VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
14-06-11, 18:19
|
#46
|
Stage 2
Join Date: Jun 2011
Posts: 39
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Quote:
Originally Posted by GTR
Un ARL 4x4 consuma in Bucuresti 10-12 la mers linistit, un 1.8 T 4x4 nu consuma sub 13.5% orice ai face.
Variantele fara 4x4 au un consum cu 1-1.5 litri la % mai mic.
|
Tu zici sa ma intrept spre un ARL in detrimentul 1.8T, am inteles perfect.Dar merita un ARL care e cam rar sa nu iau un Leon 1.9 TDI ?sau e si Leon cu ARL?
la consumul care il zici tu...10-12 in bucuresti....(asta ar veni lejer 7 afara,nu?) merita un ARL.
|
|
|
14-06-11, 18:21
|
#47
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Quote:
Originally Posted by Nautilus
1. Traficul în Braşov şi împrejurimi e altfel decât în Bucureşti.
2.
Ai observat asta prea târziu. În 2006-2008 îşi scoteau ochii şi aruncau cu o "materie moale şi maro" în ventilator
3. Datele tehnice pentru versiunile de motorizare Leon 1M de la mama lor, din Spania, sunt cam aşa (nu se ţine seama de opţionale, dacă ai scaune electrice, de exemplu, adaugă ceva la greutate).
Se observă diferenţa de consum şi de greutate dintre 1.8T/180 şi 1.8T/180 4x4.
~Nautilus
|
Exact, dupa datele tale:
1.8 T
consum urban 11.8.
consum extraurban 6.6
1.8 T 4x4
consum urban 13.1.
consum extraurban 7.7
1.9 TDI 4x4 150 CP
consum urban 8.2.
consum extraurban 5.2
Astea sunt cam departe e realitate.
Iar cand faceti referire la consum urban sa ne referim strict la oras, nu periferii, diferentele sunt enorme.
Last edited by GTR; 14-06-11 at 18:23.
|
|
|
14-06-11, 18:29
|
#48
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Quote:
Originally Posted by LP_2011
Tu zici sa ma intrept spre un ARL in detrimentul 1.8T, am inteles perfect.Dar merita un ARL care e cam rar sa nu iau un Leon 1.9 TDI ?sau e si Leon cu ARL?
la consumul care il zici tu...10-12 in bucuresti....(asta ar veni lejer 7 afara,nu?) merita un ARL.
|
Cam asa este cu consumul. Leonul este mai frumos exterior (depinde de gusturi), Golful este ceva mai bine pe dinauntru.
In rest motorul CRED ca este acelasi ARL si la Leon si la VW.
Nici una din ele nu ste f ieftina, mai ales daca sunt in stare buna.
|
|
|
14-06-11, 18:44
|
#49
|
Stage 2
Join Date: Jun 2011
Posts: 39
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Quote:
Originally Posted by GTR
Cam asa este cu consumul. Leonul este mai frumos exterior (depinde de gusturi), Golful este ceva mai bine pe dinauntru.
In rest motorul CRED ca este acelasi ARL si la Leon si la VW.
Nici una din ele nu ste f ieftina, mai ales daca sunt in stare buna.
|
Sunt deacord cu tine cu aspectul,nu stiu cu interiorul.Oricum daca vrei interior BUY A MERCEDES nu pot sa spun ca imi plac la nebunie interioarele VW.
Acum ideea e ca nu vreau GOLF pentru ca e plin de ele efectiv...unde intorci capul vezi cate unul.Si ca sa ma bag bani si timp in el sa ii fac exteriorul mai special..poate doar daca as gasi unul facut gata.
Eu unul am ajuns la o concluzie : 1.9 TDI ARL Leon 4x4 (cred ca nu se pune problema cum functioneaza Haldex-ul pe zapada si gheata ca ati zis ca e mai bun decat quattro)
|
|
|
14-06-11, 21:06
|
#50
|
Stage 5
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of: [SEAT]
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
in final.... ca e tdi sau benzina... cand zapada se asterne si esti pasionat 4x4 te pune pe culmile fericirii...
si pana la urma masinile se aleg cu sufletu nu cu un grafic de comparatie
__________________
Chip tuning si Diagnoza Auto pt Wv,Audi,Seat si Skoda.....0745188592
|
|
|
14-06-11, 21:30
|
#51
|
Stage 2
Join Date: Jun 2011
Posts: 39
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
)....asta din video o fi TDi sau benzina ?? ) glumeam...
ai dreptate la faza cu inima ....acum sincer diesel-ul e la inima mea decat eram mic si avea tata un Talbot 1.9 D,eram mic mic,dar imi placea cum se auzea motorul,il cunosteam de pe strada departe...sper ca pana in iarna sa imi trag un Leon AWD
|
|
|
14-06-11, 21:33
|
#52
|
Stage 2
Join Date: Jun 2011
Posts: 39
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Quote:
Originally Posted by GTR
In rest motorul CRED ca este acelasi ARL si la Leon si la VW.
Nici una din ele nu ste f ieftina, mai ales daca sunt in stare buna.
|
Dar e mult diferit ARL-ul?ma gandesc doar sa nu puna probleme mecanicilor si sa trebuiasca sa imi fac prieteni la reprezentanta )
|
|
|
15-06-11, 00:31
|
#53
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Quote:
Originally Posted by LP_2011
Dar e mult diferit ARL-ul?ma gandesc doar sa nu puna probleme mecanicilor si sa trebuiasca sa imi fac prieteni la reprezentanta )
|
Nu ai ce cauta la reprezentanta niciodata.
Sunt destui mecanici foarte priceputi in orice varianta de 1.9 tdi. Ba sunt exemplare tunate chiar bine, admisie mai mare, turbina de 3.0 tdi cu geometrie variabila, evacuare, soft, poate trece lejer de 200 CP si daca nu se exagereaza, motorul tine chiar bine.
|
|
|
15-06-11, 07:44
|
#54
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
1. Modelele VW / Audi / Seat / Skoda se pot repara la multe ateliere autorizate, nu e nevoie să mergi la dealer pentru orice. Faptul că sunt foarte răspândite a dus şi la o proliferare a atelierelor specializate, echipate cu tot ce trebuie, inclusiv tester VAG-COM sau VAS5052.
2. Consumul extraurban de 6,6 l/100 km la 1.8T şi orice consum oficial de TDI sunt cam fantezie. Eu am scos 6,6 l (pe bord) o singură dată, de la Bucureşti la Snagov, mergând în viteza a VI-a la 1500 rpm.
Un traseu extraurban Bucureşti-Sinaia şi retur în condiţii normale de trafic, mergând cam 90% din timp în limita legalităţii şi pe porţiuni libere de drum cu 150-160 km/h, mi-a arătat un consum cam de 7,5 l/100 km. Oricum, pentru 230 CP e o pleaşcă extraordinară. Cu 15 ani în urmă, ar fi fost un record imposibil de atins.
3. 1.9TDI/150 poate fi modificat pentru 200-220 CP, dar cu costuri imense, deoarece îi trebuie altă turbină (cel mai probabil de Transporter 2.5 TDI), alt intercooler, altă galerie de evacuare, altă volantă, alt ambreiaj etc.
Cu costuri mai rezonabile poate fi uşor ridicat la >180 CP, pe turbina lui. (Există mai multe exemplare aici pe forum. Unii au pornit şi de la 1.9TDI/130).
1.8T/180 poate câştiga aceiaşi ~220 CP cu investiţii sub 1000 EUR: soft (250-300 EUR), downpipe (200 EUR), intercooler (cam 300 EUR), diverter-valve (120-150 EUR), deschiderea admisiei (gratis, eliminarea "trompei" dintre bara faţă şi cutia filtrului de aer ). Şi îţi mai rămân pe viitor nişte modificări la şasiu şi suspensie ca să te poţi bucura de herghelia ta.
Bineînţeles, dacă te ambiţionezi să modifici tot mai multe, creşte şi factura, dar se pot face în timp.
~Nautilus
|
|
|
15-06-11, 09:46
|
#55
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Daca te gandesti la 4x4 mergi pe ARL, are multe facilitati standard si doar cu chip ai peste 180 CP, daca iti iei tractiune fata merge f bine si 1.8T.
|
|
|
15-06-11, 11:12
|
#56
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Quote:
Originally Posted by IL Capo
GTR nu ai de ce sa te inflamezi, si eu nu sunt chiar un fanatic 1.8t, dar daca ai drum pe la BV da un semn, ne intalnim vorbim si iti arat exact de ce se obtine consumul ala. Nu sustin ca e vreun Lupo 3L dar consumul asta e, ce motiv as avea sa exagerez?
|
Brasovul e un oras cu bulevarde lungi si f late unele cu 3 sau 4 benzi pe sens. Soselele principale arata impecabil, semafoarele sunt bine sincronizate, e o placere sa te plimbi prin oras. Masini f multe nu sunt mai ales seara pentru ca toti se indreapta spre Valea Prahovei, iesirea spre Bucuresti este f aglomerata la fel si cea spre Sibiu, dar orasul in sine e destul de lejer. Plus ca sunt si multe restrictii. Nu se compara niciodata traficul din orasul Brasov cu ala din Focsani,Bacau, Iasi sau Ploiesti.
|
|
|
15-06-11, 20:42
|
#57
|
Stage 2
Join Date: Jun 2011
Posts: 39
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Quote:
Originally Posted by GTR
Daca te gandesti la 4x4 mergi pe ARL, are multe facilitati standard si doar cu chip ai peste 180 CP, daca iti iei tractiune fata merge f bine si 1.8T.
|
Asa o sa fac,dar sper sa gasesc un ARL la pret bunicel 4X4.
|
|
|
16-06-11, 06:16
|
#58
|
Stage 5
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of: [SEAT]
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
ai de cautat.... ))
|
|
|
16-06-11, 07:54
|
#59
|
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Iar daca cumperi ARL, cumpara modelul de dupa Q3 2002. Cel mai sigur e sa fie fabricatie 2003, sau 2004.
Asa ai si cea mai noua versiune de motor.
|
|
|
16-06-11, 11:25
|
#60
|
Stage 4
Join Date: Jul 2009
Posts: 187
Member of: [AUDI]
|
Re: Seat Leon 1,8 T 4X4 vs Leon 1,9 TDI 4X4
Quote:
Originally Posted by Nautilus
3. 1.9TDI/150 poate fi modificat pentru 200-220 CP, dar cu costuri imense, deoarece îi trebuie altă turbină (cel mai probabil de Transporter 2.5 TDI), alt intercooler, altă galerie de evacuare, altă volantă, alt ambreiaj etc.
~Nautilus
|
Poate te pricepi la benzinare,dar la diesel,no offence,dar mai ai mult de studiat.
Pt ARL e suficient doar o turbina mai potenta(si sunt destule solutii pe piata) si un soft custom facut cu cap pt o putere de 220-240cp.
Nu trebuie FMIC,deaja il are si poate sustine pana la aprox 300cp.
Nu-ti trebuie ambreiaj+volanta,acestea fiind de 240mm fata de 228mm cat au marea majoritate a 1,9tdi-urilor de 90-131cp in 5trepte,acestea tinand pana la 450nm.Aici mai intervine si cum e distribuit cuplul pe plaja de turatie,ca exemplu sa ai 380nm la 2000rpm cu varf de cuplu la 2800nm(450nm),in felul acesta ambreiajul fiind mai putin solicitat.
Pt 200cp nu e necesar sa umbli la evacuare,acesta fiind de 60mm,dar daca vrei mai mult,se cere un decat si mufflerectomy.
La motoarele diesel transversale,turbina face corp comun cu galeria.
Am avut si condus destule tipuri de motoare sub diferite marci ca sa-mi pot forma o idee pertinenta si realista,deci sfatul meu:
-vrei o masina cu un consum decent,cu caracter sportiv,nu te intereseaza sa o tunezi,poate un chip,mergi pe ARL tractiune fata
-vrei o masina sa o tunezi dar sa ai totusi un consum...sa zic normal,mergi pe ARL 4x4(am pus 4x4 ca a 2-a optiune pt ca ai un consum stock mai mare cu aprox 1l/100km,plus ca in caz de tuning poti pune puterea la roata)
-nu te intereseaza consumul,vrei cp fara numar,mergi pe 1,8t
Alt aspect,observ ca f multi dau consumuri fantasmagorice care nu au nimic de a face cu realitatea;faptul ca ei debiteaza din plictiseala tot felul de ineptii,e problema lor,dar grav e faptul ca sunt unii nestiutori sau naivi care ai i-au in serios si se pot ghida dupa sfatul lor.
Un 1,9tdi tractiune fata consuma in oras,in functie de trafic, temp ext si distanta parcursa intre 8,5% pana la 12%;in cazul 4x4 mai pui 1l/100km
La benzinar in aceleasi conditii 12,5-15%,in cazul 4x4 idem mai sus
Inainte de a-mi cumpara masina din semnatura,am vrut sa trec inapoi pe benzinara pt ca fac aprox 20-22k km pe an si mi-am zis ca n-o fi dracu` chiar atat de negru(ca si consum),dorindu-mi un 1,8t de 190cp(pe audi) sau 2,0tfsi de 200cp(tot audi).Inainte de a face acest pas,am discutat cu mai multi posesori ai acestor motoare,oameni seriosi si cu varste la care nu mai cred ca tot ce zboara se mananca si mi s-au dat consumurile enumerate mai sus.Concluzia?,am zis pas si tot pe diesel am mers.
Recent,am facut o diagnoza la un a4 b7 1,8t 163ps quattro si propietarul mi-a spus ca cu un plin in oras face 250-300km,iar pe autostrada 500-550km.Concluziile le trageti voi.
__________________
IF YOU HAVE NOTHING INTERESTING TO SAY ABOUT WHAT YOU ARE READING OR LOOKING AT..DONT BOTHER!!!!
Audi A4 B6 Avant S-line Quattro 1,9tdi AVF
|
|
|
|
|