Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce tip de tuning preferati?
Aspect (interior-exterior) 49 28.00%
Performanta 95 54.29%
Muzica 23 13.14%
Combinate 55 31.43%
Multiple Choice Poll. Voters: 175. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 22-10-09, 13:38   #46
Livyooo

Stage 4
 
Livyooo's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 278
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Fratilor un tuning reusit e cel care nu se cunoaste, este acel tuning care iti da impresia ca e stock, dar performanta conteaza de asemeanea ar fi intradevar frumos sa ai o dacie , nus de exempu o solenza si sa fie capabila sa se dea la ceva mult mai tare ca ea. Asta intradevar ar lasa lumea cu gura casca nu?. Deci eo personal prefer combinate.
Livyooo is offline   Reply With Quote
Old 22-10-09, 13:59   #47
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Quote:
Originally Posted by Livyooo View Post
Fratilor un tuning reusit e cel care nu se cunoaste, este acel tuning care iti da impresia ca e stock
Adevărat grăit-ai, şi mă chinui să le explic asta oamenilor...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 14:34   #48
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Quote:
Originally Posted by Livyooo View Post
Fratilor un tuning reusit e cel care nu se cunoaste, este acel tuning care iti da impresia ca e stock, dar performanta conteaza de asemeanea ar fi intradevar frumos sa ai o dacie , nus de exempu o solenza si sa fie capabila sa se dea la ceva mult mai tare ca ea. Asta intradevar ar lasa lumea cu gura casca nu?. Deci eo personal prefer combinate.
Tuning-ul care nu se cunoaste (cel pe care il prefer si eu, deasemenea) este cel mai bun in conditiile in care vrei sa si folosesti acea masina ca o masina de zi cu zi.
Dar asta nu inseamna ca tuning-ul de show (chiar si pe o masina cu motor de 1.6 cum spunea cineva de mai sus ca nu e de acord) e un rahat. Ai o masina, nu te intereseaza sa mergi cu ea, dar o faci extravaganta (nu si kitch) si participi la show-uri cu ea. In acest caz tot ce inseamna practic dispare. Prin asta ma refer la kit-uri de caroserie foarte joase si late, jenti enorme, 1milion de boxe si display-uri etc. In cazul asta putin iti pasa ca masina are doar 100cp pentru ca si daca ar avea 1000cp tot i-ar fi mai greu sa "dovedeasca" ceva mult mai tare ca ea si sa iasa intreaga.
Si sincer, mi se pare mai penibil tuning-ul pe o masina diesel (un motor diesel slab, gandit pentru economie) decat pe o masina benzina de 100cp. Acea benzina de 100cp dovedeste si ea ceva in momentul in care modificarile masinii le-ai facut cu cap si fara economii. Dar diesel-ul ramane diesel. Sa nu mai spun ca mor pe proprietarii de diesel ce modifica evacuarea si in consecinta chiar daca masina e frumos facuta, acea frumusete dispare o data cu norii de fum negru ce ies de pe esapament.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 15:17   #49
CED

Stage 5
 
CED's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,269
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
Tuning-ul care nu se cunoaste (cel pe care il prefer si eu, deasemenea) este cel mai bun in conditiile in care vrei sa si folosesti acea masina ca o masina de zi cu zi.
Dar asta nu inseamna ca tuning-ul de show (chiar si pe o masina cu motor de 1.6 cum spunea cineva de mai sus ca nu e de acord) e un rahat. Ai o masina, nu te intereseaza sa mergi cu ea, dar o faci extravaganta (nu si kitch) si participi la show-uri cu ea. In acest caz tot ce inseamna practic dispare. Prin asta ma refer la kit-uri de caroserie foarte joase si late, jenti enorme, 1milion de boxe si display-uri etc. In cazul asta putin iti pasa ca masina are doar 100cp pentru ca si daca ar avea 1000cp tot i-ar fi mai greu sa "dovedeasca" ceva mult mai tare ca ea si sa iasa intreaga.
Si sincer, mi se pare mai penibil tuning-ul pe o masina diesel (un motor diesel slab, gandit pentru economie) decat pe o masina benzina de 100cp. Acea benzina de 100cp dovedeste si ea ceva in momentul in care modificarile masinii le-ai facut cu cap si fara economii. Dar diesel-ul ramane diesel. Sa nu mai spun ca mor pe proprietarii de diesel ce modifica evacuarea si in consecinta chiar daca masina e frumos facuta, acea frumusete dispare o data cu norii de fum negru ce ies de pe esapament.
Daca reusesti sa combini ok elementele estetice si ai un repertoriu de injuraturi bogat reusesti sa faci din masina de zi cu zi masina de show - sint de acord ca e foarte greu sa circuli cu ea in fiecare zi si sa te feresti de evenimente dar pe de alta parte m-ar durea sufletul sa stea in garaj sau mai rau intr-o parcare si sa o duc pe platforma la showuri. Au si showurile farmecul lor dar nimic nu se compara cu placerea de a te da cu masina unde si cind ai chef. Sa investesti intr-o masina doar pt showuri mi se pare aiurea. Eu am facut masina pentru mine - deci vreau sa ma pot sa ma bucur.
Despre diesel - nu vreau sa fiu rea - fiecare face ce crede dar benzinarele sint cu totul altfel. Deci - de acord cu ce ai zis.
CED is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 16:47   #50
Livyooo

Stage 4
 
Livyooo's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 278
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Adevarat graiesi amphetamine pt ca la diesel nu are nici un rost sa faci ceva modificari la motor pentru ca nu se merita din 2 motive mari si late : 1 la mana e foarte costisitor sa faci modificari motorului diesel; 2 cum spuneam mai nu se merita. Daca vrei sa mergi cu perdeaua de fum dupa tine atunci fa-o. Am mai vazut io lume cu logan 1.5 dci cu chip tuning sau nustiu ce modificari de fumega de ziceai ca a luat foc. (SCUZE DE OFF TOPIC)
Livyooo is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 17:36   #51
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Quote:
Originally Posted by Livyooo View Post
Adevarat graiesi amphetamine pt ca la diesel nu are nici un rost sa faci ceva modificari la motor pentru ca nu se merita din 2 motive mari si late : 1 la mana e foarte costisitor sa faci modificari motorului diesel; 2 cum spuneam mai nu se merita.
Ce motivaţie stupidă: nu se merită pentru că 2 nu se merită. E un truism, o eroare de sintaxă, să vorbim în temreni de compilaţie simplă
Iar motivul 1 e o aberaţie şi mai mare. Motivează concret de ce e foarte costisitor să modifici un diesel, comparativ cu un motor pe benzină. Nu te contrazic, nici nu te aprob, aştept însă argumentele tale concrete.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 22:11   #52
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Sa maresti puterea unui diesel e ceva extrem de accesibil prin chip tuning. Dai 300-400 euro si, in functie de motor, ai minim 15-20cp in plus. Asta nu e numai pentru diesel, ci pentru orice motor turbo; dar cum benzinarele turbo sunt mai rare, fenomenul a luat amploare la diesel. Dar diesel-ul e diesel, e un motor construit sa fie economic, nu si performant; il modifici si obtii un cuplu enorm pe care il livreaza destul de scurt dar cam brutal, ori asta nu inseamna sportivitate ci doar o depasire usor facuta. Sa nu mai zic ca (din cate stiu eu) un motor diesel nu are rezistenta unui motor pe benzina la "cox".
Daca vrei performante iti iei un motor aspirat de minim 2l si bagi ceva bani in el; motoarele pe benzina aspirate au un raspuns excelent la acceleratie si livreaza puterea asa cum trebuie (nu incadram aici motoare de 1.2 1.4 samd). Dar cand vrei sa modofici un motor de genul asta, trebuie sa pregatesti un buget destul de sanatos.

CED: ai dreptate, dar asta tine si de fiecare in parte. In primul rand, ca sa ai si masina de show si masina de toate zilele trebuie sa dispui si de mai multi bani. Ca sa ai o masina pe care s-o bagi si la show-uri si s-o folosesti si de zi cu zi, trebuie sa fii genul care foloseste masina in oras si pe drumuri externe principale. Eu, de exemplu, daca ma duc la munte sau gratar sau oriunde mai izolat prefer sa ma duc cu masina mea (nu-mi place sa depind de altii) si cand ajung pe drum neasfaltat ma gandesc tot timpul - ce m-as face acum cu o bara joasa, suspensii sport si jenti pe 18? Arcuri+amortizoare sport oricum o sa pun, dar o sa ma limitez la jenti pe 16. Si cum ai spus si tu, iti faci repertoriu bogat de injuraturi si speri s-o scoti intraga. Masina pe care o ai tu (si pentru care te felicit) dispune de genul de tuning discret si practic. Spuneam si eu ca daca vrei o masina pentru tine asa trebuie sa o faci, drumurile noastre nu ne permit mai mult.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 22:33   #53
CED

Stage 5
 
CED's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,269
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
CED: ai dreptate, dar asta tine si de fiecare in parte. In primul rand, ca sa ai si masina de show si masina de toate zilele trebuie sa dispui si de mai multi bani. Ca sa ai o masina pe care s-o bagi si la show-uri si s-o folosesti si de zi cu zi, trebuie sa fii genul care foloseste masina in oras si pe drumuri externe principale. Eu, de exemplu, daca ma duc la munte sau gratar sau oriunde mai izolat prefer sa ma duc cu masina mea ...
e foarte bine sa mai ai o masina ca sa poti sa o protejezi pe cea de show - dar parca nu imi vine sa cheltui nici un banut pe altceva decit pe cat - ma batea gindul sa incerc sa cumpar dacia inapoi ca mi se rupe inima de ea dar ar fi o gramada de bani sa o aduc intro stare cit de cit si chiar nu e momentul
eu intradevar circul numai prin oras si cind plec la drum lung incerc sa aflu despre starea drumului respectiv - saptamina viitoare o sa ii las fata mai jos cu 3 cm asa ca o sa imi fie si mai greu - dar - unde nu ma pot duce cu el nu ma duc
te inteleg si pe tine ca preferi sa mergi cu masina ta la munte si oriunde ai chef dar asta inseamna ca poti face o personalizare a masinii in stilul tau - cu ce iti place tie si ce se potriveste stilului tau de viata
de aceea nu pot sa ii inteleg pe cei care critica o masina fara sa cunoasca proprietarul - asta inseamna personalizarea masinii - sa o faci dupa stilul tau - sa te simti bine cu ea - nu sa fie doar de ftize
CED is offline   Reply With Quote
Old 23-10-09, 23:32   #54
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Quote:
Originally Posted by CED View Post
te inteleg si pe tine ca preferi sa mergi cu masina ta la munte si oriunde ai chef dar asta inseamna ca poti face o personalizare a masinii in stilul tau - cu ce iti place tie si ce se potriveste stilului tau de viata
de aceea nu pot sa ii inteleg pe cei care critica o masina fara sa cunoasca proprietarul - asta inseamna personalizarea masinii - sa o faci dupa stilul tau - sa te simti bine cu ea - nu sa fie doar de ftize
În sfârşit sunt şi eu deacord cu ceva din toată discuţia asta
Mă gândeam că şi eu sunt uneori extremist în păreri, poate ar trebui să ţinem cont de ce-l face pe om fericit şi mulţumit când îşi modifică maşina, nu ceea ce considerăm noi că este "aşa cum trebuie să fie".
aleks is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 10:06   #55
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Mă gândeam că şi eu sunt uneori extremist în păreri, poate ar trebui să ţinem cont de ce-l face pe om fericit şi mulţumit când îşi modifică maşina, nu ceea ce considerăm noi că este "aşa cum trebuie să fie".
Normal, gusturile nu se discuta. Pacat ca mentalitatea multor romani este "sa fiu la fel de smecher sau poate mai smecher ca vecinu'/tovarasu'".
Fiecare isi face masina asa cum ii place - pana la urma de-asta a aparut tuning-ul vizual, pentru ca ficare sa aiba masina lui, sa nu se uite pe geam si sa mai vada una la fel si atunci cand se uita la masina lui sa zica "da domne, exact asa mi-am dorit o masina, iar daca fabricantul n-a putut sa mi-o ofere asa, mi-am facut-o eu"
Dar aleks, oricat am tine cont de faptul ca o masina despre care comentam este asa cum ii place proprietarului, nu putem sa ne abtinem daca este vorba de un kitch, oricat nu s-ar discuta gusturile
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 11:30   #56
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Sublinierea ta din ultimul paragraf e corectă, mă gândeam şi la treaba asta când scriam răspunsul de mai sus
Cred că "de gustibus non disputandum", dar când nu baţi câmpii. Adică gusturile nu pot fi discutate atunci când e vorba de amănunte, nu când maşina ta arată ca un cazan care zgârie retina, deşi ai băgat o avere în el sau ai muncit 3 ani la el degeaba.
Extremele sunt dăunătoare, e cea mai seacă expresie a mea dar se aplică şi în cazul ăsta.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 12:32   #57
smc07

Stage 4
 
smc07's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 281
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

De ce performanta? Pentru ca fiecare masina are destinatia ei. A combina toate tipurile de tuning si a mai adauga si performanta tinde undeva spre kitsch. La ce bun sa modifici toata masina, fiindca mai bine decat a facut-o fabricantul nu iti va iesi sigur. Si aici ma refer mai mult la interior. Niciodata (si aici ma refer la un individ, nu companii sau ateliere mai bine dotate) nu vei avea tehnica, materialele si cunostintele necesare sa modifici un interior in asa fel incat sa zici: "Da, dom`le asa trebuiau designerii aia sa faca bordul." Ceasuri puse peste, huse, covorase colorate care imita bucati de aluminiu puse pe la pedalier, care mai de care combinatie de culori pe bord "asortate" cu masina, forme ciudate de fibra de sticla etc. toate astea nu pot fi "imbunatatiri" ale designului interior.

De asemenea, ce rost are sa faci o masina de 300-400 hp si sa ii trantesti niste subwoofere si 10-20 de boxe? Pe langa sunetul hergeliei mai bagi si un house nebun si se alege praful de concetrarea si creierii tai. Sau in timpul vreunei linii te relaxezi cu un Mozart?

Cat despre aspectul exterior, aici intervine mult gustul. Poti sa optezi pentru ceva curat (eliminat niste bandouri, embleme, manere si alte gauri/protuberante in forma caroseriei), sau ceva ghetto (capota peste faruri, joasa, jante late eventual cu buza), ori o vopsea in doua culori, orice ar fi aici nu prea ai cum sa gresesti, decat daca esti ieftin si faci treaba de mantuiala sau te apuci si pui spoilere gigant cu forme cat mai complexe, eleroane si codite.

In concluzie, fiecare masina are destinatia ei. Ce m-ar "coafa" pe mine ar fi o masina simpla ca design exterior (exclus stock) cu un plus de performanta fata de fabricant.
smc07 is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 13:41   #58
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Quote:
Originally Posted by smc07 View Post
Niciodata (si aici ma refer la un individ, nu companii sau ateliere mai bine dotate) nu vei avea tehnica, materialele si cunostintele necesare sa modifici un interior in asa fel incat sa zici: "Da, dom`le asa trebuiau designerii aia sa faca bordul."
Tuning-ul de interior e acelasi lucru cu cel de exterior. Iti iei o masina, dar nu-ti place ce culoare are elementul x, sau lipseste ceasul y caruia eu ii gasesc folos. Tu conduci masina din interior, nu din exterior, de aceea multi simt nevoia sa-si faca interiorul asa cum le place lor ca sa se simta cat mai bine in el. Uite, mie nu-mi place nuca de schimbator si vreau una mai placuta sau una cu schema luminata (de efect), nu-mi plac pedalele ca-s din cauciuc si scartaie cand am talpa pantofilor uda sau nu au aderenta buna. Nu-mi place ca n-am buton sa decuplez esp-ul asa ca instalez unul. Nu-mi place ca n-am ceas pentru presiunea din turbo deci instalez unul sau turometrul nu este practic (prea mic, afisaj inexact etc) deci pun unul mai mare si cu afisaj precis. Imi place bordul, dar nu-mi place culoarea luminii - schimb led-urile. Iar daca ai putina pricepere si faci treaba cu suflet, iti va iesi foarte bine din punct de vedere calitativ. Sau daca nu te pricepi, o duci la cineva care se pricepe, nu la colt de strada.
Quote:
Originally Posted by smc07 View Post
De asemenea, ce rost are sa faci o masina de 300-400 hp si sa ii trantesti niste subwoofere si 10-20 de boxe? Pe langa sunetul hergeliei mai bagi si un house nebun si se alege praful de concetrarea si creierii tai. Sau in timpul vreunei linii te relaxezi cu un Mozart?
Aici nu e vorba de linii sau alte cele. Daca-ti faci masina special de curse (VTM, drag, drift etc) atunci nu numai ca-i scoti boxele, dar scoti orice lucru ce ingreuneaza masina si ti-e inutil intr-o cursa. Daca-ti faci masina pentru tine, de ce sa n-ai si un sistem audio de calitate? Ori un sistem audio de calitate il obtii doar cu niste boxe bune si un subwoofer.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 13:45   #59
smc07

Stage 4
 
smc07's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 281
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
Aici nu e vorba de linii sau alte cele. Daca-ti faci masina special de curse (VTM, drag, drift etc) atunci nu numai ca-i scoti boxele, dar scoti orice lucru ce ingreuneaza masina si ti-e inutil intr-o cursa. Daca-ti faci masina pentru tine, de ce sa n-ai si un sistem audio de calitate? Ori un sistem audio de calitate il obtii doar cu niste boxe bune si un subwoofer.
De ce ti-ai mari puterea masinii? De ce ai baga bani in componente de performanta? Pentru tine? Adica ii dublezi puterea ca sa mergi la serviciu cu ea? Sau sa iti faci cumparaturile? Sau ca sa te duca pana la mare/munte si inapoi?
smc07 is offline   Reply With Quote
Old 24-10-09, 14:00   #60
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Tuning vizual (interior/exterior/muzica) vs. performanta

Normal ca pentru tine, doar nu iti modifici masina ca sa ii placa vecinului. Unii vor mai mult de 200CP pe un Golf GTI, vor sa fie mai rapid asa ca il duc la 300 CP. Ce ti se pare anormal aici ? Sau nu pricepi deloc ideea de tuning (fie el la capitolul performanta, estetica, sunet, whatever) ?

Poate nu vrei Mozart in timpul unei linii pe 402M dar vrei Mozart in drumul spre casa dupa ce ai castigat linia aia cu ai tai 400CP.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -