VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: turbo sau aspirat ??
|
turbo
|
|
114 |
58.76% |
aspirat
|
|
64 |
32.99% |
compresor
|
|
16 |
8.25% |
09-04-09, 00:23
|
#1
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,393
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [DAEWOO]
|
Turbo vs. aspirat (la aceeasi putere)
Ce preferati ??
Tinand cont de fiabilitate, putere, cuplu, consum, benzina sau motorina, pret achizitie s.a.m.d.
Eu unul nu ma pronunt, astept parerile voastre cat de cat detaliate in privinta votului...
P.S: 1) Daca este facut topic pe acest gen de discutii eu imi cer scuze, am dat search si n-am gasit, il puteti sterge.
2) Daca incepeti cu replici de genul "turbo sau bmw rulz", din nou puteti sterge topicul fara indoiala.
|
|
|
09-04-09, 01:23
|
#2
|
Stage 2
Join Date: Jun 2008
Posts: 25
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
Eu votez pentru turbo ,deoarece mie imi plac masinile sport si sunetul care il scoate o turbina mare
Bineinteles imi plac si motoarele cu compresor sau aspirate natural. De exemplu mor dupa sunetul pe care il scoate un motor V10 de formula 1 la fel si dupa un motor cu compresor de dragster.
Dar imi place un turbo pentru ca se poate instala oarecum usor si cu o suma relativ mica de bani poti sa te apropii de performantele unei masini mult mai scumpe ...
|
|
|
09-04-09, 17:02
|
#3
|
Stage 3
Join Date: Feb 2007
Posts: 135
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
tinand cont ka motorul e la aceiasi putere merg pe aspirat si se poate monta si cele lalte doua optiuni turbo sau compresor :P
|
|
|
09-04-09, 22:36
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 602
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
pentru sunet as alege turbo, pentru fiabilitate aspirat
|
|
|
10-04-09, 22:37
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
Turbo. Din mai multe motive.
Motoarele aspirate de turatie, in ciuda performantelor pe care le dau in conditii de laborator sau de circuit, nu sunt potrivite pentru o utilizare "civila". Inainte sa comenteze cineva, nu e vorba de vesnica disputa "cuplu vs. putere". Spre exemplu, F430 si 612 Scaglietti, elita aspiratelor de turatie moderne facute pentru strada, cu toate omologarile posibile, dau rateuri cand eliberezi brusc acceleratia, in conditii de trafic, unde nu se poate rula la turatia maxima. Nu e normal ca o masina de lux noua-nouta sa faca precum ultimul harb... macar harbul nu facea asta in "tineretea" lui
Compresorul a reprezentat timp de aproape 100 de ani metoda favorita de supraalimentare pentru cresterea performantelor, deoarece nu supune motorul temperaturilor ridicate asa cum face un turbo, dar nu este eficient decat la turatii mari, pana acolo consuma din puterea motorului. In ciuda aparentelor, nu ajuta la demaraj, nu avem dragstere sa pornim cu turatia maxima si burnout de la fiecare semafor. Cu ceva decenii in urma compresoarele aftermarket erau pentru automobilistii acelor vremuri ceea ce sunt kiturile turbo pentru noi, faceau din motoarele mari si mici adevarate bestii, de la MG cu compresor Arnott si Broscute cu Judson pana la marile 6-in-linie de la Rolls-Royce si Bentley... dar majoritatea lor erau facute pentru utilizare temporara, cuplate de la un buton din bord sau de la pedala de acceleratie, cand ajungeai la zona rosie si vedeai ca masina nu fuge
Turbina ajuta foarte mult la obtinerea unei curbe de putere "plate" precum o masa, fiind posibila generarea puterii pe intreaga plaja de turatii, asa cum se face in WRC. Epoca turbinelor mari, cu lag masurat in secunde si o "intrare" brutala care te baga cu nasul in volan s-a dus, acum profitam de sisteme turbo capabile sa ruleze precum aspiratele si care sunt capabile atat de performante cat si de un bun comportament in trafic. Singurul concurent posibil pentru un motor turbo este un aspirat de cilindree mare si turatie moderata, iar taxele pe cilindree si cotele de emisii poluante il fac neeconomic
~Nautilus
|
|
|
10-04-09, 22:45
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
pentru circuit si distractie as alege aspirat. raspunde mai bine la acceleratie, iar pentru fuga, consum si linii drepte aleg turbo. din ce in ce mai des apar masini cu dubla supra alimentare. astea sunt piesele de rezistenta. au numai avantaje si nu prea au dezavantaje.
|
|
|
11-04-09, 12:26
|
#7
|
Stage 4
Join Date: Dec 2005
Posts: 171
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
am votat turbo pt ca asa cum spune si nautilus din momentul in care intra turbina curba de putere este aproximativ egala pe toata plaja de turatii si nu te lasa "la greu" si pentru ca in oras in conditii de trafic intens poate fi oarecum economica daca esti moderat in acceleratii plus ca sunetele pe care le scot turbina si blow-offul sunt absolut geniale.
