VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Unde ati facut schimbul distributiei la masina voastra?
|
la reprezentanta
|
  
|
13 |
39.39% |
la service auto autorizat
|
  
|
11 |
33.33% |
personal
|
  
|
9 |
27.27% |
02-06-11, 00:11
|
#1
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Am o distributie de 5 ani si 8 luni pe masina si 60000 km. M-am uitat si la ea, atat cat se poate vedea prin crapatura capacului de protectie. Numai arata ca acuma 4 ani cand m-am uitat la ea prima oara.
M-ar interesa din experienta voastra toate aspectele legate de acest schimb, la cati ani o schimbati daca nu atingeti nr de km prescrisi, sau la cati km, daca o faceti la reprezenta si ce avantaje ar fi, sau la un service autorizat, etc.
Mentionati service-uri autorizate daca stiti care fac tot ce trebuie la un asemenea schimb: adica reglarea avansului pompei de injectie si ce mai trebuie, daca e cazul, si ce kituri sunt de incredere. Mentionez ca am computer de bord care imi arata consumul instant la relanti si as dori ca si dupa schimb sa am acelas consum instant la relanti ca in prezent. Intreb, pentru ca am inteles ca la unii detinatori dupa schimb acesta nu mai indica acelas consum instant ca inainte. Am inteles ca exista kituri de 60000 km si altele de 90000 km. Care sunt estea?
Cat mai multe amanunte!
Last edited by iulian2476; 02-06-11 at 00:15.
|
|
|
04-06-11, 11:34
|
#2
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
N-a schimbat nimeni distributia la masina lui pana acuma?
Macar niste pareri de la cei cu diesele dupa 2000, cum sta treaba cu reglarea electronica a avansului pompei de injectie, sau a pompei distribuitoare? Trebuie reglat neaparat si electronic la motoarele PD (dupa ce se face mecanic prin arietare)? Sau preia automat aceasta functie ECU? Nu de altceva, dar am auzit ca s-ar putea modifica consumul in sensul cresterii lui, daca nu se pune la punct distirbutia cum trebuie.
Cei care v-ati facut schimbul la reprezentanta, aveti idee daca acolo se face si treaba asta? Sau se schimba doar cureaua, pompa de apa si rolele si atat.
Sunt in dilema: la service garantia e 90 zile in general; la reprezentanta cat este? 2 ani? parca asa am auzit.
|
|
|
08-06-11, 16:47
|
#3
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Iti raspund eu partial. La reprezentanta e sigur mai scump, atat manopera cat si kitul daca il cumperi de la ei. Dar in general fac treaba buna pentru ca e un risc si pentru ei. Si cel mai mult conteaza ca au oameni instruiti care chiar daca sunt mai lenesi fac treaba buna, au mai facut aceste lucrari de zeci poate sute de ori deci stiu ce fac mai ales daca le acorzi "atentia" cuvenita/sau nu. Si mai au si scule necesare. Eu de ex. am vrut sa ma duc la Bosch pentru treaba asta, era mai ieftin cu 2 milioane (kitul de la ei) dar fiindca inginerul era un cunoscut de-al tatalui meu (a fost seful lui) a recunoscut ca oamenii lui nu sunt suficient de abili sa faca aceasta treaba. Mai desfacusera o distributie la un diesel si s-au chinuit in acea zi cateva ore sa o puna la punct. La benzinare nu era problema, faceau.
Asta nu inseamna ca peste tot e asa, depinde de competenta angajatilor. De exemplu la alt Bosch mi-au schimbat filtrul de motorina super rapid, ieftin si profesionist cu amorsare, verificare etc, in schimb tot in locul unde voiam sa schimb distributia mi-au pus cu 0.5l de ulei mai mult decat era nevoie, ulei pe care l-am scos cu seringa si o perfuzie.
Tu faci cum crezi de cuviinta, eu as alege un service mare sau reprezentanta, ori un mecanic de la reprezentanta in particular.
|
|
|
09-06-11, 02:49
|
#4
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Thanks pentru raspuns.
Am corespondat cu un consilier de la Volkswagen si mi-a trimis si o factura proforma, cu un pret aproximativ: ~1564 ron. In banii astia intrind kitul, 1 bidon de G12++, curea canelata, pompa de apa si evident manopera. Dar ar fi 2 ani de garantie, fata de 90 zile la un service de cartier.
Acuma intrebarea mea ar fi daca chiar merita sa schimb si cureaua canelata de la generator, pentru ca am inteles ca daca se rupe nu e mare paguba, si ca cu un milion gasesti destui sa ti-o puna. Cumparata tot de la ei e vreo 218 ron. As vrea sa ii scutesc pe astia momentan. A tinut cineva pe masina o asemenea curea in jur de 12 ani?
|
|
|
09-06-11, 09:11
|
#5
|
Stage 3
Join Date: Jul 2010
Posts: 128
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Iulian , eu chiar ieri am schimbat distributia la 60.000km in reprezentanta. Am stat langa mecanic , l-am vazut cum lucreaza , am vazut ca pricepe despre ce este vorba , acum sunt linistit... nu e de joaca cu asa ceva. si acum lucrul la care vroiam sa ajung ... primesti garantia lucrarii pe urmatorii 60.000km ,pentru mine asta a fost motivul principal, pentru ca daca isi baga picioru , o patesc tot ei
|
|
|
09-06-11, 14:28
|
#6
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 717
Member of: [SKODA]
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
In reprezentanta primesti garantie, intradevar pretul este mai marisor, chiar sensibil mai marisor, dar am vazut multi oameni dezamagiti ca dupa schimbare distributiei, avansul nu a fost reglat bine si acei oameni sincer cred ca au facuto in spatele blocului cu mecanicul, care va ridica din umeri cand vei veni cu pompa stricata in mana!
Dar si la reprezentanta s-au intamplat destule, dar riscul sa fie ceva e mai mic si pana la urma sunt instruiti si tin un standard de calitate, standard oferit si de piese, dar si de scule!
Iar daca vine vb de facut reviziile la serviceuri autorizate am avut 2 servisari la 2 masini care a facut doar cat trebuia, a schimbat placutele, dar nu a curatat, nu a verificat, nu a miscat de glisiere si apoi roata frigea! Sau fara nici o exagerare le-a luat mai bine de juma de ora sa demonteze un scut, pt ca fiind romani au incercat sa fenteze legile fizicii si au fortat au tras si tot nu au reusit! Si nici macar nu auzisera de cheie dinamotrica, care la reprezentanta audi-skoda-seat-vw din militari la gorjului(nu ii dau numele) aveau si chiar o foloseau!
|
|
|
09-06-11, 17:23
|
#7
|
Banned
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of: [2 Roti]
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Ce ma enerveaza ca sunt masini cu distributia pe curea......dacia care toata lumea o stie de sora mai amarata a lui renault avea distributia pe lant inca de acum 30 de ani si f rar cadea!!!.....chiar atat de multe kg in plus ia masina daca in loc de curea are lant?! Raspunsul e nu, astia ne fac masinile cu distributia (un mecanism vital si totodata delicat din motor)pe curea numai ca sa se defecteze mai repede sa ne faca sa luam alta sau sa bagam bani in reparatii! Daca a-ti stii voi un alt motiv mai tehnologic as fi tare mirat!
Pana una-alta eu dupa golf-ul 1.6d ce avea cureaua noua schimbata de putin timp mi-am luat numai masini cu distributia pe lant, ca fieru-i fier!
|
|
|
09-06-11, 17:29
|
#8
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 717
Member of: [SKODA]
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Nu e o chestie dupa care sa ne luam, cu distributie pe lant sau cu curea, la achizitia unei masini!
Distributia pe lant e mai zgomotoasa, are anumite limitari si un cost mult mai mare! Cred ca trebuie tinuta in ulei, ceea ce ar complica lucrurile!
Nu e chiar asa de usor precum pare, niste ingineri au proiectat motoarele dupa anumiti parametrii, nu dupa cum zice nea gica ca vrea transmisie pe lant! Dar desigur ca inginerii aia mananca "ceva" si este simplu de a arunca cu acel "ceva"!
Succes si nu uitati ca o masina nu se repara ca dacia pe marginea drumului si ca niste oameni au facut cercetari, ne mai existand tehnologia anilor 70 precum in cazul daciei!
|
|
|
09-06-11, 17:38
|
#9
|
 Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Corect, distributia pe lant este mai zgomotoasa, ocupa mai mult spatiu si este mai costisitoare. Nu vad absolut nicio problema cu distributia pe curea care trebuie schimbata la un interval de timp (4-5 ani si 80-120 000 km in general).
|
|
|
09-06-11, 17:47
|
#10
|
Banned
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of: [2 Roti]
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
De-acord ca e mai zgomotoasa, dar si asta numai la anumite marci si mai ales la un nr mare de km si daca uleiul ar necesita schimbat. De cost de fabricare mai mult distributia pe lant nu cred, pt ca, daca la lant iti tre patina, la curea tre rola intinzatoare, daca lantul tre tinut in ulei cum e si normal, cureaua si ea tre protejata de pietricele si alte obiecte care daca ar intra intre ea si pinion ar rupe-o(caz patit de un fost coleg de servici caruia i-a cazut un surub de 6 scurt, ca si cel de prinde baia de ulei) cu o carcasa de plastic.
Distributie pe lant sa strice motorul nu am auzit, dar de cea pe curea inca multe cazuri.
|
|
|
09-06-11, 18:04
|
#11
|
 Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Meh, se da cu bata-n balta ca la gradinita.
Toate curelele si lanturile de distributie pentru axele cu came sunt incapsulate, fie ca e vorba de plastic sau uraniu saracit.
De eroi care scapa suruburi in motor si nu le cauta nici nu vreau sa aud. Isi merita soarta.
Restul de curele pentru ancilare este si normal sa fie facute din cauciuc ranforsat. Absorb bine vibratiile, nu ingreuneaza excesiv capul de arbore. Nu introduc paraziti.
Unde ar fi problema ?
|
|
|
09-06-11, 18:09
|
#12
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 717
Member of: [SKODA]
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Deja este offtopic!!!
Fiecare varianta are avantaje si dezavantaje, dar nu-s prosti aia care merg pe curea sau invers
|
|
|
09-06-11, 22:36
|
#13
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
M-ar interesa o parere sincera de la cine stie: e musai sa inlocuiesc si cureaua canelata de la generator, sau sa o mai tin pe cea actuala? Aceasta are cel putin 5 ani si vreo 8 luni, dar e posibil sa fie chiar din 2004 pe masina. Mentionez ca are mici crapaturi superficiale, dar nu e intr-o stare degradata, plina de crapaturi, etc (cum am vazut la altcineva tot cu o asemenea curea).
Ma intereseaza sas tiu daca poate fi tinuta in jur de 12-13 ani o asemenea curea canelata (5 ani si 8 luni + inca vreo 7 dupa ce schimb distributia, in cazul in care o pastrez). Cineva mi-a spus ca cu 60 ron manopera gasesc destule service-uri sa o inlocuiasca in caz ca se rupe.
|
|
|
10-06-11, 09:34
|
#14
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Nu are nimic, desi e pe riscul tau, eu merg cu una de vreo 20.000km cu mici fisuri pe exterior dar cred ca-s doar de la caldura motorului pentru ca pe interior e in stare buna. Mare lucru nu poti pati daca se rupe, nu e ca la dacie sa nu mai ai racire daca s-a rupt, la dacie eram prevazator si aveam una de rezerva. Poti ramane fara servodirectie, chestie care ar putea crea probleme daca esti intr-o curba sau pe un drum de munte. Ramai si fara incarcare la baterie si cam atat, poti ajunge acasa cu masina si daca ai chei o poti schimba in drum.
|
|
|
10-06-11, 19:14
|
#15
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
|
Re: Schimbare distributie reprezentanta vs. service auto
Multumesc de raspuns lord_wader. Asta era raspunsul pe care il asteptam.
|
|
|
|
|