurs 4 a terminat cursa pe locul trei, în timp ce Audi-ul cu numărul 3 s-a clasat pe locul cinci. Acest ultim echipaj a avut parte de o ieșire în decor în prima parte a cursei, iar apoi s-a confruntat și cu probleme tehnice.
Toyota, LOVIȚI DE GHINIOANE
Audi a dominat fără probleme ediția cu numărul 80 a cursei de 24 de ore de la Le Mans. Singura concurență a venit din partea echipei Toyota, dar japonezii au fost urmăriți de ghinion. Un accident serios a scos din concurs Toyota TF030 Hybrid nr. 8 sâmbătă până la căderea serii. Pilotul britanic Anthony Davidson se afla la volanul Toyotei când s-a acroșat cu un Ferrari 458 Italia din clasa GTE Pro pilotat de italianul Piergiuseppe Perazzini. Davidson s-a ales cu două vertrebe fracurate în urma accidentului. Al doilea echipaj Toyota avea să se retragă cu probleme tehnice.
CELELALTE CLASE
Clasa LMP2 a fost câștigată de echipa HPD Starworks, în timp ce victoria la clasa GTE Pro a revenit Ferrari-ului 458 pilotat de echipajul Fisichella / Bruni / Vilander. Clasa amatorilor a fost adjudecată de Corvette-ul privat pilotat de echipajul Bornhauser / Canal / Lamy. Portughezul Pedro Lamy a reușit să obțină victoria în ultimele 20 de minute ale cursei.
DELTAWING, ABANDON EMOȚIONANT
Conceptul experimental Nissan DeltaWing a fost unul dintre cele mai aclamate apariții din acest an la Le Mans. Dezvoltat în colaborare de nume mari ale industriei auto, cele mai cunoscute fiind Nissan și Michelin, DeltaWing a concurat în afara competiției, fiind invitatul special al acestei ediții Le Mans 24h. Din păcate pentru echipa DeltaWing, după ce antrenamentele și calificările au decurs fără probleme, prototipul cu formă neconvențională a fost nevoit să abandoneze după 6 ore de la start în urma unei ieșiri în decor cauze de acroșajul cu un prototip Toyota. La volanul său se afla în acel moment Satoshi Matoyama, cel care a oferit imaginile acestui an după ce a încercat din răsputeri să-și readucă mașina pe pistă timp de 90 de minute. Deși mecanicii săi îl coordonau de după gradurile de protecție, Matoyama s-a recunoscut până la urmă învins, abandonând și părăsind pista în lacrimi.
CLASAMENT FINAL
1. #1 Audi Lotterer/Fassler/Treluyer LMP1 378
2. #2 Audi McNish/Capello/Kristensen LMP1 377 + 1 tur
3. #4 Audi Jarvis/Bonanomi/Rockenfeller LMP1 375 + 3 tururi
4. #12 Lola Prost/Heidfeld/Jani LMP1 367 + 11 tururi
5. #3 Audi Gene/Dumas/Duval LMP1 366 + 12 tururi
6. #22 HPD Brabham/Dumbreck/Chandhok LMP1 357 + 21 tururi
7. #44 HPD Potolicchio/Dalziel/K-Smith LMP2 354 + 24 tururi
8. #46 Oreca Thiriet/Beche/Tinseau LMP2 353 + 25 tururi
9. #49 Oreca Perez Companc/Kaffer/Ayari LMP2 352 + 26 tururi
10. #26 Oreca Ragues/Panciatici/Rusinov LMP2 351 + 27 tururi
11. #13 Lola Belicchi/Bleekemolen/Primat LMP1 350 + 28 tururi
12. #41 Zytek Zugel/Julian/Gonzalez LMP2 348 + 30 tururi
13. #25 Oreca Martin/Charouz/Graves LMP2 346 + 32 tururi
14. #35 Morgan H Hansson/Leinders/Martin LMP2 341 + 37 tururi
15. #42 Zytek Brundle/Brundle/Ordonez LMP2 340 + 38 tururi
16. #23 Oreca Tresson/Mailleux/Lombard LMP2 340 + 2m47.469s
17. #51 Ferrari Fisichella/Bruni/Vilander GTEP 336 + 42 tururi
18. #59 Ferrari Makowiecki/Melo/Farnbacher GTEP 333 + 45 tururi
19. #97 Aston Mucke/Fernandez/Turner GTEP 332 + 46 tururi
20. #50 Corvette Bornhauser/Canal/Lamy GTEA 329 + 49 tururi
21. #67 Porsche Pons/Armindo/Narac GTEA 328 + 50 tururi
22. #71 Ferrari Bertolini/Beretta/Cioci GTEP 326 + 52 tururi
23. #73 Corvette Garcia/Magnussen/Taylor GTEP 326 + 3m10.910s
24. #45 Oreca Briere/Nakano/Petersen LMP2 325 + 53 tururi
25. #57 Ferrari Krohn/Jonsson/Rugolo GTEA 323 + 55 tururi
26. #40 Oreca Frey/Hirschi/Meichtry LMP2 320 + 58 tururi
27. #79 Porsche Neiman/Pumpelly/Pilet GTEA 313 + 65 tururi
28. #70 Corvette Bourret/Gibon/Belloc GTEA 309 + 69 tururi
29. #43 Norma Rosier/Haezebrouck/Thirion LMP2 308 + 70 tururi
30. #21 HPD Leventis/Kane/Watts LMP1 303 + 75 tururi
31. #61 Ferrari Kauffman/Aguas/Vickers GTEA 294 + 84 tururi
32. #83 Ferrari Rodrigues/Illiano/Ferte GTEA 292 + 86 tururi
33. #55 Porsche Daniels/Palttala/Camathias GTEA 290 + 88 tururi
34. #74 Corvette Gavin/Westbrook/Milner GTEP 215 + 163 tururi
35. #17 Dome Minassian/Bourdais/Ara LMP1 202 + 176 tururi
36. #38 Zytek Hancock/Dolan/Kurosawa LMP2 271 abandon
37. #33 HPD Tucker/Bouchut/Diaz LMP2 240 abandon
38. #30 Lola Sims/Buurman/Iannetta LMP2 239 abandon
39. #88 Porsche Ried/Roda/Ruberti GTEA 222 abandon
40. #15 OAK Montagny/Kraihamer/Baguette LMP1 219 abandon
41. #66 Ferrari Walker/Cocker/Wills GTEP 204 abandon
42. #48 Oreca Firth/Hartley/Hughes LMP2 196 abandon
43. #77 Porsche Lietz/Lieb/Henzler GTEP 184 abandon
44. #75 Porsche al Faisal/Curtis/Edwards GTEA 180 abandon
45. #31 Lola Holzer/Schultis/Moro LMP2 155 abandon
46. #58 Ferrari Ehret/Jeannette/Montecalvo GTEA 146 abandon
47. #24 Morgan Nicolet/Lahaye/Pla LMP2 139 abandon
48. #7 Toyota Wurz/Lapierre/Nakajima LMP1 134 abandon
49. #80 Porsche Bergmeister/Long/Holzer GTEP 114 abandon
50. #28 Lola Giroix/Badey/Johansson LMP2 92 abandon
51. #8 Toyota Davidson/Buemi/Sarrazin LMP1 82 abandon
52. #0 DeltaWing Franchitti/Krumm/Motoyama CDNT 75 abandon
53. #81 Ferrari Perazzini/Cadei/Griffin GTEA 70 abandon
54. #99 Aston Nygaard/Poulsen/Simonsen GTEA 31 abandon
55. #16 Pescarolo Collard/Bouillon/Hall LMP1 20 abandon
56. #29 Lola Ihara/Deletraz/Rostan LMP2 17 abandon