Re: Live for Speed
Regulamentul Oficial:
LFS Romania Grip Event
Regulament
Inaintea sesiunii
- Selectati controale pentru Look Left si Look Right, si obisnuiti-va cu folosirea lor in
timpul cursei.
- Cursele vor dura 2 ore, oprirea la boxe nu este obligatorie pentru terminarea
unei etape.
- Pilotii sunt obligati sa participle la sesiunea de 15 minute de antrenamente dinaintea
cursei.
La start
- In garaj, verificati daca aveti suficienta benzina in rezervor pentru intreaga cursa;
- Fiti cu ochii pe semafoare, daca "uitati" sa plecati de pe loc cel din spate s-ar putea sa
nu aiba timp sa va evite. Cursa nu incepe doar cand se aprind semafoarele, ci din
momentul in care sunteti pe grila. Nu e locul potrivit sa va uitati la ceas, telefon,
televizor, sau altele;
- Luati intotdeauna in calcul posibilitatea ca cei din fata voastra sa aiba probleme, sa
rateze startul sau sa intre in cei din fata lor. Plecand cu acceleratie maxima de pe loc nu
veti mai avea timp sa-i evitati;
- Nu calcati pedala la maxim, veti pierde spatele si probabil ii veti lovi si pe altii;
- Foarte important: Depasirile sunt interzise in prima curba. Atentie sporita in prima
curba a primului tur. Cursa e lunga si nu se castiga in prima curba, in schimb veti castiga
probabil antipatia cuiva caruia i-ati intrerupt cursa dupa primii metri. Mergeti cu viteza
redusa in prima curba pentru a evita acrosajele.
In cursa (vezi articolele “Conduita pe circuit a participantilor” si “Cand depasesti
sau esti depasit”)
- Nu trimiteti mesaje (chat) in timpul cursei, asteptati pana ce ultimul pilot a terminat
ultimul tur. SE VA PENALIZA !
- Cand sunteti in paralel cu o alta masina in curba, aveti obligatia de a pastra partea de
pista pe care v-ati inscris in curba; (vezi articolul “Cand depasesti sau esti depasit” )
- Cel iesit in decor cedeaza intotdeauna trecerea celor aflati pe circuit, asteptati sa treaca
ceilalti inainte de a reveni pe pista. Aceeasi regula se aplica si daca ati facut spin (tete-aqueue)
si ati ramas pe pista cu fata masinii orientata spre alta directie decat cea de mers;
- La revenirea pe pista dupa o iesire in decor, cand roata atinge pista masina trebuie sa fie
paralela cu directia de mers (nu oblica si nu perpendiculara) pentru a putea observa in
oglinda daca se apropie cineva. Daca revenirea pe pista are loc intr-o curba se folosesc
controalele Look Left si Look Right;
- Nu abandonati cursa, incercati sa ajungeti inapoi la standuri pentru a repara masina.
E foarte probabil ca si altii sa aiba asemenea probleme, apasand ESC veti rata sansa de a
termina cursa onorabil, in plus pentru abandon nu se acorda puncte indiferent de pozitia
finala;
Faruri
Se vor folosi farurile atunci cand intentionati sa efectuati o depasire (Optional), dar nu se
pot lasa aprinse dupa. Farurile nu se pot aprinde fara motiv sau pentru a stresa pilotul din
fata dumneavoastra.
Re-intrarea pe suprafata circuitului
Atunci cand pilotul a parasit suprafata marcata intre liniile albe ale circuitului (pe iarba,
pietris, sau asfalt ) pilotul este obligat sa astepte trecerea masinilor care se afla pe
suprafata circuitului dupa care poate re-intra in cursa in directia de mers. Efectuarea de
manevre de intoarcere a masini pe pista sunt interzise, accidentele venite in urma acestui
eveniment se vor penalize ca atare.
O cursa nu va fi restartata in urma oricarui incident. Daca situatia este severa atunci
cursa este oprita si repornita sau programata pentru alta zi
Conduita pe circuit a participantilor
Se asteapta de la participanti o purtare potrivit celor mai ridicate standarde si sportitudine
in relatia cu ceilalti participanti.
Lipsa de fairplay
Lipsa de fairplay nu este binevenita in liga noastra. Actiunile lipsite de fairplay duc la
discutii, certuri si cel mai important parerea celorlalti participanti fara de cel care nu
respecta regulile de bun simt. Competitorii care sunt lipsiti de acest minim de judecata
vor fi ajutati sa se integreze daca doresc acest lucru. Daca un participant comite acte
repetate prin care se dovedeste lipsa fairplay-ului vor fi sanctionati sau exclusi.
Cunoasterea regulilor
Toti competitorii trebuie sa cunoasca regulamentul. Faptul ca nu a cunoscut una sau mai
multe reguli nu este o scuza.
Cand depasesti sau esti depasit
Responsabilitatea pentru decizia de a depasi o masina, in conditii de siguranta pentru
ambii competitori este in mainile celui care depaseste. Cel care este depasit trebuie sa fie
atent si sa nu impiedice depasirea prin blocaj
Blocajul
Un participant poate alege sa-si apere pozitia atata timp cat nu se considera blocaj.
Blocajul se defineste prin doua (2) schimbari consecutive a trasei pentru a proteja pozitia
si prin asta impiedica masina din spate care incearca sa depaseasca prin fiecare din cele
doua (2) miscari.
Cand esti depasit cu o tura
Masinile mai incite nu trebuie sa-si schimbe trasa pentru a lasa o masina mai rapida sa
treaca. Daca vrei sa ajuti, mentine trasa normal ape curbe pana la linia dreapta. Pe linia
dreapta dai voie masinii mai rapide sa depaseasca prin a da ridica usor piciorul de pe
acceleratie, fara a-ti schimba trasa. Nu ridica piciorul de pe acceleratie pana cand masina
ce vrea sa depaseasca nu si-a schimbat trasa sau eventual semnalizeaza depasirea prin
folosirea farurilor.
Masinile incete trebuie sa ramana previzibile cand o masina mai rapida se apropie.
Modificand trasa normala pe care circuli este neprevizibil pentru cei care depasesc si nu iti cunosc intentiile. Lasa masinile mai rapide sa ia deciziile!
Punting
Termenul de “punting” este definit de actiunea prin care botul masinii atinge spatele
masinii din fata, rezultand in impingerea masinii din fata de pe trasa sau de pe circuit.
Atunci cand masina din spate are botul langa roata din spate a masinii, trebuie pastrata o
distanta laterala suficienta pentru a nu il incomoda.
Incidentele care se produc cand masinile sunt paralele sunt considerate minore in cazul in
care incidentele nu se produc in mod voit
Daca ai intors un participant prin metoda “punting” poti fi sanctionat sau pentru a evita
sanctionarea se poate alege calea onorabila prin care astepti ca participantul pe care l-ai intors sa te depaseasca
SPOR LA CITIT SI URMEAZA DETALII DESPRE CAND VA FI EVENTUL
Last edited by Opportunity; 18-10-07 at 21:03.
|