Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce preferati in caz de pana
siret 23 48.94%
petic 15 31.91%
spray pane cauciuc 9 19.15%
Voters: 47. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 08-04-10, 01:41   #1
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pene

Asa, un versus pe scurt despre vulcanizarea anvelopelor. Cum preferati: siret, petic sau spray pentru pane. Evident in cazul in care se poate aplica siret sau petic. Poate stiti si alte metode mai moderne; ar fi interesant.
Am optat pentru siret. Ma refer ca am si optat in practica de 3 ori pentru aceasta varianta. Deci spuneti si voi cum faceti in mod normal cand faceti pana de cauciuc.
Argumente:

1). mai ieftin;
2). rapid;
3). nu dai anvelopa de pe janta jos si prin urmare nu exista riscul sa se zgarie janta;
4). se poate face si cu anvelopa pe masina, daca nu s-a dezumflat de tot, sau nu s-a scos cuiul (cu masina pe cric, evident);
5). nu se pileste din continutul anvelopei (ca in cazul peticului);
6). nu trebuie reechilibrata roata dupa tragerea siretului (in cazul in care ea a fost corect echilibrata anterior).

Cele 3 metode fiind toate sigure si testate in practica cu succes deplin, nu o mai mentionez, ca mi se pare un lucru evident faptul ca prezinta siguranta 100% metoda pentru care am optat.

Last edited by iulian2476; 08-04-10 at 02:07.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-10, 09:19   #2
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

acum depinde si in ce parte a anvelopei ai pana . daca e penetrata in partea din mijloc , partea cu dantura, ( acolo cel mai des intra cate un cui ) atunci ar fi mai ok peticul , dara are o taietura pe margina atunci cred ca siretul e recomandat . sprayul ar fi ceva provizoriu care sa-l faci pe drum in caz de pana si lipsa de rezerva
__________________
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 08-04-10, 12:25   #3
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

Un cauciuc nou.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 08-04-10, 21:59   #4
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Un cauciuc nou.
Cand faci pana la un 265/18 primu gand e o vulcanizare buna
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 09-04-10, 00:18   #5
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Un cauciuc nou.

Cum adica un cauciuc nou pentru o pana??? O anvelopa noua si de calitate, in functie de marime, costa de la 200 ron in sus pentru marimi de 15" si mai mult. Pai ce faci daca mai are profil de 6-7mm? O arunci degeaba! Si ce faci cu celelalte 3 care sa zicem au 3 mm profil?? (limita legala este 1,6 mm). Nu te gandesti ca cea noua are 8 mm iar perechea ei 3 mm, ceea ce se cunoaste in stilul de mers, la franare, demaraj, etc? E ca si cum tu ai umbla cu un baschet pe un picior si cu celalalt in bocanc.
Exclus aceasta varianta. Pentru asta exista vulcanizarile. Un siret costa 10 ron la o vulcanizare de cartier, iar o anvelopa de respect peste 2 milioane. Un petic + etansare + echilibrare (optional) + montare pe masina (optional) = 20 ron. Deci oricum o dai nu se justifica afirmatia ta. Poate ai fost tu mai norocos si nu ai facut pene de cauciuc, ca altfel nu inteleg rationamentul tau.

Last edited by iulian2476; 09-04-10 at 00:41.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 09-04-10, 01:17   #6
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

Quote:
Originally Posted by nutzuXXL View Post
acum depinde si in ce parte a anvelopei ai pana . daca e penetrata in partea din mijloc , partea cu dantura, ( acolo cel mai des intra cate un cui ) atunci ar fi mai ok peticul , dara are o taietura pe margina atunci cred ca siretul e recomandat . sprayul ar fi ceva provizoriu care sa-l faci pe drum in caz de pana si lipsa de rezerva
Nu am pomenit nimic despre taieturi in anvelope, pentru ca nu la taieturi m-am referit cand am deschis topicul acesta. M-am referit la intepaturi in general si avarii de mici proportii la anvelopa. Deci la pene care sa nu necesite vulcanizari la cald cu presare, ci doar sirete si petice de mici dimensiuni. Adica situatii in care siretul sa fie substituibil peticului.
Daca taietura e considerabila ca marime nici nu se pune problema ca anvelopa sa nu fie schimbata. O taietura profunda, dea-curmezisul poate afecta elementele de rezistenta si siguranta ale anvelopei. Exista diferite marimi de petice pentru diferite marimi de taieturi si gauri. Se stie ca la taieturi mari peticele nu mai pot fi aplicate cu rezultat, nici macar la cald. Nu stiu ce intelegi tu prin margine la anvelopa. Te referi la talonul anvelopei sau la marginea profilului? Daca te referi la talonul anvelopei, trebuie sa iti spun ca nu se pune siret la intepaturi in talon. Se pune petic. Talonul are alta configuratie, constructie si rol in miscarea si rularea masinii.
Normal ca cuiele, suruburile, sarmele gauresc suprafata de rulare cu precadere. Si tocmai pentru intepaturi in suprafata de rulare a fost gandit siretul. Peticul are o aplicabilitate mai larga, pe cand siretul se foloseste limitat, doar daca situatia permite aceasta practica (desi exista si la el diferite marimi). Iar sprayul nu e deloc ceva provizoriu. Se gaseste la multe masini moderne in portbagaj inpreuna cu levierul si roata de rezerva, cu indicatiile de folosire, pentru situatiile cand se constata pierderi de aer usoare, iar roata nu e total dezumflata. Daca anvelopa e total dezumflata pana la janta nu mai ai ce face cu el, daca nu ai si pompa sau compresor la tine. Deci tot roata de rezerva se foloseste in acest caz. Se foloseste deasemenea pentru intepaturi si nu pentru taieturi.

Ma mira aceste raspunsuri, al tau si a lui anaconda, avand in vedere ca postati o gramada aici pe forum si as fi avut pretentii, mai ales ca va bagati pe teme mai grele, iar asta este un subiect usor.

Last edited by iulian2476; 09-04-10 at 01:37.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 09-04-10, 10:32   #7
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

Eu de ani de zile "folosesc" metoda cu şnurul, nu dezechilibrează roata şi îţi permite în 10 minute să uiţi de faptul că ai avut o pană la maşină.
Petecul implică dejantare, şlefuirea anvelopei pe interior, reechilibrare, rejantare, deci o manoperă cu vreo 30-50 de lei mai scumpă, şi (deşi pentru unii din coforumiştii noştri sumele astea sunt neesenţiale, pentru că ei îşi schimbă anvelopa cu totul la fiecare pană) pentru mine contează şi suma pe care o plătesc pentru a rezolva aceeaşi problemă în diferite feluri.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 09-04-10, 11:34   #8
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

era cam dimineata cand am postat si eram usor adormit . de asta si exprimarea mea greoaie . m-am referit la taieturile usoare . chiar am patit acum ceva timp ca anvelopa sa aiba o mica taietura chiar pe buza , la contactul intre janta si cauciuc unde a fost necesar un siret . ambele metode ( petic siret) sunt foarte bune si durabile daca sunt puse bine . cat despre spray , nu am folosit asa ceva . am roata de rezerva care e mult mai ok decat o trusa de pana
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 10-04-10, 00:23   #9
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

@nutzuXXL

Perfect de acord cu tine, ca nu se compara sprayul cu roata de rezerva, care este sfanta. Nici eu nu am folosit spray, dar am avut niste experiente indirecte cu el, la alte masini. Oricum, si roata de rezerva trebuie controlata din cand in cand la presiune si se recomanda sa nu depaseasca 10 ani de la DOT.

Catre cei care au votat pentru spray: sa spuna si ei de ce se bazeaza pe aceasta modalitate, pentru ca doar votul nu spune multe. In plus metoda spray-ului este cea mai limitata dintre cele trei si cel mai putin folosita momentan.

Last edited by iulian2476; 10-04-10 at 00:26.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-10, 23:42   #10
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

Quote:
Originally Posted by DOHC16 View Post
Cand faci pana la un 265/18 primu gand e o vulcanizare buna
Posibil, inca nu am ajuns la asa ceva .

Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Poate ai fost tu mai norocos si nu ai facut pene de cauciuc, ca altfel nu inteleg rationamentul tau.
Eu am putini km deci nu pot trage o concluzie dar in familie, in ultimii 4-5 ani (lejer peste 100.000 km) nu s-a facut nicio pana, rulat in toate situatiile si pe toate drumurile, de la comunale pana la express/autostrada, turcia, germania, austria, spania, grecia, etc. Norocos sau ?

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
(deşi pentru unii din coforumiştii noştri sumele astea sunt neesenţiale, pentru că ei îşi schimbă anvelopa cu totul la fiecare pană)
Fiecare dupa posibilitati.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 12-04-10, 00:22   #11
bano

Stage 5
 
bano's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 474
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

siret e cea mai folosita . cu spray cum se aplica?
bano is offline   Reply With Quote
Old 12-04-10, 00:38   #12
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

@bano:

Cu spray e destul de usor, dar trebuie indeplinite mai multe conditii. De asta am rugat pe cei care au folosit sprayul sa spuna din exprerienta lor.
Am lucrat la o vulcanizare mai demult si acolo m-am confruntat cu sprayul la clienti, 2 mai exact. La unu a tinut si a venit la vulcanizare cu roata umflata de spray, la altul nu a functionat cum trebuie continutul sprayului. Agiti sprayul si pui furtunul sprayului pe ventil si tii apasat pana se descarca sprayul. Scrie si pe doza.
In fine, din cate stiu: sprayul poate etansa gauri pana la 6 mm in diametru (asa scrie pe spray), este in principiu provizoriu, in functie de continut un spray = o pana, pe majoritatea sprayurilor scrie ca asigura umflarea completa pentru anvelope de cel mult 195/65/15'.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-10, 00:39   #13
sageata
Mercedes Driver

Stage 5
 
sageata's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 1,491
Member of:
[VW]
[NoSpeedLimit Romania Club]
[MERCEDES]
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

jupane DOHC, am eu pt masina lu matale 4 caucioace rulate numai pe autostrada, pe banda 2 unde nu ajunge cuiul. le dau ca s-au tocit cam juma de milimetru si vreau altele mai jmechere ca am mai multi bani ca anaconda si palatul mai mare.
on topic: prefer siretul. multa economie de timp. timpul costa bani. peticul l-am folosit in cazuri extreme (taieturi). spray-ul nu stiu cum arata si nici nu i-as vedea o mare intrebuintare. rezerva e sfanta.
__________________
Dimensiunea maximă pentru o imagine în semnătură este de 500x100 pixeli. De aceea o fotografie cu motorul meu nu incape.

http://plmtuning.ro/
sageata is offline   Reply With Quote
Old 12-04-10, 00:40   #14
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Fiecare dupa posibilitati.
Aştept totuşi o justificare reală pentru răspunsul ăla, că a generat destule reacţii...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 12-04-10, 00:53   #15
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Vulcanizare: Siret versus petic versus spray pane

Omul a marturisit ca are masina de putin timp si nu s-a confruntat cu problema panei de cauciuc. Deci este de inteles intr-o anumita masura raspunsul sau. Poate nu a vazut marimea gaurilor sau taieturilor in anvelope, si s-o fi gandit ca e dauna totala o asemenea pana.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -