BMW revine cu o victorie
Echipa BMW Motorsport a reuşit o revenire triumfală şi a câştigat ediţia 2010 a celebrei curse de 24 de ore de la Nürburgring, desfăşurată pe celebra variantă Nordschleife.
La cinci ani de la ultimul succes al constructorului, modelul BMW M3 GT2 cu numărul 25 a obţinut a 19-a victorie pentru BMW în această întrecere clasică de anduranţă. Maşina învingătoare, în al cărei cockpit s-au aflat Jörg Müller (Germania), Augusto Farfus (Brazilia), Uwe Alzen (Germania) şi Pedro Lamy (Portugalia), a trecut linia de sosire în prima poziţie, după 154 de tururi la circuitul în lungime de 25,378 kilometri. Cvartetul de piloţi a avut o evoluţie impresionantă şi a reuşit să urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului în ciuda problemelor avute la cutia de viteze a automobilului în ultimele trei ore.
Cel de-al doilea echipaj BMW M3 GT2, cu numărul 26, pilotat de Dirk Werner (Germania), Dirk Müller (Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie) şi Dirk Adorf (Germania), a avut o revenire spectaculoasă. La final a încheiat pe locul al şaptelea, reuşind să recupereze peste 170 de poziţii. Cei 220.000 de spectatori au văzut cum evitarea unei coliziuni a dus la o ieşire în decor, consecinţa fiind că cei patru piloţi au pierdut o oră la standuri chiar la începutul cursei şi au fost nevoiţi să retrogradeze până pe locul al 182-lea. În condiţii de vreme uscată, dar răcoroasă, automobilul cu numărul 26 a reuşit să-şi facă loc prin pluton, recuperând tur după tur. În cele din urmă efortul celor patru piloţi a fost recompensat cu o clasare în Top 10.
Cele două automobile private BMW Z4 GT3, având numerele de start 76 şi 69, înscrise de Schubert Motorsport, respectiv de Dörr Motorsport, au completat un rezultat general foarte bun pentru BMW, după ce s-au clasat pe locurile al patrulea, respectiv al nouălea. Pe lângă victoria în clasamentul general, echipele BMW au înregistrat zece succese la diferite categorii în întrecerea de pe Nordschleife. Aceste rezultate au consolidat poziţia ocupată de BMW în istoria all-time a cursei, ca fiind cel mai de succes constructor. Din cele 198 de automobile care au luat startul la ediţia din 2010, 63 au fost modele BMW.
1. Müller/ Farfus/ Alzen/ Lamy (BMW M3GT2)
2. Farnbacher/ Simonsen/ Lehman/ Seefried (Ferrari) + 3m 54.191s
3. Bronzel/ Ludwig/ Rostek/ Winkelhock (Audi R8 LMS) - 1 tur
4. Hartung/ Söderlund/ Sandström/ Öhlin (BMW Z4GT3) - 2 tururi
5. Breslin/ Jöns/ Heyer/ Stuck (Audi R8 LMS) - 2 tururi
6. Alzen/ Schwager/ Jäger/ Bert (Porsche) - 3 tururi
7. Werner /Müller/ Priaulx/ Adorf (BMW M3GT2) - 4 tururi
8. Zehe/ Schelp/ Roloff/ Bullitt (Porsche) - 4 tururi
9. Aust/ Adams/ Übler/ Grossmann (BMW Z4 GT3) - 5 tururi
10. Weiland/ Forbes/ Riemer/ Horn (Porsche) - 6 tururi