Versus la superlativ. Participanti, Audi R8 ( 2008 ) vs. Porsche 911 Carrera 4 ( 2006 ) , puterea celor 2 fiind de 420 cp la 7800 rpm, respectiv 325 cp la 6800 rpm. R8-ul este echipat cu o cutie cu 6 trepe automata, avand si avantajul schimbarii manuale prin padelele montate in spatele volanului. Rivalul 911 este echipat cu o transmisie in 6 trepte manuala.
Ambele masini au o acceleratie foarte buna , modelul 911 fiind cronometrat cu 13.2 sec pe 1/4 mila, acceasi distanta fiind strabatuta de R8 in 12.6 sec.
Pretul de baza al modelelor prezente este de 110.000$ pentru R8 si de 77.895$ pentru 911.
Cu o combinatia de performante , practicabilitate, un look mai agresiv si cu o constructie de calitate modelul R8 este primul concurent serios al celor de la Porsche . Ar trebui sa fie ingrijorati rivalii germani de noua super masina a celor de la Audi? Cine stie...
La interior R8 puncteaza , avand un aspect mai "aerisit", luminos, fiind mai ergonomic, cu o plasare buna a pedalelor si schimbatorului de viteze , fata de rivala din acest test , modelul 911.
Audi-ul este mai rapid si decat Carrera 4S de 385hp , insa varianta 911 turbo il detroneaza , cu un timp de 11.4 sec. pe sfertul de mila.
Pe sosea, la un drive test comparativ, R8-ul se dovedeste a fi inca o data superior Porsche-ului , avand un caracter mult mai rafinat decat acesta prin directia sensibil mai precisa. La capitolul frane Carrera 4 sta mai bine , cu un raspuns mult mai bun si distante mai scurte de franare. In cazul transmisiei tot Porsche-le este clasat mai sus , acesta fiind echipat cu o cutie manuala in 6 trepte foarte precisa , fata de R8 care este dotat cu o cutie R-tronic automata. Putin confort, putin sport... Pana la urma au de toate.
AUDI R8 a schimbat cu totul "jocul". Este aproape la fel de rapida si "exotica" ca un Lamborghini dar vine cu pedigree-ul unui A8, ceea ce il face cuminte si docil la nevoie. Poti trai cu el, indiferent de starea de spirit. Adica e un... Audi.
Porsche Carrera 4 pare sa vizeze locul doi in acest versus dar in lumea autoturismelor din clasa ei va ramane mereu un rival demn de luat in seama.
Tabelul prezentat pune in fata datele celor doi concurenti. Usor vizibil, usor de judecat. Pana cand R8-ul ne va incanta cu prezenta pe strazi trebuie sa ne multumim cu aspectul tehnic prezentat, reusind totusi sa ne facem o idee in mare despre ce este... sau ce se vrea a fi.