In 2013 vor intra noi reglementari pentru Formula 1. Momentan, acestea inca sunt in discutii, iar cateva elemente vechi ce au fost interzise pot iesi acum din nou la iveala. Este vorba de motoare turbo dar si de acele efecte aerodinamice menite sa creeze o presiune mica sub masina. Sa fie oare adevarat?
In anii 70 si 80 nu prea existau asa de multe reglementari pentru masinile de
Formula 1. Atunci cand cei de la
Lotus Cosworth au implementat efectul aerodinamic cu ajutorul unor praguri foarte mari menite sa scada presiunea de sub masina, creand astfel un fel de forta de suctiune a masinii ce tinea bolidul de aproape 1000 de cp lipit pe asfalt, a fost un pas urias pentru masinile din competitie. Mai precis, masinile
Lotus se detasau foarte repede si castigau cursele una dupa alta, ceea ce i-au facut pe oficialii de la
FIA sa creeze reguli noi pentru a pastra un echilibru intre masini.
Unele zvonuri legate de reglementarile noi ce vor intra in vigoare peste 2 ani mentioneaza intoarcerea la motoarele turbo. Mai precis, este posibil sa vedem motoare cu o capacitate de 1.6 litri turbo ce vor produce in jur de 650 de cp. Se pare ca limita va fi de 5 motoare / masina pentru fiecare sezon numai.
Si despre combustibil se pare ca vor fi noutati - va exista o noua limita "ecologica" ceea ce va obliga producatorii sa faca motoare mai economice.
"In loc sa fortam masina sa consume cat mai mult si sa produca mai multa putere, va exista un regulator ce nu va permite masinii sa arda mai mult combustibil decat este voie" spune directorul tehnic de la Williams.
Pentru a creste spectacolul, se pare ca este luat in discutie si efectul de presiune sub masina (ground effect). Patrick Head, seful de la
Williams si ex designerul
Ferrari Rory Byrne lucreaza cu FIA pentru a face reglamentarile in acest capitol:
"Se pune in discutie cresterea puterii de apasare la masini prin intermediul difuzorului spate, adica un efect de presiune scazuta ce va avea aerul care circula sub masina, exact ca in anii '80" spune oficialul de la Williams. In plus, se mai lucreaza serios la diferite reguli de protectie a pilotului in caz de accident.
Insa, pana in 2013 cand vor fi publicate, noul regulament FIA pentru Formula 1 ramane un mister, iar echipele nu pot decat sa astepte si sa se adapteze.