Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 20-12-10, 13:29   #1
vnool

 
vnool's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 287
Member of:
[4Tuning International]
Post The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Urmarind de multa vreme temele discutate aici, am observat ca ar fi interesant sa dezbatem tema de 4x4, indiferent de marca..(exista alt Thread cu xdrive vs. quattro) dar, ca sa nu incalcam legile acolo as vrea sa vad poate 4matic-ul e mai bun sau cei de la subaru,volvo,acura si multe alte marci inclusiv si xdrive si pe cei de la audi
__________________
vnool is offline   Reply With Quote
Old 20-12-10, 16:33   #2
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Aici este cu dus si intors. Daca vorbim de off-road sunt mai bune sistemele cu blocant, aca vorbim de masini de strada si/sau off-road usor sunt cateva sisteme foarte perfomante cu diferente destul de mici intre ele.

Eu cred ca cele mai performante (exclusiv off-road) sunt pe:

Evo X
Subaru STI
restul Subaru cu ASD
Audi S4, RS5 cu TV
Nissan GT-R
BMW - X-drive
Honda (SH-AWD)

Nu asta este ordinea, dar cam astea par cele mai performante ale momentului.

Probabil cel mai bun si detaliat link explicativ cu sisteme 4x4 este acesta:

http://www.awdwiki.com/awd.html
GTR is offline   Reply With Quote
Old 21-12-10, 10:57   #3
vnool

 
vnool's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 287
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

GTR sincer as fi deacord cu tine, dar din atitea studii am ramas foarte surprins de cei de la Land Rover cum se descurca in diferite situatii... dar faptul cum se descurca subaru si xdrive ma pus pe ginduri in situatii de gheata, deci avem pareri mai bune ?
vnool is offline   Reply With Quote
Old 21-12-10, 21:19   #4
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Quote:
Originally Posted by vnool View Post
GTR sincer as fi deacord cu tine, dar din atitea studii am ramas foarte surprins de cei de la Land Rover cum se descurca in diferite situatii... dar faptul cum se descurca subaru si xdrive ma pus pe ginduri in situatii de gheata, deci avem pareri mai bune ?
Cred ca trebuie sa mai citesti 1data ce am scris, repet: (exclusiv off-road), este exclusiv, nu inclusiv.

Land Rover in afara de Freelander au totul orientat catre off-road.

La capitolul Off-road este cu totul alta discutie, acolo nu conteaza numai tipul de tractiune, acolo sunt alte n repere la fel de importante.

Nu prea are legatura sistemul de tractiune de off-road cu cel de on-road, diferentialele blocabile 100% sunt foarte practice off-road si total neadegvate on-road.

Last edited by GTR; 21-12-10 at 21:31.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 21-12-10, 21:23   #5
Champion

Stage 5
 
Champion's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,513
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Ce pareri aveti despre Saab? din cate stiu foloseste Haldex IV, in timp ce xDrive doar Haldex III
Champion is offline   Reply With Quote
Old 21-12-10, 21:25   #6
vnool

 
vnool's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 287
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

daca sincer eu is dezamagit de quattro de la audi si as vrea sa incerc orice altceva numai sa fie mai bun ca el... de aia si am postat tema data , poate vad lumea 4x4 de strada sub alti ochi.. si sincer ma pus pe ginduri un pic sistemul care il folosesc cei de la Acura din filmuletul dat ....


https://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68

Last edited by vnool; 21-12-10 at 21:30.
vnool is offline   Reply With Quote
Old 21-12-10, 21:34   #7
Champion

Stage 5
 
Champion's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,513
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Quote:
Originally Posted by vnool View Post
daca sincer eu is dezamagit de quattro de la audi si as vrea sa incerc orice altceva numai sa fie mai bun ca el... de aia si am postat tema data , poate vad lumea 4x4 de strada sub alti ochi..
La Quattro e mai mult traditia, ca in momentul de fata si de ceva ani buni incoace e depasit de multe alte sisteme, insa na, cum is romanii "moama am quattro frate, e 4x4 cel mai tare ma", insa multi vorbesc in necunostinta de cauza, nu ca nu ar fi bun quattro, dar sunt sisteme pe piata care il depasesc clar si nu sunt la masini nemtesti neaparat, desi xDrive e peste quattro (vezi topicul quattro vs xDrive), ci la asiatici, Subaru, Mitsubisi sau la suedezi, Saab.Volvo ce foloseste? ca despre Volvo nu stiu mai nimic ? in domeniul 4x4.
__________________
dati-mi un ciocan sa-mi indrept comportamentul
If I'm going to Hell ... I'm going in an BMW
the joint makes me high, but BMW makes me fly
In a BMW, happiness isn't around the corner, happiness is in the corner.
Champion is offline   Reply With Quote
Old 21-12-10, 21:35   #8
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Quote:
Originally Posted by Champion View Post
Ce pareri aveti despre Saab? din cate stiu foloseste Haldex IV, in timp ce xDrive doar Haldex III
Eu cred ca intai ar trebui sa studiezi link-ul pe care l-am dat, o sa-ti dea cam toate raspunsurile.

Xdrive este un sistem propriu BMW, nu este vorba de un diferential cumparat, pus pe masina si redenumit.

Last edited by GTR; 21-12-10 at 21:39.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 21-12-10, 21:39   #9
vnool

 
vnool's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 287
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

@Champion , daca sincer am citit credca de 2-3 ori thread-ul quattro si xdrive, plus la toate astea am mers singur pe drum accidentat de vara si de iarna si ras-testat acel quattro, nimic nou acelasi sitem vechi cum zici tu si acea "Legenda".. de aia si am postat aici alta tema pentru ca exista Subaru pe care am vazut foarte multe despre ele ca fac farmece, chear si acel Mitsubishi acum generatia noua ma shokat ... sa vedem deja cine si ce impresii au despre realitate nu despre teorie
vnool is offline   Reply With Quote
Old 21-12-10, 21:39   #10
Champion

Stage 5
 
Champion's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,513
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Eu cred ca intai ar trebui sa studiezi link-ul pe care l-am dat, o sa-ti dea cam toate raspunsurilei.

Xdrive este un sistem propriu BMW, nu este vorba de un diferential cumparat, pus pe masina si redenumit.
Nu vazusem linkul din post, scuze, ai dreptate, eu asa stiam ca si BMW foloseste o un sistem bazat pe Haldex III, dar se pare ca m-am inselat.

PS: interesant site-ul
Champion is offline   Reply With Quote
Old 21-12-10, 21:43   #11
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Quote:
Originally Posted by Champion View Post
Nu vazusem linkul din post, scuze, ai dreptate, eu asa stiam ca si BMW foloseste o un sistem bazat pe Haldex III, dar se pare ca m-am inselat.

PS: interesant site-ul
Este foarte tare site-ul, l-am gasit pe un forum de 4x4. Mi se pare cel mai complet si mai detaliat site legat de sistemele 4x4.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 23-12-10, 02:53   #12
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Eu cred ca intai ar trebui sa studiezi link-ul pe care l-am dat, o sa-ti dea cam toate raspunsurile.

Xdrive este un sistem propriu BMW, nu este vorba de un diferential cumparat, pus pe masina si redenumit.
X-drive este numele "de piata" ,dat de catre departamentul marketing bmw. Si chiar este un viscocuplaj,functionand exact cu aceleasi unitati functionale si principii ca si haldexul,complet diferit de cel de-aldoilea sistem- torsenul. Are la fel ca si orice haldex,un complex de discuri intre care coeficientul de frecare variaza cu ajutorul unui sistem hidraulic(pistonas/-ase) controlat de unitate de control aferenta.
Singura diferenta NU vine de la sistemul x-drive/haldex in esenta lor ca si solutii constructive,ci de la modul in care este implementata pe masinile bmw si anume Desfiintand unul din "lantul" de 3 diferentiale(la masinile echipate cu haldex,exista toate3 ,chiar daca dpdv al blocurilor functionale,par doar 2) in scopul reducerii costurilor (bine,celor ce "traiesc" din pliante publicitare si filmulete de promovare,li se va pare blasfemie asta...mai bine s-ar duce pe la scoala,unii....sau macar ar pune manutele sa desfaca,pentru a se convinge...insa e nevoie de anumita dorinta de cunoastere pt.asta,numita de unii si inteligenta )
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 23-12-10, 12:39   #13
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Quote:
Originally Posted by lascarica View Post
X-drive este numele "de piata" ,dat de catre departamentul marketing bmw. Si chiar este un viscocuplaj,functionand exact cu aceleasi unitati functionale si principii ca si haldexul,complet diferit de cel de-aldoilea sistem- torsenul. Are la fel ca si orice haldex,un complex de discuri intre care coeficientul de frecare variaza cu ajutorul unui sistem hidraulic(pistonas/-ase) controlat de unitate de control aferenta.
Singura diferenta NU vine de la sistemul x-drive/haldex in esenta lor ca si solutii constructive,ci de la modul in care este implementata pe masinile bmw si anume Desfiintand unul din "lantul" de 3 diferentiale(la masinile echipate cu haldex,exista toate3 ,chiar daca dpdv al blocurilor functionale,par doar 2) in scopul reducerii costurilor (bine,celor ce "traiesc" din pliante publicitare si filmulete de promovare,li se va pare blasfemie asta...mai bine s-ar duce pe la scoala,unii....sau macar ar pune manutele sa desfaca,pentru a se convinge...insa e nevoie de anumita dorinta de cunoastere pt.asta,numita de unii si inteligenta )
1. Xdrive este un nume de piata, normal, dar nu este cumparat un haldex si pus pe masina cu numele Xdrive, adica xdrive nu este 4motion, 4motion e marketing in comparatie cu xdrive.

2. Este mai putin important ca lucreaza pe acelasi principiu (vascocuplaj) si motoarele merg toate pe acelasi principiu dar diferentele reale sunt destul de mari.

3. Cate si care sunt masinile cu haldex si cu 3 diferentiale (1+ 2in1)????

Haldex este exact un "diferential central", lipit insa de diferentialul spate si nu face altceva decat repartitia puterii intre punti, repartitia puterii intre rotiile de pe aceeasi punte facadu-se prin diferentiale clasice autoblocante.

Xdrive este tot un diferential central care se afla insa in spatele cutiei de viteze si care face exact acelasi lucru, adica repartizeaza puterea intre punti, repartitia puterii intre rotiile de pe aceeasi punte facadu-se prin diferentiale clasice autoblocante..

Diferentele intre cele 2 sisteme este ca la Xdrive actionarea placilor se face electro-mecanic si mai rapid, iar la haldex se face elctro-hidraulic si mai lent.
O alta diferenta este ca xdrive poate face o repartitie de la 0-100% pe ambele punti, haldex avand un procent maxim de 10-90%. (destul de putin important)


Asa ca pune mana si documenteaza-te inainte ca doar "e nevoie de anumita dorinta de cunoastere pt.asta,numita de unii si inteligenta"
GTR is offline   Reply With Quote
Old 23-12-10, 14:25   #14
Lil' D

Stage 5
 
Lil' D's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Quote:
Originally Posted by GTR View Post

Haldex este exact un "diferential central", lipit insa de diferentialul spate si nu face altceva decat repartitia puterii intre punti, repartitia puterii intre rotiile de pe aceeasi punte facadu-se prin diferentiale clasice autoblocante.

Xdrive este tot un diferential central care se afla insa in spatele cutiei de viteze si care face exact acelasi lucru, adica repartizeaza puterea intre punti, repartitia puterii intre rotiile de pe aceeasi punte facadu-se prin diferentiale clasice autoblocante..

Diferentele intre cele 2 sisteme este ca la Xdrive actionarea placilor se face electro-mecanic si mai rapid, iar la haldex se face elctro-hidraulic si mai lent.
O alta diferenta este ca xdrive poate face o repartitie de la 0-100% pe ambele punti, haldex avand un procent maxim de 10-90%. (destul de putin important)

Acum se vad roadele discutiei de pe celalalt topic

Sunt curios daca exista masini cu Haldex sau Visco sau whatever in punti. Torsen am vazut..

Personal, daca e vorba de turisme, un central Torsen mi se pare interesant, cum e pe Audi quattro cu motoare longitudinale (modele vechi doar?), din cauza faptului ca e mecanic 100%.

Daca e vorba de off-road, nu am nevoie de diferential central, deci ramane doar ce se poate pune in punti
__________________
Team SQNLL
Lil' D is offline   Reply With Quote
Old 23-12-10, 14:38   #15
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: The best 4x4: care anume crezi tu că e?..

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
1. Xdrive este un nume de piata, normal, dar nu este cumparat un haldex si pus pe masina cu numele Xdrive, adica xdrive nu este 4motion, 4motion e marketing in comparatie cu xdrive.

2. Este mai putin important ca lucreaza pe acelasi principiu (vascocuplaj) si motoarele merg toate pe acelasi principiu dar diferentele reale sunt destul de mari.

3. Cate si care sunt masinile cu haldex si cu 3 diferentiale (1+ 2in1)????

Haldex este exact un "diferential central", lipit insa de diferentialul spate si nu face altceva decat repartitia puterii intre punti, repartitia puterii intre rotiile de pe aceeasi punte facadu-se prin diferentiale clasice autoblocante.

Xdrive este tot un diferential central care se afla insa in spatele cutiei de viteze si care face exact acelasi lucru, adica repartizeaza puterea intre punti, repartitia puterii intre rotiile de pe aceeasi punte facadu-se prin diferentiale clasice autoblocante..

Diferentele intre cele 2 sisteme este ca la Xdrive actionarea placilor se face electro-mecanic si mai rapid, iar la haldex se face elctro-hidraulic si mai lent.
O alta diferenta este ca xdrive poate face o repartitie de la 0-100% pe ambele punti, haldex avand un procent maxim de 10-90%. (destul de putin important)


Asa ca pune mana si documenteaza-te inainte ca doar "e nevoie de anumita dorinta de cunoastere pt.asta,numita de unii si inteligenta"
Cred ca partea cu documentatul(observ ca le ai cu ..google...sper sa nu te simti jignit) ,dar mai ales cu verificatul ar trebui sa ti-o insusesti 100%:
-actionarea placilor nu constituie diferenta constructiva,caracteristica defintorie a haldex vs.alte diferentiale visco,este utilizarea Unui singur piston de actionare a placilor si faptul ca lasa aproape neactionata in conditiile de aderenta ideala ,una dintre punti(spate).Deci NU variatia raportului de cuplu intre punti,nu despre astavorbesc,sper ca s-a inteles.
In alta ordine de idei si porsche a folosit si foloseste angrenare hidraulica...d-aia lenta si proasta...si...ghici ce: si bmw a folosit actionare hidraulica,insa n-au reusit a-l face fiabil niciodata in acest mod ,in consecinta au trecut la actionarea electromagnetica.
-comparatia ta intre motoarele cu ardere interna (ca principiu) si diferentialul visco,este absolut deplasata...
-Toate masinile cu haldex au 3 diferentiale: 1 fata(pe cutie);2-haldex)ala lung care-l vezi tu dupa flansa de la cardan);3 spate,de multe ori aflat in carcasa comuna sau aparent comuna cu cel haldex.
-raportul cuplului distribuit intre punti tine doar de softul unitatii de control, ales in functie de targetul masinii pe care este implementat sistemul.
Legat de afirmatia ta "...electro-mecanic si mai rapid, iar la haldex se face elctro-hidraulic si mai lent. "...vezi ca exista si anumite pachete de upgrade..si oricum diferentele sunt de nivelul sutimilor de secunda in CELE mai diferentiate situatii. Te invit sa-mi demonstrezi PRACTIC cat de bine te descurci tu cu un x-drive in paralel cu o masina cu haldex...se vedem cat de usor e sa exploatezi cele cateva sutimi/miimi de secunda in plus la viteza de reactie a centralului...sau..daca nu cumva vei dovedi contrarul afirmatiei tale
O zi buna,
lascarica is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -