VERSUS AUTOSUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC
Intr-adevar se simte o diferenta mare de intensitate in favoarea xenon-ului dar daca farul tau este cu oglinda si nu a fost facut pentru becuri cu xenon, o sa ii deranjezi pe ceilalti participanti la trafic.
__________________ www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
Intr-adevar se simte o diferenta mare de intensitate in favoarea xenon-ului dar daca farul tau este cu oglinda si nu a fost facut pentru becuri cu xenon, o sa ii deranjezi pe ceilalti participanti la trafic.
eu le-am reglat in asa fel sa nu deranjez zic eu, am facut vro 25-30 Km acum atat in oras cat si in afara si nu am avut probleme. Farurile au si ele in interior niste table care cred ca ajuta sa nu bata chiar aiurea.
ca si intensitate a luminii xenonul este mult peste halogen, dar in conditii de ceata si ploaie e absolut inutil, sau cel putin ala pe care il am eu...
Orice ar avea nu ai cum sa le faci sa nu deranjeze. Una e ca lumina sa vina de la un filament cu o suprafata care are locatia lui calculata cu precizie, alta e sa vina de la un arc cu o lungime total diferita. Oricum le-ai regla tot o sa deranjeze mai mult sau mai putin. Xenonul ca sa fie legal si omologat trebuie sa aiba lupa, spalator de faruri si autoleveling. Exista si masini cu xenon din fabrica fara lupa dar farul cu oglinda este special creat sa reflecte lumina de la un bec xenon, in cazul tau situatia nu sta asa.
PS - daca nu iti dau multi flash-uri asta nu inseamna ca nu deranjezi, altii au si alte lucruri decat sa dea flash la fiecare masina care are faruri de ii bat in toti pomii.
LE - xenonul este peste halogen si in conditii de ceata, ploaie sau ninsoare, trebuie doar sa aiba culoarea potrivita. Daca e de 6000k sau mai mult, adica alb-albastru sau albastru e evident ca poti sa te .... pe el. De aia masinile cu Xenon OEM au becuri 4300k care au o lumina eficienta si in conditii grele (un alb placut). Pentru ceata cea mai buna este de 3000k - galben. De aia aia la raliuri au becuri galbene, probabil nu de idioti.
si eu votez tot pentru xenon. lumina este mult mai buna decat a becurilor halogen, dar in acelasi timp afirm ceea ce au spus altii mai sus: chestia cu deranjatul celorlalti participanti la trafic. mergeam intr-o noapte si din sens opus se apropia o alta masina care parea sa aibe faza mare. eu tot ii dadeam flash-uri, iar la un momentdat a dat si el, semn ca are faza mica, si era ff deranjant...
eu pe masina am 6000k si este superior halogenului in toate conditiile de vreme
in conditii de ceata si ploaie torentiala nu vezi calumea nici cu xenon nici cu becurile originale.
merg si eu pe xenon pt ca e mai cald la vizualizare si nu te orbeste daca te uiti fix in el.si aici ma refer strict la un xenon de intensitate mai mica si reglat bine.ca exemplu pot sa zic de un mitsubishi outlander cu xenon de fabrica , subaru forester la fel.chiar nu deranjeaza.
dar am intalnit in trafic si specimene care vaneaza stele cu xenoanele de intensitate mare.chiar acu 2 zile ma plimbam prin oras pe la ora 7 seara si in spatele meu isi face aparitia un opel astra classic cu xenonu reglat in tavan.5 minute cat mi-a stat in spate m-a chiorat de tot ca-mi batea in toate oglinzile.i-am fat 2 semnale de avarie la om poate poate il duce capu sa-si regleze faru..da de unde , n-avea el nici un stres.
De aia aia la raliuri au becuri galbene, probabil nu de idioti.
Numa' francezii au avut (acum muuulti ani) faruri/becuri galbene si a fost la un mom dat o moda la farurile de ceata, la raliuri nu mere nimeni cu asa ceva in zilele noastre! N-ai vz pe Eurosport transmisiile de la Monte Carlo?! Alb-alb lumineaza rampele alea de faruri suplimentare, zici ca e zi!
Clar xenonul este peste halogen, atata ca daca e aftermarket si pus pe un far fara lupa e jale pt cei care vin din fata! Daca farul are lupa si e bine reglat mai treaca-mearga. Eu am xenon pe masina de zi cu zi (oem) si cand ma urc pe cea cu care merge sotia parca sunt festile halogenele (desi sunt ceva cu + nu stiu cat % si nu "marca vitan")... Dar rezist eroic tentatiei de a monta un kit, mai ales ca acum 2 luni la itp, asteptand la usa cu farurile aprinse, vine un nea mecanic si-mi zice "daca ati pus xenoane nu mai stati ca nu va da itpu'!" Cel de pe linie pare-se ca a fost mai destupat la minte si nu a comentat, probabil s-a prins din prima ca nu sunt retrofit ci echipare originala... Deci a inceput sa priceapa lumea ce si cum + ca am vz scris pe mai toate kiturile "not for road use"... Probabil ca in curand se vor ridica si taloane pe tema asta.
A, si la "flash" daca ai faza mica aprinsa si "clapitze" pe xenon e muuult mai de efect decat mama lu' halogen!
Ma gandesc sa-mi pun la spate niste xenoane pt specimene din astea de a scris colegu' mai sus! Da' mai degraba mi-ar trebui lasere pt aia de merg cu lampile de ceata toata ziua/noaptea...
Ma faci sa rad... Si de ce ma rog s-ar vedea pe camera alta culoare decat in realitate?! N-are Eurosportul utilaje? Get real!
Are rost sa-ti povestesc de cate ori am vz live astfel de lumini? De pe marginea probelor, prin garaje pe la unul-altul care practica sporturi din astea si chiar din masina. Zau asa, mai documenteaza-te inainte de a face afirmatii!
nu vreau sa te contrazic aiurea, desi nu cred ca la rally se folosesc lumini alb-albastru, dar cel putin la Le Mans si pe circuit se folosesc lumini galbene
__________________ ... fara bling bling .. fara pepsi cola pe parbriz
Si la raliuri lumina este alb-galbuie dar am renuntat sa ii explic cand am vazut ca nu are rost. El pune problema daca are eurosport tehnologia necesara sa capteze culorile cum trebuie...e clar, nu are treaba nici felul in care apar pe sticla unele culori, oricat de performanta e camera.
Incearca asta - 5 poze/filme la 5 ore diferite in 5 medii diferite nu o se semene deloc desi faci aceluiasi bec.
PS - inainte sa mai vii cu alte basme documenteaza-te putin sa vezi ce lumina este cea mai eficienta, care da cei mai multi lumeni, care este cea mai confortabila si asa mai departe. Asa poate intelegi de ce lumina alb-galbuie este cea mai ok.
In campionatele de anduranta masinile din clasa inferioara sunt echipate cu lumina galbena pentru a evita confuziile pe timpul noptii . Prin regulament pilotii sunt obligati sa faca loc masinilor din clasa mare si in functie de culoarea luminii masinii din spate pot sa-si dea seama daca e un adversar direct sau o masina din alta grupa.
@ john - Esti chiar incapatanat. Du-te si fa o poza seara la niste faruri cu halogen de pe strada (care sunt cam galbene) si spune-mi cum apar in poza. Iti spun eu de acum - fix albe. Eu pe asfalt acolo vad lumina alb-galbuie dar deh, e greu si cu tehnologia asta.
O chestie care o poti verifica acum - uita-te la top gear in videoclipul cu Veyron si o sa observi ca pe parcursul filmului becurile au cel putin 3-4 nuante in functie de locul unde sunt filmate, de la alb la albastru, la albastru cu tenta de mov si asa mai departe. Culorile de la sursele de lumina apar diferit in functie de lumina din mediul ambiant, mediu, etc unde sunt filmate. Probabil iti trebuie un desen sa intelegi sau mai bine o camera sa experimentezi singur.
PS - si LMP1 au tot lumina galbena, de prosti cred.