__________________
Inchei scarbit, ai legatura, Andreea/Sa ne bucuram ca traim intr-o tara dīn lumea a 3-a.
|
|
|
11-04-09, 23:28
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 368
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
Global turbo este alegerea mea, la aceeasi putere, imi place un cuplu pe o plaja de turatie cat mai mare, daca insa vb strict de fun pe pista cel aspirat e mai..fun, chiar daca e mai slab la cuplu.
__________________
Porsche. There is no substitute.
996 Turbo
PCA member
|
|
|
16-04-09, 22:15
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
Cand am vorbit mai sus despre turbo ar fi trebuit sa subliniez, motoarele turbo pot fi construite pentru o curba de putere cat mai plata, nu de cuplu
"Cuplul constant" cu care ne bat la cap industria auto si industria publicitatii nu e o realizare extraordinara, desi pare asa: "cuplu maxim de la 2000 la 5000 rpm", "90% din cuplul maxim de la 1500 rpm" etc etc Noile tehnologii ale distributiei variabile, conductelor de admisie variabile, aprinderii duble (ultima exista de 100 de ani incoace BTW) fac posibila o astfel de functionare si in cazul unui motor aspirat. Pe de alta parte, in practica nu m-a impresionat, un motor cu cuplul maxim la o turatie ceva mai inalta dar cuplat la o cutie de viteze bine gandita da rezultate mai bune. Curba de putere plata este insa ceva deosebit, 3500... 4000... 4500... 5000... 5500... 6000 rpm si masina continua sa accelereze - da impresia de putere infinita rezultatul practic se vede in cazul masinilor de WRC, care au 300-330 CP si bat la fund orice supercar de >500 CP fara probleme
~Nautilus
|
|
|
17-04-09, 14:26
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
Turbo, pt ca la aceasi putere ai cuplu superior. Si conteaza...
|
|
|
20-04-09, 22:36
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
turbo, daca e vorba de generatii mai noi de turbo. altfel, aspirat. fiabilitatea pe primul loc. votat compresor, pt ca e cumva compromisul intre fiabilitate/performante.
|
|
|
29-04-09, 17:26
|
#12
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 334
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
Turbo pentru ca am o masina turbata.
|
|
|
29-04-09, 17:44
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
foarte obiectiv si frumos argumentat! 8-|
|
|
|
30-04-09, 21:01
|
#14
|
Stage 4
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of: [2 Roti]
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
Daca e vb despre motoare de aceeasi putere aleg aspirat;are puterea de la mama lui,e mult mai durabil decat unul turbo iar cu bani relativ putini il poti ridica un pic deasupra concurentului turbo si asa adus la saturatie. Chestia e ca pentru o performantza "x" din partea unui motor de cilindree mare scoti bani mai putini din buzunar decat pentru unul de capacitate mica supraalimentat si stresat.N u stiu ce sofer sta mai stresat cand se da la o masina,...unul cu motor turbo,sau unul cu aspirat.....
|
|
|
01-05-09, 08:21
|
#15
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of: [MERCEDES]
|
Re: turbo vs. aspirat(la aceeasi putere)
Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle
Daca e vb despre motoare de aceeasi putere aleg aspirat;are puterea de la mama lui,e mult mai durabil decat unul turbo iar cu bani relativ putini il poti ridica un pic deasupra concurentului turbo si asa adus la saturatie. Chestia e ca pentru o performantza "x" din partea unui motor de cilindree mare scoti bani mai putini din buzunar decat pentru unul de capacitate mica supraalimentat si stresat.N u stiu ce sofer sta mai stresat cand se da la o masina,...unul cu motor turbo,sau unul cu aspirat.....
|
cred ca le-ai intales pe dos, cum sa fie mai ieftin la un motor aspirat sa ii cresti puterea decat la unul turbo ?
|
|
|
|
|