GRAN TURISMO 5 Prologue !
trailer:https://www.youtube.com/watch?v=hQU3g...n%2Djoc%2Ehtml
Cel ce concurează cu Need for Speed pentru cel mai îndrăgit simulator auto este, fără nicio îndoială, Gran Turismo. Din păcate pentru mulţi dintre noi, seria Gran Turismo a fost oferită exclusiv pe console şi mai exact, doar pe familia PlayStation a Sony. Nu are aceeaşi vechime ca NFS, dar oferă exact ceea ce caută un jucător înrăit, acţiune (gameplay).
În curând se va lansa Gran Turismo 5, versiune dedicată exclusiv consolei PlayStation 3. Nu spun că merită să cumperi o consolă doar pentru un joc (deşi...), dar o sumă de 200 lei nu este prea exagerată. Marea investiţie o reprezintă consola a cărei valoare se învârte în jurul a 2.000 lei.
GT 5 Prologue
Seria finală GT 5 va fi lansată în 2008, terenul va fi pregătit însă de o variantă redusă a sa, Prologue. Redusă nu înseamnă demo, Prologue oferind peste 40 de maşini cu care se poate concura pe cinci circuite reale, cum ar fi Suzuka.
GT 5 Prologue va fi primul joc on-line al seriei GT, aceasta fiind principala îmbunătăţire a sa dacă facem abstracţie de la grafică. Cursele on-line oferă posibilitatea ca 16 persoane aflate în diferiţe colţuri ale lumii să se întreacă în aceeaşi cursă. Capacităţile on-line nu se rezumă doar la concurarea cu alţi 15 jucători, ci sunt oferite şi alte servicii. Gran Turismo TV va fi un sistem de televiziune on-line care va permite vizualizarea de emisiuni şi curse auto reale, nu din joc. Un alt serviciu on-line interesant este My Garage, adică o pagină personală unde sunt prezentate maşinile deţinute, recordurile obţinute pe circuite şi lista cu prieteni cu care se poate conversa.
În ceea ce priveşte grafica, cele 200.000 de poligoane din care este formată fiecare maşină spun totul. Aceasta a fost posibliă datorită puterii de procesare a lui PS3, PS2 fiind capabil de randarea maşinilor la aproximativ 4.000 de poligoane. GT 5 Prologue va include între 40 şi 50 de maşini, turisme evident, nu maşini de serie. Dintre mărcile reprezentative enumerăm: Ferrari, Nissan sau Mitsubishi. Nu se ştie dacă în Prologue vor exista, dar în varianta finala GT 5 cu siguranţă că vom avea modele de maşini foarte noi şi chiar nelansate în momentul de faţă. Cum ar fi Mitsubishi Lancer Evo X şi Audi R8.
Din Prologue nu va lipsi tunning-ul, ce permite modificarea motorului, a suspensiilor, alegerea tipului de anvelopă etc. Nu va fi la fel de avansat ca tunning-ul prezent în ultimele versiuni ale NFS, dar va influenţa serios comportamentul maşinii pe circuit. Spun pe circuit deoarece acţiunea din Prologue se va desfăşura exclusiv pe circuit şi nu pe trasee stradale. În GT5 situaţia se va schimba însă.
De realism se va ocupa şi noul sistemul de avariere al maşinii, dar şi un nou mod profesionist de condus, foarte apropiat de cel din realitate. Acestea au fost dezvoltate la cererea jucătorilor care doresc de la GT mai multă dificultate.