Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 15-01-09, 13:51   #106
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
Originally Posted by dolb View Post
n-as lua Alfa 8C ! ii ia un secol sa schimbe vitezele si cand le schimba se bruscheaza toata masina! Prastie.

ai mers tu cu ea ?
denver is offline   Reply With Quote
Old 15-01-09, 13:55   #107
The_Mask

Stage 5
 
The_Mask's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 868
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
Originally Posted by denver View Post
ai mers tu cu ea ?
A vazut la top giar,deoarece el de acolo vine cu argumentele pe forum
The_Mask is offline   Reply With Quote
Old 16-01-09, 20:30   #108
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
stii tu cate ceva, dar nu indeajuns.
uite, un exemplu despre cat de bine stai la capitolul drag tie, teorie: At high speeds, and at high rotations, an normal engine requires large amounts of air and the intake valves may close before all the air has flow in, reducing performance.
Quote:
cu cat turatia e mai mare, cu atat e nevoie ca amestecul carburant sa fie mai bogat in aer, deci deschide supapele de aer mai mult timp, si cu cat e mai mica turatia, cu atat amestecul e necesar sa fie mai bogat in carburant, deci deschide supapele de admisie la aer mai putin timp
Nu observi o mica discrepanta intre cele doua afirmatii ? Cantitate mare de aer nu inseamna amestec mai bogat sau mai sarac.E la mintea cocosului ca daca umpli un cilindru de 3000 ori pe minut consumi aer dublu fata de a-l umple de 1500 ori pe minut.
Problema e exact aia pe care am zis-o,si anume inertia gazelor.La un motor de 2 litri de exemplu,fiecare cilindru ar trebui sa se umple cu ~500 cmc de gaz(amestec aer/benzina,motoarele cu 4 valva/cilindru au eficienta volumetrica maxima 98-99% deci e pe acolo).Ceea ce o sa si faca la turatii mici.La turatii mari pistonul se misca foarte repede si creeaza o presiune negativa foarte mare,iar cei 500 ml de gaz nu apuca sa intre in cilindru cand pistonul a ajuns in punctul mort inferior.De aia are sens sa tii supapa de admisie deschisa si in timpul compresiei,pentru ca gazul inca are inertie si moment si inca intra in cilindru desi pistonul urca.La un motor normal fara distributie variabila,la turatii mici intra sa zicem doar 400 ml de aer intr-un cilindru (el se umple cu 500 dar fiind viteza pistonului si deci si a gazului mica va fi scos inapoi afara din cilindru la compresie),la turatia de cuplu maxim (definita de cat de mult tii deschisa supapa de admisie) intra aproape 500 ml,apoi cantitatea de aer ca intra in cilindru scade iar pentru ca vitezele devin foarte mari si supapa de admisie sta deschisa prea putin).De asta curbele de cuplu pentru motoarele fara distributie variabila cresc pana la un maxim si apoi scad.Tot de asta,curbele de cuplu la motoare cu distributie variabila arata dubios (doua maxime,platouri),in functie de ce face sistemul respectiv.Ideal,un sistem perfect ar avea maxim mereu (maxim insemnand maxim posibil NU constant cum e la M3,care are 400 Nm pe o plaja larga cel mai probabil din cauza ca e limitat,altfel e inexplicabil cum motorul ala face doar 400 Nm).
M-am referit doar la cat sta deschisa supapa de admisie pentru ca e cel mai important aspect.Mai sunt destule altele,dar cu influenta mai mica.Cele mai multe sisteme VVT (care isi merita numele,adica Variable Valce Timing) doar iti invart axele cu came in pinioane,schimband astfel momentul deschiderii/inchiderii supapelor.Ceea ce nu e foarte eficient,dar suna bine pentru cumparator.

Quote:
am impresia ca si aia de au inventat vvt-urile, tot niste tampiti sunt, ma mir la ce le-au mai construit
N-a zis nimeni ca nu sunt eficiente (cele care chiar fac ceva,cum ar fi ala de la Honda de exemplu).Insa adauga prea multe componente,masa in miscare,sanse mai mari sa se futa ceva,costuri.La motoare mici e mai simpu sa pui 1,8 "chior" decat un 1,6 cu distributie variabila.Iar 1,8-ul va avea si putere maxima mai mare,pe langa faptul ca va trage la fel in ture putine.

