Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 14-02-11, 08:55   #1
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default WRC 2011

Hirvonen a câştigat Raliul Suediei!

Mikko Hirvonen a câştigat la limită prima etapă a sezonului 2011 din WRC după ce s-a impus pe zăpezile din Suedia în faţa lui Mads Ostberg şi Jari Matti Latvala

Ediţia 2011 a Campionatului Mondial de Raliuri a început în acest weekend sub cele mai bune auspicii. Zăpezile abundentente căzute în Suedia au transformat prima etapă într-un adevărat spectacol cu două maşini complet noi faţă de sezonul predecent, iar suprinzele nu s-au lăsat mult timp aşteptate.

Mads Ostberg, unul dintre piloţii echipei Stobart Ford, şi-a evidenţiat calităţile după ce s-a instalat confortabil pe prima poziţie la finalul primei zile de concurs, în primul rând datorită faptului că a plecat al 10-lea pe traseu, iar piloţii din faţa sa au curăţat traseul.

Pe parcursul zilei de sâmbătă, norvegianul a pierdut însă teren în faţa lui Mikko Hirvonen, iar pilotul de uzină al celor de la Ford a devenit lider la jumătatea zilei, înainte ca Ostberg să încerce să-şi recupereze poziţia în prima parte a zilei de duminică. Înaintea ultimei probe speciale, Hirvonen avea un avans mai mic de cinci secunde faţă de Ostberg, însă şi-a păstrat primul loc pe proba specială cu o lungime de numai 4.16 km.

Astfel, Ostberg a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul doi, în timp ce podiumul a fost completat de un alt pilot de la Ford, Jari Matti Latvala. Primul Citroen DS3 WRC apare în clasament abia pe locul 4 în dreptul lui Sebastien Ogier, în timp ce Petter Solberg a terminat pe cinci după ce copilotul său Chris Patterson a preluat controlul volanului în ultima probă, întrucât fostul campion mondial a fost prins depăşind viteză maximă legală pe drumurile de legătură.

Campionul Sebastien Loeb a avut parte în schimb de un weekend dezamăgitor. Plecat primul pe traseu în probele de vineri, francezul a curăţat drumul pentru toţi ceilalţi rivali şi nu a reuşit să recupereze terenul pierdut sambată şi duminică, motiv pentru care a terminat doar pe şase. Francezul a fost urmat de P-G Andersson, aflat la singura sa apariţie în WRC în acest an, şi de Kimi Raikkonen, care a ocupat locul opt la debutul în al doilea sezon de WRC. Ultimele puncte puse în joc au fost câştigate de Matthew Wilson (Stobart Ford) şi Khalis Al Qassimi (Abu Dhabi Ford), în timp ce cascadorul american Ken Block a terminat pe 14.

Pentru prima oară în istorie, în ultima probă specială s-au acordat puncte bonus pentru primii trei clasaţi. Acestea le-au revenit lui Ogier (locul 1 - 3 puncte), Loeb (locul 2 - două puncte) şi Latvala (locul 3 - 1 punct).

Iată clasamentul complet al Raliului Suediei:

1. Mikko Hirvonen Ford 3h23m56.6s
2. Mads Ostberg Ford + 6.5s
3. Jari-Matti Latvala Ford + 34.0s
4. Sebastien Ogier Citroen + 47.7s
5. Petter Solberg Citroen + 1m31.2s
6. Sebastien Loeb Citroen + 2m30.3s
7. P-G Andersson Ford + 6m22.0s
8. Kimi Raikkonen Citroen + 7m02.3s
9. Matthew Wilson Ford + 10m11.5s
10. Khalid Al Qassimi Ford + 10m31.1s

Următoarea etapă de WRC va avea loc în Mexic în perioada 3-6 martie.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	575513l-290x0-w-f58c35c2.jpg
Views:	89
Size:	16.1 KB
ID:	1872734  
__________________
adrian78bmw is offline  
Old 16-02-11, 20:36   #2
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2011

Petter Solberg a explicat motivele pentru care a rămas fără permis şi de ce copilotul său a concurat în locul lui doar în ultima probă specială a Raliului Suediei

Pe lângă victoria categorică obţinută de Ford, Raliul Suediei a marcat şi o surpriză în ultima probă specială, atunci când Petter Solberg a fost forţat să-i cedeze controlul volanului copilotului său Chris Patterson după ce a rămas fără permis.

Norvegianul a explicat ulterior motivele exacte care au stat la baza acestei mutări surpriză: vineri la prânz el condus cu 112 km/h într-o zonă cu restricţie de 80 km/h pe traseul de legătură dintre PS 4 şi PS 5, iar poliţia i-a suspendat permisul, întrucât aceasta este pedeapsa dacă şoferul depăşeşte cu peste 30 km/h viteza maximă legală.

Totuşi, suspendarea a intrat în vigoare după 48 de ore, adică duminică la ora locală 14:00, motiv pentru care Solberg a putut pilota în 21 dintre cele 22 de probe speciale ale raliului.

"Am fost întârziat la plecarea din parcul de service de la mijlocul zilei de vineri. Evident, eram dornic să ajung la timp la startul PS 5 şi am condus prea repede. Am fost oprit de un poliţist şi m-am declarat imediat vinovat, ceea ce a însemnat că poliţia mi-a suspendat permisul. Totuşi, la fel ca toată lumea, am avut dreptul de a pilota o maşina încă 48 de ore după ce permisul mi-a fost suspendat. Prin urmare, am avut permisiunea de a pilota până duminica la ora 14:00, dar nu şi după aceea. motiv pentru care eu şi copilotul Chris Patterson am schimbat locurile în maşină. Am încercat să obţin o excepţie pentru a pilota şi în ultima probă specială, dar nu am reuşit."

"Mi-am recunoscut vina şi am plătit amenzile. Nu voi mai avea dreptul să pilotez în Suedia, dar numai în Suedia, pentru una sau două luni. Aşa că nu exista niciun motiv de îngrijorare, mă voi dedica în continuare WRC-ului cu forţe depline",



Clasament piloti
1 Mikko Hirvonen 25 Pts
2 Mads Ostberg 18 Pts
3 Jari-Matti Latvala 16 Pts
4 Sebastien Ogier 15 Pts
5 Petter Solberg 10 Pts
6 Sebastien Loeb 10 Pts
7 Kimi Raikkonen 4 Pts
8 Matthew Wilson 2 Pts
9 Khalid Al Qassimi 1 Pts

Clasament echipe
1 Ford Abu Dhabi World Rally Team 40 Pts
2 Citroen Total World Rally Team 22 Pts
3 M-Sport Stobart Ford Rally Team 18 Pts
4 ICE 1 Racing 8 Pts
5 Team Abu Dhabi 6 Pts


adrian78bmw is offline  
Old 03-03-11, 11:40   #3
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2011

PREVIEW Raliul Mexicului: Adevăratul start al sezonului

Campionatul Mondial de Raliuri părăseşte zăpezile suedeze pentru terenul accidentat şi altitudinile ridicate din Mexic în etapa care va evidenţia adevărata valoare a noilor maşin

Raliul Suediei a reprezentat debutul picant al sezonului 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri, desfăşurat într-un decor alb datorită zăpezii prezente pretutindeni, la care s-au adăugat temperaturile de până la -30 de grade Celsius.

În aceste condiţii unice, performanţele reale ale piloţilor şi ale noile maşini nu au putut fi evidenţiate, motiv pentru care Raliul Mexicului, care va avea loc la sfârşitul acestei săptămâni, capătă o importanţă majoră din acest punct de vedere. În plus, traseul inedit pe care îl vor parcurge piloţii şi altitudinile de până la 2700 de metri reprezintă noi obstacole în calea succesului pentru piloţii şi constructorii care vizează cucerirea titlurilor mondiale.

TRASEU: ALTITUDINI RIDICATE ŞI PROBA SPECIALĂ PRIN TUNELURI
Chiar dacă se bucură de un statut aparte în WRC, Raliul Mexicului include şi în acest sezon câteva noutăţi semnificative. Una dintre ele reprezintă o premieră în lumea Campionatului Mondial de Raliuri: prima probă specială, care va însuma aproximativ 1 km, va avea loc în cea mai mare parte prin tuneluri, dar şi pe străzi cu piatră cubică pe care traseul va fi delimitat de ziduri înalte de protecţie. O altă noutate pentru acest an este că superspecialele de vineri şi sâmbătă vor avea loc pe timpul nopţii în oraşul Leon după vizita echipajelor în parcul de service, cu scopul de a permite fanilor să ajungă la timp la destinaţie.

În rest, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult comparativ cu ediţiile precedente: cartierul general se afla la Leon, iar cele 22 de probe speciale se vor desfăşura pe un traseu compact, distanţă maximă faţă de cartierul general fiind de numai 44 de km. 16 probe speciale vor avea loc pe macadam, în timp ce alte şase, care sunt însă şi cele mai scurte, vor avea loc pe asfalt.

Principala preocupare a inginerilor şi mecanicilor este reprezentată de motoare, întrucât piloţii vor concura la altitudini de până la 2700 de metri. Din cauza aerului rarefiat, motoarele vor înregistra scăderi de putere de până la 20%, iar frânele ar putea fi de asemenea afectate, pe lângă potenţialele probleme la sistemele de răcire din cauza temperaturilor ridicate.

CITROEN PROMITE REVANŞA DUPĂ EŞECUL DIN SUEDIA
Ford s-a impus fără emoţii în etapa inaugurală din Suedia, însă Raliul Mexicului reprezintă ocazia ideală pentru revenirea celor de la Citroen. Septuplul campion mondial Sebastien este avantajat atât din punct de vedere strategic, pentru că va pleca al şaselea pe traseu în prima zi, cât şi statistic, întrucât a obţinut patru victorii în ţara nord-americană. În plus, Sebastien Ogier este determinat să-i demonstreze conaţionalului său că poate fi un rival de temut în lupta pentru titlul mondial.

Pe de altă parte, Ford face tot posibilul pentru a se asigura că va putea lupta pentru victorie în acest weekend. Constructorul american a utilizat un laborator propriu din Marea Britanie pentru a simula condiţiile pe care motoarele le vor experimenta la altitudini de 2700 de metri, mai ales că este vorba despre o unitate turbo de 1.6 litri care este folosită în premieră în WRC în acest an. De asemenea, Mikko Hirvonen vrea să continue în stilul în care a obţinut victoria în Suedia, pentru a ajuta constructorul american să întrerupă dominaţia celor de la Citroen.

PROGRAM
Raliul Mexicului programează 22 de probe speciale, care se vor desfăşura pe parcursul a 364.87 km
adrian78bmw is offline  
Old 04-03-11, 19:24   #4
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2011

Mouton a fost numită manager al WRC

Franțuzoaica va conduce destinele Campionatului Mondial de Raliuri, pe care a fost la numai un pas de a-l câștiga în 1982

Federația Internațională a Automobilului (FIA) a desemnat-o pe Michčle Mouton în funcția de manager al Campionatului Mondial de Raliuri (WRC). În vârstă de 50 de ani, Mouton activează deja în structurile FIA, conducând comisia federală care promovează participarea femeilor în sporturile cu motor. Ea însăși a avut o carieră de succes în lumea raliurilor, fiind considerată unul dintre piloții de legendă din istoria Campionatului Mondial, în care a activat între 1974 și 1986.

Deși surprinzătoare, numirea ei într-o funcție-cheie pentru viitorul Mondialului de Raliuri vine în continuarea îndelungatei colaborări profesionale dintre Mouton și actualul președinte FIA, Jean Todt, el însuși copilot renumit în această disciplină, în anii '70-'80.

"Este în același timp un privilegiu și o provocare, în special acum, când președintele Todt dorește o creștere semnificativă a notorietății acestui sport și vrea să-l aducă pe noi culmi. Aștept cu nerăbdare să lucrez cu toți partenerii WRC. Cred că împreună îi putem aduce mai mult dinamism acestui sport spectaculos", a declarat Mouton, care va prelua gestionarea tuturor aspectelor campionatului, inclusiv siguranța, regulamentul și calendarul.

În 1981, Mouton a câștigat Raliul San Remo la volanului unui Audi Quattro, devenind prima (și singura, până la această dată) doamnă care se impune în clasamentul general al unei etape de WRC. Un an mai târziu, avea să-și treacă în cont alte trei victorii, în raliurile Portugaliei, Braziliei și Acropolis, luptând pentru titlul mondial, pe care avea să-l piardă Walter Röhrl. În 1984 a câștigat cursa de viteză de la Pikes Peak (SUA), stabilind un nou record la cea de-a doua sa participare, în 1985.

Retrasă definitiv din activitatea competițională în 1986, franțuzoaica se implică, începând din 1988 până în prezent, în organizarea "Cursei Campionilor", evenimentul demonstrativ care încheie în mod tradițional sezonul de motorsport internațional.
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline  
Old 04-03-11, 19:25   #5
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2011

Schimbare de Decor.

Datorită temperaturilor ridicate şi altitudinii, Raliul Mexicului oferă condiții contrastante cu cele de la prima etapă

La trei săptămâni de la debutul pe zăpada suedeză, Campionatul Mondial de raliuri merge în Mexic pentru cel de-al doilea act al serialului cu 13 episoade. Dacă în pădurile scandinave s-a concurat la temperaturi care deseori au coborât sub -20 grade Celsius, piloţii vor avea de înfruntat acum praful de pe drumurile de macadam şi efectele altitudinii. Cu toate acestea, spectacolul pare garantat.

Cartierul general al raliului se află la Leon, capitala industriei mexicane de încălţăminte şi oraş-gazdă în cadrul turneelor finale din 1970 şi 1986, atunci când Cupa Mondială de fotbal s-a desfăşurat în statul din America Centrală. Faimos pentru traseul său compact - nici o specială nu se desfăşoară la mai mult de 44 km de punctul central -, Rally Guanajuato Mexico debutează joi cu startul ceremonial de la Guanajuato, oraş aflat pe lista patrimoniului UNESCO. Apoi, echipajele vor avea de parcurs şi o probă de 1,5 kilometri, în care vor concura prin tuneluri şi pe străzi pavate cu piatră cubică şi delimitate de ziduri înalte.

În ciuda statutului de raliu de macadam, Raliul Mexicului are în program şi şase speciale de asfalt, chiar dacă lungimea acestora este redusă. Pe lângă proba stradală din vecinătatea parcului de service din Leon, circuitul localităţii va găzdui şi câte o pereche de probe în serile de vineri şi sâmbătă. Organizate anterior pe timpul zilei, acestea au fost mutate în nocturnă pentru a putea fi urmărite de un public cât mai numeros.

Însă grosul sectoarelor cronometrate sunt plasate în Sierra de Lobos şi Sierra de Guanajuato, acolo unde se va tranşa victoria. Probele sunt renumite pentru vitezele ridicate, dar şi pentru suprafaţa alunecoasă, formată deseori din "bile", astfel că aderenţa va fi una redusă pentru cei din fruntea listei de start, după care se va forma o trasă optimă de rulare. Nu pot fi omise nici gropile, şanţurile de drenaj de pe margine sau vadurile cu apă.

Piloții vor evolua la altitudini mari

Toate acestea par a fi nimic pe lângă problemele pe care le va ridica rulatul la altitudini mari. Unele probe vor ajunge şi la 2.700 metri, astfel că motoarele vor suferi din lipsa aerului, iar puterea propulsoarelor va înregistra scăderi care pot atinge şi 20%. Atmosfera rarefiat poate duce la o supraîncălzire a motoarelor şi a frânelor, iar sistemele de răcire vor avea mult de lucru şi din cauza temperaturilor ambientale ridicate.

În total vor fi 22 de probe speciale, care vor acoperi 364,87 kilometri. Vineri şi sâmbătă vor fi câte trei probe pe macadam - repetate încă o dată - şi tot atâtea pe asfalt, în timp programul de duminică include doar trei tronsoane cronometrate, inclusiv Guanajuato Power Stage (8,28 km), specială care va fi televizată.

Confirmă Ford sau revine Citroën?


Câştigător de patru ori în Mexic, Sebastien Loeb este privit ca favorit la victorie şi la ediţia din acest an, putând aduce primul succes pentru modelul Citroën DS3 WRC. Maestru al evoluţiei pe specialele foarte rapide, francezul va beneficia şi de o poziţie bună la startul primei zile, al şaselea, prin prisma locului din clasamentul mondial.

Mikko Hirvonen (foto stânga) ia startul ca lider al campionatului, dar va trebui să facă munca de "măturător" al traseului, lucru de care vor beneficia adversarii săi, dar are experienţă destulă pentru a trece cu bine de acest impediment, mai ales că a testat masiv înaintea raliului mexican şi a beneficiat de drumuri uscate în Portugalia. Mai puţin norocos a fost coechipierul Jari-Matti Latvala, care la finalul unei zile, în semiîntuneric, s-a răstunat la fel ca şi la testele dinaintea etapei suedeze.

Mexic a fost locul unde Sebastien Ogier şi-a făcut debutul în WRC, în martie 2008. Pe atunci concura în categoria Junior WRC şi, în ciuda lipsei de experienţă, a triumfat la "grupa mică", ba chiar a punctat în clasamentul general - locul al optulea.

Petter Solberg este şi el un fost câştigător al raliului şi a făcut un test serios cu Citroën DS3 WRC înainte de Mexic. Însă marea noutate o reprezintă faptul că echipa norvegianului este înscrisă şi în competiţia constructorilor - 11 echipe au fost acceptate până acum pentru ierarhia manufacturierilor.

Atenţia va fi captată şi de Mads Ostberg. Norvegianul în vârstă de 23 de ani va fi la prima apariţie pe macadamul mexican şi speră să confirme locul secund obţinut pe zăpada suedeză. Alte două Ford Fiesta RS WRC vor debuta în această etapă a Mondialului. Federico Villagra, multiplu campion al Argentinei, va lua startul pentru echipa Munchi's, în timp ce Evgheni Novikov va începe prima din cele şase participări susţinute de M-Sport. Revenit după un an de absenţă, rusul beneficiază de un navigator experimentat, belgianul Stephane Prevot.
Daniel_DRV is offline  
Old 05-03-11, 13:20   #6
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2011

Raliul Mexicului, PS 1-10: Luptă strânsă între Ogier şi Loeb


Sebastien Ogier este lider în Raliul Mexicului după primele 10 probe speciale, însă Sebastien Loeb, coechipierul său de la Citroen, se menţine la numai două secunde în urma sa

Lupta pentru victorie în Raliul Mexicului rămâne complet deschisă după prima zi a competiţiei, însă Citroen nu mai poate pierde, cel puţin teoretic, primele două poziţii ale podiumului.

Sebastien Ogier este lider la general după ce a obţinut nu mai puţin de 8 victorii în primele 10 probe speciale, însă chiar şi în aceste condiţii coechipierul său Sebastien Loeb are şanse mari la victorie, ocupând poziţia a doua la numai 2.3 secunde în urma acestuia.

Ogier putea pierde însă poziţia de lider dacă ar fi fost penalizat de organizatori după ce a virat la stânga în drumul spre parcul de service, deşi traseul regulamentar era spre dreapta. Întrucât francezul şi-a corectat imediat greşeală, organizatorii au decis să nu ia nicio decizie împotrivă sa.

Dacă cei doi piloţi ai echipei de uzină Citroen au avut un parcurs constant şi echilibrat, Ford a pierdut deja orice şansă la victorie. Dezavantajaţi de faptul că au plecat printre primii pe traseu, Mikko Hirvonen şi Jari Matti Latvala ocupă doar locurile 3 şi 4 în clasamentul general, la 1:22 şi, respectiv, 2:53 de Ogier.

În mod surprinzător, poziţia a cincea este ocupată de rusul Evgheni Novikov la volanul unui Ford Fiesta RS WRC, în condiţiile în care acesta nu a mai concurat în WRC de aproximativ un an. Henning Solberg şi Dennis Kuipers completează topul pe locurile 6 şi 7 şi sunt urmaţi de Nasser Al-Attiyah, câştigătorul Raliului Dakar din acest an concurând însă la clasa S2000.

Petter Solberg a ratat ocazia de a lupta pentru un loc pe podium în urma unor probleme de electronică în PS6, când a pierdut peste şase minute, coborând până pe 13 în clasamentul general. Norvegianul de 36 de ani câştigase superspeciala de debut şi întâmpinase probleme la direcţie în Shakedown.

Iată clasamentul complet după prima zi a Raliului Mexicului:

1. Sebastien Ogier Citroen 1h27m22.3s
2. Sebastien Loeb Citroen + 2.3s
3. Mikko Hirvonen Ford + 1m22.2s
4. Jari-Matti Latvala Ford + 2m53.6s
5. Evgeny Novikov Stobart Ford + 3m04.0s
6. Henning Solberg Stobart Ford + 3m16.5s
7. Dennis Kuipers Ferm Ford + 5m06.8s
8. Nasser Al-Attiyah Barwa Ford + 5m15.2s
9. Ott Tanak MM Ford + 5m42.2s
10. Martin Prokop Czech Ford + 6m07.8s
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	190705l-290x0-w-8cb158cb.jpg
Views:	72
Size:	41.4 KB
ID:	1903729  
adrian78bmw is offline  
Old 06-03-11, 11:58   #7
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2011

Raliul Mexicului, PS 11-19: Ogier, favorit la victorie

Sebastien Ogier are prima şansă la victorie în Raliul Mexicului înaintea ultimelor trei probe speciale, însă francezul are un avans fragil de numai 10 secunde în faţa lui Sebastien Loeb


Echilibrul dintre Sebastien Ogier şi Sebastien Loeb a continuat şi în cea de-a doua zi a Raliului Mexicului, chiar dacă amândoi au suferit o serie de defecţiuni tehnice la maşinile Citroen DS3 WRC.

Plecat primul pe traseu, Ogier s-a văzut nevoit să-i cedeze prima poziţie coechipierului său, astfel că la jumătatea zilei Loeb avea un avans de peste 24 de secunde.

Totuşi, o defecţiune tehnică la cutia de viteze, care s-a blocat în treaptă a treia, l-a forţat pe Loeb să plece pe traseu în PS 16 cu o întârziere de cinci minute, ceea ce i-a atras o penalizare de 50 de secunde. Astfel, Ogier a redevenit lider şi s-a menţinut pe această poziţie până la finalul zilei, chiar dacă motorul a avut o pierdere de putere în PS 16, iar diferenţa dintre cei doi este de numai 10.5 secunde cu 62 de km înainte de final.

Între timp, Mikko Hirvonen continuă să concureze pe locul 3, la 90 de secunde în spatele liderului, şi este urmat de coechipierul său de la Ford, Jari Matti Latvala.

La rândul său, Petter Solberg este autorul unei reveniri spectaculoase după problemele de vineri şi a urcat până pe locul 5 după cele 4 victorii obţinute în probele programate sâmbătă, dar şi ca urmare a abandonurilor succesive suferite de Evgheni Novikov, Matthew Wilson sau Dennis Kuipers. Norvegianul este urmat de Mads Ostberg şi de fratele său Henning Solberg, în timp ce Nasser Al-Attiyah, câştigătorul Raliului Dakar 2011, ocupa locul 8.

Iată clasamentul în Raliul Mexicului înaintea ultimelor trei probe speciale:


1. Sebastien Ogier Citroen 3h12m52.6s
2. Sebastien Loeb Citroen + 10.5s
3. Mikko Hirvonen Ford + 1m30.4s
4. Jari-Matti Latvala Ford + 2m43.8s
5. Petter Solberg Solberg Citroen + 6m51.8s
6. Mads Ostberg Stobart Ford + 8m09.8s
7. Henning Solberg Stobart Ford + 8m41.6s
8. Nasser Al-Attiyah Barwa Ford + 10m53.9s
9. Martin Prokop Czech Ford + 11m32.5s
10. Juho Hanninen Red Bull Skoda + 12m02.9s
adrian78bmw is offline  
Old 06-03-11, 18:23   #8
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2011

Probele live:

http://www.everythingon.tv/channel/view/espn-9
adrian78bmw is offline  
Old 06-03-11, 20:34   #9
IULY-CLA

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
Default Re: WRC 2011

Loeb a castigat raliul Mexicului
IULY-CLA is offline  
Old 06-03-11, 22:01   #10
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2011

Loeb a câştigat pentru a cincea oară Raliul Mexicului

Sebastien Loeb a obţinut duminică în Mexic prima victorie din acest sezon, după ce coechipierul său Sebastien Ogier a avut un accident în PS 20.


Sebastien Ogier pleca din postura de favorit în ultima zi a Raliului Mexicului, la adăpostul unui avantaj fragil de 10.5 secunde în fata coechipierului său Sebastien Loeb.

Cu toate acestea, în PS 20, prima probă specială a zilei, francezul a ieşit în decor şi şi-a avariat noul Citroen DS3 WRC, motiv pentru care nu a mai putut reveni în competiţie. Abandonul său i-a facilitat victoria lui Loeb, care a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a triumfa în Mexic pentru a cincea oară, în condiţiile în care avansul fată de Mikko Hirvonen şi Jari Matti Latvala, care au completat podiumul mexican, a fost de peste 90 de secunde.

În ciuda problemelor tehnice de sâmbătă, Petter Solberg a terminat pe locul patru în clasamentul general, urmat de Mads Ostberg şi Henning Solberg, ambii concurând pentru Stobart Ford. Unul dintre cei mai ghiniosti piloţi a fost însă Ken Block, care a avut nu mai puţin de patru defecţiuni tehnice care l-au împiedicat pe american să termine mai sus de locul 13. Kimi Raikkonen nu a participat la raliu, întrucât Mexicul nu a fost inclus în programul său pentru 2011.

Începând din acest sezon, cei mai buni trei piloţi din ultima probă specială primesc câte 3, 2 şi, respectiv, 1 punct în clasamentul general. În Mexic, această probă i-a revenit lui Hirvonen, urmat de Petter Solberg şi Loeb cu timpi egali.

Iată clasamentul final al clasei WRC în Raliul Mexicului:

1. Sebastien Loeb Citroen 3h53m17.0s
2. Mikko Hirvonen Ford + 1m38.4s
3. Jari-Matti Latvala Ford + 2m23.9s
4. Petter Solberg Solberg Citroen + 7m18.4s
5. Mads Ostberg Stobart Ford + 8m43.5s
6. Henning Solberg Stobart Ford + 9m50.0s
7. Nasser Al-Attiyah Barwa Ford + 13m21.5s
8. Martin Prokop Czech Ford + 13m35.0s
9. Juho Hanninen Red Bull Skoda + 14m48.7s
10. Federico Villagra Munchi's Ford + 48m17.2s
13. Ken Block Monster Ford + 1h04m04.7s

Abandonuri la clasa WRC:
Sebastien Ogier Citroen SS20
Evgeny Novikov Stobart Ford SS13
Dennis Kuipers Ferm Ford SS11
Matthew Wilson Stobart Ford Before SS11

Rezultatele ultimei probe speciale (pe puncte):
1. Mikko Hirvonen Ford 4m40.4s
2. Petter Solberg Solberg Citroen + 2.1s
3. Sebastien Loeb Citroen + 2.1s
4. Jari-Matti Latvala Ford + 2.5s
5. Mads Ostberg Stobart Ford + 7.9s

CLASAMENT PILOTI

1.M. HIRVONEN 46
2.S. LOEB 37
3.J. LATVALA 31
4.M. OSTBERG 28
5.P. SOLBERG 23
6.S. OGIER 15
7.P. ANDERSSON 6
8.K. RAIKKONEN 4 9.M. WILSON 2
10.K. AL QASSIMI 1

CLASAMENT CONSTRUCTORI

1.Ford Abu Dhabi World Rally Team 73
2.Citroen Total World Rally Team 47
3.M-Sport Stobart Ford Rally Team 36
4.Petter Solberg World Rally Team 12
5.Ice 1 Racing 8
6.Team Abu Dhabi6
7.Munchis Ford World RallyTeam 6 8.Monster World RallyTeam 6
9.FERM Power Tools World RallyTeam 4
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	635422l-290x0-w-c20a8006.jpg
Views:	59
Size:	20.6 KB
ID:	1906312  

Last edited by adrian78bmw; 06-03-11 at 22:03.
adrian78bmw is offline  
Old 07-03-11, 12:43   #11
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2011

Loeb aduce prima victorie pentru Citroen DS3 WRC

Sebastien Loeb a dominat a doua etapă din WRC 2011, obţinând prima victorie pentru noul model Citroen DS3.


Sebastien Loeb a obţinut a cincea victorie consecutivă în Raliul Mexicului. Loeb a fost implicat în lupta pentru primul loc cu coechipierul său , Sebastien Ogier, dar acesta avea să abandoneze în ultima zi de concurs în urma unei ieşiri în decor. Ogier se afla în acel moment pe primul loc în clasament şi forţa pentru a se menţine în faţa lui Loeb. Deşi iniţial Loeb a condus, lucrurile s-au schimbat la jumătatea zilei de sâmbătă când francezul a primit o penalizare de 50 de secunde după ce a luat startul cu întârziere pe una din probe. Întârzierea a fost cauzată de o problemă tehnică la schimbătorul de viteze. Acesta se blocase în treapta a treia iar Loeb a fost nevoit să îl repare rapid înainte de start.

Abandonul lui Ogier din ultima zi avea să îl lase pe Loeb fără rival în drumul său spre victorie. Cele două DS3-uri oficiale au fost în altă dimensiune faţă de restul concurenţei. Cel mai bine clasat Ford a fost cel pilotat de Mikko Hirvonen. Finlandezul a fost primul pe drum vineri şi a curăţat drumul pentru echipajele mai bine plasate la start. La final, Mikko a terminat pe locul doi la peste un minut şi jumătate de Sebastien Loeb. Hirvonen a reuşit să câştige şi Power Stage-ul, ultima probă din raliu unde se alocă puncte primilor trei clasaţi. Podiumul raliului a fost completat de Jari-Matti Latvala de la Ford.

Petter Solberg a făcut din nou un raliu bun în ciuda unor probleme tehnice, norvegianul reuşind să termine pe locul patru.

Raliul Mexicului a a marcat şi revenirea rusului Evgeny Novikov în WRC. De data aceasta la volanului unui Ford Fiesta de la echipa Stobart şi avândul alături pe celebrul Stephane Prevot. Rusul avea să abandoneze cu probleme la motor. Kimi Raikkonen nu a luat startul în Mexic, el având un program redus cu noua sa echipă
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20978.jpg
Views:	60
Size:	282.0 KB
ID:	1906912   Click image for larger version

Name:	21043.jpg
Views:	51
Size:	145.1 KB
ID:	1906913   Click image for larger version

Name:	21049.jpg
Views:	52
Size:	159.2 KB
ID:	1906914  

Click image for larger version

Name:	21064.jpg
Views:	52
Size:	276.3 KB
ID:	1906915   Click image for larger version

Name:	mexic-loeb-elena.jpg
Views:	49
Size:	335.1 KB
ID:	1906916   Click image for larger version

Name:	ogier02mx11c285.jpg
Views:	55
Size:	318.4 KB
ID:	1906917  

Click image for larger version

Name:	ogier02mx11c350.jpg
Views:	56
Size:	286.5 KB
ID:	1906918  
adrian78bmw is offline  
Old 10-03-11, 16:40   #12
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2011

Volkswagen va oficializa în martie intrarea în WRC

Volskwagen va confirma la sfârşitul lunii martie că va participa în Campionatul Mondial de Raliuri începând din 2012 cu un buget estimat la 100 de milioane de euro anual


Constructorul german Volkswagen face ultimele pregătiri pentru debutul în Campionatul Mondial de Raliuri, programat pentru sezonul 2012.

Surse multiple din presa internaţională susţin că Volkswagen îşi va anunţa în mod public planurile pentru WRC cu ocazia Raliului Portugaliei din 24-27 martie şi că programul pentru anul viitor va fi unul limitat, înaintea unei campanii complete în 2013.

Bugetul planificat de germani este unul net superior celui pe care îl au la dispoziţie Citroen şi Ford în acest moment şi este estimat la peste 100 de milioane de euro pe an, ceea ce evidentiază în mod clar că Volkswagen vrea să obţină performante majore în competiţie.

Se vehiculează că nemţii au renunţat la ideea utilizării modelului Scirocco în favoarea unui Polo, în timp ce linia de piloţi ar urma să fie condusă de Juno Hannien, actualul campion al competiţiei Intercontinetal Rally Challenge, care în 2011 concurează în WRC la sclasa SWRC pentru a căpăta experienţa. Între timp, echipa tehnică va fi condusă cel mai probabil de Francois-Xavier Demaison în calitate de inginer-şef, în timp ce fostul campion mondial Carlos Sainz este de asemenea implicat în acest proiect.

Decizia de a pătrunde în WRC sugerează o renunţare la participarea în Raliul Dakar, însă Volkswagen nu a luat încă o hotărâre finală în acest sens. WRC primeşte însă o gură de oxigen după ce Citroen şi Ford au fost singurii constructori din competiţie în 2009 şi 2010, după retragerea în corpore a japonezilor de la Subaru, Mitsubishi şi Suzuki.
adrian78bmw is offline  
Old 15-03-11, 13:36   #13
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2011

Volkswagen, tot mai aproape de WRC

După ultimele informaţii, constructorul german îşi va anunţa intrarea în Campionatul Mondial, cu începere din sezonul 2012, în Raliul Portugaliei

După ce şi-a dovedit supremaţia diesel în trei ediţii consecutive ale Raliului Dakar, Volkswagen se reorientează spre alte competiţii unde poate să arate de ce este principalul constructor de automobile din Europa. Şi nimic nu poate fi mai potrivit decât Campionatul Mondial de raliuri.

Dacă este să dăm crezare informaţiilor care apar tot mai des în presa de specialitate din Europa, anunţul companiei din Wolfsburg, privind intrarea în WRC din sezonul 2012, va fi făcut peste o săptămână şi jumătate, cu ocazia celei de-a treia etape din Campionatul Mondial, Raliul Portugaliei. Tot acolo, şefii VW vor dezvălui şi numele unuia dintre piloţi, iar toate indiciile ne duc spre Nasser Al-Attiyah, cel care a triumfat la volanul unui Race Touareg 3 în Dakar 2011.

Pe de altă parte, pentru a-şi asigura serviciile unui pilot de top din Campionatul Mondial de raliuri, Volkswagen pune la bătaie un buget uriaş - zvonurile vorbesc de o sumă variind între 80 şi 100 milioane de euro -, prin care speră să-l atragă pe unul dintre câştigătorii titlului suprem din ultimii opt ani: Petter Solberg (2003) sau Sébastien Loeb (2004-2010).

În cazul francezului, informaţiile dau de înţeles că nemţii sunt pregătiţi să-i ofere un salariu de 15 milioane de euro. Pe de-o parte, Loeb a negat că ar fi fost contactat de către constructorul german, spunând: "Sezonul este abia la început. Este prea devreme să vorbim de planurile pentru 2012". Însă, acelaşi septuplu campion mondial a spus ziariştilor cu ocazia Raliului Mexicului: "Serios? 15 milioane de euro! Daţi-le numărul meu de telefon". Este clar că nici el nu poate spune "NU" unei asemenea oferte.

Modelul probabil: Volkswagen Polo WRC

Nici Solberg nu a dat un răspuns afirmativ cu privire la o înţelegere cu VW, rezumându-se la a spune: "Pilotez un model Citroën în acest an şi acest lucru este singurul la care mă gândesc". Pe de altă parte, este clar că norvegianul visează să revină într-o echipă de uzină, unde să nu mai aibă griji privind bugetul.

Cel mai sigur pare Al-Attiyah, care a afirmat: "Cred că VW va spune ceva în Portugalia, dacă vom continua în cross-country sau dacă va fi un program diferit". În plus, pilotul din Qatar a dat de înţeles că a şi participat la primele teste pentru dezvoltarea modelului, care va fi Volkswagen Polo WRC.

Pregătirea asaltului pe scena Campionatului Mondial este confirmată şi de aducerea unui inginer de prestigiu în lumea raliurilor, Francois-Xavier Demaison, care în trecut a lucrat pentru echipele de uzină Peugeot şi Citroën.

Volkswagen a mai fost prezent în Campionatul Mondial de raliuri, reuşind să cucerească titlul suprem la grupa A, în 1986, când principalul pilot era suedezul Kenneth Eriksson.
Daniel_DRV is offline  
Old 24-03-11, 19:03   #14
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2011

PREVIEW Raliul Portugaliei: Startul adevărat al sezonului

Raliul Portugaliei va evidenţia adevăratul raport de forţe dintre Citroen şi Ford, dar şi modul în care Sebastien Ogier îşi va lua revanşa în faţa lui Sebastien Loeb.

Deşi a ajuns deja la cea de-a treia etapă din acest an, Raliul Portugaliei va marca adevăratul start al sezonului 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri, iar motivul este legat de condiţiile unice în care s-au desfăşurat primele două runde.

Pe de o parte, Raliul Suediei s-a desfăşurat integral pe zăpada, iar Ford a avut în general performanţe mai bune în astfel de condiţii meteo. Pe de altă parte, Citroen s-a descurcat în mod tradiţional mai bine în Mexic, acolo unde probele specilae se desfăşoare preponderent la altitudini ridicate.

În schimb, Raliul Portugaliei are loc preponderent pe malul Oceanului Atlantic şi prezintă caracteristici care se vor regăsi în numeroase alte etape ale sezonului.

TRASEU - BRIZA OCEANULUI ŞI O NOUĂ PROBA SPECIALĂ ÎN NORD
Traseul Raliului Portugaliei a fost modificat în anumite privinţe comparativ cu sezonul precedent. Cartierul general este în continuare la stadionul de fotbal din Algarve, însă acesta nu va mai găzdui nicio probă specială. În schimb, una complet nouă a fost introdusă în nordul ţării, iar echipele vor fi nevoite să parcurgă o distanţă pareciabila pentru a lua startul în această.

După prima probă specială, care va avea loc joi seara în Lisabona, adevăratul start al raliului va fi vineri, când vor începe probele pe macadam. Etapa programează un total de numai 17 probe speciale, ultima urmând să aibă loc duminica la orele prânzului.

OGIER VREA SĂ-ŞI IA REVANŞA ÎN FAŢA LUI LOEB
După ce a abandonat în antepenultima proba specială a Raliului Mexicului din postura de favorit, Sebastien Ogier este determinat să--i demonstreze coechipierului său Sebastien Loeb că este un adversar de temut în lupta pentru titlul mondial. Duelul dintre cei doi, care s-a dovedit foarte echilibrat în primele două runde, va ţine capul de afiş al weekendului, însă fanii aştepta o reacţie pe măsura şi din partea lui Mikko Hirvonen şi Jari Matti Latvala, cei doi piloţi ai echipei de uzina Ford.

MINI ÎŞI FACE ÎNCĂLZIREA PENTRU REVENIREA ÎN WRC
Constructorul britanic Mini va reveni oficial în Campionatul Mondial de Raliuri în etapa programată în Italia în luna mai, însă va participa în Raliul Portugaliei cu un model de clasa S2000. Mini va alinia la start două astfel de modele, care vor fi pilotate de portughezul Armindo Araujo şi brazilianul Daniel Oliveira. Cu această ocazie, Mini va afla dacă este pe drumul cel bun pentru a avea parte de un sezon competitiv în acest an

CLASAMENT dupa PS1
1.M. HIRVONEN M 2:49.6 0.0 0.0
2.S. LOEB M 2:50.9 +1.3 +1.3
3.P. SOLBERG M 2:51.7 +0.8 +2.1
4.S. OGIER M 2:52.5 +0.8 +2.9
5.J. LATVALA M 2:53.3 +0.8 +3.7
6.F. VILLAGRA M 2:53.5 +0.2 +3.9
7.K. RAIKKONEN M 2:54.7 +1.2 +5.1
8.M. WILSON 2:55.8 +1.1 +6.2
9.H. SOLBERG M 2:56.1 +0.3 +6.5
10.A. ARAUJO 2:57.6 +1.5 +8.0
11.B. SOUSA 2:58.6 +1.0 +9.0
12.D. KUIPERS M 2:59.4 +0.8 +9.8
13.K. AL QASSIMI M 3:00.1 +0.7 +10.5
14.B. TEN BRINKE 3:01.1 +1.0 +11.5
15.P. VAN MERKSTEIJN M 3:01.7 +0.6 +12.1
16.A. GRONDAL P 3:02.8 +1.1 +13.2
17.B. MAGALHAES 3:03.0 +0.2 +13.4
18.N. FUCHS P 3:03.6 +0.6 +14.0
19.E. VAN LOON 3:04.9 +1.3 +15.3
20.B. GUERRA P 3:05.6 +0.7 +16.0
adrian78bmw is offline  
Old 27-03-11, 20:32   #15
IULY-CLA

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
Default Re: WRC 2011

Seb ogier a cistigat raliul Portugaliei urmat de Loeb
IULY-CLA is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -