Linhaiul este un fel de logan al atvurilor dupa cum spunea cineva printr-un forum.Nu dai foarte mult pe el, dar nici putin, la banii de unul nou poti gasi un s/h mai de firma.Unii il lauda iar altii il hulesc, dar oricum e in centrul atentiei si este indiscutabil ATV-ul cel mai po****r (cel mai bine vandut) in Romania. Normal ca nu se compara cu un Bombardier sau cu un Suzuki, insa ca si pret este mult sub jumatate din cele sus amintite. Va prezint mai jos o prezentare a modelului
Linhai 300 WORKER 4x4
"Sincer, nu pot spune ca sunt un expert īn ATV-uri sau Quad-uri. Iar daca asociez acest tip de vehicul cu o tara a carei po****tie o depaseste cu mult pe cea a Europei, gandul nu ma duce la cine stie ce minune a tehnicii. Linhai 300 4x4 clasic (WORKER)este un ATV care are darul de a te surprinde īntr-un mod extrem de placut, si e fabricat īn China. Primul lucru care te frapeaza este designul clasic si extrem de elegant pentru un ATV - stiut fiind faptul ca prin Orientul Īndepartat se apeleaza frecvent la solutii stilistice īndoielnice. Nici calitatea plasticilor utilizate nu dezamageste.
Linhai se dovedeste un ATV mai mult decat intuitiv si spun asta pentru ca am avut nevoie de un instructaj de doar 30 de secunde pentru a ma familiariza cu comenzile si cu modul de operare al acestora, īn conditiile īn care nu prea sunt familiarizat cu astfel de "jucarii". Pozitia īn sa este comoda si avantajata de latimea seii. O asezare corecta la ghidon lasa suficient loc īn spatele pilotului pentru o a doua persoana.
Senzatiile de confort si de siguranta sunt accentuate si de "scaritele" pe care īti poti odihni fara nici o grija talpile, iar īn cazul evadarii īn teren accidentat, acestea devin instrumente vitale pentru sprijin. Accesul la comenzi este bun, cu un minus pentru clapeta de acceleratie. Īn cazul rularii ceva mai sportive īn teren accidentat, degetul mare al mainii drepte mai poate aluneca de pe aceasta.
Aici poate surveni si experienta redusa īn utilizarea unor asemenea vehicule, dar o suprafata ceva mai aderenta a clapetei ar fi binevenita. Propulsorul de doar 297 cmc pare anemic la prima vedere, īnsa se dovedeste plin de "caracter" īn timpul utilizarii. Doar 9 CP sunt disponibili la 8.500 rpm, dar cutia automata cu variatie continua are grija sa tranforme utilizarea Quad-ului chinez īntr-o placere. Un plus pentru racirea pe lichid a propulsorului si a starter-ului electric, care te scuteste de multe batai de cap.
Desi poate fi asimilat cu un vehicul recreational, Linhai 300 se poate transforma īntr-o unealta utila pentru gospodarie si microferma. Quad-ul chinez este un mic off-road-er profesionist. Pe suprafete plane cu aderenta buna, se poate rula doar cu tractiune spate; cand lucrurile se complica, se poate trece īn regim 4x4; iar daca doriti sa practicati alpinismul, alegeti modul 4x4 Low.
Abilitatile de catarator sunt puse īn valoare de garda la sol (183 mm) si de ampatament (1.265 mm). Cu Linhai 300 4x4 a fost un test de aproximativ 3 ore, īn timpul caruia am uitat ca sunt jurnalist si am redevenit copil.
Pret (Toate Taxele Incluse): 4.500 euro, Motor: 275 cmc monocilindru, Transmisie: 4x4 neperm., aut. CVT Dimensiuni: 2.110/1.120/1.420; 200 kg. Putere Maxima: 21CP @ 6.500RPM,
Performante: vit. max. 80km/h,
Sursa: ************
(Text:ConstantinCiobanu/Foto:ConstantinCiobanu)