Oricum,felicitari domnului moderator care explica VVT-ul ca modificand AFR-ul

Bla bla.E o reclama la o emisiune,nici nu stii ce modele s-au comparat sau care au fost testele.
Ce e relevant,pe de alta parte,e ca 159 e mai lent pe circuit decat un 3,de exemplu.Autozeitung au facut in 2005 un test pe circuitul lor,si un 159 2.4 JTDm a scos 1:55.2,iar un 320d 1:54.6 .Tinand seama ca Alfa avea 200 CP iar BMW-ul 163,te las sa-ti dai singur seama de dinamica masinii si cat de stabila e.

Quote:
Masina Sport? Alfa GT

Revenind la discutie:

Deci tu te plangi de GTI ca e un rahat,dar consideri un cacat cu motor transversal,tractiune fata,distributie de masa de acadea si dinamica de camion masina sport ? GTI-ul e mult superior dinamic Alfei GT.Sport Auto le-au testat la Hockenheim,Evo la Bedford,revista greceasca Drive la Serres,cu aceeasi concluzie:Alfa GT 3.2 e mai LENTA decat Golf GTI,desi are 40 CP in plus.Si costa si mult mai mult decat GTI-ul.
Si totusi,GTI-ul e un rahat iar Alfa GT masina sport...daca asta e tot ce pot face Alfa Romeo,o masina sport care ia bataie de la un hot-hatch,vai de industria italiana de automobile.

Quote:
Cat despre ce masina conduc eu, studentule, imi scrie in semnatura
Scrie,chiar foarte clar:
Proud owner of:Vectra B (nici macar C !!!) alungita,cu design modificat si alta sigla,vanduta la un pret exorbitant dobitocilor care se cred "cunoscatori" cand de fapt cumpara o antichitate la pret extrem de mare, 2,3 TURBO

Quote:
Abarth deocamdata nu e emblema "de smecher" si sper sa ramana asa si in continuare. Cine cumpara asa ceva, stie de ce cumpara
Pai daca nu de smecher (adica snob,"eu am Abarth frate,sunt cunoscator nu ca toti fraierii care iau ce e la moda"),atunci de ce ? De prost ? Ca alte motive nu vad sa dai 18000 EURO pe un Matiz de 135 CP care,deloc surprinzator,nu merge repde.

Quote:
EXISTA aceste motorizari, studentule
Quote:
ce masina conduc eu, studentule
Detectez putina frustrare,absolventule de liceu ?
Samsaria de masini nu merge,poate era mai buna scoala ?
Race is offline   Reply With Quote
Old 17-01-09, 13:42   #109
raduku

Stage 5
 
raduku's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 384
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
Originally Posted by Race;1987115


Scrie,chiar foarte clar:
[B
Proud owner of:Vectra B (nici macar C !!!) alungita,cu design modificat si alta sigla,vanduta la un pret exorbitant dobitocilor care se cred "cunoscatori" cand de fapt cumpara o antichitate la pret extrem de mare, 2,3 TURBO[/B]


Pai daca nu de smecher (adica snob,"eu am Abarth frate,sunt cunoscator nu ca toti fraierii care iau ce e la moda"),atunci de ce ? De prost ? Ca alte motive nu vad sa dai 18000 EURO pe un Matiz de 135 CP care,deloc surprinzator,nu merge repde.
Postul tau denota o obraznicie iesita din comun,esti unul din aia care se crede ''desteptul pamantului'' numai ca nu-l baga nimeni in seama.Te rog frumos sa dai dovada de inteligenta si bun simt prin mesajele tale,da?
Nu de alta dar il cunosc extrem de bine pe Ionut si nu e nici''dobitoc'' nici ''samsar de masini''.Iar descrierea masinii lui Ionut denota un dispret si un dezgust exagerat.
Amice,acesta este un forum in care fiecare isi expune opiniile,gusturile,fiecare mai invata una alta dar totul pe fondul unui limbaj civilizat.GUSTURILE NU SE DISCUTA iar daca un anume interlocutor are o alta opinie nu-l jignesti pentru asta.
Propun moderatorului sa inchida acest topic,vad ca sa ajuns cam departe.
__________________
Proud Suzuki owner.
Future owner of Lancia Delta-Meravigliosa Creatura.
raduku is offline   Reply With Quote
Old 17-01-09, 19:50   #110
alecsutu1

Stage 5
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 687
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
Originally Posted by ionut_cluj View Post
Pot sa puna cate leduri vor pe audi a4, Alfa 159 este si va ramane mult mai frumoasa decat orice masina nemteasca. Aceeasi comparatie este valabila si in cazul Delta vs. golf 6 (defapt cam orice hatch pare banal in comparatie cu noua Delta), la fel si r8 comparat cu Alfa 8C.
Cat despre Lamborghini... nu te minti singur, tot italienii sunt sufletul marcii. La fel si cu seria M... da, masini puternice, dar parintele m3 e30 este inferior Lanciei Delta.
Punctul forte al nemtilor este calitatea (sau cel putin era). Intr-o masina germana ai senzatia ca esti in ceva facut cu cap (dar nu cu suflet). M, AMG, RS ma lasa complet rece... sunt masini foarte puternice pe care nu le cumpara mai nimeni.
https://www.youtube.com/watch?v=OiYL4D6qdbg

nu pare inferior m3ul din contra sunt cam a fel de rapide
http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=170720

http://www.carfolio.com/specificatio.../car/?car=9405


oricum versusul mi se pare inutil atat germanii cat si italienii producand motoare bune
alecsutu1 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-09, 20:05   #111
raduku

Stage 5
 
raduku's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 384
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
Originally Posted by alecsutu1 View Post
https://www.youtube.com/watch?v=OiYL4D6qdbg

nu pare inferior m3ul din contra sunt cam a fel de rapide
http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=170720

http://www.carfolio.com/specificatio.../car/?car=9405


oricum versusul mi se pare inutil atat germanii cat si italienii producand motoare bune
M3-ul si Integrale au fost si vor ramane doua modele legendare de masini.Foarte buna caracterizarea de la inceputul filmuletului:"M3 castiga curse pe circuit iar Integrale obtinea victorii in raliuri."
raduku is offline   Reply With Quote
Old 17-01-09, 20:17   #112
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
Originally Posted by raduku View Post
M3-ul si Integrale au fost si vor ramane doua modele legendare de masini.Foarte buna caracterizarea de la inceputul filmuletului:"M3 castiga curse pe circuit iar Integrale obtinea victorii in raliuri."
daaa si intr-un comparativ cele mai bun M al tuturor timpurilor M3 E30 a iesit castigator ..si lancia delta integrale e o masina speciala..
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 17-01-09, 20:59   #113
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Chiar daca din videoclip , Lancia a iesit castigatoare.. clar as fi ales E30-ul e mai... altfel ! Insa nici Delta Integrale nu e rea.. tin minte ca la liniute batea mai toate masinile puternice
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 17-01-09, 21:46   #114
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
Originally Posted by Race View Post



Deci tu te plangi de GTI ca e un rahat,dar consideri un cacat cu motor transversal,tractiune fata,distributie de masa de acadea si dinamica de camion masina sport ? GTI-ul e mult superior dinamic Alfei GT.Sport Auto le-au testat la Hockenheim,Evo la Bedford,revista greceasca Drive la Serres,cu aceeasi concluzie:Alfa GT 3.2 e mai LENTA decat Golf GTI,desi are 40 CP in plus.Si costa si mult mai mult decat GTI-ul.
Si totusi,GTI-ul e un rahat iar Alfa GT masina sport...daca asta e tot ce pot face Alfa Romeo,o masina sport care ia bataie de la un hot-hatch,vai de industria italiana de automobile.


Scrie,chiar foarte clar:
Proud owner of:Vectra B (nici macar C !!!) alungita,cu design modificat si alta sigla,vanduta la un pret exorbitant dobitocilor care se cred "cunoscatori" cand de fapt cumpara o antichitate la pret extrem de mare, 2,3 TURBO


Pai daca nu de smecher (adica snob,"eu am Abarth frate,sunt cunoscator nu ca toti fraierii care iau ce e la moda"),atunci de ce ? De prost ? Ca alte motive nu vad sa dai 18000 EURO pe un Matiz de 135 CP care,deloc surprinzator,nu merge repde.



Detectez putina frustrare,absolventule de liceu ?
Samsaria de masini nu merge,poate era mai buna scoala ?
Te-a papat aici putin subiectivismul, prietene.
1. Reclama mascata? trezeste-te Eu inteleg ca iti stau tie in gat masinile italiene pentru ca-s frumoase, apreciate si performante... sau tu te dai cu un sedan pe circuit? Ai fost vreodata pe unul? Singurul tau mod de a aprecia o masina e dpdv al performantelor, reisare?

2.GTI este un rahat, nu stiu cum de vezi tu altfel. E un surogat de masina, anosta, urata, lipsita de personalitate, inutila.
Nu vad relevanta comparatia cu Alfa GT, atata timp cat nu vei merge niciodata pe un circuit adecvat.

3. Sa vedem noi, prietene, ce imparte Saab 9-5 cu Vectra b:
- platforma : da
- motoare: Stupoare! nu (inafara de 2.2 Dti de provenienta Isuzu)
- elemente design exterior: nu
- elemente design interior: nu
- suspensii: nu
- cutii de viteze : nu
- sisteme de franare: nu
Deeci?
Ce inseamna, ce este, cu ce se mananca Saab tu n-ai cum sa intelegi. Pur si simplu.

4. Am convenit (vad ca), ca Abarth nu este o marca de "smecheri". Acum e de snobi. Ia zi, reisare, cati snobi stii tu cu Abarth? Stii pe cineva cu Abarth?
500 Abarth nu merge repede? Ai fost cu vreunul? Imi recomanzi o alternativa in aceeasi suma de bani, la fel de performanta si cel putin la fel de frumoasa?

In concluzie, pe langa faptul ca esti macinat de un subiectivism evident, ai tu ceva cu masinile italiene; mie unul mi s-a acrit de atatia pupincuristi vag.
__________________

Official Porsche hater.

Last edited by ionut_cluj; 17-01-09 at 21:49.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 17-01-09, 22:30   #115
robertinho
VW Driver

Stage 5
 
robertinho's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 632
Member of:
[VW]
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

...in aceeasi bani cu 500 abarth iti recomand eu clio rs(cu multe optiuni) sau o corsa opc(fara optiuni)...ar mai fi polo gti si ibiza cupra(amandoua cu f putine optiuni dar cu cele mai urate design-uri)...suzuki swift sport(full) si fiesta st(cu ceva optiuni) sunt iarasi niste alternative...e adevarat ca abarth e cea mai exclusivista dintre toate datorita faptului ca e rara...dar...e si cea mai mica si mai putin practica dintre toate
__________________
~Intermedieri vanzari/cumparari/inchirieri de studio-uri/garosoniere/apartamente in cea mai frumoasa statiune de vacanta de pe litoralul bulgaresc :SUNNY BEACH.PRETURI FOARTE MICI!!! Pentru detalii,informatii suplimentare sau chiar viizonari-0733 936 864-Dl.Mihaila Robert~
~turism intern,turism extern,curse charter,bilete avion,rezervari hoteliere oriunde in lume.vacante,excursii si weekenduri de vis la preturi avantajoase.Pentru detalii-0733936864-Dl Mihaila Robert~
robertinho is offline   Reply With Quote
Old 17-01-09, 23:15   #116
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

clio rs sa mearga cateva zile apoi la garantie cu el , polo gti si ibiza cupra sunt deh cam acelasi lucru ... pacat de seat ca-mi placea , a ramas o masina pe care o recunosti dintre multe dar si-a bagat vw prea mult nasul... fiesta st nu-i o masina rea dar nici mare branza nu-i de capu ei , n-am condus nu stiu deci nu vorbesc aiurea zicand ca-i proasta dar cam toate`s prea anoste , interesant ar fi suzuki in rest toate sunt cam banale... in schimb 500 abarth este o masina usoara si capabila , poate pentru multi suna ciudat un 1.4 turbo dar poate destule...

iar tu race , matiz de 18.000 de euro , cred ca tu ai fost violat de vreo masina italiana , nu stiu cum s-ar putea intampla acest lucru.... dar altfel nu-mi explic comportamentul tau , toti va considerati niste experti dar pana acum s-au spus mai putine lucruri concrete , multi nu ati condus , habar nu aveti macar un singur lucru despre masinile care le urati atat de tare , dar totusi vorbiti despre ele... sunt obosit , nu stiu cat de bine am scris nici eu , n-are nimic continuam maine
__________________
1962 Fiat 600D
1981 Fiat 131 (1991-2000/2009-prezent)
1987 Lancia Delta HF 1.6
Fiat Coupe 20VT Plus
2005 Iveco Daily

Carpe noctem
denver is offline   Reply With Quote
Old 17-01-09, 23:21   #117
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Lasati-l pe bietul Race.. el saracu se plictiseste si face multi-quoting mereu intrand in contradictoriu cu oricine ! Daca ii zici golf 4 e mai tare ca golf 3..el vine si zice ca nu e adevarat ca golf 3 e mai tare! Daca ii mai zici peste o saptamana ca golf 3 e mai tare ca golf 4.. vine si te contrazice ca nu..ca golf 4 e mai tare ca golf 3. Si tot asa ! Fie-va mila de bietul STUDENT.
dolb is offline   Reply With Quote
Old 18-01-09, 03:32   #118
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
Originally Posted by Race View Post
Nu observi o mica discrepanta intre cele doua afirmatii ? Cantitate mare de aer nu inseamna amestec mai bogat sau mai sarac
A)cantitate mai mare de oxigen= amestec bogat in oxigen.
B)cantitate mai mica de oxigen= amestec sarac in oxigen.
Chestiune de logica elementara, pe care un mic pici de gradinita o intelege. nu si tu. Race, nu te mai contrazic, e inutil, nu stiam cu cine vorbesc initial, acum m-am convins, esti omul care intotdeauna trebuie sa aiba dreptate. chiar daca habar n-are despre ce vorbeste.
e inutil sa-ti argumentez, tu intotdeauna vei gasi argumentul suprem. chiar daca vorbesti despre cu totul altceva.
insa data viitoare cand vei folosi tonul asta superior si arogant cu ceilalti useri, nu cu mine, vei primi o penalizare.

Last edited by aleks; 18-01-09 at 03:35.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 18-01-09, 12:14   #119
robertinho
VW Driver

Stage 5
 
robertinho's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 632
Member of:
[VW]
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

...ionut e doar parerea ta ca gti-ul este un rahat de masina...nu stiu cum poate fi un rahat de masina cand a fost votat unul dintre cele mai echilibrate hot-hatch-uri,si in viziunea top gear a iesit masina anului la vremea ei...normal ca acum dupa 4-5 ani nu mai impresioneaza cu nimic,dar lasa ca apare mk6gti care va pune la zid competitorii cum a facut si mk5gti la vremea lui...si nu inteleg cum poate fi inutila cand poate fi cumparata si in varianta cu 4 usi,iar fiat 500 abarth care este o cutie de 2 pe 2 este superrr...se vorbeste pe alte threaduri de premiatul motor de 1.4 tsi de la vag cum ca ar fi o mare petarda de motor(deeeh 160,170,180 de cai sunt prea multi pentru motorul asta)...in schimb 1.4 de 200 cai de la fiat e genial,fiabil,super performant...vorbiti de subiectivism dar...numai bine
robertinho is offline   Reply With Quote
Old 18-01-09, 12:24   #120
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: Motoarele germane versus motoarele italiene

Quote:
Originally Posted by robertinho View Post
...ionut e doar parerea ta ca gti-ul este un rahat de masina...nu stiu cum poate fi un rahat de masina cand a fost votat unul dintre cele mai echilibrate hot-hatch-uri,si in viziunea top gear a iesit masina anului la vremea ei...normal ca acum dupa 4-5 ani nu mai impresioneaza cu nimic,dar lasa ca apare mk6gti care va pune la zid competitorii cum a facut si mk5gti la vremea lui...si nu inteleg cum poate fi inutila cand poate fi cumparata si in varianta cu 4 usi,iar fiat 500 abarth care este o cutie de 2 pe 2 este superrr...se vorbeste pe alte threaduri de premiatul motor de 1.4 tsi de la vag cum ca ar fi o mare petarda de motor(deeeh 160,170,180 de cai sunt prea multi pentru motorul asta)...in schimb 1.4 de 200 cai de la fiat e genial,fiabil,super performant...vorbiti de subiectivism dar...numai bine
Ai inteles gresit... nu-mi place mie masina respectiva, atat.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -