VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: aer vs azot in anvelope?
|
aer
|
|
25 |
38.46% |
azot
|
|
40 |
61.54% |
11-03-12, 11:14
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 167
|
aer vs azot in anvelope?
deja s-a raspandit pe la vulcanizari, instalatiile cu azot si cred ca sunt destul de multi care folosesc azot.
chiar este asa de bun azotul, sau este mai mult efectul placebo?
eu folosesc azot si mi se pare o schimbare in bine, pana si cand trec peste gropi, parca reactioneza mai bine anvelopa si in curbe, parca sta putin mai bine masina, dar fara un test profesional(nu am gasit niciunde) nu putem sa spunem ca este mult mai bun azotul ca aerul.
avantajele azotului ar fii ca nu se mai desumfla anvelopele. Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.
Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza).
astept pareri sustinute de argumente, din expierenta proprie.
Last edited by vectra22dti; 11-03-12 at 11:17.
|
|
|
11-03-12, 11:28
|
#2
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of: [Suzuki] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: aer vs azot in anvelope?
Quote:
Originally Posted by vectra22dti
deja s-a raspandit pe la vulcanizari, instalatiile cu azot si cred ca sunt destul de multi care folosesc azot.
chiar este asa de bun azotul, sau este mai mult efectul placebo?
eu folosesc azot si mi se pare o schimbare in bine, pana si cand trec peste gropi, parca reactioneza mai bine anvelopa si in curbe, parca sta putin mai bine masina, dar fara un test profesional(nu am gasit niciunde) nu putem sa spunem ca este mult mai bun azotul ca aerul.
avantajele azotului ar fii ca nu se mai desumfla anvelopele. Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.
Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza).
astept pareri sustinute de argumente, din expierenta proprie.
|
nu știu ce jante ai tu...dar ale mele...nici un set nu s-a oxidat pe dinăuntru... și cāt timp am un mini-compresor īn portbagaj care știe numai pe aer...nu mă tentează azotul...mai ales că am avut și nu mi s-a părut sincer nici o diferență.
__________________
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
|
|
|
11-03-12, 11:28
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of: [VW]
|
Re: aer vs azot in anvelope?
se dezumfla si cu azot, la fel si ca si cele cu aer, valva doar este aceeasi, singura diferenta este aceea ca nu se incalzeste asa de tare la drum lung si nu exista sansa de explozie.
nu are efect la gropi sau altceva, talonul si suspensia lucreaza acolo nu aerul din anvelope, daca este mai mult sau mai putin.
__________________
VW - Das Auto - Golf - H.H. The black beast.
Are you GTI enough?
Smile or die sofer premiat
Stiu ca sunt rau, dar excelez in asta, deci sunt bun
Atentie la motociclisti in trafic.Pot sa dea peste voi.
فولكس فاجن هي أروع سيارة
|
|
|
11-03-12, 11:30
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,154
|
Re: aer vs azot in anvelope?
Am auzit ca de la azot anvelopele nu se incalzesc.Deci aer-ul e mai bun zic eu
|
|
|
15-03-12, 01:26
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
|
Re: aer vs azot in anvelope?
Am avut de amandoua si nu am sesizat nici o diferenta. Atmosfera e oricum aproape 80 la suta azot sau ceva gen deci e cam fitza. Aia cu oxidatul e basina, oricum nu iti videaza nimeni anvelopa inainte sa iti bage azot, sanchi.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
|
|
|
15-03-12, 15:27
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
|
Re: aer vs azot in anvelope?
deabea in 3 zile "cica" s-e elimina aerul(asa am vazut scris pe un articol).
daca desumflii anvelopele pe la 1.6 bar si faci presiunea din nou cu azot ar trebuii sa ajunga la concentratia ideala de 98.5%!
nu se simte o diferenta asa de mare, dar parca pe denivelarile mai mici, amortizeaza mai bine, ori o fii placebo?
__________________
bmw 530 & cali turbo+++
|
|
|
15-03-12, 15:59
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of: [VW]
|
Re: aer vs azot in anvelope?
placebo, presiunea, anvelope, suspensii, totul la fel deci si prin gropi.
|
|
|
20-03-12, 18:27
|
#8
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: aer vs azot in anvelope?
Aer, ca nu ma dau pe circuit cu masina de curse sa-mi trebuiasca azot.
Cat despre riscul de explozie din cauza incalzirii in conditii de utilizare normala, mie mi se pare cam exagerat. Daca ai gume bune cu presiunea facuta exact pentru drumul si conditiile respective, sansele sunt foarte mici.
Plus ca daca bagi azot trebuie sa te duci la vulcanizari care au asa ceva sa-ti faca presiunea. Eu unul prefer s-o pot face la orice peco, la orice ora, ori de cate ori nu-s sigur daca e buna sau nu.
|
|
|
20-03-12, 21:16
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of: [VW]
|
Re: aer vs azot in anvelope?
pai nu se cearta azotul cu aerul, daca ai presiunea scazuta o ridici oriunde ai ocazia.
|
|
|
21-03-12, 08:33
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
|
Re: aer vs azot in anvelope?
Trebuie sa tineti cont de faptul ca aerul contine 78,084% azot,deci normal ca nu veti constata diferente mari....
|
|
|
21-03-12, 09:44
|
#11
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of: [2 Roti]
|
Re: aer vs azot in anvelope?
Cum aerul contine 80% azot, daca ai pune in roticare au mai fost umflate azot, sau si remontate, ajungi undeva la 95%.....mare branza....poate le creste rezistenta la intarira cauciucului, in sensul ca poate sta umflata si neutilizata cu aceleasi proprietati 5 ani si nu doar 4
|
|
|
21-03-12, 15:55
|
#12
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: aer vs azot in anvelope?
Quote:
Originally Posted by ondin
pai nu se cearta azotul cu aerul, daca ai presiunea scazuta o ridici oriunde ai ocazia.
|
Nu se cearta, dar presupui ca daca ai dat niste bani ca sa bagi azot in roti vrei sa continui numai cu azot, sa nu fi dat bani degeaba. Nu ca ar afecta cu ceva rotile, ca-s convins ca si daca bagi 1.4 aer normal peste prostia aia de azot n-o sa fie nicio diferenta la nicio viteza si nicio temperatura.
|
|
|
25-03-12, 11:08
|
#13
|
Stage 4
Join Date: Sep 2007
Posts: 255
|
Re: aer vs azot in anvelope?
|
|
|
24-04-13, 18:11
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Feb 2013
Posts: 107
|
Re: aer vs azot in anvelope?
Azotul se foloseste pentru umflarea pneurilor la avioane si nu aerul simplu...toate avantajele sau spus deja pana aici, nu are rost sa le repet ! Concluzia : folositi azotul !
|
|
|
12-05-13, 22:10
|
#15
|
Stage 5
Join Date: May 2009
Posts: 6,899
|
Re: aer vs azot in anvelope?
eu personal am avut AZOT in roti si nu am simtit nici o diferenta nici la rulare normale nici la viteza nimic asta anul trecut in vara am zis sa incerc ....
poate am gresit eu si experienta mea de la volan nu face 2 bani ..
eu cred ca azotul isi are locul lui numai acolo unde anvelopele sunt solicitate cu adevarat ...nu in mersul zilnic din bucuresti !
__________________
anvelope IARNA import Germania Elvetia 13"-22" tel: 0768 885511 , 0762 333322
|
|
|
|
|