• Multiplul campion national a decis sa puna punct activitatii competitionale
• Titi Aur se va concentra, 100 %, pe activitatea din cadrul Scolii de Conducere Defensiva
La finalul primei zile de la Raliul Iasului, care s-a încheiat cu o superspeciala, cel mai titrat pilot român postbelic, Titi Aur, încerca sa îşi explice, într-un fel sau altul, motivele pentru care pe speciale pierde timp preţios, dar nu are probleme la superspeciale sau probele de îndemânare. „
Se intampla ceva cu mine. La chestiile astea de indemanare, cum ar fi o superspeciala, nu am probleme. Dar, pe probele speciale, unde vitezele sunt mari, sunt viraje unde ori franez, ori nu calc acceleratia la fund. Parca este cineva in spatele meu, care nu ma lasa sa fortez. Nu mai am sange in instalatie sa merg la limita, atunci cand sunt viraje periculoase. Stiu ce se intampla cu mine, dar nu pot sa depasesc acest moment. Aici nu mai este vorba de dictare sau altceva, ci doar de instinctul de conservare”, a spus Titi Aur, care, totuşi, la 48 de ani (ii va implini pe 25 decembrie), era unul dintre protagoniştii raliurilor din România, „bifând”, în acest sezon, şi un podium, la Arad.
Acum, ca sezonul s-a terminat, în mod sigur Titi a luat buletinul, l-a studiat atent, şi a decis ca, în acest moment, retragerea cu fruntea sus din activitatea competitionala, este cel mai intelept lucru pe care l-ar putea face. O asemenea cariera, cu 8 titluri naţionale la raliuri (record pentru România), 2 titluri la coasta şi un „argint” absolut în Campionatul Balcanic nu se putea termina decat frumos, la capatul unui sezon în care Titi le-a ridicat pulsul spectatorilor pe probele speciale.
„
Am decis sa ma opresc din activitatea competitionala pentru a ma concentra 100% pe activitatea din cadrul Scolii de Conducere Defensiva. Activitatea didactica a crescut în complexitate si volum iar dezvoltarea scolii va continua printre altele si cu constructia unui autodrom specializat. Asa stând lucrurile, simt ca nu mai pot sa ma implic si în activitatea competitionala. În special în ultimul an nu am fost multumit de cum am reusit sa abordez campionatul de raliuri si decât sa nu fac nimic bine am decis sa ma ocup de business”, si-a motivat decizia Titi Aur, care a continuat: ”
Am discutat cu sponsorii care au fost alături de mine în ultimele două sezoane și o parte dintre aceștia sunt și vor rămâne partenerii mei de imagine la Școala de Conducere Defensivă.
Îmi pare rău că mă opresc din proiectul în care am fost implicat alături de colegul și prietenul meu Karoly Borbely, un partener devotat și un copilot profesionist. Îi mulțumesc pentru tot ceea ce a făcut în acești doi ani și îi urez să aibă parte de satisfacții în activitatea competițională viitoare.
„Daca voi avea timp si se va ivi ocazia, probabil ca voi reveni la volan într-o etapa de viteza în coasta, cum este cea de la Sinaia sau în competitii de gen Rally Show, cum este cel de la Sibiu”.
Impresionantul palmares al campionului barladean:
Nume:
Aur
Prenume:
Constantin
Data nasterii: 25-Dec-1963
Locul nasterii: Barlad
Starea civila: Casatorit(a)
Profesia: Pilot de raliuri
Hobby-uri: Automobilismul
Debut: 1986, Raliul Brasovului
1986 Debut in raliuri cu Dacia 1300
1987 Dacia 1300 - participa la numai 2 etape
1988 Scoala de pilotaj Sergy Pontoise - Franta
1990 Peugeot 205 GTI - victorie in Raliul Avram Iancu.
1991 Peugeot 205 GTI - victorie in Raliul Romaniei (competitia nationala).
1992 Dacia Liberta - victorie in Raliul Deltei.
1995 Audi Quattro S2. Reuseste victorii in Raliul Dacia Pitesti, Raliul Avram Iancu, Raliul Romaniei (competitia nationala) si primul titlu national.
1996 Toyota Celica 4WD. In primul an cu noua masina invinge in Raliul Brasovului, Raliul Banatului si Raliul Dacia Pitesti.
1997 Toyota Celica 4WD. Este anul recordului absolut, cu victorii in Raliul Brasovului, Raliul Banatului, Raliul Romaniei (etapa europeana), Raliul Dacia Pitesti, Raliul Avram Iancu, Raliul Iasi, Raliul Harghitei. Cu 7 reusite din 7 posibile, obtine al doilea titlul national.
1998 Toyota Celica 4WD. Obtine victorii in Raliul Brasovului, Raliul Banatului, Raliul Clujului, Raliul Dacia Pitesti, Raliul Iasi, Raliul Harghitei.
1999 Toyota Celica 4WD si Ford Escort RS Cosworth. Reuseste victorii in Raliul Brasovului, Raliul Banatului, Raliul Clujului, Raliul Avram Iancu, Raliul Harghitei.
2000 Toyota Celica 4WD. Cu 4 succese, in Raliul Siromex - Baia Mare, Raliul Argesului, Raliul Banatului, Raliul Avram Iancu - Cluj Napoca, Aur obtine al 5-lea titlu national.
2001 Seat Cordoba WRC Evo2. Cistiga Raliul Brasovului, Raliul Hunedoarei, Raliul Romaniei, Raliul Argesului, Raliul Manastirilor, Raliul Banatului, Raliul Avram Iancu. Campion national pentru a 6-a oara.
2002 Seat Cordoba WRC Evo2. Obtine victorii Raliul Brasovului, Raliul Siromex, Raliul Banatului, Raliul Romaniei, Raliul Sibiului. Campion national a 7-a oara + titlul national la VTM cu 4 victorii din 4 etape effectuate.
2003 Mitsubishi Lancer Evo 7 (PWRC) si Mitsubishi Lancer Evo 6 (CNR). Participa in 6 etape de campionat mondial PWRC (Suedia, Noua Zelanda, Grecia, Germania, Australia) si reuseste sa marcheze 2 puncte la categoria automobilelor de productie. Participa la CNR in doua etape si invinge in Raliul Sibiului.
2004 Skoda Octavia WRC. Revine in campionatul national dupa un an de pauza. Dupa numeroase probleme tehnice, invinge in Raliul Banatului si in Raliul Moldovei. Participa la Raliul Marii Britanii, etapa in Campionatul Mondial.
2005 Mitsubishi Lancer Evo 7. Isi adjudeca trei victorii in Raliul Hunedoarei, Raliul Sibiului si
Raliul Harghitei si incheie sezonul pe locul doi la general. Participa in Raliul Waldviertel, dar in afara concursului.
2006 Campion national absolut pe o masina Mitsubishi Lancer EVO 9 si campion la echipe in cadrul echipei OMV-Petrom Rally Team.
2007 Mitsubishi Lancer Evo IX grupa N - Locul 4 in clasamentul general si clasamentul grupei N. O singura victorie de etapa, Raliul Avram Iancu.
2008 Mitsubishi Lancer EVO IX - Locul 12 in clasamentul general si cel al grupei N. Locul patru in cadrul Cupei Mitsubishi.
2009 La raliu participa doar la etapa de la Cluj, unde abandoneaza. In campionatul de coasta alearga in prima parte a sezonului si ocupa la OPEN pozitia a cincea cu un MItsubishi Lancer Evo IX de Gr. H
2010 Revine in CNR alaturi de Karoly Borbely cu Mitsubishi Lancer Evo IX. Locul cinci la sfarsit de an, cel mai bun rezultat locul trei in Raliul Sibiului si Raliul Iasiului.
2011 Alaturi de Karoly Borbely cu Mitsubishi Lancer Evo IX. Locul sase in clasamentul general de raliuri.
A câștigat
49 de raliuri și a obținut
8 titluri de campion al României în anii 1995, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002 , 2006.
Sursa Autorally