Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce uelei folositi?
0W-10 0 0%
0W-20 0 0%
0W-30 2 1.75%
0W-40 5 4.39%
0W-50 0 0%
0W-60 4 3.51%
5W-10 0 0%
5W-20 0 0%
5W-30 14 12.28%
5W-40 40 35.09%
5W-50 3 2.63%
10W-20 0 0%
10W-30 1 0.88%
10W-40 22 19.30%
10W-50 0 0%
10W-60 9 7.89%
15W-20 0 0%
15W-30 0 0%
15W-40 8 7.02%
15W-50 2 1.75%
15W-60 0 0%
20W-20 0 0%
20W-30 1 0.88%
20W-40 0 0%
20W-50 1 0.88%
20W-60 2 1.75%
Voters: 114. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 15-05-09, 01:21   #16
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Quote:
Originally Posted by The_Mask View Post
Se apropie schimbul la Infinti si nu stiu ce ulei sa folosesc, in carte recomanda 5W40, ma ajuta cineva?
Daca in manualul masinii scrie 5W-40 atunci pune aceasta norma.
Daca mergi mai mult de 15000 km foloseste norma de vascozitate indicata de producator in manual pentru longlife. Depinde acuma daca motorul masinii tale e gandit si pentru longlife sau nu. La longlife se folosesc indici de vascozitate mai mici ca la cel pentru 1 an/15000 km. Poate 5W-30 sau 0W-30, dar vezi daca motorul tau se preteaza la longlife, daca are senzor pentru analiza calitatii uleiului de motor (pentru ca sa iti apara in bord mesajul sau martorul).
Norma prescrisa de producator e gandita astfel incat sa iti asigure maximul de avantaje in mod combinat: consum redus de combustibil, vascozitate optima la variatii de temperatura, pastrarea unui motor curat, uzura minima a motorului, incalzirea rapida a motorului, asigurarea unei presiuni optime a uleiului in circuit, arderea cat mai completa a uleiului de motor, consum redus de ulei, ungerea optima a motorului, kilometraj mai mare, etc, etc.

Producatorul masinii face studii cu diferiti producatori de uleiuri de motor consacrati in ceea ce priveste comportamentul motorului respectiv cu diferite norme de uleiuri multigrad si il alege pe cel mai potrivit. 5W satisface porniri la rece (iarna) pentru temperaturi pana la -30 grade Ceslius. Deci si 5W iti asigura pana la -30 grade Celsius un "thin start" in anotimpul rece. Mai rar la tine in Constanta temperaturi sub -30 grade. 0W este pentru -40 grade Celsius (pentru Harghita ar fi bun). Iar indicele 40 de viscozitate cinetica (la 100 grade Celsius) este arhisuficient pentru meridianul nostru si nu are rost sa cresti acest indice la 50 cum ti s-a recomadat mai sus. Daca folosesti 5W-50 in loc de 5W-40 nu faci decat sa cresti gradul de instabilitate al aditivilor (VI-improvers), iar uleiul respectiv sa se degradeze mai repede. Deci evitati pe cat posibil ca diferenta dintre indicele W (de iarna) si cel de vara (dupa liniuta) sa fie mai mare, deoarece uleiul respectiv acopera o variatie mai mare de temperatura, dar fiind construit cu lanturi de aditivi mai lungi, acesta se degradeaza mai repede (biult up). Daca am fi trait la paralela 0 (ecuador) ar fi fost mult mai bune uleiuri monograd, pentru ca acolo nu sunt variatii de temperatura semnificative.

Last edited by iulian2476; 15-05-09 at 01:49.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 10:34   #17
The_Mask

Stage 5
 
The_Mask's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 868
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
MASK, la cat e revizia la infinity si cat mergi cu ea? eu as zice sa ii bagi un 5 W50 sau sa ramai la 40. amandoua sunt bune pt motoru ala. daca ajungi cu uleiu iarna e bine sa mai scazi la 0W40
In carte scrie ceva de 3600 mile. Insa voi face schimburile la 5000 km. O sa merg pe 5W40. De mers merg doar in weekend unde o alerg pana la 8000 ture
__________________
INFINTI G37 S ====>>> https://forum.4tuning.ro/115-masina-mea-nissan-infiniti/97760-infiniti-g37s.html
TRANSPORT CONTAINERIZAT INTERN SI INTERNATIONAL
IMPORT AUTOTURISME USA
The_Mask is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 10:56   #18
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Quote:
Originally Posted by The_Mask View Post
In carte scrie ceva de 3600 mile. Insa voi face schimburile la 5000 km. O sa merg pe 5W40. De mers merg doar in weekend unde o alerg pana la 8000 ture
Daca in carte scrie 3600 miles, inmulteste si tu cu 1,6...km si obti 5760 km. Mie personal mi se pare foarte putin pentru un ulei sintetic sa tina doar atat.
La cei mei cunoscuti producatori de lubrifianti un ulei de motor sintetic cu norma asta tine minim 15000 km/1 an, iar daca e longlife suporta pana la 50000 km la diesel si 30000 km la motoare pe benzina.
Daca ai tapla grea asteapta mai intai sa ajunga temperatura antigelului la 90 grade, ca altfel are de suferit masina la turatii asa de mari. Pe de alta parte daca accelerezi si uleiul de motor e insuficient de incalzit, presiunea creata in circuit e mai mare si nici asta nu e bine. Fluiditatea uleiului depinde de 2 factori in special: temperatura uleiului si indicele de vascozitate. Daca motorul e incalzit uleiul e mai fluid decat atunci cand bagi cheia in contact. Daca accelerezi la turatii mari viteza cu care uleiul circula prin circuit creste. Prin urmare creste si presiunea. La acelas numar de turatii ai o presiune a uleiului de motor mai mica atunci cand acesta s-a incalzit suficient fata de situatia cand uleiul are temperatura mediului la pornire.

Last edited by iulian2476; 15-05-09 at 11:50.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 11:04   #19
The_Mask

Stage 5
 
The_Mask's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 868
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Daca in carte scrie 3600 miles, inmulteste si tu cu 1,6...km si obti 5760 km. Mie personal mi se pare foarte putin pentru un ulei sintetic sa tina doar atat.
La cei mei cunoscuti producatori de lubrifianti un ulei de motor sintetic cu norma asta tine minim 15000 km/1 an, iar daca e longlife suporta pana la 50000 km la diesel si 30000 km la motoare pe benzina.
Daca ai tapla grea asteapta mai intai sa ajunga temperatura antigelului la 90 grade, ca altfel are de suferit masina la turatii asa de mari.
Niciodata nu am tras de ea pana n-am avut 90 grade, oricum in max 5 min de la pornire deja urca la 90 gr. Si mie mi se pare putin dar prefer sa respect ce zic aia decat sa ma uit la ea, in Ro. nefiind nici o reprezentanta Infinti, iar Nissan nu se mai ocupa de service pentru aceasta marca.
The_Mask is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 11:07   #20
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: 5W-40 vs. 0W-30 (both full synthetic)

da e bine... poti sa ramai p 5w40 si la 5000 km. au zis bine producatorii. daca ai indicator de temperatura ulei sa nu o alergi cand trece de 110 grade uleiu.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 12:12   #21
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Quote:
Originally Posted by The_Mask View Post
In carte scrie ceva de 3600 mile. Insa voi face schimburile la 5000 km. O sa merg pe 5W40. De mers merg doar in weekend unde o alerg pana la 8000 ture
Nu cred ca in manualul masinii este trecut un singur tip de ulei, eu unul pana azi nu am vazut manual care sa recomande doar un sigur tip, normal exista un grafic cu uleiurile recomandate in functie de temperatura.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 15:46   #22
The_Mask

Stage 5
 
The_Mask's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 868
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Nu cred ca in manualul masinii este trecut un singur tip de ulei, eu unul pana azi nu am vazut manual care sa recomande doar un sigur tip, normal exista un grafic cu uleiurile recomandate in functie de temperatura.
Atat scrie 5W40 fac un scan si iti arat.
The_Mask is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 16:24   #23
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Quote:
Originally Posted by The_Mask View Post
Atat scrie 5W40 fac un scan si iti arat.
In cazul asta nu as iesi din cuvantul lor, ramane sa alegi doar brandul.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 18:51   #24
bmwM8
Banned

Stage 3
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 162
Default Re: 5W-40 vs. 0W-30 (both full synthetic)

mi-am luat o vectra b(2002) 2.2 dti, am schimbat filtrele,uleiul...
nu inteleg dc nu consuma gram de ulei, desii am vreo ~7000 km si 200.000 km.pana acum nu a consumat nici macar 50 gr!!!!! dc oare, pt ca pana acum la toate masinile pe care le-am avut cel putin completam 100 gr la 2000 km, dar la asta neam.
am si un benzinar la care fol 5w40 tot castrol, de care sunt extrem de multumit, dar completez ~100 gr la 1500 km!

folosesc 10w40 de la castrol si sunt f multumit, dar pe viitor o sa folosesc un full sintetic 5w40.

ce aditivi pt ulei este foarte bun si cum se foloseste?

unii spun duralube sau metabon, ca fac minuni! chiar asa sa fie? sau este un alt fenomen placebo!?

Last edited by bmwM8; 15-05-09 at 19:22.
bmwM8 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 19:36   #25
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: 5W-40 vs. 0W-30 (both full synthetic)

Quote:
Originally Posted by bmwM8 View Post
pt diesel care ar fii cel mai bun ulei?din cate am inteles eu, 0w..30,40,50,60 este bun pt masinile pana in 100.000 km, iar dupa 100k cel putin 5w..30,40, NU?
Daca mergi la un service si ceri sa ti se faca schimbul de ulei si ii intrebi, sau le ceri mecanicilor sa iti puna cel mai bun ulei de motor ei iti vor spune sec: ce norma prescrie producatorul in manualul masinii?
Nu exista cel mei bun ulei pentru motoare diesel in general, ci cel mai bun in particular.
Nu stiu sa iti spun daca rationamentul tau e corect, adica 0W-30, sau 0W-40 pana in 100000 km si mai vascos dupa (5W-40, sau 10W-60), insa e posibil ca o norma cu un indice de fluiditate mai redus sa se preteze mai bine dupa un anumit numar de km. Si eu tind sa cred la fel.
Am observat insa ca producatorii, datorita aditivilor folositi, tind sa treaca norma 5W-40 la uleiuri usoare, cu grad ridicat de fluiditate (Leichtlauföle, low friction).
Mie mi se pare corect ca Opelul din 2002 al tau sa nu consume ulei de motor in mod sesizabil. Important e ca de la un schimb la altul (1 an/15000 km) sa nu fi nevoit sa completezi deloc si nici sa nu ti se aprinda lampa de nivel al uleiului de motor in bord. Pe joja nivelul poate insa sa scada, nu e o problema. Daca consuma 0,5-1 l in 15000 km e normal in opnia producatorilor de motoare. In opinia lor e normal un consum si de 1 l/1000 km, ceea ce este evident inacceptabil. Consumul depinde foarte mult si de stilul de mers, anotimp, etc, nu doar de etansietatea motorului.

Last edited by iulian2476; 16-05-09 at 09:44.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 18-12-10, 01:25   #26
seliuc daniel

Stage 3
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 138
Default Re: 5W-40 vs. 0W-30 (both full synthetic)

salut, votez pe 0w30.......de fapt asta il folosesc...audi tt 1.8 t peste 200.000km. probleme de nici un fel, pornire la rece perfecta, parca(doar parca)ar fi redus consumul benzina dar nesemnificativ ori pt motoare turbo cred ca e ideal(verificat EGR, depuneri 0) nu stiu ce recomanda alti fabricanti auto dar pt VW turbo benzina in spec. e doar 0w30. am folosit 0w30 si la bmw 318 tds (peste 300.000) fara nici o problema ori schimburile nu au fost executate sub 25.000 km. acum e problema fiecaruia ce norma ulei foloseste dar eu la tt ,cu 5w40 aveam o bataie usoara la pornire iar cu 0w30 a disparut dar in schimb parca e mai galagios motorul. pierderi de la schimb la schimb nesemnificative, de fapt normale. nu sunt de acord cu afirmatii de genul.........peste 100.000km sa fie urcata norma de vascozitate de fapt nu vad sensul, motorul nu e o sita prin care uleiul curge sau nu curge daca e mai gros sau mai subtire la cald sau la rece. nu vreau teorii in privinta asta, vreau fapte concrete , eu am folosit si folosesc 0w30 si nu pierde ,consuma sau mai stiu ce alte simtome.........singurul avantaj e ca schimbul se face mai rar si parca motorul urca mai usor in ture ori pornirile mai usoare.km multi fara evenimente
seliuc daniel is offline   Reply With Quote
Old 18-12-10, 10:05   #27
AnduGTR

Stage 5
 
AnduGTR's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 924
Member of:
[MACS]
[FORD]
Default Re: 5W-40 vs. 0W-30 (both full synthetic)

Salutari. Am votat 10W-40. Folosesc Castrol Magnatec 10W-40 din 2008 de cand am masina si se comporta bine, dupa parerea mea. Pentru motorul meu, fabricantul spune sa se foloseasca Castrol 5W-30 (optiunea "premium") sau cel putin Castrol 10W-40 (optiunea "mid-range"). Cu Castrol 10W-40 temperatura uleiului in regim de mers normal, vara, este intre 90-94 grade C iar pe timp de iarna intre 82-86 grade C.
__________________
Real car guys respect other car guys !
AnduGTR is offline   Reply With Quote
Old 18-12-10, 12:58   #28
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: 5W-40 vs. 0W-30 (both full synthetic)

@ daniel - garantat pentru motoarele turbo de la VW nu merge doar 0W30, sunt si alte vascozitati.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 20-12-10, 23:23   #29
seliuc daniel

Stage 3
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 138
Default Re: 5W-40 vs. 0W-30 (both full synthetic)

.........stimate anacodona.........cu riscul de a ma repeta........am spus doar motoare 1.8 turbo, benzina..........sigur ca pt alte tipuri de motoare vw turbo exista si alte specificatii. scuze daca am fost deficitar in exprimare si am indus in eroare.
seliuc daniel is offline   Reply With Quote
Old 31-12-10, 19:56   #30
993turbo

Stage 5
 
993turbo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 368
Default Re: 5W-40 vs. 0W-30 (both full synthetic)

Despre uleiuri se poate discuta mult, sunt forumuri intregi dedicate in care se dezbat cu aprindere 1000 de variante.
Eu folosesc Mobil1 5W-50, am avut o trecere prin Mobil1 0W-40 dar 50-ul ofera mai multa protectie la solicitari mari.
Ca recomandare generala e bine sa urmezi manualul masinii, pentru utilizare normala/street. Daca se trece la alergat pe circuit e bine sa se migreze la ceva mai dedicat pentru protectie, Mobil face de exemplu un 0W-50 dedicat pentru racing (il folosim la GT3 Cup). Dar mai sunt si alte branduri bune, Motul, Redline, Amsoil cu produse pentru cei cu ambitii sportive.
La Multi Ani!
__________________
Porsche. There is no substitute.
996 Turbo
PCA member
993turbo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -