Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce uelei folositi?
0W-10 0 0%
0W-20 0 0%
0W-30 2 1.75%
0W-40 5 4.39%
0W-50 0 0%
0W-60 4 3.51%
5W-10 0 0%
5W-20 0 0%
5W-30 14 12.28%
5W-40 40 35.09%
5W-50 3 2.63%
10W-20 0 0%
10W-30 1 0.88%
10W-40 22 19.30%
10W-50 0 0%
10W-60 9 7.89%
15W-20 0 0%
15W-30 0 0%
15W-40 8 7.02%
15W-50 2 1.75%
15W-60 0 0%
20W-20 0 0%
20W-30 1 0.88%
20W-40 0 0%
20W-50 1 0.88%
20W-60 2 1.75%
Voters: 114. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 12-05-09, 00:37   #1
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default 5W-40 vs. 0W-30 (both full synthetic)

Daca votati scrieti si ceva despre uleiul folosit (marca, consum, comportament, etc), si prezentati argumentele. Doar votul in sine nu spune mare lucru. Presupun ca nu ati facut un singur schimb si aveti ceva de spus.

Eu am experienta doar cu 5w-40 (doar Castrol pana acuma) si as fi curios sa aud si de la altii care au folosit ambele uleiuri de motor, sau de la cunoscatori, ce beneficii ar aduce un 0W-30. Ma refer si la 0W-30 longlife (indiferent de generatie).
Am pus si un poll sa vedem ce tipuri de ulei sunt mai folosite dar spuneti si ce experiente aveti cu ele si ce marca auto aveti. Nu conteaza, votul e pentru toate uleiurile: minerale, semisintetice sau pursintetice. Am auzit ca ar exista uleiuri de motor care merg folosite si pana la 100000 km. Despe longlife pentru diesel stiu ca tin pana la 50000 km (30000 km pentru benzinare), dar 100000 km cu un schimb mi se cam mult, desi este foarte probabil ca acest lucru sa ni se tainuiasca intentionat, pentru a continua sa platim schimburi scumpe si regulate.
Am inteles ca aceeasi masina consuma mai putin ulei de motor cu cat indicele de vascozitate e mai mare, iar la folosirea normei 0W-30 trebuie completat intre schimburi. Se pare ca 0W-30 nu e de recomandat pentru Romania.

Am votat pentru 5W-40 pentru ca alta experienta nu am inca iar motorul nu a consumat mult ulei de motor in cei pana in 15000 km anual facuti de mine. In plus este si norma pe care o recomanda Volkswagen pentru masina mea, pentru 15.000 km/an.
Primul schimb: Castrol 505.01 TXT pentru motoare cu pompa diuza
Schimburile 2,3,4: Castrol Edge Turbo Diesel 505.01 pentru motoare PD.
Am mare incredere in Castrol si il consider cel mai bun, dar nu e singurul ulei de motor de calitate (mai sunt si altele). Nu stiu daca e legenda sau adevar folosirea aceleiasi norme de ulei la fiecare schimb, insa eu cred ca am sa raman mult timp la norma 5W-40.

Last edited by iulian2476; 15-05-09 at 19:46.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 10:08   #2
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Specificatia originala pentru 1.8T din 2005 e VW 503.00, viscozitate 0W-30 sau 0W-40, long-life, 100% sintetic.

Intervalul de service in Romania e fix, deci faptul ca e "long-life" e o informatie pur academica.

Experientele avute:

- Mobil 1 0W-40 din fabrica, primii 15000 km. Consum de ulei foarte mic (trebuia sa existe un mic consum in rodaj), un usor tacanit cu motorul in relanti dupa o alergatura;

- Castrol SLX 0W-30 in al doilea si al treilea interval de schimb. Consum de ulei practic inexistent;

- Castrol EDGE 0W40, specificatia VW 503.01 dupa modificari. Uleiurile VW 503.01 au proprietati asemanatoare cu 503.00 dar sunt mai rezistente la temperaturi ridicate specifice unui motor turbo modificat;

Din 2008 s-au introdus pentru 1.8T specificatiile VW 504.00/507.00, dar care exista numai la viscozitatea 5W-30 sau 5W-40

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 10:36   #3
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Motul 10W60.
Ulei sintetic foarte bun pt masini sport, motoare de turatie, turbo si aspirate, motocilete etc.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 11:32   #4
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Uleiul cel mai bun e cel mai bun numai pt anumite motoare si intrebuintari.
Sunt unele caracteristi ale uleiurilor care nu se pot afla decat din experienta vasta cu ele, iar eu nu am asa ceva. dar va pot zice ceea ce stiu.
Primul numar reprezinta usurinta cu care curge cand este rece , de aici si litera W de la winter. al doilea numar reprezinta vascozitatea. cu cat e mai vascos cu atat functioneaza la temperaturi mai mari, insa iti trebuie si o pompa de ulei care sa faca treaba de a transporta uleiul gros in usurinta. astfel la un diesel e recomandat sa bagi ulei de teperaturi mici si la o motorcicleta ceva gen 10W 50. eu la ford am mobil synth S 5w40 si merge bine pt motoru asta. O nota importatanta: DACA TII LA MOTORUL TAU NU BAGA NICIODATA ULEI MINERAL SAU SEMISINTETIC. pur si simplu uleiul sintetic e superior din orice punct de vedere
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 11:55   #5
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

La motoarele racite cu aer si ulei (VW, Porsche 911) sau cele racite cu apa si cu un radiator masiv de ulei sau care sunt racite cu apa dar functioneaza "cald" (> 100 grade C) uleiul mineral face un transfer de caldura mult mai bun decat cel sintetic.

Bineinteles, la majoritatea motoarelor daca fabricantul a recomandat sintetic nu trebuie nici macar sa te gandesti la mineral...

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 11:58   #6
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

chestia e ca uleiul mineral isi pierde propietatile de ungere la temperaturi mai mari de 65 de grade, iar ala sintetic inca unge bine peste 100 grade. cu alte cuvinte uleiu mineral e bun doar la rodaj. chiar daca se raceste mai bine uleiu mineral, poti pune oricand un radiator de ulei daca merge prea fierbinte si pt unul sintetic si ai rezolvat problema.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 12:08   #7
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
chestia e ca uleiul mineral isi pierde propietatile de ungere la temperaturi mai mari de 65 de grade, iar ala sintetic inca unge bine peste 100 grade. cu alte cuvinte uleiu mineral e bun doar la rodaj. chiar daca se raceste mai bine uleiu mineral, poti pune oricand un radiator de ulei daca merge prea fierbinte si pt unul sintetic si ai rezolvat problema.
Uleiurile minerale sunt o alegere mai ieftina pentru oameni linistiti cu masini de familie.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 12:13   #8
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

e o alegere ieftina, dar sa stii ca masinile din ziua de azi pe benzina daca mergi numai 2000-3000 , uleiul sta pe la 70 de grade, la relanti urca usor la 60, deci e cu dus si intors. eu prefer sa dau un ban in plus pe ulei decat sa fac segmentare mai des sau cine stie ce uzuri premature mai pot aparea
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 14:14   #9
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Ai perfecta dreptate si eu am aceeasi conceptie, dar sunt oameni pt care cateva sute de mii diferenta inseamna mult si atunci pun in Matizutul lor (fara suparare, e doar un exemplu si eu am unul ) ulei mineral, care daca este schimbat la timp si masina si nu este forjata va cadea masina pana sa cada motorul.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 19:27   #10
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Eu cand mi`am cumparat masina am fost la un service sa imi schimbe placutele de frana, acolo un mecanic m`a intrebat "Ai luat masina pentru tine? sau sa o vinzi sa faci bisnita?" iar eu i`am raspuns ca pentru mine atunci el mi`a zis daca tii la motor, pune intotdeauna acelasi tip de ulei, MARCA SI FEL. eu am intrebat care ar fi cel m`ai bun ulei pentru masina si mi`a spus ca ARAL care este mult mai bun decat castrol, eu am luat castrol magntec 5w-40, c pot spune despre el ? e un ulei bun cred eu, cand am cumparat uleiul am vrut sa cumpar tot castrol dar 10w 40 iar vanzatorul mi`a spus sa iau 5w 40 ca acel 10w 40 ar fi semisintetic ... acum nu stiu daca a zis adevarul pur sau a vrut doar sa imi vanda 5w-40 ca era mai scump cu vreo 30 de roni... acum mai am vreo 1000 de km si fac schimbul iarasi!
__________________
Ai grija de masina iar ea va avea grija de tine!!!
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 12-05-09, 20:39   #11
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

e bine de cumparat un ulei care se schimba la 10 - 15 k km pt romania pt ca absoarbe mai multe impuritati din motor. daca am fi trait intro tara mai dezvoltata un 30 - 40k ar fi fost bun. e ca si lichidu de frana.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 14-05-09, 14:46   #12
The_Mask

Stage 5
 
The_Mask's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 868
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

La VW am utilizat numai Castrol 5W40 ( 505.01 ) pentru PD - pana la 50.000km consum de aproximativ 800g/10000km. Dupa 50.000 km am folosit acelasi ulei in schimb nu a mai consumat deloc. (aici intervine "minunatia" de 2.0TDI )

Se apropie schimbul la Infinti si nu stiu ce ulei sa folosesc, in carte recomanda 5W40, ma ajuta cineva?
__________________
INFINTI G37 S ====>>> https://forum.4tuning.ro/115-masina-mea-nissan-infiniti/97760-infiniti-g37s.html
TRANSPORT CONTAINERIZAT INTERN SI INTERNATIONAL
IMPORT AUTOTURISME USA
The_Mask is offline   Reply With Quote
Old 14-05-09, 14:59   #13
RoByNeT
AirRide Lover

Stage 5
 
RoByNeT's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 6,023
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[SKODA]
[4Rally]
[Competitor CNCA]
[STREETMANIACS]
[AUDI]
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

Castrol RS Formula 10W-60 tine foarte bine la forja si dupa 6000km de forja are aceeasi culoare cum era nou + ca nu mi`a papat nici macar o picatura :P

PS: oricum am auzit ca unora le bat tachetii de la el ... eu sunt foarte multumit de el si nu am nicio problema cu el ... recomand cu caldura
__________________

RoByNeT is offline   Reply With Quote
Old 14-05-09, 21:09   #14
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

MASK, la cat e revizia la infinity si cat mergi cu ea? eu as zice sa ii bagi un 5 W50 sau sa ramai la 40. amandoua sunt bune pt motoru ala. daca ajungi cu uleiu iarna e bine sa mai scazi la 0W40
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 14-05-09, 21:34   #15
nigger
Toyota Driver

Stage 5
 
nigger's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 308
Member of:
[Toyota]
Default Re: 5W-40 vs 0W-30 (both full synthetic)

eu tot MOBIL S 10w 40(parca)folosesc de cand ma stiu,si e totul ok
nigger is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -