Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 17-06-09, 21:42   #1
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default Masa verde devine o practică şi în automobilism

Onoriu, câştigătorul de drept al etapei de la Straja, aplaudat îndelung

Etapă cu peripeţii şi final neaşteptat pentru Daniel Onoriu. După foarte multe probleme tehnice care au intervenit pe traseul Bucureşti - Alba Iulia în ziua de joi, în timpul deplasării către concurs şi după o victorie binemeritată vineri, Daniel a suportat duminică o “înfrângere la masa verde” pe o manevră neregulamentară în afara traseului de concurs.

În acest week-end au avut loc la Straja (Alba Iulia), etapele 3 şi 4 din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. După ce primele două etape de la Câmpulung au reuşit să aibă totuşi loc după îndelungi ore de aşteptare a deciziei FRAS dacă este posibilă desfăşurarea acestora sau nu, la Alba Iulia oficialii au luat o nouă decizie controversată.

DANIEL ONORIU S-A IMPUS VINERI FĂRĂ PROBLEME

Vineri, Daniel Onoriu, avându-l ca principal adversar pe Titi Aur, a reuşit să se impună fără drept de apel după cele două probe de concurs. “A fost o cursă pe care cu siguranţă nu o voi uita prea repede, pentru că în ziua de dinaintea începerii ei aveam toate motivele să mă întorc din drum. Au fost nenumărate peripeţii prin care am trecut ca să ajungem eu şi echipa mea la această etapă, întâmplări pe care fanii mei şi cei interesaţi le pot citi detaliat pe forum-ul site-ului ono41.ro. Dar am ajuns totuşi să luăm startul, am realizat şi timpi buni fără prea mult antrenament şi fără a avea probleme majore la maşină. La prima urcare de antrenament a cedat iar pompa de servo-direcţie, iar la prima manşă cronometrată m-a lăsat şi bateria. În rest, etapa de vineri a decurs normal. Am apreciat traseul foarte tehnic, cu o continuitate aparte”, a declarat învingătorul etapei de vineri de la Straja, Daniel Onoriu.

Rezultate finale:

41 Onoriu Daniel – Mitsubishi Lancer EVO 6 – timp realizat: 01:46,688
112 Aur Titi – Mitsubishi Lancer EVO 9 – timp realizat: 01:48,212
5 Rusu Constantin – WW Golf TDI – timp realizat: 01:49,277

DUMINICĂ, FINAL SENZAŢIONAL PE PROBE, DEZASTRUOS LA MASA VERDE

Ziua de duminică a început promiţător pentru Daniel. Nici maşina şi nici pilotul nu dădeau semne de “uzură”, fapt dovedit şi de rezultatele scoase în manşele de cronometru, când Daniel a reuşit timpul record al coastei: 1:40,9! Un timp îndelung apreciat de colegii şi specialiştii sportului cu motor.

Manşele de cronomentru de duminică:
41 Onoriu Daniel – Mitsubishi Lancer EVO 6 – prima manşă: 01:44,500 / a doua 01:40,903
112 Aur Titi – Mitsubishi Lancer EVO 9 – prima manşă: 01:45,292 / a doua 01:46:130
5 Rusu Constantin – WW Golf TDI – prima manşă: 01:51,543 / a doua 01:47,535

Concurs:
41 Onoriu Daniel – Mitsubishi Lancer EVO 6 – timp realizat: 01:44,287
112 Aur Titi – Mitsubishi Lancer EVO 9 – timp realizat: 01:45,585
5 Rusu Constantin – WW Golf TDI – timp realizat: 01:46,431


Cu toate acestea, cel care a obţinut cele 10 puncte pentru victorie a fost cel de-al doilea clasat, Titi Aur, datorită deciziei Comitetului Comisarilor Sportivi de a-l exclude din concurs pe pilotul cu numărul 41 pentru o manevră neregulamentară efectuată în afara traseului.

“Sunt foarte supărat. Au fost timpii mei, lupta mea, coasta mea. În afara traseului de concurs am efectuat o manevră care s-a dovedit a fi neregulamentară. Nu mai contează acum care au fost circumstanţele în care s-a întâmplat totul. Pot doar să spun că eram stresat şi că îmi doream să depăşesc timpul cel mai bun obţinut tot de mine, ştiam că se poate, dar la acea primă urcare de concurs am simţit probleme la cutia de viteze. Toată proba am mers cu maxim a 3-a viteză, pentru că nu mai vroia să intre într-a patra. Cu toate astea, am scos şi cel mai bun timp al coastei, şi cel mai bun timp în concurs”, a continuat Daniel Onoriu.

AM GREŞIT, DAR DECIZIA A FOST NEDREAPTĂ

Comisia Comisarilor Sportivi a decis excluderea lui Daniel Onoriu din etapa de duminică pe motivul executării unei manevre neregulamentare: “Nu îmi mergea maşina bine şi eram foarte supărat. Vroiam să cobor sub 1:40 şi sunt sigur că puteam. Am greşit conform regulamentului, dar nu sunt nicidecum de acord cu excluderea, articolul pe baza căruia am fost exclus permiţând şi SANCŢIUNI DISCIPLINARE, care pot să însemne de la avertisment verbal până la amendă. Dar domnii comisari au ales excluderea mea. Nu pot să accept acest lucru şi voi face tot ce îmi stă în putinţă să mă lupt pentru dreptatea mea”, a declarat Daniel.

CONFLICT MORAL ÎNTRE DANIEL ONORIU ŞI TITI AUR

În ce priveşte “conflictul moral” iscat între Daniel Onoriu şi profesorul său, Titi Aur, Daniel a declarat următoarele: “Am rămas fără treapta a 4-a, am terminat şi l-am întrebat pe Titi dacă are caurator de rezervă pentru cutia mea, mi-a spus că are şi mi-a cerut acordul să se urce în maşina mea şi să simtă cu mâna lui dacă este o problemă aşa cum semnalasem eu în legătură cu treapta a 4-a de viteză; i-am spus că poate, fară nici o problemă, doar e idolul meu de o viaţă. A probat cutia stând pe loc cu piciorul în ambreiaj şi mi-a spus că intră în toate vitezele, apoi a coborât şi mi-a spus să urc şi eu în maşină să văd că merge; m-am urcat, am schimbat pe loc în toate vitezele şi într-adevăr intra în toate vitezele de la 1 la 5. După ce i-am confirmat, mi-a spus să o testez şi în mers; înainte de a pleca de pe loc, nu aveam siguranţa manevrei şi l-am întrebat dacă pot face asta, iar răspunsul a fost afirmativ. Am făcut aprox. 50-100 m din cei 400 m până la linia de finish (deci practic nu periclitam siguranţa nimănui, deşi teoretic nu este permis) şi asta a fost tot. După care am aflat de la oficialul de sus că ceea ce am făcut este neregulamentar şi ca este posibil să fiu amendat. Acum... eu nu sunt în măsură să spun decât că am greşit şi sub stresul la care funcţionam în acele momente nu am gândit că pot face ceva interzis. Nu mi-aş fi riscat poziţia niciodată. Am fost exclus pentru această manevră neregulamentară pe care eu am făcut-o. Altceva nu mai contează acum”, a continuat Daniel.

EXCLUDERE ÎN LOC DE SANCŢIUNI DISCIPLINARE

Încă de la începutul anului Daniel s-a dovedit a fi un comentator înverşunat pentru drepturile piloţilor. A semnalat de fiecare dată multiple probleme de organizare sau de “regulament” care puneau în disconfort sau pericol viaţa piloţilor: “Nu vreau să acuz pe nimeni mai mult decât pe mine că am dat ocazia optimă celor care mă aşteptau să greşesc şi pe cei care au luat decizia de excludere, pentru că se putea da o “sancţiune disciplinară”, dar nu au vrut. Au preferat excluderea ca să mă dea ca şi exemplu, ştiind că eu mă lupt pentru titlu şi că fiecare punct contează. Articolul în baza căruia am fost exclus prevedea şi “sancţiuni disciplinare”, probabil în funcţie de gravitatea încălcării. Una este să te întorci pe traseu şi să-ţi continui drumul în sens invers (raţiunea de bază a introducerii acestei sancţiuni în regulament) şi alta este să faci câţiva metri în sens invers în spaţiu de regrupare, cu mult înainte de linia de finish. Gravitatea faptelor este graduală. Mie mi s-a dat maximul posibil ca pedeapsă, în condiţiile în care lupta mea este pentru titlu. Ceva nu este în regulă”, a explicat Daniel Onoriu.

O ETAPĂ CU O ORGANIZARE DE TOP

Dincolo de procedura de a declara câştigătorul la masa verde, organizarea acestei etape de la Straja a fost una dintre cele mai bune: “Felicit organizatorul pentru ceea ce a reuşit să facă. Pentru prima oară am avut sandwish-uri şi un loc decent de stat sus la regrupare: cort, apă, scaune, apă. Etapele de concurs de duminică au fost filmate din elicopter. Sper ca să avem şi noi piloţii acces la imagini. Au fost multe plusuri şi în calitate de pilot participant la aceste competiţii pot spune că dacă toţi organizatorii ar continua direcţia trasată la Alba Iulia, motorsportul ar avea numai de câştigat”, a comentat Daniel Onoriu.

APLAUZELE DE DUMINICĂ M-AU ... TOPIT

“Mulţumesc celor care m-au susţinut pentru rezultatul sportiv de duminică. Aplauzele îndelungi de la festivitatea de premiere mi-au creat unul dintre cele mai emoţionante momente trăite de mine până acum. Mulţumesc şi echipei mele Racing Nick, X-motors, SKN şi in PRogress pentru tot sprijinul lor. Urez baftă tuturor piloţilor şi la etapele următoare. Eu pot doar să promit fanilor mei şi ai acestui sport că voi face tot posibilul să fiu la start să mă lupt cu adversarii mei în secunde, sutimi, zecimi...”, a concluzionat Daniel Onoriu.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Daniel_Onoriu_Straja.JPG
Views:	215
Size:	94.7 KB
ID:	970630  
__________________
boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 17-06-09, 22:57   #2
oMs^13

Stage 3
 
oMs^13's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 117
Default Re: Masa verde devine o practică şi în automobilism

Da...eu sunt jucator de fotbal la o echipa din ultima liga....masa verde e ceva obisnuit!
oMs^13 is offline   Reply With Quote
Old 17-06-09, 23:04   #3
matiz87

Stage 5
 
matiz87's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 496
Default Re: Masa verde devine o practică şi în automobilism

le urez multa bafta in continuare!
matiz87 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-09, 00:00   #4
alex86

Stage 5
 
alex86's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 800
Member of:
[4Rally]
Default Re: Masa verde devine o practică şi în automobilism

Onoriu a facut o cursa minunata a batut recordul insa s-a gasit posibilitatea de a fi exclus.
Fortza ONO
alex86 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-09, 12:43   #5
D R A
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 316
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Masa verde devine o practică şi în automobilism

Se numeste masa tacerii , unde se lucreaza sub ea .
Bataia anu asta trebuie sa fie una frumoasa cu 3 actori principali : Ono , Titi si nea Puiu .Sper sa nu mai fie umbrita de alte scorneli .Dar daca si anu acesta isi vor bate joc de acest campionat, care pentru multi este mai interesant ca si CNR, nustiu ce sa mai inteleg.

Sa ne vedem cu bine la Sinaia .
Asfalt uscat.
D R A is offline   Reply With Quote
Old 19-06-09, 11:03   #6
ono41

Stage 5
 
ono41's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,008
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Masa verde devine o practică şi în automobilism

"Daniel Onoriu este un pilot foarte bun si ... atat"
Scurt interviu cu pilotul barladean Titi Aur care dupa doi ani de absenta revine la Cluj si ia startul la Raliul Clujului Mobil 1 editia 2009

Autorally : Cu ce ocazie se afla Titi Aur - in mijlocul sezonului de raliuri - pe lista de inscrieri pentru Raliul Clujului Mobil 1 din week-end-ul care urmeaza ?
Titi Aur : "La solicitarea partenerilor mei din acest an – Compania Cosmote Romania, care au interese comerciale la Cluj, voi fi la startul acestei etape de asfalt desi -dupa cum stiti si as fi preferat - daca tot iau startul la o etapa de raliu, aceasta sa fie de macadam."

Autorally : Ce legatura exista, daca exista, intre copilotul inscris de tine – Borbely Karoly, si fostul copilot a lui Mihai Leu exministrul comunicatiilor ?
Titi Aur : "Este aceeasi persoana care a evoluat la nivel inalt alaturi de Mihai Leu prietenul si elevul meu Karcsi Borbely fostul ministru al comunicatiilor din guvernul Tariceanu. Daca tot nu aveam in acest an un copilot titular sa zic asa, ne-am gandit impreuna cu Karcsi sa incercam o colaborare la Cluj pe care - de ce nu, sa o dezvoltam intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat."

Autorally : Lamurit. De unde si pana unde Subaru N15 ? Tu un posesor convins de Mitsubishi ?
Titi Aur : "Masina mea cu care evoluez pentru Cosmote in Campionatul National de Viteza in Coasta la grupa H are foarte mult modificari mecanice (alte dimensiuni de pistoane, alte biele, etc) la care nu pot renunta doar pentru o singura etapa. Asa ca am decis sa concuram la grupa N. In acest sens inchiriem masina lui Tempesta care oricum la Cluj va evolua pe Peugeot 207 S2000. Consider evolutia pe un Subaru N15 ca o provocare si de ce nu un test pentru o optiune viitoare."

Autorally : Asadar la doi ani dupa episodul cu retragerea din CNR petrecut tot la Cluj, Titi Aur revine cu masina noua si copilot nou.
Titi Aur : "Asa este dupa episodul acela destul de nefericit pentru mine de acum doi ani revin la Cluj tot dupa un episod care ma va marca mult timp de acum inainte, petrecut la Straja (nn. in week-end-ul care a trecut la Straja s-au desfasurat etapele 3 si 4 din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta)."

Autorally : Hai sa lamurim ce s-a intamplat la Straja ? Ce te-a facut sa trimiti comunicatul acela care a fost primit ca un gest de fair play de majoritatea celor care te cunosc.
Titi Aur : "S-a intamplat ca mi s-a confirmat inca odata ca Daniel Onoriu este un foarte bun pilot care simte masina foarte bine si care poate sa castige orice etapa de viteza in coasta fara nici o problema. Si atat. Aici totul se termina. Ca si pilot nu poate si nici ca va putea vreo data sa-si gestioneze evolutia intr-un raliu unde trebuie sa fi concentrat pe mai multe lucruri intr-o perioada mai lunga de timp. Ca si om ce sa mai vorbim ? In sezonul trecut am avut o colaborare pe linie de asistenta tehnica pentru masina lui de curse. Dupa o perioada in care atat eu cat si echipa mea de mecanici am facut totul ca evolutiile sale sa nu fie ingreunate de probleme mecanice, dintr-o data a rupt intelegerea cu noi dupa care a inceput sa denigreze ori de cate ori se ivea ocazia munca noastra. Nu am reactionat atunci pentru ca am considerat ca nu are nici un rost sa ne spalam rufele in public. In acest sezon si la aceste etape de la Straja a avut probleme tehnice la etapa de vineri si pentru ca am avut piesa care ii trebuia nu a abandonat. L-am ajutat si a terminat etapa.
Ba mai mult a si castigat-o. Ca nu a pomenit nimic de ajutorul primit de la echipa pe care a ponegrit-o pana mai ieri nu m-a mirat. Cum s-a comportat insa duminica - dupa ce a gresit ca un inceptator, fata de mine mi-a lasat un gust amar. "

Autorally : Ce a facut Daniel la Straja si care este "aportul " tau la excluderea lui ?
Titi Aur : "Dupa ce am ajuns in zona «stop», dupa prima mansa de concurs a venit la mine si mi-a cerut o timonerie plangandu-se ca «a urcat» doar cu viteza a treia si ca este disperat. I-am spus ca ii dau, dar as vrea sa vad si eu cum se manifesta defectiunea de care se plange. Dupa ce am primit incuvintarea lui m-am urcat in masina lui si am verificat functionara schimbatorului de viteze. Dupa ce am tras concluzia ca totul este OK i-am spus sa incerce si el si de fata cu Paul Andronic si Puiu Rusu i-am spus ca poate sa faca incercarea in mers indicandu-i foarte clar directia de mers si sa nu treaca de polistul care veghea ca traseul sa fie inchis pentru public in capatul dinspre sosire al sectorului de drum pe care se desfasura etapa. Spre stupoarea noastra Daniel a urcat la volan si a plecat spre sosire parcurcand cca 200 m dupa care a intors si a revenit la locul unde era parcata masina. Trebuie sa fiu corect si sa mentionez faptul ca demersul sau periculos nu a periclitat evolutia altor concurenti si nici spectatorii care nu se aflau in aceea zona neutra a cursei.
Ca sunt sau nu de acord cu excluderea lui Daniel nu ma pronunt acum. Acum insa spun ca m-au deranjat acuzatiile sale total nefondate dupa ce a fost exlcus.
Cum poti sa afirmi ca «profesorul meu m-a batut la masa verde pentru ca pe pista de concurs nu a putut sa o faca» cand eu Titi Aur l-am ajutat sa castige vineri etapa ? Accept si faptul ca asa cum ne-a obisnuit, Daniel nu este vinovat niciodata, nu accept insa sa ma acuze ca eu i-am indicat directia de mers si ca am facut asta intentionat ca sa piarda el si sa castig eu. Sa fiu acuzat de asemenea manevre de care nu m-am folosit niciodata in cariera mea de sportiv este maxim ce pot accepta din partea cuiva."

Autorally : Am inteles. Mai o singura intrebare despre acest caz. De ce nu ai refuzat locul si cupa la festiviatetea care a urmat imediat dupa excluderea lui Daniel si ai preferat sa faci acest lucru printr-un comunicat ulterior ?
Titi Aur : "Am vrut sa refuz cupa inca de la festiviatea de premiere dar m-am gandit – si aici revin din nou la Cluj, ca din nou voi fi acuzat de organizator ca am polarizat atentia presei si a spectatorilor asupra mea in detrimentul evenimentului. As mai preciza faptul ca daca la federatie nu se va gasi nici o solutie regulamentara privind depunctarea mea voi face in asa fel la urmatoarele etape incat sa nu primesc puncte chiar daca ma voi prezenta la concurs. Aceasta este povestea urata de la Staja. Sper ca povestea de la Cluj care incepe maine sa fie una frumoasa care sa ma faca sa uit cat mai repede de cele intamplate in week-end-ul trecut. "

Autorally : Multumim Titi Aur si iti uram succes la Cluj

Interviu consemnat de
Dan Craciun
Echipa Autorally
__________________
www.ono41.ro (NOU)
ono41 is offline   Reply With Quote
Old 19-06-09, 11:06   #7
ono41

Stage 5
 
ono41's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,008
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Masa verde devine o practică şi în automobilism

"Nu mi-am dorit acest confict, cu atat mai mult nu am crezut ca se va trece la declaratii in plan personal"

Ca urmare a interviului cu Titi Aur, publicat de redactia noastra, in care, printre altele, barladeanul a facut afirmatii critice la adresa pilotului Daniel Onoriu, am primit la redactie un drept la replica pe care il publicam in integralitate:

Raspuns oficial Daniel Onoriu
Privind ultimele declaratiile ale pilotului Titi Aur din interviul acordat catre autorally.ro, facem urmatoarele precizari:
Nu suntem de acord cu modul personal in care se fac aprecierile vis-a-vis de pilotul Daniel Onoriu, declaratiile belicoase privind caracterul moral sau de natura personala nefiind adecvate niciunui sport si nefiind demne mai ales sportivilor de lunga cariera.
„Nu mi-am dorit acest conflict pe care vad ca si Titi zice ca vrea sa il uite. Eu am intrat in acest sport in urma cursurilor facute la scoala lui de pilotaj, am incercat sa invat cat mai multe intr-un timp cat mai scurt. Am declarat public buna mea relatie cu Titi si l-am recomandat in toate aparitiile mele publice, indiferent de reactiile pe care le-am starnit. Chiar la ultima emisiune difuzata pe PRO TV International sambata seara, intre cele doua etape de la Straja, am vorbit cateva minute despre cat de mult il apreciez pe Titi Aur si despre admiratia mea pentru performantele lui ca si pilot. In ce priveste colaborarea mea cu echipa lui de asistenta, nu doresc sa fac mai multe declaratii, cert este ca eu cer maximul oamenilor de langa mine. In situatia de la Straja, astept decizia organelor in drept, desi fapta este doar a mea, indiferent de circumstante. Cred ca am locul meu in sportul pe care il practic, iar declaratiile mele au fost intotdeauna legate de rezultatele adversarilor sau de masinile implicate in concurs, nu de „omul - pilot”. Ca si Titi, sunt dezamagit de ce s-a intamplat, dar mai ales de ce a urmat dupa Straja”, a declarat Daniel Onoriu.

Simona Chitac
Managing partener/Media specialist
ono41 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-09, 10:46   #8
ono41

Stage 5
 
ono41's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,008
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Masa verde devine o practică şi în automobilism

Comunicat FRAS nr.32


data de 23.06.2009 la sediul FRAS, a analizat contestatia depusa de echipajul nr. 41 împotriva deciziei pronunţate de Colegiul Comisarilor Sportivi din data de 14 iunie 2009, prin care s-a dispus excluderea acestuia la etapa a IV-a din cadrul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Dunlop 2009 - « Alba Motor Challange » şi memoriul domnului Constantin Aur prin care a cerut să i se aprobe acordarea statutului de abandonat (retras) la aceeaşi etapă, cu toate consecinţele sportive

In urma analizarii dosarelor si a procesului verbal al sedintei Colegiului Comisarilor Sportivi, Comisia de Competitii a hotarat:

1. admite în parte contestaţia formulată ;
2. dispune înlocuirea sancţiunii de excludere aplicate de Colegiul Comisarilor Sportivi cu o amendă în valoare de 500 euro care va fi achitată la cursul BNR din ziua efectuării plăţii ;
3. dispune restituirea a jumătate din taxa de contestaţie achitată ;
4. acordarea punctelor dl Daniel Onoriu şi în consecinţă refacerea clasamentelor Open, Grupa H, şi H4,
5. respinge solicitarea dl Constantin Aur ; acesta rămâne în clasamentele etapei.

Cu drept de apel în termen de 15 zile de la publicare.
ono41 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -