Daniel Onoriu: “Sunt fericit. Am învins o maşină senzaţională. Toată munca mea dă roade”
Week-end-ul acesta a avut loc la Raşnov o nouă etapă dublă din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă organizat sub egida FRAS (Federaţia Română de Automobilism Sportiv). Dacă vineri s-a impus fără prea multe probleme Daniel Onoriu, etapa de duminică s-a remarcat printr-o luptă la limită între Daniel Onoriu, aflat la start cu un Mitsubishi EVO 6 şi Horaţiu Ionescu Cristea, care a adus la Râşnov o maşină de senzaţie: Osella PA20S.
Primele două etape din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă al FRAS s-au desfăşurat în acest sfârşit de săptămână la Râşnov. Lupta pentru victorie a fost strânsă, la start aliniindu-se nume importante ale acestui sport, dar şi maşini pe măsură. Lupta s-a dus detaşat între Daniel Onoriu şi Horaţiu Ionescu Cristea, cel din urmă aducând la start o maşină spectaculoasă, cu un palmares important.
După cele două manşe de concurs, vineri s-a impus tânărul pilot bucureştean Daniel Onoriu, cu timpul de 2:05.174. Locul secund a fost ocupat de Horaţiu Ionescu Cristea (Osella PA20S), care a obţinut timpul de 2:06.764, în timp ce Silviu Dumitrescu s-a clasat al treilea, la suficientă distanţă, cu timpul de 2:12.105.
“Ziua de vineri a fost perfectă. Maşina nu a avut probleme deosebite, iar eu mi-am perfecţionat timpul de la urcare la urcare. Pentru mine această victorie a însemnat culegerea roadelor muncii mele din iarnă. Niciodată nu am muncit la ceva în viaţa mea aşa cum am muncit la maşina de coastă în primele luni ale anului. Am stat în garaj cot la cot cu mecanicii mei, am refăcut maşina din bucăţi practic. Dar acum toate nopţile petrecute până târziu şi toate bătăturile mele de atunci se întorc la mine prin această frumoasă victorie”, a declarat Daniel Onoriu.
Etapa de duminică a adus în prim-plan o nouă bătălie strânsă între Daniel Onoriu cu al său Mitsubishi EVO 6 şi Horaţiu Ionescu Cristea cu maşina-campioană, Osella PA20S. “În primele urcări de antrenament mi-am perfecţionat câteva viraje unde simţeam că mai pot scoate măcar 1 secundă, dar am mers şi pentru public. În prima manşă de concurs, în schimb, m-am concentrat şi am reuşit o nouă victorie asupra Osellei. Nu a fost deloc uşor. Vorbim totuşi de o maşină cu performanţe extraordinare, condusă de Horaţiu, un pilot experimentat,” a continuat Daniel.
Încă de la începutul zilei de duminică maşina de concurs a tânărului pilot bucureştean a prezentat probleme tehnice: “S-a fisurat şi ulterior a cedat galeria de evacuare şi astfel nu mai aveam suficientă presiune. Apoi s-a produs un scurt şi nu au mai mers încălzitoarele. În timpul ultimei manşe de concurs am rămas şi fără direcţie (a cedat pompa de servo-direcţie), ceea ce m-a făcut să merg cu multă prudenţă pe a doua jumătate a traseului, deşi până în acel moment conduceam detaşat la cel puţin 1 secundă jumătate, după cum a rezultat din cronometrările intermediare“.
Deşi maşina nu era pregătită optim pentru o luptă cu maşina anunţată de adversarul principal, Daniel nu a putut rata această etapă: “Eu m-am prezentat la start în urma unei decizii foarte rapide. Iniţial anunţasem că va trebui să sar peste Râşnov pentru că nu aveam buget de nici un fel, iar maşina mai avea clar nevoie de câteva piese, după cum am constatat la Câmpulung. Dar nici acasă nu puteam să stau după cât am investit în această pasiune a mea, aşa că m-am prezentat la start cu maşină în stare funcţională – nicidecum optimă – şi cu nişte anvelope foarte vechi, cu care am făcut tot sezonul 2008”, a declarat Daniel Onoriu.
Clasamentul final de vineri:
1. Daniel Onoriu 2:05.174
2. Horaţiu Ionescu Cristea 2:06.764
3. Silviu Dumitrescu 2:12.105
Clasamentul final de duminică:
1. Horaţiu Ionscu Cristea 2:03.987
2. Daniel Onoriu 2:04.168
3. Titi Aur 2:11.704
“Deşi aş fi preferat o dublă victorie, pentru că se putea, sunt mulţumit de rezultat şi acum aştept cu nerăbdare celelalte etape. Mulţumesc celor care sprijină în mod real motorsportul, echipei mele, cât şi partenerilor din acest an: restaurantul Il Corso, SKN, cei care se ocupă acum de setările electronice ale maşinii, X-motors (şi bunului meu prieten Gabi Tiura), in PRogress şi bineînţeles, ONO Nord Construct”, a concis pilotul bucureştean.