Go Back   Forum 4Tuning > www.4tuning.ro > Despre 4Tuning.ro / Noutati / Sugestii / Reclamatii > Coltul Incepatorului > Junior Stage - Raspunsuri si lamuriri pentru copii

Junior Stage - Raspunsuri si lamuriri pentru copii Aici copii pot posta orice fel de intrebare legata de masini si membrii 4tuning vor incerca sa le raspunda.

Reply
 
Thread Tools
Old 09-11-08, 19:56   #1
EaGle
Banned

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 4,131
Default Definitie: Motor cu ardere interna

Daca nu aveti clar functionamentul unui motor de automobil, atunci cititi aici

Motor cu ardere internă
De la Wikipedia, enciclopedia liberă


Motorul cu ardere internă este motorul care transformă energia chimică a combustibilului prin ardere, în interiorul motorului, în energie mecanică. Energia calorică, rezultată în camera de ardere, se transformă în mişcare mecanică rectilinie ciclică după care în mişcare de rotaţie uniformă, obţinută la arborele cotit.

Arderea combustibilului produce energie calorică în cilindrii motorului. Pentru obţinerea energiei calorice necesare se foloseşte combustibilul lichid ca: benzina, motorina sau gazul natural lichefiat. Oxigenul necesar arderii se obţine din aerul atmosferic. Combustibilul în amestec cu aerul se numeşte amestec carburant. Arderea amestecului carburant poartă denumirea de combustie. După viteza de propagare a arderii, arderea poate fi lentă sau rapidă. Dacă arderea rapidă se dezvoltă treptat în masa combustibilului, aceasta poartă denumirea de ardere rapidă progresivă, iar dacă se transmite şi se produce aproape instantaneu în toată masa amestecului carburant se numeşte explozie. Arderea poate fi iniţiată prin punerea în contact direct a amestecului carburant cu o sursă de căldură sau se poate produce aproape instantaneu în toată masa amestecului caz în care se numeşte detonaţie şi are un caracter exploziv.

Prin arderea carburanţilor rezultă diferite produse de ardere cu o temperatură de aproximativ 2000°C. Majoritatea acestor produse se prezintă sub formă gazoasă. La o ardere completă, adică dacă se asigură combustibilului o cantitate de oxigen dozată astfel încât să producă oxidarea integrală a elementelor componente (pentru arderea unui litru de benzină, este necesar oxigenul conţinut în aproximativ 10 metri cubi de aer).


Clasificarea motoarelor cu ardere internă

Din punctul de vedere al obţinerii lucrului mecanic, aceste motoare se clasifică în:
motoare cu ardere internă cu piston;
motoare cu ardere internă rotative;
motoare cu reacţie.

La turbinele cu gaze, denumirea de motor se foloseşte doar pentru cele folosite în aviaţie, când se discută despre întregul motor, adică toate părţile lui, în care se execută ciclul termodinamic, nu doar la discul paletat.

Motoarele cu combustie internă rotative sunt utilizate pe scară mai redusă datorită problemelor tehnologice mari si a fiabilităţii mai scăzute. Cel mai cunoscut tip de motor cu combustie internă rotativ este motorul Wankel, dar există şi alte soluţii, de exemplu cu pistoane în foarfece, sau cu diferite alte sisteme.


Clasificarea motoarelor cu ardere internă

După natura combustibilului
motoare la care se întrebuinţează drept combustibil benzina, au carburator sau pompă de injecţie.
motoare la care se întrebuinţează drept combustibil motorina au pompă de injecţie.
motoare cu gaz la care se întrebuinţează drept combustibil au un combustibil gazos, de obicei gaz natural sau un amestec de combustibil.


După numărul de curse simple efectuate de piston într-un ciclu ( sau numărul de timpi)
motoare în patru timpi.
motoare în doi timpi.
După spaţiul producerii amestecului carburant
Motoare cu formarea în exteriorul cilindrului a amestecului carburant. Este cazul motoarelor cu carburator, injecţie de benzină în conducta de aspiraţie şi al motoarelor cu gaze cu instalaţie de formare externă a amestecului aer-combustibil.
Motoare cu formarea în cilindru a amestecului carburant. Din această categorie fac parte motoarele cu injecţie de combustibil cum sunt motoarele Diesel sau şi unele motoare cu aprindere prin scânteie şi motoarele cu gaze la care combustibilul gazos este introdus în cilindru printr-o supapă aparte în timpul aspiraţiei.
După felul aprinderii amestecului carburant
Motor cu aprindere prin scânteie (prescurtat MAS). După admisia şi comprimarea amestecului carburant în cilindrii motorului, în apropierea PMI (punctul mort interior) al pistonului, are loc aprinderea. Aceasta se realizează prin producerea unei scântei între electrozii bujiei, care aprinde amestecul carburant. Arderea are loc într-un interval de timp relativ scurt, în care presiunea şi temperatura gazelor din cilindru cresc repede până la presiunea de 30 - 40 daN/cmł şi temperatura de 1800 – 2.000 °C. Datorită presiunii gazelor din cilindru, care acţionează asupra pistonului, acesta se deplasează spre PME (punctul mort exterior), şi roteşte prin intermediul sistemului biela-manivela, arborele motor. Această cursă a pistonului, se mai numeşte şi cursă activă sau cursă motoare.
Motor cu aprindere prin comprimare (prescurtat MAC sau Diesel). La sfârşitul compresiei, combustibilul este introdus sub presiune în cilindru, fiind pulverizat foarte fin cu ajutorul injectorului, montat în chiulasă. Datorită contactului cu aerul fierbinte din interiorul cilindrului, particulele pulverizate se aprind şi ard, iar presiunea din cilindru creşte, moderat, menţinându-se relativ constantă pe durata arderii. Gazele rezultate în urma arderii apasă asupra pistonului, determinând deplasarea acestuia spre PME, efectuând cursa activă. Supapele rămân închise până aproape de sfârşitul acestei curse.
După aşezarea cilindrilor sunt
motoare cu cilindrii în linie.
motoare cu cilindrii în V.
motoare cu cilindrii în W.
motoare cu cilindrii şi pistoanele opuse, boxer.
motoare înclinate, la care cilindrii au axele situate în acelaşi plan, însă înclinat faţă de planul vertical.
motoare cu cilindrii aşezati în stea, utilizate cu precădere unde este nevoie de un raport putere/greutate mare, de exemplu în aviaţie şi în marina militară (vedete).
Motoare cu cilindrii în „Δ” Delta, Napier Deltic-motoarefolosite la căile ferate şi vapoare englezeşti.




Daca aveti intrebari, intrebati si cineva va raspunde.
EaGle is offline   Reply With Quote
Old 10-11-08, 22:01   #2
StreetStyle22

Stage 5
 
StreetStyle22's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,918
Member of:
[DACIA]
Default Re: Definitie: Motor cu ardere interna

Salut,am o intrebare,si daca ai putea pune definita motorului Boxer. Te rog frumos,sa inteleg mai bine si eu,multumesc ca ati postat aici definitia motrului cu ardere interna,la ora de fizica nu am inteles nimic. Am cautat pe google si nu am gasit nimic concret in legatura cu motorul boxer doar in engleza si acolo nu ma descurc prea bine.Multumesc anticipat.
StreetStyle22 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-08, 22:10   #3
EaGle
Banned

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 4,131
Default Re: Definitie: Motor cu ardere interna

In putine cuvinte, motorul boxer are cilndrii si pistoanele opuse.
E scris si in explicatia de mai sus.
EaGle is offline   Reply With Quote
Old 10-11-08, 22:17   #4
StreetStyle22

Stage 5
 
StreetStyle22's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,918
Member of:
[DACIA]
Default Re: Definitie: Motor cu ardere interna

Multumesc de raspuns,acum am realizat,cand am vazut o poza cu un motor de broscuta.Adica acesta :http://ro.wikipedia.org/wiki/Imagine...r_cut_1945.JPG
StreetStyle22 is offline   Reply With Quote
Old 06-03-09, 02:12   #5
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Definitie: Motor cu ardere interna

Vad ca nu s-a mai postat de multa vreme pe topicul asta. Am si eu o intrebare. Am inteles ca Mazda RX-8 are motor rotativ. Cum arata ala... ?
eMH is offline   Reply With Quote
Old 06-03-09, 14:02   #6
EaGle
Banned

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 4,131
Default Re: Definitie: Motor cu ardere interna

Motorul rotativ, sau Wankel, este, principial, un motor obisnuit, exact ca cel de pe orice masina, dar constructia si functionarea lui este complet diferita de cea a motorului conventional. Intr-un motor cu piston, acelasi volum (cilindrul), face pe rand 4 operatii diferite: admisia, compresia, aprinderea si evacuarea. Intr-un motor rotativ, toate aceste operatii sunt facute in paralel, fiecare in camere ei, datorita variatiei de volum a camerei, determinata de rotirea rotorului. Exact ca un motor cu piston, motorul rotativ foloseste puterea dezvoltata de arderea amestecului aer-combustibil. Intr-un motor cu piston, presiunea dezvoltata de arderea combustibilului, forteaza miscarea oscilatorie a pistonului, care este transformata in miscare de rotatie de arborele cotit. La motorul rotativ, presiunea de combustie, este dezvoltata intre camera, intre rotor si peretele cilindrului, determinand rotirea acestuia. Rotorul urmeaza o cale ce seamana cu ceva creat cu un spirograf. Aceasta traiectorie ii permite rotorului sa mentina un contact permanent cu peretii cilindrului, creand 3 camere separate, al caror volum se modifica in timpul unei rotatii complete a motorului. Aceasta modificare de volum, aduce aer si combustibil in motor, il comprima, utilizeaza energia gazelor si in final le evacueaza. Motorul rotativ, are de asemenea, exact ca un motor cu piston, nevoie de un sistem de alimentare si de unul de aprindere. Motorul rotativ a fost inventat de Dr. Felix Wankel in 1924, primul brevet fiind obtinut in 1929 (DRP 507 584). Din acest motiv, acest motor mai este numit si Motor Wankel sau Motor Rotativ Wankel. Sa aruncam o privire in interiorul motorului si sa examinam partile componente. Secţiune 1.01 Rotorul Asa, cum se poate observa si in figura, rotorul, are 3 fete convexe, fiecare din ele comportandu-se ca un piston. Fiecare fata a rotorului, are o adancitura pentru a mari "cilindreea" motorului, permitand mai mult spatiu pentru amestecul aer-combustibil. La varful (marginea) fiecarei fete, o placuta de metal izoleaza camerele formate de rotor intre ele. Aceasta placuta poate fi considerata a fi corespondentul segmentilor de la motorul cu piston. De asemenea exista inele de otel de fiecare parte a rotorului, pentru a sigila marginile camerei de ardere. Rotorul are la interior o parte dintata. Acesti dinti se angreneaza cu dintii de pe arborele fixat in cilindru. Acesti dinti determina traiectoria si directia rotorului. La trei rotatii ale arborelui de iesire, rotorul se roteste o singura data.
EaGle is offline   Reply With Quote
Old 19-09-09, 16:48   #7
MirceaWkC

Stage 4
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 262
Default Re: Definitie: Motor cu ardere interna

cine imi poate arata schema unui motor cu axul cu came in cap??? nu imi dau seama cum functioneaza
MirceaWkC is offline   Reply With Quote
Old 25-10-09, 03:10   #8
alexynoo

Stock
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 1
Default Re: Definitie: Motor cu ardere interna

ce inseamna mai exact doch v-tech cum functioneaza acesta care este diferenta intre un motor normal si un v-tech
alexynoo is offline   Reply With Quote
Old 04-12-09, 10:27   #9
MirceaWkC

Stage 4
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 262
Default Re: Definitie: Motor cu ardere interna

Quote:
Originally Posted by alexynoo View Post
ce inseamna mai exact doch v-tech cum functioneaza acesta care este diferenta intre un motor normal si un v-tech
doch=double overhead camshaft(2 axe cu came puse in cap) .. restu intrebarii nu il mai cunosc nici eu

Last edited by MirceaWkC; 04-12-09 at 10:29.
MirceaWkC is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -