Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 05-11-11, 08:39   #1
26WRC

Stage 5
 
26WRC's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,159
Member of:
[Moderators]
[Opel]
[4Rally]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Exclamation Titi Aur pune capat unei cariere stralucite

• Multiplul campion national a decis sa puna punct activitatii competitionale
• Titi Aur se va concentra, 100 %, pe activitatea din cadrul Scolii de Conducere Defensiva



La finalul primei zile de la Raliul Iasului, care s-a încheiat cu o superspeciala, cel mai titrat pilot român postbelic, Titi Aur, încerca sa îşi explice, într-un fel sau altul, motivele pentru care pe speciale pierde timp preţios, dar nu are probleme la superspeciale sau probele de îndemânare. „Se intampla ceva cu mine. La chestiile astea de indemanare, cum ar fi o superspeciala, nu am probleme. Dar, pe probele speciale, unde vitezele sunt mari, sunt viraje unde ori franez, ori nu calc acceleratia la fund. Parca este cineva in spatele meu, care nu ma lasa sa fortez. Nu mai am sange in instalatie sa merg la limita, atunci cand sunt viraje periculoase. Stiu ce se intampla cu mine, dar nu pot sa depasesc acest moment. Aici nu mai este vorba de dictare sau altceva, ci doar de instinctul de conservare”, a spus Titi Aur, care, totuşi, la 48 de ani (ii va implini pe 25 decembrie), era unul dintre protagoniştii raliurilor din România, „bifând”, în acest sezon, şi un podium, la Arad.
Acum, ca sezonul s-a terminat, în mod sigur Titi a luat buletinul, l-a studiat atent, şi a decis ca, în acest moment, retragerea cu fruntea sus din activitatea competitionala, este cel mai intelept lucru pe care l-ar putea face. O asemenea cariera, cu 8 titluri naţionale la raliuri (record pentru România), 2 titluri la coasta şi un „argint” absolut în Campionatul Balcanic nu se putea termina decat frumos, la capatul unui sezon în care Titi le-a ridicat pulsul spectatorilor pe probele speciale.
Am decis sa ma opresc din activitatea competitionala pentru a ma concentra 100% pe activitatea din cadrul Scolii de Conducere Defensiva. Activitatea didactica a crescut în complexitate si volum iar dezvoltarea scolii va continua printre altele si cu constructia unui autodrom specializat. Asa stând lucrurile, simt ca nu mai pot sa ma implic si în activitatea competitionala. În special în ultimul an nu am fost multumit de cum am reusit sa abordez campionatul de raliuri si decât sa nu fac nimic bine am decis sa ma ocup de business”, si-a motivat decizia Titi Aur, care a continuat: ”Am discutat cu sponsorii care au fost alături de mine în ultimele două sezoane și o parte dintre aceștia sunt și vor rămâne partenerii mei de imagine la Școala de Conducere Defensivă.
Îmi pare rău că mă opresc din proiectul în care am fost implicat alături de colegul și prietenul meu Karoly Borbely, un partener devotat și un copilot profesionist. Îi mulțumesc pentru tot ceea ce a făcut în acești doi ani și îi urez să aibă parte de satisfacții în activitatea competițională viitoare.
„Daca voi avea timp si se va ivi ocazia, probabil ca voi reveni la volan într-o etapa de viteza în coasta, cum este cea de la Sinaia sau în competitii de gen Rally Show, cum este cel de la Sibiu
”.


Impresionantul palmares al campionului barladean:

Nume: Aur
Prenume: Constantin
Data nasterii: 25-Dec-1963
Locul nasterii: Barlad
Starea civila: Casatorit(a)
Profesia: Pilot de raliuri
Hobby-uri: Automobilismul
Debut: 1986, Raliul Brasovului

1986 Debut in raliuri cu Dacia 1300
1987 Dacia 1300 - participa la numai 2 etape
1988 Scoala de pilotaj Sergy Pontoise - Franta
1990 Peugeot 205 GTI - victorie in Raliul Avram Iancu.
1991 Peugeot 205 GTI - victorie in Raliul Romaniei (competitia nationala).
1992 Dacia Liberta - victorie in Raliul Deltei.
1995 Audi Quattro S2. Reuseste victorii in Raliul Dacia Pitesti, Raliul Avram Iancu, Raliul Romaniei (competitia nationala) si primul titlu national.
1996 Toyota Celica 4WD. In primul an cu noua masina invinge in Raliul Brasovului, Raliul Banatului si Raliul Dacia Pitesti.
1997 Toyota Celica 4WD. Este anul recordului absolut, cu victorii in Raliul Brasovului, Raliul Banatului, Raliul Romaniei (etapa europeana), Raliul Dacia Pitesti, Raliul Avram Iancu, Raliul Iasi, Raliul Harghitei. Cu 7 reusite din 7 posibile, obtine al doilea titlul national.
1998 Toyota Celica 4WD. Obtine victorii in Raliul Brasovului, Raliul Banatului, Raliul Clujului, Raliul Dacia Pitesti, Raliul Iasi, Raliul Harghitei.
1999 Toyota Celica 4WD si Ford Escort RS Cosworth. Reuseste victorii in Raliul Brasovului, Raliul Banatului, Raliul Clujului, Raliul Avram Iancu, Raliul Harghitei.
2000 Toyota Celica 4WD. Cu 4 succese, in Raliul Siromex - Baia Mare, Raliul Argesului, Raliul Banatului, Raliul Avram Iancu - Cluj Napoca, Aur obtine al 5-lea titlu national.
2001 Seat Cordoba WRC Evo2. Cistiga Raliul Brasovului, Raliul Hunedoarei, Raliul Romaniei, Raliul Argesului, Raliul Manastirilor, Raliul Banatului, Raliul Avram Iancu. Campion national pentru a 6-a oara.
2002 Seat Cordoba WRC Evo2. Obtine victorii Raliul Brasovului, Raliul Siromex, Raliul Banatului, Raliul Romaniei, Raliul Sibiului. Campion national a 7-a oara + titlul national la VTM cu 4 victorii din 4 etape effectuate.
2003 Mitsubishi Lancer Evo 7 (PWRC) si Mitsubishi Lancer Evo 6 (CNR). Participa in 6 etape de campionat mondial PWRC (Suedia, Noua Zelanda, Grecia, Germania, Australia) si reuseste sa marcheze 2 puncte la categoria automobilelor de productie. Participa la CNR in doua etape si invinge in Raliul Sibiului.
2004 Skoda Octavia WRC. Revine in campionatul national dupa un an de pauza. Dupa numeroase probleme tehnice, invinge in Raliul Banatului si in Raliul Moldovei. Participa la Raliul Marii Britanii, etapa in Campionatul Mondial.
2005 Mitsubishi Lancer Evo 7. Isi adjudeca trei victorii in Raliul Hunedoarei, Raliul Sibiului si
Raliul Harghitei si incheie sezonul pe locul doi la general. Participa in Raliul Waldviertel, dar in afara concursului.
2006 Campion national absolut pe o masina Mitsubishi Lancer EVO 9 si campion la echipe in cadrul echipei OMV-Petrom Rally Team.
2007 Mitsubishi Lancer Evo IX grupa N - Locul 4 in clasamentul general si clasamentul grupei N. O singura victorie de etapa, Raliul Avram Iancu.
2008 Mitsubishi Lancer EVO IX - Locul 12 in clasamentul general si cel al grupei N. Locul patru in cadrul Cupei Mitsubishi.
2009 La raliu participa doar la etapa de la Cluj, unde abandoneaza. In campionatul de coasta alearga in prima parte a sezonului si ocupa la OPEN pozitia a cincea cu un MItsubishi Lancer Evo IX de Gr. H
2010 Revine in CNR alaturi de Karoly Borbely cu Mitsubishi Lancer Evo IX. Locul cinci la sfarsit de an, cel mai bun rezultat locul trei in Raliul Sibiului si Raliul Iasiului.
2011 Alaturi de Karoly Borbely cu Mitsubishi Lancer Evo IX. Locul sase in clasamentul general de raliuri.
A câștigat 49 de raliuri și a obținut 8 titluri de campion al României în anii 1995, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002 , 2006.
Sursa Autorally
__________________
"Poti invata sa mergi repede intr-un singur mod: mergand repede" R.K.
26WRC is offline  
Old 05-11-11, 17:09   #2
26WRC

Stage 5
 
26WRC's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,159
Member of:
[Moderators]
[Opel]
[4Rally]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: Titi Aur pune capat unei cariere stralucite

o careriera fantastica si o pasiune imensa pentru raliuri!! Mult respect Titi Aur!! si multumim pentru tot ne-ati oferit in toti acesti ani de pilotaj spectaculos!
26WRC is offline  
Old 06-12-11, 13:07   #3
xXSegaXx

Stage 3
 
xXSegaXx's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 108
Default Re: Titi Aur pune capat unei cariere stralucite

Un campion adevarat. Sa speram ca din mana lui vor iesi si alti piloti care sa ne faca mandrii ca suntem Romani.
xXSegaXx is offline  
Old 14-12-11, 19:06   #4
fastmike85

Stage 2
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 44
Default Re: Titi Aur pune capat unei cariere stralucite

Un pilot de o valoare incontestabila!
fastmike85 is offline  
Old 20-12-11, 13:48   #5
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Titi Aur pune capat unei cariere stralucite

Hmmm, sa zicem .....
Pacat ca se retrage, dar era timpul.
crywolf is offline  
Old 20-12-11, 17:24   #6
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Titi Aur pune capat unei cariere stralucite

A castigat destul. Acum cred ca va dezvolta si va sustine o scoala de raliu care, cred eu, va deveni una din cele mai bune din Europa daca va fi pusa la punct si daca Titi se va ocupa de ea in totalitate si cu devotament, asa cum a avut pentru raliuri.
aditza579 is offline  
Old 22-12-11, 13:40   #7
lau4rally
4Rally

Stage 5
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 332
Member of:
[4Rally]
[Mitsubishi]
Default Re: Titi Aur pune capat unei cariere stralucite

Dupa ce Titi Aur si-a anuntat retragerea din raliuri, la finele acestui an, Karoly Borbely, care i-a dictat multiplului campion in ultimele doua sezoane, va trece in dreapta lui Gergo Szabo, campionul din 2009 si 2010. Pasiunea Secretarului de Stat pentru raliuri l-a facut sa se implice si sa ramana la cel mai inalt nivel, alergand in scurta sa cariera competitionala alaturi de campioni ca Titi Aur si Mihai Leu, iar acum va seconda un alt campion, pe Gergo Szabo.

Artizanul noului cuplu, dupa cum el insusi marturiseste, este Titi Aur. “Sunt autorul moral” a spus el. “A fost mai intai decizia de a ma opri din a face campionate complete, fiind prea prins cu activitatea de conducere defensiva. Nu renunt complet la curse, insa simteam ca nu reusesc sa fac bine cele doua lucruri. Iar daca in cazul defensivei masuratorile aratau tot mai bine, la raliu era exact invers si ma simteam tot mai putin implicat.” Astfel, Titi Aur a decis sa se concentreze exclusiv pe activitatea de conducere defensiva a scolii ce-i poarta numele, nu inainte de a incheia sezonul 2011, cu rallyshow-ul de la Sibiu si o sesiune de teste la care au participat partenerii si cei apropiati echipei, la Paraul Rece, in weekend. Intre cele doua evenimente de final de an, s-a luat decizia ca Borbely sa fie noul coechipier al lui Szabo.
“Regret ca m-am retras, insa ma bucur pentru ca imi voi putea face treaba acolo [la scoala de conducere defensiva] si in acelasi timp pentru Karcsi [Karoly Borbely], care si-a gasit un loc” a continuat Aur. “Cred ca este o varianta buna, Gergo este un pilot valoros, cu experienta, care face foarte mult din talent si inspiratie si nu calculeaza excesiv, iar Karcsi isi doreste sa mearga tare, e un tip ordonat si, chiar daca nu are experienta lui Gergo, are experienta de a face totul calculat si ordonat. Cred ca va fi o colaborare benefica pentru amandoi, sunt complementari.”

Cu toate ca Titi Aur nu va mai fi la startul campionatului, el va continua sa faca parte din echipa, gandita acum pe mai multe planuri. “O parte din parteneri nu au venit alaturi de noi strict pentru partea sportiva, ci pentru tot pachetul care include si conducere defensiva” a spus el. “Partea de motorsport va reveni lui Gergo si Karcsi, pe cand eu ma voi ocupa de defensiva.”

In aceeasi masura, Szabo si Borbely au subliniat faptul ca si-l doresc pe Titi Aur in continuare alaturi la raliuri, unde experienta sa este benefica. “Nu ne luam ramas bun” a spus Borbely. “Nu ii facem cu mana lui Titi, el va continua sa fie alaturi de noi si ii comandam si lui combinezon, poate il putem convinge sa mai participe si la un raliu.”
“Dupa doi ani de activitate cu Titi, este o noua mare provocare pentru mine sa ma pregatesc pentru a merge alaturi de Gergo si de a-i oferi informatiile necesare” a continuat Karoly Borbely. “Vom munci mult pentru a avea rezultate de top si tin sa le multumesc tuturor celor care ne-au sustinut si ne sustin in continuare.”

Szabo, primul care a trecut la o masina R4, un Mitsubishi Lancer Evo X, este increzator in sansele noului echipaj. “De cand concurez in Romania am colaborat foarte bine cu Titi si Karcsi, am gasit o abordare profesionista in cadrul echipei” a spus el. “Tot ce se intampla in jurul echipei, cu sponsorii, partenerii este genul de relatie care aduce rezultate favorabile. Din punctul meu de vedere exista toate conditiile pentru a face performanta si vreau sa-mi recastig titlul de anul trecut. M-as bucura ca Titi sa vina cu noi la cat mai multe raliuri si sa ne ajute, are o experienta valoroasa.”


“Motorsportul romanesc poate urca pe o treapta superioara”

Legat de sezonul viitor, echipierii au tinut sa salute includerea Raliului Sibiului in Intercontinental Rally Challenge. “Spor la treaba lui Sorin Itu, includerea in IRC e un pas mare, toti cei implicati in acest sport ar trebui sa fie alaturi de organizatorii de la Sibiu” a spus Borbely. “Cu totii avem obligatia de a pune umarul, este vorba de Romania si de sportul pe care il iubim atat de mult.”

Titi Aur a dat exemplul etapei italiene de la San Remo, ca modalitate de organizare unei etape internationale, spunand: “Fiecare organizator cu experienta ar trebui sa preia cate o proba speciala, asa se intampla in Italia, la San Remo. Cluburile organizatoare se lupta pentru probele speciale, este o chestiune de mandrie, fiecare vine cu echipa proprie si preia o parte, se uita orice lupta si rivalitate. Daca nu reusim sa ne mentinem in IRC nu pierde doar Sorin, ci toata lumea, in schimb daca este o reusita, motorsportul din Romania va urca pe o treapta superioara.”

Gergo Szabo, a carui tara natala a debutat cu succes in IRC in acest sezon, cu etapa de la Mecsek, a spus: “IRC in Romania este un pas deosebit de important. In Ungaria a adus un plus foarte mare pentru sport, dupa cum s-a vazut anul acesta. Toata lumea, organizatori, sportivi, toti cei implicati trebuie sa colaboreze si pe langa specialistii din Romania cred ar trebui invitati si specialisti din Ungaria, care ar putea aduce un mare plus prin experienta lor. Un lucru trist in Romania este lipsa promovarii, pentru ca un sport nu poate creste fara mediatizare. Avand in vedere pachetul media de la Eurosport, este o sansa mare in acest sens, care altfel este foarte greu de gasit.”

Un rol important in schimbarea de optica trebuie sa il aiba si campionul, a carui imagine trebuie sa fie una exemplara, conform spuselor lui Karoly Borbely: “Vali Porcisteanu este campionul si are o mare responsabilitate, el poarta imaginea acestui sport si pe cea a Romaniei. Fiecare lucru pe care il face trebuie sa aiba in vedere acest aspect. Am discutat cu el despre acest lucru si noi vrem sa il sprijinim cum putem, trebuie sa fim alaturi de el.”


Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
lau4rally is offline  
Old 23-01-12, 17:29   #8
lau4rally
4Rally

Stage 5
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 332
Member of:
[4Rally]
[Mitsubishi]
Default Re: Titi Aur pune capat unei cariere stralucite

parerea mea este ca domnul Titi putea merge la coasta in continuare , multi piloti aveau nevoie de sfaturile lui acolo pe probe , nu ca nu au de la cine invata ceva tehnici (Stefan Vasile, Mazilu , etc) dar Titi e unul dintre pilotii care au facut istorie in Romania
lau4rally is offline  
Old 06-02-12, 01:12   #9
DJBOSS

Stage 5
 
DJBOSS's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 2,173
Member of:
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: Titi Aur pune capat unei cariere stralucite

Pacat pentru ca, s-a retras...acum ma bucur sa aud ca da lecti de pilotaj altor persoane care vor sa-i calce pe urmele sale
DJBOSS is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -