Go Back   Forum 4Tuning > Hobby & Pasiuni Comune > Cluburi > Cluburi > Alte cluburi

Reply
 
Thread Tools
Old 12-12-09, 18:41   #1
Victor Lazea
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Victor Lazea's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 353
Member of:
[Nissan]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Cool Legal Racing

Odata cu dezvoltarea economica a Romaniei si cresterea puterii de cumparare a unor segmente ale societatii, achizitionarea si tuningul unor autovehicule performante a devenit o realitate cotidiana. In mod firesc, spiritul de competitie si-a facut aparitia si in acest domeniu, mai intai sub forma unor "mici intreceri" spontane, degenerand ulterior insa, in adevarate curse, care au capatat dimensiunile unui adevarat fenomen social, aflat din pacate la limita legalitatii. Nu odata, s-au inregistrat accidente si chiar victime in aceste evolutii necontrolate, conturandu-se in acest fel un nou si real pericol public.

LEGAL RACING s-a constituit ca o asociatie non profit, cu scopul declarat de a stavili dezvoltarea in directii nedorite a acestui fenomen, dorind sa creeze un spatiu si context organizatoric, care, fara a diminua spiritul competitional si gustul adrenalinei, sa preintampine caderea nedorita in infractionalitate si prevenirea accidentelor si a dezordinii publice.Trebuie vazuta si partea buna a acestor intreceri ilegale si anume dezvoltarea spiritului de competitie, fapt mai rar intalnit in Romania zilelor noastre.

LEGAL RACING a inceput organizarea curselor sub forma unui eveniment public in noiembrie 2002, prima cursa avind loc pe 30.11.2002 in Bucuresti. De atunci s-au organizat peste 60 etape, in medie 1 la 2-3 saptamani la inceput, in functie si de conditiile meteo, la acestea adaugandu-se 5 intalniri cu specific de tehnica si indemanare in pilotaj, in vederea testarii si imbunatatirii controlului in trafic a masinilor cu performante ridicate. In tot acet timp, LEGAL RACING a reusit sa nu se abata de la obiectivul initial, neinregistrand nici un accident sau incident in timpul curselor si constatand din relatarile mass media si statisticile Politiei o scadere a fenomenului infractional legat de organizarea de gratar. In prezent numarul etapelor a scazut considerabil astfel permitand dezvoltarea competitilor auto ilegale, generatoare de pericol social.

Adresabilitate, Target, Audienta
Cursele organizate de LEGAL RACING se adreseaza tuturor posesorilor si pasonatilor de autoturisme de serie sau preparate, precum si unui public vast de entuziasti ai automobilelor. Evenimentele organizate pana acum s-au bucurat de o larga popularitate avand la start intre 80-120 masini participante si o asistenta medie de pina la 15000 de spectatori. Participantii s-au incadrat intr-un profil demografic de sex preponderent masculin intre 18 si 45 ani cu 75% intre 25 si 35 ani. S-au inregistrat si citeva concurente de sex feminin care s-au bucurat de sustinerea deosebita a publicului. Au existat si participari internationale.

Publicul se structureaza relativ pe aceleasi grupe de varsta, ponderea intre sexe fiind insa echilibrata (60% s.m. 40% s.f.)

Acoperire media
Fiecare eveniment s-a bucurat de prezenta in mass media, atat scrisa cat si audiovizuala. Echipe de filmare ale Prima TV, PRO Tv, Antena 1, Prima Tv, OTV, Realitatea TV, B1TV, National TV au fost prezente la fiecare eveniment, acoperirea variind intre inserturi de stiri de ~3min. mergand pina la editii dedicate ale emisiunilor de profil auto, sport si social. In present nu beneficiem de un parteneriat media fapt pentru care suntem deschisi la dialog.

Presa acopera evenientele atat in cotidiene precum Evenimentul Zilei, Libertatea, Romania Libera, Ziua, in paginile de social, sport cat si in revistele de specialitate auto.

In zilele premergatoare evenimentelor acestea se bucura de o larga mediatizare din partea media care anunta locatia, ora si sponsorii implicati.

Nu este de neglijat acoperirea electronica prin intermediul site-urilor de specialitate de pe internet cum ar fi : www.legalracing.ro , www.4 tuning.ro, , www.streetracing.ro, www.insomniaracing.ro si altele.
__________________
Victor Lazea is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 18:43   #2
Victor Lazea
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Victor Lazea's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 353
Member of:
[Nissan]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: Legal Racing

Aici sunt afisate grupele la zi !
Posibil sa apara ulterior mici modificari de grupe.


Grupe de participare

A1 75cp
A 76cp-100cp
B 101cp-130cp
C 131cp-165cp
D 166cp-200cp
E 201cp-250cp
F 251cp-305cp
G 306cp-350cp
H 351cp-420cp
J 421cp si peste

Detalii despre competitia auto

* Concurs de accelerare viteza ,pe distanta de400 si 1000m plecand cate doua masini in paralel,startul de pe loc, sosirea lansata.Se desfasoara pe grupe in functie de puterea motorului(cea declarata de fabricant), clasele sunt urmatoarele:

A1 75cp
A 76cp-100cp
B 101cp-130cp
C 131cp-165cp
D 166cp-200cp
E 201cp-250cp
F 251cp-305cp
G 306cp-350cp
H 351cp-420cp
J 421cp si peste


Liber aici competitori se aleg intre ei indiferent de clasa din care fac parte.
* Concurs de viteza indemanare, traseu virajat, jaloane, intoarceri se da startul la cate o masina contra timp.

Mentiune , atunci cand se stabilesc grupele se ia in calcul puterea motorului ce echipeaza in acel moment autoturismul, iar in cazul unor interventii majore cu ar fi aplicarea unui turbo , compresor, nitro, nos, sau schimbarea chiulasei de la 2 supape pe cilindru la mai multe rezultand un motor de alt tip se aplica coeficiente respective se reincadreaza noul motor.
Exemple de mod de calcul :
Pt montare suplimentara de turbo
(puterea de fabrica) x 1,6 = puterea de clasa
Pt compresor
(puterea de fabrica) x 1,3 = puterea de clasa

Pentru nitro, nos
(puterea de fabrica) x 1,4 = puterea de clasa
Pentru combinatia acestor modificari, de exemplu turbo+NO2, se ia in calcul coeficientul mai mare, cel de turbo.
Folosirea unui bloc motor intalnit pe mai multe modele, dar cu configuratii diferite nu poate determina in mod direct clasa, clasa este determinata de configuratia generala nu doar de seria blocului motor.
Pentru schimbat chiulasa
Motor opel 115cp 8valve-se schimba chiulasa se monteaza de 16v rezulta motor de 136 sau 150cp , la motor de Vw 1,8 8v de 90cp se aplica 16v rezulta clasa pt motorul 1,8 de 16v adica 130cp.
Exemplu la bloc motor de Dacia, daca este montata chiulasa de Renault 5 Alpine, se va inscrie in clasa corecta motorului renault astfel echipat care ofera cca 92cp. valabil si pentru alt tip de accesorii ale motorului.
Organizatorul atunci cand apar cazuri speciale poate intruni o comisie tehnica si indica clasa de participare putand da derogari sau marirea clasei cand se impune.

Coeficienti in functie de tractiune si arhitectura( Cta)

Tractiune spate 1,00
Tractiune fata 0,95
Motor central 1,10
Tractiune 4x4 1,15

puterea masini se inmulteste cu Cta si rezulta puterea dupa care se determina grupa de incadrare corecta.
_________________
Victor Lazea is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -