Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 27-08-12, 07:42   #376
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Dacia Logan(benzina) vs Dacia Logan(diesel)

Quote:
Originally Posted by ticosu' View Post
Pana la urma, orice fluid poate fi folosit la orice presiune, daca respecti 3 chestii:
1. viteza in instalatie sa fie intre 2 si 4 mps (la viteze mai mari de 4 mps,, datorita frecarilor moleculare interne, fluidul incepe sa primeasca temperatura latenta si apa din el vaporizeaza, implicit apare cavitatia la nivel de subansamble ale instalatiei).
2. inaltimea de aspiratie sa fie maxim 10,33 mcolH2O (mai mult de atat, nici o pompa de orice tip nu poate aspira).
3. fluidul vehiculat sa fie pur (adica... fara nici un fel de impuritati).

Deci poti vedea pompe care functioneaza si la 10000 bar, dar cu limitare de viteza a flsuidului intre 2-4 mps. Daca conditia asta e respecatata, cavitatia (dislocarea de particule de material din rotor/stator datorita bulelor de aer/abur, supuse la presiuni si viteze mari) nu apare. Asadar, la presiuni de pana la 1000 bar (cazul Common-Rail, indiferent de marca producatoare a instalatiei de injectie), cu respectarea vitezei de curgere a fluidelor, singura posibilitatea a aparitiei cavitatiei sunt impuritatile din fluidul vehiculat (in cazul nostru, motorina).


Si cum spunea un coleg mai sus... am avut si eu un Peugeot 406 2.0 HDI, adus din Franta, ~180k km. De cand l-am luat, vreo 4 luni am bagat numai motorina de pe la baieti, ca aveam sursa. Dupa acel interval, ma trezesc intr-o dimineata ca nu mai pornea. Fuga cu platforma la service... pompa de HP dusa, rezervorul plin de pilitura. Alta pompa, 3200 lei. Alta motorina, NUMAI de la Peco. Invatatura de minte pentru mine.
Deci bine am zis eu ca motorina e de vina, adica mizeria din motorina. Luam motorina de la turci, ucrainieni, camionangii, - ca-i ieftina. Ca asa face multa lume, numa nu vor sa recunoasca. O cunostinta de a mea are Loganu diesel de 5 ani deja cu 150 de mii de km si inca nu a avut nici o problema cu ea. Si cunostinta asta a mea era un fost prieten, care de cind s-a casatorit nu mai are timp de mine. Si vreau sa zic ca fostu asta prieten al meu nu ma minte. Deci cum se face ca unii au probleme cu Loganu diesel, si altii nu ? Cind l-am intrebat pe cunostinta asta a mea ca, nu t-ii s-au dus inca pompa de injectie sau injectoarele ? S-a uitat la mine ca la felul 5. Nici macar nu stie ce-i aia. Merge la service numai cind trebuie sa schimbe ulei si filtre. Inseamna ca a avut baiatu noroc cu Loganu ala. Dar ma intreb cum de strainii ( nemtii, austriecii ) n-au probleme cu Loganu diesel ? Ca numai in Romania aud asa ceva.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 27-08-12, 10:42   #377
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Dacia Logan(benzina) vs Dacia Logan(diesel)

Quote:
Originally Posted by ticosu' View Post

lord_wader, pompa din pozele puse de tine se numeste pompa cu palete cu excentric. Nu stiu cum ai ajuns tu la concluzia ca e proasta pompa in sine, ba chiar una dintre cele mai proaste inventii.
Pozele si descrierea nu imi apartin
Insa spanul ala din rezervor e real nu e fake la fel si uzura vizibila.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 27-08-12, 12:02   #378
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Re: Dacia Logan(benzina) vs Dacia Logan(diesel)

My bad... nu contest faptul ca spanul e real, eu am vrut doar sa indic provenienta lui. Cam asa ceva am gasit si eu la 406 cand am inlocuit pompa.


Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Si cunostinta asta a mea era un fost prieten, care de cind s-a casatorit nu mai are timp de mine. Si vreau sa zic ca fostu asta prieten al meu nu ma minte.
Ce magar... ce drama! Hai si tu, nu mai pune la suflet...
__________________
2006 Seat Altea, 1.6i, 102 CP
1960 Fiat 600, 32 CP
OldSchool IJ 56 Festival, 1961
ticosu' is offline   Reply With Quote
Old 27-08-12, 12:16   #379
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Dacia Logan(benzina) vs Dacia Logan(diesel)

Quote:
Originally Posted by ticosu' View Post




Ce magar... ce drama! Hai si tu, nu mai pune la suflet...
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 27-08-12, 20:53   #380
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Dacia Logan(benzina) vs Dacia Logan(diesel)

Quote:
Originally Posted by ticosu' View Post
Pana la urma, orice fluid poate fi folosit la orice presiune, daca respecti 3 chestii:
1. viteza in instalatie sa fie intre 2 si 4 mps (la viteze mai mari de 4 mps,, datorita frecarilor moleculare interne, fluidul incepe sa primeasca temperatura latenta si apa din el vaporizeaza, implicit apare cavitatia la nivel de subansamble ale instalatiei).
2. inaltimea de aspiratie sa fie maxim 10,33 mcolH2O (mai mult de atat, nici o pompa de orice tip nu poate aspira).
3. fluidul vehiculat sa fie pur (adica... fara nici un fel de impuritati).

Deci poti vedea pompe care functioneaza si la 10000 bar, dar cu limitare de viteza a flsuidului intre 2-4 mps. Daca conditia asta e respecatata, cavitatia (dislocarea de particule de material din rotor/stator datorita bulelor de aer/abur, supuse la presiuni si viteze mari) nu apare. Asadar, la presiuni de pana la 1000 bar (cazul Common-Rail, indiferent de marca producatoare a instalatiei de injectie), cu respectarea vitezei de curgere a fluidelor, singura posibilitatea a aparitiei cavitatiei sunt impuritatile din fluidul vehiculat (in cazul nostru, motorina).


Si cum spunea un coleg mai sus... am avut si eu un Peugeot 406 2.0 HDI, adus din Franta, ~180k km. De cand l-am luat, vreo 4 luni am bagat numai motorina de pe la baieti, ca aveam sursa. Dupa acel interval, ma trezesc intr-o dimineata ca nu mai pornea. Fuga cu platforma la service... pompa de HP dusa, rezervorul plin de pilitura. Alta pompa, 3200 lei. Alta motorina, NUMAI de la Peco. Invatatura de minte pentru mine.
Eu m-am referit ca pompele alea de apa care sunt asa rezistente, merg la cativa bari (hai zeci de bari) nu la la peste 1500 (common railul deja bate spre 2000, generatia cu piezo)
Cavitatia este fenumenul de aparitie a acelor bule , nu dizlocarea materialului, care este un efect al cavitatiei.
Cavitatia nu apare datorita impuritatilor ci datorita presiunii foarte scazute (sau vacumului foarte mare) pe aspiratie, care practic provoaca fierberea fluidului prin scaderea presiunii, este adevarat ca impuritatile favorizeaza cavitatia (deoarece coboara punctul de fierbere) dar daca impuritatile provoaca cavitatia inseamana ca oricum pompa functiona aproape de conditiile de cavitatie, ceea ce nu se intampla.
Bulele respective nu sunt la presiuni f mari ci dimpotriva sunt bule cu presiuni fmici dar care la spargerea lor provoaca socuri f mari si dizlocare de material.
Un filtru f infundat poate provoca cavitatie mai degraba decat orice impuritate care trece de filtru.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 24-04-13, 15:24   #381
damy71
Banned

Stage 2
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 33
Default Re: Dacia Logan(benzina) vs Dacia Logan(diesel)

Acceleratii Dacia Logan de la 0 la 100 km/h:
Dacia Logan 1.4 MPI -13,0 secunde
Dacia Logan 1.6 MPI -11,5 secunde
Dacia Logan 1.5 dci -15,5 secunde
Concluzia e clara...Dacia Logan - BENZINA e mai vitezomana dar si mai gurmanda! Sa mai treaca timpul... si apoi o sa vorbim si de fiabilitate...
damy71 is offline   Reply With Quote
Old 24-04-13, 16:45   #382
valyd1971

Stage 3
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 107
Default Re: Dacia Logan(benzina) vs Dacia Logan(diesel)

Prefer Loganul pe benzina...cel diesel nu prea are vlaga in el, chiar daca are consumul mai mic !
valyd1971 is offline   Reply With Quote
Old 25-04-13, 10:38   #383
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Dacia Logan(benzina) vs Dacia Logan(diesel)

Care DCI?
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -