Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 27
|
Re: MIDNIGHTRACERS participa in CNR/VTM
Interviu: Daniel Onoriu – Abonat la locul I
Scris de Horia Totu
Saturday, 03 February 2007
Apărut relativ recent în peisajul rally-istic autohton, Daniel Onoriu este mai mult decât un concurent oarecare. A trecut prin viaţă cu un scop declarat: acela de a face curse. Povestea lui este una cu adevărat emoţionantă. Pasionat de mic de cursele auto şi moto „Ono” a făcut eforturi mari pentru a ajunge unul dintre cei mai rapizi piloţi de Superbike ai României. Atunci când cariera lui era însă în punctul de maxim a suferit un grav accident şi a fost nevoit să renunţe la cursele de „motoare”. Deşi perioada de convalescenţă a fost una lungă şi dificilă, Daniel Onoriu nu s-a lăsat păgubaş. Microbul vitezei îl stăpâneşte mai mult decât oricând, astfel încât a decis să reia legăturile cu un sport pe care îl iubeşte de pe vremea când era copil: raliurile!
Daniel Onoriu este de asemenea posesorul unui impresionant „parc auto”. Pe lângă marea varietate de motociclete, el a avut un Lamborghini Gallardo, cel mai tunat Impreza WRX din ţară şi chiar un impresionant Porsche!
ProRally.ro: De unde provine pasiunea ta pentru curse? Cum a început totul?
Daniel Onoriu: Aveam 12 ani când am început să fac karting la Bucureşti, la Palatul Pionierilor. Pot să spun că atunci am fost cel mai bun copil din capitală! Problema cea mare era că etapele se desfăşurau pe durata unor adevărate „cantonamente” care ţineau două săptămâni. Familia mea nu a fost de acord cu acest stil de viaţă şi nu m-au mai lăsat să continui în acest sport. Am rupt pentru un timp legătura cu lumea kartingului. Asta însă doar până în 1995, atunci când, absolut din întâmplare, am văzut expus într-un magazin un kart. Am înebunit! S-a reaprins în mine dorinţa de a concura şi tata nu a „scăpat” până nu mi l-a cumpărat! Am mers apoi la curse. În prima etapă am ieşit al 6-lea din 12 participanţi, la Târgu Secuiesc. Am fost dezamăgit, dar asta nu a făcut decât să mă ambiţioneze şi mai tare! La următoarea etapă m-am prezentat mai repede cu 5 zile, ca să mă pot antrena. Lucram atât de intens încât seara, când ajungeam acasă, nici nu mă mai dezbrăcam de combinezon! A doua etapă am reuşit să o câştig, după care am început să fac performanţă în karting.
ProRally.ro: În ce mod ai luat legătura cu lumea motocicletelor şi ce „motoare” ai avut?
Daniel Onoriu: La vârsta de 13 ani am primit primul meu scuter. De atunci şi până la 18 ani am mers doar pe două roţi! Din cauză că atunci când am devenit major nu mi-am permis o maşină, mi-am cumpărat o motocicletă.
ProRally.ro: Sunt atât de mari diferenţele de costuri între o motocicletă şi o maşină?
Daniel Onoriu: (zâmbeşte) Da. O motocicletă de top, semipreparată, te costă 20.000 de Euro, plus 6000 de Euro întreţinerea. O maşină echivalentă te costă mult mai mulţi bani!
ProRally.ro: Când şi cum te-ai apucat de curse şi ce „motoare” ai avut?
Daniel Onoriu: În 2003 am luat startul la prima etapă de Superbike din cariera mea. La Caransebeş am obţinut atunci locul 4. Ca motociclete am avut întâi un Suzuki GSX-R K2, apoi un Kawasaki ZX10R „Ninja” şi apoi, în 2005, un Suzuki GSX-R K5.
ProRally.ro: Această din urmă motocicletă a ta e cu adevărat celebră. Cum era preparată?
Daniel Onoriu: Prepararea ei s-a ridicat la costul a încă două motociclete de serie. Motorul are o putere de 174 de cai la roată, faţă de 152 cât avea în mod normal. Motocicleta a fost tunată la LKM, în Germania. Are Powershifter – adică ai posibilitatea de a schimba viteze folosind un buton, fără ambreiaj –, roţi de carbon BST care cântăresc 4 kilograme, faţă de 11 kilograme cât au cele de serie, evacuare completă Akrapovich, bord cu toate funcţiile posibilie, inclusiv telemetrie, amortizoare Ohlins faţă/spate, discuri de frână, etrier cu 6 pistonaşe şi multe altele...
ProRally.ro: Cum ai încheiat cariera în motociclism şi ai trecut la raliuri?
Daniel Onoriu: Mi-am achiziţionat o altă motocicletă, de 600 cmc, pentru antrenament. Din cauză că în ţară nu ai acces la pista de concurs înainte de cursă, am fost chiar de 3 ori în Grecia, pe circuitul de la Seres, la teste. Marea etapă avea loc în 6 mai. Eu pe 26 aprilie am suferit însă un grav accident în trafic. Mergeam pe un drum cu prioritate, dar din lateral mi-a „sărit” în faţă o maşină. Nu am putut evita impactul şi am intrat direct în comă. Am suferit o hemoragie internă, mi-a fost scoasă splina şi am avut o mână fracturată. În momentul impactului aveam pe cap o cască pe care producătorul a testat-o trăgând cu puşca în ea. La acel test casca a suferit doar o zgârietură, însă după accidentul meu avea o gaură mare de tot!
ProRally.ro: Şi totuşi nu ai renunţat la curse...
Daniel Onoriu: Da... după 6 luni mi-am dat seama că nu pot să renunţ! M-am dus la Colina Motors să îmi achiziţionez un Mitsubishi Lancer Evo IX de grupa N. Mi-au spus că ar fi durat 4 sau 5 luni să mi-l facă. În aceste condiţii n-aveam cum să ajung la start. Am decis să achiziţionez Lancer-ul lui Ovidiu Mazilu. Maşina m-a dezamăgit însă. Am mers totuşi cu ea în condiţiile date. Am fost nevoit însă să abandonez. Calculatorul era în bord şi nu era prins bine. A ieşit mufa de la pompa de benzină. Eram atât de supărat încât am zis atunci că mă las de curse! Eram foarte, foarte dezamăgit! Totuşi, după ce şi-au dat seama băieţii din asistenţă care era problema am primit un sfat foarte bun: să mă dau forleighter. Pe una dintre probe am reuşit chiar să îl depăşesc ca timpi pe ‘nea Relu Cladoveanu. Mi-am dat atunci seama că sunt în stare să merg în continuare la curse!
ProRally.ro: După finalul de sezon ai hotărât să continui cu Evo-ul 5
Daniel Onoriu: Da, după ce s-a terminat campionatul m-am dus la domnul Horia Andronic, pe care îl ştiu de pe vremea când eram copil şi mă duceam cu verişorul meu Edu Stan la curse, cu convingerea că îmi va face o super maşină! Pe vremea când îl vedeam la curse pe domnul Horia Andronic îl consideram un fel de Luca di Montezemollo pentru competiţiile din România! Sunt 100% convins că va fi corect cu mine din punct de vedere financiar şi că îmi va prepara super bine maşina! I-am spus din start: „Domnule Horia, aveţi mână liberă! Vă rog să îmi faceţi ce ştiţi dumneavoastră mai bine ca să am şanse la H!”. Sfătuindu-mă cu mai mulţi piloţi am hotărât să fac toată maşina din carbon. Asta, împreună cu geamurile din plexic, ar trebui să reducă greutatea maşinii cu 150-200 de kilograme.
ProRally.ro: Ce putere va avea bolidul tău?
Daniel Onoriu: Domnul Andronic mi-a spus că pentru VTM o să am cam 600 de cai. Şi dacă mi-a spus Domnul Andronic asta, eu am încredere că aşa va fi! La raliu, din cauza restrictorului, voi avea undeva între 400 şi 450 de cai.
Cu siguranţă prezenţa la start a lui Daniel Onoriu în 2007 va anima lupta de la o grupă H şi aşa echilibrată. ProRally.ro vă va ţine la curent cu evoluţia întregului sezon în CRR, invitându-vă să accesaţi secţiunea forum pentru a lua legătura cu editorii noştri, cu fanii acestui sport şi chiar cu piloţii!
|