Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 21-04-06, 00:18   #1
ebh

Stage 3
 
ebh's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Default noi vs. vechi

cand spun vechi nu ma refer la muscle cars sau mai stiu e la ce va ganditi voi.

comparatia vreau sa se faca intre masini pe injectie, 4v/cil, cat de cat similare, poate chiar de la acelasi producator. (vechi ar fi din anii 85-95, iar noi dupa 2000)

am deschis acest topic pt ca nu reusesc sa inteleg cum de reuseau inginerii sa faca la inceputul anilor 90 masini cel putin la fel de puternice ca cele noi... sa va dau cateva exemple: binecunoscutul crx de la honda care din 1.6l reusea sa scoata 140, 150 de cai (folosind doar vvt, fara injectie directa) - civic-ul scoate 140cp din 1.8l, renault 19 chamade din 92, care din motorul de 1.8 scotea peste 140cp, fara a profita de tehnologiile din ziua de azi (vvt si injectie directa) - renault megane 2 dispune de doar 113cp la aceeasi cilindree. nu dau exemple motoare turbo deoarece acolo e oarecum relativ (turbina mai mare se putea pune si pe vremuri, doar ca scadea fiabilitatea).

in afara de asta, din cauza protectiei pasive sporite si dorintei de a marii confortul (dimensiuni marite mult si ingreunate de tot felul de "optionale"), masinile din ziua de azi sunt ingrozitor de grele.

LE: nu mai stiu cum se face poll
ebh is offline  
Old 21-04-06, 00:39   #2
vec

Stage 5
 
vec's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 427
Smile Re: noi vs. vechi

ce nu intelegi,,,cai se scot din benzina si aer <<>>bmw 325 i 1990 consum 15-17% bmw 325 i 2000 consum 11-12 % cu ce dracu sa mearga tata
economia de piata (masini frumoase DIN PLASTIC asta e) si chiar mai vrei sa si mearga ce dracu ma ,pe ce lume traiesti
vec is offline  
Old 21-04-06, 00:53   #3
ebh

Stage 3
 
ebh's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Default Re: noi vs. vechi

eh, nu e chiar asa... mai e si chestie de randament

plus ca exemplul dat de tine nu e cel mai bun: bmw 325i din 90 are 171cp, iar cel din 2000 are 192. mai incearca
ebh is offline  
Old 21-04-06, 03:18   #4
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default Re: noi vs. vechi

ebh nu e chiar cum crezi tu.
dintr-un motor de 1.8l Honda poate scoate si 300cp, dar nu are rost.
BMW ai vazut ca din V10 de 5l a scos 507cp si a trecut peste bariera de 100cai/litru. Si ai vazut ca 325 are "numai" 192 de cai.
E o chestie de fiabilitate in mare parte. La aceeasi capacitate cubica, de ex un motor de 1.8 care dezvolta 120cp va fi mult mai durabil decat unul care dezvolta 200cp.De asemenea e o chestie si de cost. Ca sa treci peste 100cai/litru trebuie sa o faci cu componente mai sportive deci mai scumpe.

Eu prefer cele noi. Da! Is mai grele dar au si o putere pe masura si deci ai si comfort si viteza.
__________________
<a href="http://copycenter.alfasoft.ro">Copy Center Cluj</a>
GabiByte is offline  
Old 21-04-06, 23:43   #5
George_P.
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
George_P.'s Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,393
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[DAEWOO]
Default Re: noi vs. vechi

Cele noi sunt limitate din soft.Deaia si consum mai mic,deaia si fiabilitate mai mare,deoarece sunt limitate la un anumit punct.
Deaia nu au acea putere pur sange
George_P. is offline  
Old 19-01-07, 14:25   #6
EndeR

Stage 3
 
EndeR's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 111
Member of:
[4Wheels]
Default Re: noi vs. vechi

old style rulzzz...nu tu chip tuning unde ti se spune k iti adauga nujtu cati cai dar nu si cat te mai tine motorul (golf 4 130cp dus pana la 190cp in juma d ora ..turbou a tinut 5000km)la masinile vechi k sa scoti cai trebuie s schimbi diferite componente..carburatoare mai mari sau mai multe evacuari si altele si dak chiar vrei sa faci o bomba te apuci sa schimbi pistoane axa cu came si ii pui un turbo si uite asa din 2l scoti 300-400 de cai dak o faci cu cap masina chiar e fiabila dar nu iti garanteaza nimeni k mergi mai mult de 50km cu 10l de benzina
EndeR is offline  
Old 19-01-07, 17:57   #7
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: noi vs. vechi

e relativa treaba

pe o masina veche e mai usor sa faci un tuning ieftin, deja au studiat altii problema, doar cumperi un kit, mergi pe un drum batatorit, de asememnea poti afla o gramda de informatii despre cat tine transmisia / motorul... in timp s-a demonstart fiabilitatea , rezistentza la tuning a anumitor modele de masini care au devenit un fel de oldies but goldies...

la masinile noi e oarecum cu risc si poate implica mai multi bani, nu sunt asa multe piese aparute sau nu-s deloc, pentru ca masina e prea recenta, nu sunt multe informatii despre ce poate cat rezista.. esti un pionier.

- tehnologia e buna
- lucrurile cu cat sunt mai simple cu atat sunt mai fiabile
200SX is offline  
Old 20-01-07, 14:47   #8
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: noi vs. vechi

Daca ati sti ideea de ce sa facut injectoarele si acum injectia directa ati stie si raspunsul la intrebare. Totul este din cauza poluarii, adica sa fie mai mica...
Injectia exista de 80de ani, iar injectia directa era utiizat chear la motoarele de aeroplan in al 2-lea razboi mondial...cred ca nu e asa nou...
Primul ijector electronic este facut de Bendix in 1957, demult...
Iar raspunsul la intrebari...sistemele inpart in 3 categorii:
-injectie mono (presiune mica, ~6 bar)
-injectie multi punct (presiune mica, ~6 bar)
-injectie directa (presiune mare si aci era problema mare, costurile ridicate de fabrocatie...)
Cam astea sunt si pasurile facute de constructori pentru o emisie mai bina...
Astea sunt facute pentru a micsora consumul si poluarea.
Noile macanici auto incerc se faca motoarele cat mai "verde"...si nu cat mai performante.
Chear acum se folosesc carburatoare la masinile de cursa (in general un weber 45-55 este mai bun decat un injector...evident la un buget mai mic)
Despre honda si CRX...cel vti cu 1.6 si 160 cai (mentin ca scoate la 7600rot/min performanta asta...) dar are variable valv timing...adica deschiderea valvelor schimba la ~4000 in sus, deschid mai bine, asta este achtionat mecanic (la honda prin presiunea uleiului)
Injectoarele de azi nu difera foarte mult de cele facute acuma 10-15 ani, aproape acceeasi, numai electronica este un pic mai performanta si mai complicata.
Performantele nu cresc dintr-un motiv simplu: poluare, pentru acele euro 3-4-5...
Eu nu stiu modivul, dar este clar ca in europa nu prea se fac vvt...
Dar ceva top secret...acuma exprimenteaza de a face deschidere a supapelor electronic...cum e injectia...dar despre asta nu ati auzit. (apropo se face la universitate la noi si la audi in Gyor(ungaria) experimentele raferitor la tema asta)

Si inca ceva: sa lamurim, Honda (acura) cu integra a scos 197cai din 1.8 litrii...aspirat, evident ca la o turatie imensa pentru o masina de strada:8000
dar asta nu inseamna ca nu sunt fiabile motoarele aceea, sin cauza vvt-ului ai cuplu la o turatie mai mica, consum mai mic la turatii mici, ceeace in restul globului mai nimeni nu reusea atuncea. A, era sa uit de honda s2000...este ceea mai performanta motor aspirat care este in productia de serie, la un lirtu scoate 120cai...aspirat...motor 2.0 liti 16v si 240cai la 8300rot/min...wow
Eagleee is offline  
Old 20-01-07, 15:13   #9
PiStI

Stage 3
 
PiStI's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 114
Default Re: noi vs. vechi

corect, principala cauza e poluarea. un exemplu putin tras de par, dar relevant sunt masinile americane. de ce in anii '60-'70 se faceau masini cu 500 de cai. erau cate vrei, chiar shi masini de familie. acum rar vezi masini care sa nu fie vreun coupe sport, care sa scoata peste 300 de cai.
in primul rand poluarea: in special in california normele de poluare sunt deja peste echivalentul european Euro 4. in al doilea rand este situatia economica a planetei. (nu mai este tzitzei cat china), barilul este foarte scump in comparatie cu 10-15 ani. deci daca utunci isi bagau picioarele in poluare si rezerva de petrol, acum se uita de 2 ori ce fac. toata lumea incearca sa produca masini care sa respecte normele, deci fac motoare cu randament mai mare, care polueaza cat mai putin. din acest motiv s-au introdus injectiile sofisticate, vvt-ul, electronica. amestecul fiind optim se scade consumul, consum mai mic=gaze mai putine=norma drastica de poluare.

In concluzie, ce a fost a trecut. nu putem sa ne asteptam de cat la ceva si mai rau. Totusi sper sa nu trebuiasca sa schimbam motoarele cu ardere interna pe unele electrice in urmatoarele 30-40 de ani din cauza costului la carburantii fosilici.

ca sa va raspund la intrebare, aleg cele vechi, simple, care se repara cu surubelnita si ciocanul, nu cu la-top-ul.
PiStI is offline  
Old 20-01-07, 17:57   #10
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: noi vs. vechi

Ce-i asta,fratia ungurilor ?! Vad ca unde posteaza unul din voi comentarii mai mult sau mai putin adevarate,dar spuse cu un aer de superioritate,posteaza si celalalt...

Initiatorul topicului a zis clar "comparatia vreau sa se faca intre masini pe injectie".In fine.

Quote:
in general un weber 45-55 este mai bun decat un injector...evident la un buget mai mic
Comparatia intre un injector si un carburator e deplasata in mod normal.Dar tinand seama ca pentru un motor mai serios aproape ca ai nevoie de un carburator din ala pentru fiecar cilindru,se pare ca au ceva in comun.
Revenind la carburatoare reale (adica NU din alea de 80 cfm),pretul pentru injectoare,corp de acceleratie si ECU e ceva mai mare intr-adevar decat pentru un carburator,insa si beneficiile sunt pe masura (adica performante mai bune).

Quote:
Eu nu stiu modivul, dar este clar ca in europa nu prea se fac vvt
Stii prost.Se fac destule motoare in Europa care variaza in diverse moduri si combinatii cele 3 atribute ale deschiderii supapelor (banuiesc ca prin VVT nu te referi doar la momentul deschiderii).

Quote:
Dar ceva top secret...acuma exprimenteaza de a face deschidere a supapelor electronic...cum e injectia...dar despre asta nu ati auzit
Normal ca nu am auzit,tu esti singurul care stie astfel de informatii "top secrete".Da un search,s-a mai discutat.

Quote:
A, era sa uit de honda s2000...este ceea mai performanta motor aspirat care este in productia de serie, la un lirtu scoate 120cai...aspirat...motor 2.0 liti 16v si 240cai la 8300rot/min...wow
N-am prins ce rost are dizertatia ta despre orezarii in discutia "noi vs vechi"...
Puterea litrica nu e nici pe departe un mod de a evalua performanta unui motor,iar a-l invarti in disperare nu e o arta.Daca asta ti se pare performanta,de un motor de 10,4 litri cu 1300 CP/7600 RPM ce mai zici ? Fara distributie variabila si alte prostii.Si cu doua supape/cilindru,actionate prin tije.
Ca tot ziceai inainte de consum:Honda S2000 are consum urban/extraurban 11,8/9,iar Chevrolet Corvette 13/8,4 (ambele dupa standardele americane EPA,in l/100 km).Cum e cu consumul ala mic la turatii joase,ca mie mi se pare ca o masina de 240 CP (si aia lesinati rau) consuma in mers de pensionar la fel cat una de 400 CP,mai grea si mult mai rapida,in care nu ti-e frica sa nu te depaseasca un hot-hatch turbo ?!

Quote:
dar relevant sunt masinile americane. de ce in anii '60-'70 se faceau masini cu 500 de cai. erau cate vrei, chiar shi masini de familie
In primul rand,NU erau masini de familie puternice.In al doilea rand,nici un muscle-car nu a avut vreodata 500 CP declarati,nici macar SAE brut.Cateva din motoarele declarate cu 400+ CP SAE brut aveau spre 500 real,ceea ce inseamna maxim 400 SAE net.

Eagleee,faptul ca nu stii romana bine am prins.Macar chinuie-te sa apesi tastele care trebuie ca sa nu inversezi/sari/schimbi literele,ca ma doare capul pana inteleg ce scrii.
Race is offline  
Old 20-01-07, 18:35   #11
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: noi vs. vechi

Asta e poblema mea ca nu prea pot sa scriu in romana...n-am de unde sa mai invat si eu ramaneste...asta e.

Dar despre intrebarea omului, referitor la:"comparatia vreau sa se faca intre masini pe injectie"....cred ca ati dat seama cam despre ce e vorba!!!
Injectiile vechi nu erau asa de bune, fine si parformante ca acestea de azi (evident la motoare pe masura, mai performante, ce e pe logan renault o are de la 19 1.8 16v asta vine cam 15 de ani...)
Injectoarele vechi erau lente! actionau lent la apasarea pedalei, nu erau asa brusti ca azi (evident totul vine de la programe mai bune si capacitatea chip-ului...) dar si constructori sunt de vina, ca fac programe in asa fel incat sa nu fie solicitat asa de mult motorul cand apesi pedala, dintr-un simplu motiv: sa tina mai mult...
Sunt destule mici diferente intre injectoare ce erau...evident ca nu ma refer la cele mono...ci cele cu multi punct. Am studiat si injectorul FSI...nu are o diferenta mare fata de restul injectoarelor cu presiune mica.
Cele noi sunt pe idea diesel, ijectie direct in cilindu, dar acoolo trebue presiune mai mare, technologie mia scumpa, injectie treptata, dar si scade valoarea gazelor emise.
Dupa parerea meadaca cineva alege injector sa faca rost de ceea mia pesformanta, cea mai comlicata, ca prin asta iti poti modofoca cat vrei tu...
Ex. un injector bun injecteaza 60-200litri/ora, cred ca este destul pentru orice tuning ce vrei...

Referitor la prietenul meu, cred si sper ca stim si noi cateceva despre masinile de azi si mai mult despre ce a fost. Daca bai ca suntem unguri...ma rog, voi sunteti romani...si ce daca.
Eagleee is offline  
Old 20-01-07, 18:41   #12
PiStI

Stage 3
 
PiStI's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 114
Default Re: noi vs. vechi

sa o luam pe rand:
1. ce e aici fratia "ungurilor"???, ce, noi nu suntem oameni sau ce???
ai probleme cu ce culoare, ce religie, nationalitate au altii??? dca da, asta e numai problema ta.
2. este un forum deschis, daca am citit bine. sugereaza-le moderatorilor sa scrie pe bagina principala cat mai mare un text de genu', "fara bozgori shi tigani, numai rasa pura de roman"
3. a fost o simpla coincidenta ca am postat unul dupa celalat.
4. am scris frumos: "comparatia este trasa de par"

5. sa raspund la subiect:
golf Mk 3 gti-150 cp; golf Mk 5 2.0 FSI-150 cp.
primul este Euro 2, constructorul da un consum mediu ~8l/100, al doilea este Euro 4, consum ~7l.
intre ele este o diferenta de greutate de peste 250 kg. Chiar daca nu se vede din cifre, exista diferente enorme dpdv tecnologic.
tendinta actuala este aceea de a creste in dimensiuni, toti producatorii fac la fel. la capitolul securitate, mai nou nu poti vinde masina fara airbag, abs, pt ca nu le cumpara nimeni fara.
PiStI is offline  
Old 20-01-07, 18:42   #13
PiStI

Stage 3
 
PiStI's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 114
Default Re: noi vs. vechi

uita ca iar am postat unul dupa celalat. ghinion
PiStI is offline  
Old 20-01-07, 22:02   #14
-ZZ-

Stage 5
 
-ZZ-'s Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 694
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: noi vs. vechi

matale compari un varf de gama de acum 2 generatzi cu un 'partz' din 2005.....
-ZZ- is offline  
Old 20-01-07, 22:13   #15
PiStI

Stage 3
 
PiStI's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 114
Default Re: noi vs. vechi

de ce o fii 2.0 gti varful de gama??? eu zic ca VR6-le era modelul de varf, cu motor de 2.8 sau 2.9.
PiStI is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -