Woessner- am vazut la mai multe motoare de copetitie, la raliuri
Ai lasat afara Mahle, si ei fac la comanda pistoane, la fel si Ros Pistons, ultimul e foarte bun la pistoane, face orice la comanda fara extra, sau minim.
Wiseco si JE e ok, am vazut la motoare ca piese aftermarket si nu de performata extrema, deci la cursa nu (la motoare non americane).
Eu asi incerca cu Ros Pistons, ei fac prelucrarea cu CNC. Eu spun ca in principiu pistoanele forjate initial si dupa prelucrate sunt mai bune dacat pistoanele forjate prin tunare la presiune mare. Asta fiindca la turnare in monolit cristalizarea este uniforma si bine controlata, daca forjez blocul de metal ulterior cu presiune mare la fel va ramane uniform materialul. Cand la cele simple, cum e la audi 2.2 sau la 1.8T Mahle face sub presiune mare forjarea/turnarea materialului, evident calitatea nu e unifirma.
Asta e parerea mea, si asta e diferenta intre pistoane de calitate si pistoane competitie.
La fel echilibrarea, greutatea si marimile conteaza foarte mult, ovalitatea pistonului, supratfata de contact, une trece uleiul, cat de bine poate raci uleiul din jos, ce grosime si tip de sermenti iti da, la fel si bolt...e greu de decis.